Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
regulacja sprzęgła
Autor Wiadomość
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-11-10, 20:50   regulacja sprzęgła

wlasnie doswiadczam tego zjawiska przy przebiegu ok 6tys. Pedal sprzegla lapie bardzo nisko - musze dokonac regulacji.
Ciekaw jestem czy to specyfika materialu czy tez moja ciezka noga (poprzedni samochod to automat, przez 7 lat). Macie podobne doswiadczenie?
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 393 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-10, 20:57   

U mnie stuknęło prawie dokładnie 6600 i problemu nie zanotowano.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-11, 02:51   

O ile sie nie myle (nie chce mi sie siegnac po ulotke) jedna z czynnosci wykonywanych przy pierwszym przegladzie serwisowym jest sprawdzenie i ewentualna regulacja sprzegla. Jako, ze ujezdzasz benzyniaka przypada to na 15 000 km. wiec chyba nie masz sie czym przejmowac... A poza tym zawsze mozna podjechac do ASO i sie (stanowczo) zapytac...
 
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-11-11, 08:54   

Dostęp do regulacji sprzęgła jest bardzo wygodny - w komorze silnika. Możesz nawet linijką sprawdzić czy skok jest prawidłowy. Przy okazji można zobaczyć czy nie poluzowały się nakrętki regulacyjne.
Opis jest w instrukcji serwisowej do której link widziałem na forum.
_________________
Ryszard
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-11, 12:00   

Nie wiem jak jest w Loganie, ale jeżeli dostęp do regulacji jest swobodny to poco jechć do ASO - lepiej samemu wyregulować sobie sprzęgło tak jak Ci wygodniej.
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-06, 22:40   

Andrzej napisał/a:
Nie wiem jak jest w Loganie, ale jeżeli dostęp do regulacji jest swobodny to poco jechć do ASO - lepiej samemu wyregulować sobie sprzęgło tak jak Ci wygodniej.


ha! I nie ma jak regulowac.
Podjechalem w koncu do ASO i uzyskalem info, ze sprzeglo mialo regulacje w poprzednich wersjach. Obecnie sprzeglo posiada "mechanizm samoregulujacy". Stwierdzono, ze pedal lapie prawidlowo a wystepujace u mnie zjawisko jest rzecza normalna bo sprzeglo "uklada sie" po jakims czasie. Mi sie jednak wydaje, ze lapie za nisko...

Zanim podjechalem do ASO usilowalem znalesc regulacje i faktycznie bez skutku. Wedlug rys. techn. powinno byc miedzy akumulatorem a oslona pod silnikiem.
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-07, 10:12   

no i nie dopisalem... sprzeglo jest hydrauliczne.
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-07, 10:25   

dmas napisał/a:
no i nie dopisalem... sprzeglo jest hydrauliczne.


Miałem w mini [mój pierwszy samochód] hydrauliczne sprzęgło i też brało za nisko - różne mechaniki mi radziły co z tym zrobić "podłożyć złotówkę pod tłoczki", "wymienić gumki na grubsze" itp. A ja byłem głupi, ale coś mi nie pasowały te przeróbki. Pooglądałem samochód ze wszystkich stron i okazało się, że obok siłownika od sprzęgła jest taka śruba-zderzak do której to cofa się łapa mechanizmu rozłączającego sprzęgło. Wystarczyło tą śrubeczkę trochę wykręcić...
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-07, 10:27   

Co do pedału sprzęgła to niech se będzie jaki chce ale mogę stwierdzić że jest rewelacyjny - a w szybkiej - wręcz "sportowej" zmianie biegów nigdy mi się nie zdarzyło żeby coś źle poszło - nieraz zauważyłem że bieg włożyłem zanim wcisnąłem do końca pedał sprzęgła i nic się nie stało - więc wyregulowane jest znakomicie, a często bardzo szybko zmieniam biegi więc myślę że jeżeli u każdego jest tak samo - to po prostu biegi wchodzą miodnie ;-) .
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2011-03-01, 13:59   Regulacja sprzęgła ?

Witam

W jaki sposób można wyregulować sprzęgło... jest tam chyba jakaś linka czy może mechanizm samoregulujący bo hydrauliczne raczej nie jest ?

( nie umie nic znaleźć na ten temat )

pozdrawiam
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 14:56   

Troszkę marnie widać ale innym zdjęciem nie dysponuję.
Linki, jak sądzę trzeba popuścić.

2.JPG
Plik ściągnięto 1133 raz(y) 113,51 KB

Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-01, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3404
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-01, 15:37   

Linka plus dwie nakrętki - odkręcasz kontrującą i regulujesz.
Przy okazji - czy "branie sprzęgła" w Loganie od 2/3 skoku pedału sprzęgła jest normalnym objawem czy raczej trzeba szykować się na wymianę sprzęgła ?
 
El Diablo 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 15:58   Witam

U mnie także sprzęgło wysoko bierze, na razie nie robiłem korekty.Widocznie TTTM :mrgreen:
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 16:08   

El Diablo napisał/a:
na razie nie robiłem korekty.


Kiedyś w ASO powiedziano mi ze tak ma być. Dziś mam sprzęgło do wymiany. :-(
300 zł za sprzęgło plus drugie tyle za wymianę

DrOzda napisał/a:
czy "branie sprzęgła" w Loganie od 2/3 skoku pedału sprzęgła jest normalnym objawem

raczej nie, ale to tylko moje zdanie
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-01, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
El Diablo 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 16:30   

Ja też słyszałem, że tak ma być ...no cóż pożyjemy, zobaczymy.Ja nie odczuwam jakiś nieprawidłowości.Wkrótce zmieniam olej to się zapytam pana fachowca co o tym sądzi ;-) .Jakby co, to jeszcze napisze.Szkoda jakby się okazało, że np za rok sprzęgło jest do wymiany.Mój Logan dopiero podchodzi pod 70.000km. :-D
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-01, 16:42   

U mnie też sprzęgło wysoko bierze. Chwilę potrwało, zanim wyjechałam spod salonu, bo sprzęgło potraktowałam tak, jak w każdym innym aucie. A tu była niespodzianka :-P
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2011-03-01, 16:55   

Czyli regulacja jest mechaniczna na śrubce .... nie powinno być z nią problemu i da się zrobić żeby sprzęgło brało niżej ...

pozdrawiam
 
El Diablo 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 16:56   

No to chyba wyjaśnia sprawę :-> TTTM
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-03-01, 20:12   

u mnie też tak wysoko bierze i było nawet regulowane bo mnie to wkurzało i niżej się nie da podobno TTTM :-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-01, 21:07   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244
_________________
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 22:41   

gigi303 napisał/a:
i niżej się nie da

się da, bo u mnie od podłogi.
Tyle że pewnie to nie zasługa regulacji ale faktu że mało z niego zostało, a mam przejechane dopiero 80000.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 393 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-02, 10:28   

Nikomu niczego nie zarzucam, ale tak w kwestii formalnej: sprzęgło można załatwić na amen w kilka minut, bez względu na przebieg...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-03-03, 06:59   

stempik napisał/a:
gigi303 napisał/a:
i niżej się nie da

się da, bo u mnie od podłogi.
Tyle że pewnie to nie zasługa regulacji ale faktu że mało z niego zostało, a mam przejechane dopiero 80000.


pewnie tak, u mnie trochę mniej na budziku ale bierze cały czas wysoko
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 579
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-03-03, 10:08   

Regulacja sprzęgła nakrętkami na lince powoduje tylko zmianę położenia pedału /wyżej lub niżej/ sprzęgło zawsze bierze pod sam koniec puszczenia pedału. TTTM :-D
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2011-03-03, 19:02   

To w końcu jest regulacja tego sprzęgła czy nie ma bo widzę rozbieżne opinie ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne