Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak poprawić sprawność silnika diesla dci i zwiększyć ekonom
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-01, 12:06   

Nowe badanie z 2021 wpływu EGR w silniku diesla z CR ( Bosch common-rail system CRS2–16) na m.in. skutki ekologiczne - produkty spalania jak i ekonomię spalania Biodiesla. Poniżej wykres zależności zużycia silnika od obciążenia silnika dla różnych stopni wypełnienia zaworu EGR i różnych ciśnień atm.

Widać wyraźnie , że dla każdego przypadku dla obrotów do 1800rpm wyłączenie EGR - z wypełnienia PWM 16% na 0% - czyli "wyłączenie", zmniejsza zużycie paliwa diesla na przypadającą jednostkę pracy ( moc * czas ). W badaniu nie zmieniali kąta początku wtrysku.

Mało jeździłem ostatnio bo trzeba oszczędzać , ale już wkrótce zobaczę czy faktycznie coś pomogło samo ograniczenie EGR.

bsfc_egr.jpg
Study on the Influence of EGR on the Combustion Performance
of Biofuel Diesel at Different Ambient Simulated Pressures
Plik ściągnięto 24 raz(y) 56,63 KB

 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-07-01, 12:10   

corrado, błędów nie mam. DPF działa poprawnie. Jedyne zmiany to było podniesienie mocy i momentu. Ale i przed i po rozjazdy podobne. Czasami jak po zresetowaniu poziomu paliwa przez ddt4all jest trochę dokładniej. Ale ogólnie tendencja jest taka, że na autostradzie mam mniejszy błąd niż jeżdżąc spokojnie i ekonomicznie. Wygląda na to, że nie umiem jeździć Dusterem. :-P :mrgreen:
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-01, 12:32   

Tak, myślę , że tak i możesz już mieć trochę do czyszczenia wtryskiwacze ;) albo wogóle mapa jest zmieniona dość kiepsko;)
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-07-01, 13:33   

corrado, Jak do czyszczenia? Auto nie ma żadnych objawów. Auto ma dopiero 82 tys km i od nowości takie rozjazdy były. Program ich nie zmienił. Od początku notuję sobie wszystko w Fuelio, więc widzę jak się to kształtuje na przestrzeni czasu. Zaniepokoiłeś mnie tymi wtryskiwaczami...
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-07-01, 13:35   

Co do mapy to się nie wypowiem, bo się na tym nie znam. Tuner ma raczej dobre opinie, choć i najlepszym zdarzają się wpadki. Auto jeździ normalnie tylko lepiej jak seria. Na programie przejechałem już ok. 30 tys km
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-04, 17:28   

niestety muszę dalej poszukać map do Egra bo tylko na chwilę obecną mogę włączyć lub wyłączyć, co wydłuża nagrzewanie silnika . Obniżyłem obroty jałowe z 800 na 760obr/min i jeszcze nie ma drgań silnika większych, trochę choć trochę mniej spalać będzie na światłach . A poza tym faktycznie dodanie gazu nie byłoby złym rozwiązaniem, gdyby tylko dało się to podłączyć bezpiecznie i tanio, nawet mała ilość propanu wpuszczana w dolot podnosi lekko obroty i nie słychać stuków, można byłoby uruchamiać po przekroczeniu zadanego ciśnienia w kolektorze nawet z butli choćby małej z małym reduktorem bez podłączania do "nagrzewnicy".

Hipolit - filmik dla Ciebie - https://www.youtube.com/watch?v=3yHFAM0vnFc
BTW polecam pozostałe filmiki tego gościa
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-22, 08:15   

Wyłączyłem Egr "progresywnie" od obrotów 1250/1500/min i większej dawce paliwa. Silnik się dobrze rozgrzewa jednocześnie.
Wyłączyłem też praktycznie do zera Post Injection - który miał na celu zmniejszenie produkcji zadymienia (kilkanaście stopni po głównym wtrysku jest wtrysk 2-3mg ). Wyłączenie Egr zmniejsza zadymienie ale zwiększa NOx , więc ogólnie bilans zadymienia powinien być mniej więcej ten sam.
Na razie jazda po mieście bez zmian - też pali 5.3L/100km ale więcej stoje w sumie niż jeżdzę na światłach w Warszawie, więc większy test będzie jak pojadę w trasę.
Na pewno plus jest, że po wyłączeniu Egr, boost jest szybciej budowany i jest większy moment obrotowy przy obrotach poniżej 2tys obr/min, więc można mniej deptać.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2022-07-22, 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-07-22, 23:30   

corrado, dzięki za link :-)

Temat śledzę z zainteresowaniem. :mrgreen:
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-08, 14:28   

Spalanie w trasie 4.2L/100km przy 110km/h i jazda na dziennych - myślę , że coś to dało . Także już nie zamulałem a spalanie spoko już na kanciastego dustera jeszcze z moimi wystającymi kołami trochę poza błotniki :oops: . Generalnie 3.8L/100km jadąc 90km/h jest wykonalne bo tak miałem przez pewien odcinek krótki ale nie chciało mi się tak zamulać. W nocy wracając do domu skasowałem licznik i było już 4.2L/100km i jadąc 100km/h-105km/h na ekspresówce (próbowałem utrzymać takie spalanie jak za dnia), przy zapalonych światłąch zarówkowych mijania a nie DRL .
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-08, 15:48   

corrado napisał/a:
Spalanie w trasie 4.2L/100km przy 110km/h i jazda na dziennych - myślę , że coś to dało . Także już nie zamulałem a spalanie spoko już na kanciastego dustera jeszcze z moimi wystającymi kołami trochę poza błotniki :oops: . Generalnie 3.8L/100km jadąc 90km/h jest wykonalne bo tak miałem przez pewien odcinek krótki ale nie chciało mi się tak zamulać. W nocy wracając do domu skasowałem licznik i było już 4.2L/100km i jadąc 100km/h-105km/h na ekspresówce (próbowałem utrzymać takie spalanie jak za dnia), przy zapalonych światłąch zarówkowych mijania a nie DRL .


basic egr map.jpg
basic egr map - podstawowa mapa wypelnienia zaworu egr w procentach rpm i iq sa niepoprawne oznaczone tutaj, ale rosną w kierunkach w prawo i w doł odpowiednio oczywiscie
Plik ściągnięto 17 raz(y) 98,61 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-12, 15:09   

Przynajmniej w euro4 1.5dci jest wycofany dość mocno SOI - jest ok -3 do -4 BTDC ( czyli za TDC górnym martwym punktem walu korbowego) na pewno by zmniejszyc ilość NOx itp i moze ulagodzic hałasy pracy silnika itp.
Można dodać ok 0 do +2 stopni w obrotach do jazdy po trasie itd czyli ok 2-3k rpm

Tu znalazłem fajny film pokazujący jak wpływa początek czasu wtrysku na prace w CR, widać jest też tutaj oczywiście PILOT injection na ok 18st BTDC
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-06, 09:30   

W weekend wgrałem mapę z przyśpieszonym początkiem wtrysku o (ok 2 stopnie ) wtrysku dla mapy z przedwtryskiem do jazdy na codzień i prędkości przy ok 120km/h ( sprawdziłem wcześniej logując ) do 32mg/suw i 1250-3250 rpm, zwiększając też lekko ciśnienie wtrysku (20barów). Zwiększyło to lekko moment obrotowy - oczywiście nie ma mowy o wgniataniu w fotel :D - ale jeśli ktoś jeździ kilka lat danym silnikiem w aucie to wyczuje poprawę - auto lepiej rusza z takim samym wciśnieciem pedału przyśpieszenia, który wyznacza żądaną ilość paliwa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne