Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-09-02, 20:32
Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?
Autor Wiadomość
Felix 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 40
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2022-07-29, 19:58   Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?

Śledzę zagraniczne grupy i tam coraz głośniej o problemie z zasilaniem LPG - u nas cisza?
Może chodzi o te wyższe temperatury, co oficjalnie Dacia przyznaje (powiązane ze zmianą biegów na wyższych obrotach)

Wielu użytkownikom pojawiają się różnorakie błędy na desce, cześć przechodzi w tryb awaryjny, innym wyłącza się awaryjne hamowanie...

Dacia planuje wprowadzić rozwiązanie do listopada, a na razie resetują błędy i zalecają jazdę na benzynie.

Najnowsze info w temacie:
https://www.youtube.com/watch?v=g_IoSSRIvpM
Ostatnio zmieniony przez Felix 2022-07-29, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
  Wysłany: 2022-07-31, 08:09   

Kup auto z lpg żeby jeździć pół roku na benzynie hahaha.
Nie wiem czy akurat mnie ten problem dotyczy, ale mam - miałem problem (już dawno nie zauważyłem) że podczas jazdy czułem małe krótkie szarpnięcie. Tak samo jak na benzynie i lpg, wtedy akurat był dosyć gorące dni. Póki co trzeba czekać nie słyszałem żeby jakoś dużo osób się skarżyło zobaczymy co czas przyniesie.
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-31, 10:42   

Te krótkie szarpnięcia, mogą pojawiać się podczas załączania kompresora klimatyzacji.
 
barney 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sie 2021
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-31, 14:26   

Potwierdzam, sprzęgło klimy czuć zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem
Ale już przy tempomacie czuć ją tylko jak wie się czego szukać ;-)
 
dawtaj94 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 13 Lut 2021
Posty: 38
Skąd: Nowy Lubosz
Wysłany: 2022-08-01, 15:47   

Jeździłem moim Sandero jak było po 35st+ i nic się nie działo, ale to zeszłoroczna sztuka :D
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-01, 22:58   

dawtaj94 napisał/a:
Jeździłem moim Sandero jak było po 35st+ i nic się nie działo, ale to zeszłoroczna sztuka :D


Podobnie u mnie. Obejrzałem film po hiszpańsku i... nie przypominam sobie takiego zachowania. Żona jeździ codziennie i jeździ dość eco, ja jeżdzę sporadyczie, ale jak już to pomiędzy 3k a 5.5k rpm jak się zagrzeje i w upały Daćka się sprawowała nie gorzej niż w normalny dzień. Kompresor klimy lekko czuć, ale czego oczekiwać od silnika z kosiarki 8-)

Ktoś miał takie zachowanie jak opisane czy to jakieś baaaaardzo pojedyncze przypadki?
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2022-08-02, 15:28   

Lelupi napisał/a:
Te krótkie szarpnięcia, mogą pojawiać się podczas załączania kompresora klimatyzacji.


To wiem, bo zawsze czuje szarpnięcie gdy uruchomię klimatyzację.
Szarpnięcia występowały niezależnie od tego czy klima była włączona czy wyłączona.
Ostatnio zmieniony przez Jarekf3d 2022-08-02, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-02, 15:58   

Podczas pracy układu klimatyzacji sprężarka pracuje cyklicznie. Wielokrotnie załącza i wyłącza się, zależnie od zapotrzebowania na zimno( w zasadzie od ciśnienia w układzie).
Każde załączenie może być odczuwalne.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-02, 16:05   

W poprzednim Sandero miałem klimatyzację manualną. Tutaj mam automatyczną + silnik LPG i stwierdzam, że żadnych szarpnięć teraz nie odczuwam, nawet przy dużym "zapotrzebowaniu na chłód" w upalne dni. W poprzednim czasami miało to miejsce przy dużym obciążeniu.
Akustyczne efekty załączania sprzęgła klimatyzacji też dużo słabsze i mniej słyszalne niż w SSII. Objawów opisanych w filmie nie stwierdziłem - mój egzemplarz jest z maja 2021.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-08-02, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
ejayy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Stepway Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-08-04, 17:21   Re: Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?

Felix napisał/a:
Śledzę zagraniczne grupy i tam coraz głośniej o problemie z zasilaniem LPG - u nas cisza?


Na grupach FB było trochę osób, które zgłaszały problemy z LPG, ale w większości były to modele z rocznika 2021, czyli pierwszy wypust marki w pandemii gdzie był problem z częściami. Teraz tych głosów jest mało, jeśli w ogóle.

Ciekawe, czy problem ten dotyczy jakiejś konkretnej grupy wozów które np. stały tygodniami na placach, lub pochodzą z konkretnego miesiąca i fabryki. Czynników może być wiele, producent powinien zbadać tę sprawę.

U mnie po 4k km przebiegu LPG na szczęście śmiga (a przejechałem na nim ponad 3 tysiące km).
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-04, 17:34   

W rocznikach 20 oraz 21 był problem z czujnikiem na rampie gazowej, padały jak muchy.
Dopadło to, oba moje Dustery. Były jeszcze problemy z elektrozaworem gazu, w latach...?
Może ktoś podpowie?
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-05, 12:06   

Żona raportuje, że Daćka przestała sama się przełączać na podtlenek elpidżi. To jak na razie jedyny problem z tym źródłem zasilania.
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-08-06, 10:32   

Ja mam 13500km przejechane i żadnych problemów z LPG nie mam. Auto zamówione w sierpniu, odbiór w listopadzie-podobno miesiąc stał na placu w Mioveni.
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2022-08-19, 10:59   

A w Irlandii problem z silnikami LPG jest taki, że były dostępne przez jakieś pół roku od wprowadzenia nowego sandero na rynek :mrgreen: od tego momentu tylko 1.0 tce 90 lub 1.0 sce. W jednym salonie twierdzili, że problem globalny, w innym, że dotyczy rynków z kierownicą po prawej. Chyba kłamią, bo dacia UK dalej na stronie ma ofertę na silniki LPG. Inna sprawa, że LPG w samochodach w irl bardzo rzadko spotykane.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
RickJack 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 TCe Eco-G
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 06 Sty 2022
Posty: 9
Skąd: Vilnius
Wysłany: 2022-08-31, 19:35   

Mam problem z TCE-100 ecoG. Przy wyžszej niž 26 stopni temperatuże caly czas wybiwa aż 5 blęduw. W Litwie lato bylo bardzo gorące. I jak tylko temperaratura znad 26 stopni to odrazu te blędy. Ale naprawdę 100 eco G na LPG jiedzie o duźo żwawiej niż na benzynie
 
Felix 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 40
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2022-09-01, 06:31   

RickJack napisał/a:

Nie wiem jak tam z nowymi silnikami. Ale mam problem z TCE-100 ecoG. Przy wyžszej niž 26 stopni temperatuże caly czas wybiwa aż 5 blęduw. W Litwie lato bylo bardzo gorące. I jak tylko temperaratura znad 26 stopni to odrazu te blędy. Ale naprawdę 100 eco G na LPG jiedzie o duźo żwawiej niż na benzynie


problem znany, szczególnie w południowej części EU, Dacia ma wymyślić poprawki do listopada.
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-09-02, 20:07   

Tutaj jest wątek na ten temat: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1835261
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-04, 15:53   

U mnie po 18tyś km LPG pracuje ładnie i bez błędów choć w momencie przełączania z PB na LPG czuć minimalne szarpnięcie - zejście z obrotów. Na początku tego nie było.
Poza tym od nowego samochód miał lekkie szarpnięcia kiedy jechał ze stałą prędkością - nowszy soft LPG załatwił sprawę. w międzyczasie 3 razy miałem informację o możliwej awarii silnika ( o ile dobrze pamiętam tak to brzmiało). zgaszenie silnika i odpalenie ponowne załatwiło temat (info od znajomego z ASO jeździć, nie martwić się i obserwować). Miesiąc temu przy okazji zmiany oleju znów dostałem nowy soft - nadal jest bardzo dobrze, przez 3tyś km żaden błąd się nie pojawił.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 161
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-09-15, 19:05   

r70 napisał/a:
U mnie po 18tyś km LPG pracuje ładnie i bez błędów choć w momencie przełączania z PB na LPG czuć minimalne szarpnięcie - zejście z obrotów. Na początku tego nie było.
Poza tym od nowego samochód miał lekkie szarpnięcia kiedy jechał ze stałą prędkością - nowszy soft LPG załatwił sprawę. w międzyczasie 3 razy miałem informację o możliwej awarii silnika ( o ile dobrze pamiętam tak to brzmiało). zgaszenie silnika i odpalenie ponowne załatwiło temat (info od znajomego z ASO jeździć, nie martwić się i obserwować). Miesiąc temu przy okazji zmiany oleju znów dostałem nowy soft - nadal jest bardzo dobrze, przez 3tyś km żaden błąd się nie pojawił.


Co ty masz za auto, że wklepują Ci co chwile jakieś nowe "softy" ?
Ja mam zaraz 25k byłem 3 raz w sumie w ASO. Dwa razy sam wymusiłem wymianę oleju + raz na przeglądzie po roku i nie było żadnej gadki o nowych "softach"...
_________________
DACIA - fun to drive
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-17, 20:18   

Ma dobre relacje z jednym ASO - prawie ćwierćwieczna znajomość :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-17, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2022-09-18, 22:29   

przy podłączeniu komputera updaty są wgrywane automatycznie , mechanik nawet nie widzi co się wgrywa tylko uruchomienie testera trwa dłużej.
natomiast to nie tyczy się sterownika lpg który ma oddzielny kabel.
każda wizyta w aso to podłączenie komputera
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2022-09-18, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-09-19, 12:39   

Fruxo napisał/a:
przy podłączeniu komputera updaty są wgrywane automatycznie , mechanik nawet nie widzi co się wgrywa tylko uruchomienie testera trwa dłużej.
natomiast to nie tyczy się sterownika lpg który ma oddzielny kabel.
każda wizyta w aso to podłączenie komputera


nic się nie wgrywa automatycznie po podłączenia komputera, każdą zmianę trzeba zatwierdzić. mechanik dokładnie widzi jakiego komponentu trwa aktualizacja.

nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-19, 14:49   

Przy okazji dodam że aktualizacje softu wg mnie da się odczuć; po pierwsze tempomat mniej agresywnie przyspiesza; najczęściej jadąc np. w terenie zabudowanym na tempomacie - 50-52km/h/4 bieg, kiedy zaczynam przyspieszać do prędkości przelotowej obecnie ten proces jest "delikatniejszy" a jego dynamika wydaje się zależeć od tego jak dużo dzieli go do zadanej prędkości końcowej.
Po drugie inaczej zaczął działać S&S - na początku kiedy toczyłem się z minimalną prędkością i wyrzuciłem na luz i puszczałem sprzęgło, to silnik gasł - pomimo tego że samochód jeszcze minimalne się toczył. Obecnie Silnik gaśnie, kiedy samochód całkowicie się zatrzymuje. Uważam że teraz jest lepiej, ponieważ jak widzę że zatrzymanie będzie bardzo krótki ale można go uniknąć, to tak robię - silnik nie gaśnie, a ja w odpowiednim momencie rzucam jedynkę i kontynuuję jazdę. A kiedy widzę że postój będzie dłuższy, to zdecydowanie hamuję i silnik zatrzymuje się razem z samochodem.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-19, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Felix 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 40
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2022-09-23, 09:03   

wreszcie coś ruszyło w temacie, pierwsi klienci dostają właśnie pisma z prośba o przybycie do ASO w celu naprawy systemu wtrysków (korekta?/soft?)
W pierwszej kolejności obsługiwani są ci co już zgłaszali błędy, zapewne później ruszy cała reszta...
https://www.youtube.com/watch?v=onECMZldrJQ
Ostatnio zmieniony przez Felix 2022-09-23, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jerzy Ruciński 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 04 Lis 2022
Posty: 13
Skąd: Sopot
  Wysłany: 2022-11-04, 20:10   

Cześć,
Jestem posiadaczem Jogger 1.0 LPG od miesiąca. Mam zrobione 1700 km z czego pierwszy tysięc na benzynie bardzo starannie docierając. Dziś wyświetlił mi się komunikat „Sprowdź układ wtryskiwacza“. Będąc w trasie zjechałem do najbliższego serwisu. Usłyszałem, że do wymiany jest rampa gazowa. Czy miał ktoś kiedyś taki problem? Serwis powiedział, że cześci tej nie ma dostępnej i czekać trzeba będzie kilka tygodni, ale nie trzeba się niczym przejmować i jeździć dalej na gazie. Skasowali błąd i faktycznie na razie nie powraca.
Pozdrawiam wszystkich czytających
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne