Pewnie trafiłeś na wadliwą serię sławetnego czujnika gazu. Jest wpięty razem z wtryskiwaczami.
Serwisy nie bawią się w wymianę samego czujnika, wymieniają całą rampę z wtryskiwaczami.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-05, 08:29
Ja mam do wymiany parownik - tylko nie mam kiedy jechać do serwisu. Defekt polega na tym, że czasem po zgaszeniu silnika na gazie
, przy ponownym rozruchu rozrusznik kreci 3-4 razy a nie odpala od pierwszego zakręcenia (nie zawsze). W internecie to zjawisko było opisywane przez testerów jako efekt startu na LPG zamiast na Pb , tymczasem jest to podobno defekt parownika.
Jeżeli problem leży w czujniku na rampie, tak, możesz jeździć bezpiecznie. Z czasem silnik może się nie przełączać na LPG, możesz jazdę kontynuować na benzynie.
Jest szansa, że błąd był spowodowany jakością gazu. Po skasowaniu może być już ok.
Masz gwarancję, jak to mówią: "jeździć i obserwować".
Pewnie trafiłeś na wadliwą serię sławetnego czujnika gazu. Jest wpięty razem z wtryskiwaczami.
Serwisy nie bawią się w wymianę samego czujnika, wymieniają całą rampę z wtryskiwaczami.
twój czujnik to jest zwykły map sensor i jest używany do korekty mnożnika mapy lpg (ciśnienie lpg za parownikiem), można go nawet odłączyć w opcjach i samochód będzie jeździł
nikt nie wymienia całej listwy jak map sensor to 1 śrubka... nawet wtryski aso wymienia na sztuki
Jerzy Ruciński napisał/a:
Myślisz, że można z tym bezpiecznie jeździć?
silnik będzie miał złą mieszankę co w bardzo długim czasie doprowadzi do uszkodzenia czegoś , zaworów , głowicy , katalizatora itp
r70 napisał/a:
Ja mam do wymiany parownik - tylko nie mam kiedy jechać do serwisu. Defekt polega na tym, że czasem po zgaszeniu silnika na gazie
, przy ponownym rozruchu rozrusznik kreci 3-4 razy a nie odpala od pierwszego zakręcenia (nie zawsze). W internecie to zjawisko było opisywane przez testerów jako efekt startu na LPG zamiast na Pb , tymczasem jest to podobno defekt parownika.
Nie parownik a sam elektrozawór , natomiast twoje objawy wyglądają na puszczające wtryski lpg . Po wyłączeniu silnika miedzy parownikiem a wtryskami zostaje troche gazu , jeżeli wtryski są do wywalenia puszczają ten gaz do kolektora i trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem. Jeżeli trzeba kręcić bardzo długo to puszcza elektrozawór (większa ilość gazu)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-11-05, 21:31, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-05, 12:24
sobol1976 napisał/a:
r70 napisał/a:
...tymczasem jest to podobno defekt parownika.
Podasz wiarygodne źródła tej informacji? Fajnie byłoby opierać się na mocnych argumentach w czasie ewentualnej wizyty w ASO.
"Problem" zgłosiłem w czasie rocznego przeglądu w ASO. Przy odbiorze dowiedziałem się że to znany problem i zamówili mi już parownik i zadzwonią jak przyjdzie. Telefonowali już kilka razy tylko ja nie byłem gotowy ;)
ale w nadchodzącym tygodniu to załatwię - mam nadzieję ;)
Zauważyłem też szarpanie przy bardzo lekko naciśnietym pedale przyśpieszenia. Ten temat już pojawił się widziałem na forum, ale chyba Dacia jeszcze nic z nim nie zrobiła.
Ostatnio zmieniony przez Jerzy Ruciński 2022-11-05, 20:54, w całości zmieniany 2 razy
A no widzisz Jerzy, a kolega Fruxo wie najlepiej. Musi naobrażać, naubliżać, zamiast normalnie dyskutować.
Zdarza się szarpanie, i na LPG i na benzynie. Wgrywają nowe oprogramowanie, początkowo myślałem, że jest lepiej. Szarpnięcia zdarzają się bardzo rzadko i losowo, na razie temat odpuściłem. Do końca gwarancji jeszcze daleko.
Dziękuję, za posprzątanie wątku.
Niestety w trakcie oczekiwania na rampę/listwę gazową po około 500 km, czyli dwóch tygodniach samochód zaczą wpadać w silne wibracje. Już nie da się jeździć na LPG. Jednak większym problemem jest dostępność cześci w ASO, ponieważ serwis nie jest w stanie podać jakiegokolwiek daty naprawy. Tak, wiec mam niedostępny w Jogerze silnik 1.0 90km i prawie 40 litrów gazu w bagażniku.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-17, 18:55
Generalnie jak jeżdżę dusterem normalni i mam spalanie poniżej 7l/100 LPG to przełączając się na Pb silnik potrzebuje 4.6-4.8l/100 etyliny - więc bez LPG też od biedy można się przemieszczać dość oszczędnie. Sądzę że jogger jest oszczędniejszy :)
.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-11-17, 18:56, w całości zmieniany 1 raz
Pełna prawda. Ten silnik na benzynie w trasie 110-90 km/h spalił mi 4,2l bezołowiowej. To jest wynik wydaje mi się bardzo niski. W mieście przy temperaturach około 0°C jest 6,3l. To tyle co mój wcześniejszy Yaris 1 generacji.
Po prostu lubię mieć świadomosć, że wszystko w aucie działa jak trzeba. Takie zboczenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum