Wysłany: 2022-10-05, 20:02 Jak dezaktywować czujnik zmierzchu?
Czy Was również irytuje działanie czujnika zmierzchu w Dacii Duster 2? Światła mijania włączają się np. przy przyjeżdżaniu pod wiaduktami itp. Czy istnieje możliwość całkowitej dezaktywacji czujnika? Chodzi mi o to, by w położeniu AUTO przełącznika świateł, świeciły się tylko światła dzienne- niezależnie od warunków zewnętrznych. Duster nie ma niestety ustawienia OFF (jak w większości aut). Innymi słowy:
Pozycja 1 AUTO - świecą tylko światła dzienne (również w nocy)
Pozycja 2 - świecą światła pozycyjne
Pozycja 3 - świecą światła mijania
Bardzo proszę o pomoc. Jeśli przeróbka wymagałaby wymontowania czujnika zmierzchu i odpowiedniego połączenia przewodów elektrycznych do niego podłączonych, deklaruję się oddać ten czujnik gratis temu kto mi pomoże to zrobić. Ja naprawdę wiem, kiedy należy włączyć światła mijania i wolałbym to robić osobiście i świadomie. Pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 907 Skąd: EL
Wysłany: 2022-10-06, 07:52
Pod wiaduktami chyba nie używać świateł mijania, o ile pamietam.
Masz ustawioną szybką reakcję/czułość na ciemność. To jest dobre jeśli wjeżdżasz w tunel, bo wiele razy widzialem nieoswietlone auta na poczatku tunelu, które ujawnialy się w ciemnosci (nieoświetlonego tunelu WZ w Łodzi) dopiero po chwili. Zbyt dlugiej chwili. Tamte auta miały ustawioną opóźnioną reakcję.
Kochani. Nie piszcie proszę co należy mieć włączone w tunelu i pod wiaduktem. Naprawdę to wiem. W moim poście chodzi o coś innego. Opisałem to bardzo dokładnie.
Kochani. Nie piszcie proszę co należy mieć włączone w tunelu i pod wiaduktem. Naprawdę to wiem. W moim poście chodzi o coś innego. Opisałem to bardzo dokładnie.
Nie da się i koniec. Tzn. jak ktoś ma wiedzę i sprzęt to jest to w stanie zrobić ale dla takiego użytkownika jak Ty - nie da się, I bardzo dobrze z powodów opisanych powyżej - wiadukty, krótkie tunele itp. Nie wiem jak zapalenie się świateł na 5 sek. może w czymkolwiek przeszkadzać.
1) Pod wiaduktami nie ma obowiązku włączania świateł mijania
2) W tunelach też się ich nie włącza (jak robi to czujnik zmierzchu). W tunelach mają one już być włączone a to oznacza, że należy je włączyć jeszcze zanim do tunelu wjedziemy.
3) Włączanie się świateł mijania co chwilę na 5 s. skraca istotnie żywotność żarówek reflektorów
W mojej Dacii Duster udało mi się już wyłączyć dwa bzdurne wynalazki - Start/Stop i włączającą się wraz z biegiem wstecznym tylną wycieraczkę. Ostatnim krokiem do normalności jest jeszcze dezaktywacja ogłupiającego kierowców czujnika zmierzchu. Wczoraj rano w okolicach Rzeszowa zalegała dość gęsta mgła. Z przerażeniem patrzyłem na kierowców poruszających się w tych warunkach na światłach dziennych. Domyślam się, że to właśnie "zasługa" prymitywnego czujnika i jazdy z ustawieniem przełącznika świateł w pozycję AUTO. Kiedyś każdy kierowca wiedział, że podczas mgły należy włączyć światła mijania a gdy widoczność spadnie poniżej 50m jeszcze dodatkowo światła przeciwmgłowe tylne. Dzisiaj robi to za nich "automat". Innymi słowy - jest mgła ale jasno - światła dzienne. Gratuluję!!!
_________________ Paweł66
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-10-11, 10:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 109 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3707 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-11, 11:31
Paweł66 napisał/a:
Domyślam się, że to właśnie "zasługa" prymitywnego czujnika i jazdy z ustawieniem przełącznika świateł w pozycję AUTO. Kiedyś każdy kierowca wiedział, że podczas mgły należy włączyć światła mijania a gdy widoczność spadnie poniżej 50m jeszcze dodatkowo światła przeciwmgłowe tylne. Dzisiaj robi to za nich "automat". Innymi słowy - jest mgła ale jasno - światła dzienne. Gratuluję!!!
Zjawisko jest przerażające, nie tylko podczas mgły, ale przede wszystkim w czasie opadów deszczu.
Ale nie zwalałbym tego na system automatyki, ale bardziej ogólnie- na istnienie wynalazku świateł dziennych. Jednak wiele samochodów nie ma tej automatyki a posiada po prostu dzienne (jak choćby poprzednia generacja Dacii). A ludzie jeżdżą po prostu według schematu "jest dzień- jadę na dziennych, nie widzę bo jest ciemno- włączam mijania"...
Nie sprawdzałem jak to jest w nowych DD ale poprawę działania czujnika światła ( zwiększenie czułości) można zrobić w każdym renault za pomocą zmiany standardowych ustawień w ddt4all z N na S .
Po dokonaniu tej zmiany w moim Renault Fluence ZE działa tak szybko że przełącza przy wjazdach do tuneli z dziennych na mijania zanim wjadę w tunel .
A zużywanie się większe żarówek to raczej takie "samousprawiedliwianie się " chyba
Domyślam się, że to właśnie "zasługa" prymitywnego czujnika i jazdy z ustawieniem przełącznika świateł w pozycję AUTO. Kiedyś każdy kierowca wiedział, że podczas mgły należy włączyć światła mijania a gdy widoczność spadnie poniżej 50m jeszcze dodatkowo światła przeciwmgłowe tylne. Dzisiaj robi to za nich "automat". Innymi słowy - jest mgła ale jasno - światła dzienne. Gratuluję!!!
Zjawisko jest przerażające, nie tylko podczas mgły, ale przede wszystkim w czasie opadów deszczu.
Ale nie zwalałbym tego na system automatyki, ale bardziej ogólnie- na istnienie wynalazku świateł dziennych. Jednak wiele samochodów nie ma tej automatyki a posiada po prostu dzienne (jak choćby poprzednia generacja Dacii). A ludzie jeżdżą po prostu według schematu "jest dzień- jadę na dziennych, nie widzę bo jest ciemno- włączam mijania"...
Niektórzy posuwają się jeszcze dalej: "Jest ciemno, ale świecą latarnie - dalej jadę na dziennych".
Widuję takich notorycznie. Nawet policyjne radiowozy nie są wyjątkiem. Przerażające.
Ja moją Sandero praktycznie od początku jeżdżę w dzień na światłach mijania, choć mam automatykę dziennych (te są na diodach). Po prostu denerwował mnie brak podświetlenia zegarów, gdy światła mijania nie są włączone.
A druga zaleta jest taka, że nie muszę się przejmować włączeniem świateł mijania o zmierzchu. Często jest tak, że nawet w warunkach suchych i i przy dobrej przejrzystości powietrza na odkrytym terenie jest wciąż widno, a po wjechaniu w gęsty las na wąskiej drodze już ciemno. I wtedy też widzę wiele samochodów, w których z tyłu nie palą się pozycyjne, więc jadą wciąż na dziennych.
W światłach mijania, pomimo takiego sposobu użytkowania, wciąż mam oryginalne żarówki.
W długich zmieniłem na jakieś GE +50% (albo 80% , już nie pamiętam, ale wiele się te długie nie poprawiły), a te oryginalne wożę w bagażniku jako zapas (zarówno mijania, jak i drogowe są na H7).
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-10-11, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1182 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-11, 20:19
W dd2 dzienne są zdaje się w trybie Norweskim i przyznam że to pierwsze auto w którym
Nie zracam uwagi na stopień przejrzystość ( w granicach rozsądku) powietrza i zdaje się na automat. Tzn dzienne są silne - więc z przodu mnie widać, ale przede wszystkim przy dziennych świeci się także tył - więc przy ograniczonej widoczności mnie widać tak samo jakbym miał włączone mijania.
Może można to ustawić także w innych modelach ?
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-10-11, 20:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum