Ten sposob holowania jest zabroniony przez polski kodeks drogowy
podobne przepisy obowiazuja w UE
W USA ten sposob holowania motocykla czy samochodu jest dozwolony
urzedzenia te uzywane w USA nie musza miec certyfikacji czy homologacji
przed zakupem lepiej to sprawdz
Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:
1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem,
2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności,
3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim,
4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie,
Mnie to wystarczy, żeby ogarnąć lawetę do takiego transportu
Niw wiem czy miałeś (masz ) Osę ale ona nie waży 75 kg tak jak większość dzisiejszych chińskich skuterków.
Pytanie dotyczy skuterów motocykli o masie ponad 200 kg .
Ale przy takim ustawieniu (empirycznie sprawdzony nacisk na hak przy masie mojego skutera o masie 260 kg) to 47 kg ( czyli mniej niż w homologacji haka i samochodu).
Przywołany przepis dotyczy holowania motocykla/skutera prowadzonego przez kierowcę.
Widziałem w sąsiednich krajach ( Niemcy ,Francja,Benelux) w ten sposób holowane nawet małe samochody ( typu smart) za kamperami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum