Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-01-31, 11:26
1.0 tce - szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-07, 15:34   

masterczerwi, gdyby to był powód, to kończenie jazdy na Pb rozwiązało by poranny problem - bo przecież w listwie byłaby już porcja paliwa oczekująca tam najwyżej kilka/kilkanaście godzin.
Ale niestety, kończenie jazdy na Pb nie pomaga.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2023-12-07, 21:24   

Ale w pamięci zapisana już jest błędna wartość mieszanki.

Ja się na tym nie znam i nawet nie mam auta na gaz. Absolutnie nie chcę się wymądrzać i nikogo nie chcę obrazić, a jestem zainteresowany zakupem Joggera z lpg i staram się zrozumieć oraz zebrać jak najwięcej informacji. Również mogłem nie doczytać. Ale na podstawie powyższych wpisów zrozumiałem następująco:
źródłem problemu może być właśnie brak ciągłej recyrkulacji paliwa; brak dużego zużycia Pb przekłada się na niewielkie dolewki tego paliwa w długim okresie czasu; brak dopływu świeżego oraz działająca tylko okresowo pompa paliwa przekłada się na ponad normatywne przekłamania sondy i dobór za bogatej mieszanki i jej zapis na dłużej; nie bez znaczenia oczywiście pozostaje aktualizacja sterownika; długa jazda na Pb przywraca odpowiednią mieszankę; w związku z powyższym wyciągnąłem następujące wnioski:
- przywrócić ustawienia początkowe mieszanki (długa jazda bądź reset pamięci);
- uruchomić pompę paliwa na stałe w celu profilaktyki;

Czy to co napisałem ma sens?
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2023-12-07, 21:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-08, 09:17   

Czy ktoś z was miał takie problemy latem albo w okresach przejściowych? Przy temperaturach, powiedzmy, wyższych niż te 5 stopni? Jeśli nie to właściwie całą winę można by zrzucić na paliwo. Jeśli byłaby to kwestia złego ustawienia LPG to dlaczego na zimnym silniku latem tych problemów nie miałem? Mówimy o niskich temperaturach porannych od ok. 7 stopni. Przecież wtedy zimny silnik też startuje na benzynie i pracuje na tyle długo by doszło do szarpania lub gaśnięcia? Starzenie się paliwa faktycznie może mieć wpływ ale dolanie zimowego (bardziej lotnego) może być rozwiązaniem. Zastosowałem obie opcje (reset ustawień wtrysku Pb + dolewka zimowego paliwa). Jak na tą chwilę problem nie powrócił choć już 3 dni jeżdżę znowu na LPG. Zobaczymy później...
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-12-08, 11:08   

sobol1976 napisał/a:
Jeśli nie to właściwie całą winę można by zrzucić na paliwo


tylko ,ze w tym kraju kilka milionów samochodów jeździ na lpg i jakoś nikt nie ma takich problemów jak 1.0tce... to trochę żalosne jest ,że uzytkownik nowego samochodu ma sobie co parę dni resetować ecu albo co chwilę dolewać nowego paliwa ...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-08, 13:14   

Aktyn, nie tłumacze Dacii, ale trzeba wziąć pod uwagę że z tych 2.5-3mln samochodów zasilanych lpg i poruszających się po naszym kraju, tylko 1.0eco-g spełnia normę euro6 która zobowiązuje do utrzymania norm (kontroli) emisji prze 100tys km o ile pamiętam. Czyli znacznie dłużej niż w momencie instalacji instalacji. Może to nie ma nic do rzeczy, ale może jednak ma.
Oczywiście jako użytkownik oczekuje że eksploatacja będzie przebiegała bez takich "bonusów" ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-12-08, 19:12   

r70 napisał/a:
nie tłumacze Dacii, ale trzeba wziąć pod uwagę że z tych 2.5-3mln samochodów zasilanych lpg i poruszających się po naszym kraju, tylko 1.0eco-g spełnia normę euro6


I tu jest pewnie pies pogrzebany ... nalezało tylko uczciwie powiedzieć w reklamie "drogi kliencie - wprawdzie będziesz się wkur...przez pierwszą minutę jazdy naszym samochodem ale za to wjedziesz sobie przez jakiś czas do prawie wszystkich centrów miat bo masz EURO 6 " zamiast pitoloć bzdury o komunikowaniu się komputerów benzyny i gazu w czasie rzeczywistym .... to juz bardziej komunikował się mój poprzedni zagazowany peugeot 407 z 2 litrową benzyną - instalacja była zestrojona raz przy założeniu i przez kolejne 100 tys nawet tam nie zaglądałem ...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-10, 18:11   

Trzeci albo czwarty dzień jazdy na Pb minął wczoraj. Paliwo nadal to samo -chyba z początku października- połowa baku. Dzis 2stC - start bez żadnego szarpania. Wszystko wskazuje, że teoria @Kzzysio o koniecznosci regulacja instalacji LPG jest słuszna.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-10, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
husik 


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2023-12-15, 15:46   

U mnie silnik zimny też jest problematyczny i zrobiłem tak:
Miałem pół baku paliwa, wyjeździłem wszystko na benzynie, zatankowałem "zimowego" paliwa, wróciłem do LPG i dzisiaj po pracy auto zimne ale już całkiem inne niż wcześniej. Da się nim na benzynie na zimnym silniku w miarę sensownie jechać.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-21, 19:22   

Po dwóch tygodniach od momentu włączenia LPG na stałe zaczynają się znowu problemy z zimnym silnikiem. Dzisiaj zgasł mi przy ruszaniu na pierwszych światłach a przyspieszanie początkowo odbywa się mniej żwawo.
W sumie to było takie laboratoryjne przeprowadzenie dowodu. Mam teraz paliwo zimowe więc jakość i rodzaj paliwa (jak widać) nie ma żadnego wpływu na tą sprawę.
Kzzysio ma rację. Najwyraźniej długotrwałe użytkowanie LPG rozregulowuje ustawienia w komputerze wtrysku benzyny. Nie wnikając w to jak to się technicznie dzieje, pozostaje pytanie jak to zgłosić do ASO i jak wymusić poprawną kalibrację LPG bez uchybień gwarancyjnych. Przypominam, że żaden gazownik zewnętrzny raczej do tego komputera nie wejdzie ze względu na blokadę fabryczną.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-21, 19:41   

Generalnie mam wrażenie że największy problem jest z tym, że w ASO trzeb udokumentować faktyczne efekt zalewania silnika albo normalnego startu. Sądzę że ASO jest trochę między młotem a kowadłem (użytkownikiem a producentem który twierdzi że wszystko jest w najnowszej wersji softu) albo mają ograniczone kompetencje w zakresie regulacji instalacji LPG. W obu przypadkach kiepsko bo my pozostaniemy z problemem.
Może jestem pesymistą, ale mam wrażenie że pozostawienie samochodu na noc, żeby sami mogli zweryfikować zimny start skończy się tekstem "u nas szarpania nie było - od początku pracował płynnie" ;)
Także trzeba by zostawić samochód u nich a następnie od rana być w serwisie żeby uczestniczyć w odpalaniu samochodu (choć wiem że to też może nie być wystarczający dowód, ponieważ spotkałem się z przypadkiem kiedy samochód na jeździe testowej trząsł się tak, że wszystko w nim latało, a diagnosta uparcie twierdził że nic nie czuje). Ale obym się mylił...
Tymczasem opowiedziałem o tych obserwacjach mojemu znajomemu diagnoście który wydał się zadowolony że przedstawiłem mu jakąś "prawidłowość" którą my potwierdziliśmy i obiecał że opisze to i wyśle dalej. Nieoficjalnie powiedział mi że mają bardzo dużo zgłoszeń szarpania na zimno 1.0tce a kiedy spytałem czy są także zgłoszenia od samochodów bez LPG, zaprzeczył.
Zobaczymy, ja na razie nie mam jak walczyć.
Myślę jednak że każdy kogo to meczy powinien problem opisać (te właśnie spostrzeżenia) i zgłosić do ASO, albo Renault Polska.
Ja teraz przy zimnym starcie dłużej jeżdżę na Pb i przełączam sięna LPG kiedy silnik jest bardziej rozgrzany i wydaje się już spalań "normalne" ilości paliwa (spalanie chwilowe). na razie 2 bak LPG (czyli ok 1200-1300km) i poranny start jest w miarę ok
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-21, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-12-24, 11:18   

sobol1976 napisał/a:
Po dwóch tygodniach od momentu włączenia LPG na stałe zaczynają się znowu problemy z zimnym silnikiem. Dzisiaj zgasł mi przy ruszaniu na pierwszych światłach a przyspieszanie początkowo odbywa się mniej żwawo.
W sumie to było takie laboratoryjne przeprowadzenie dowodu. Mam teraz paliwo zimowe więc jakość i rodzaj paliwa (jak widać) nie ma żadnego wpływu na tą sprawę.
Kzzysio ma rację. Najwyraźniej długotrwałe użytkowanie LPG rozregulowuje ustawienia w komputerze wtrysku benzyny. Nie wnikając w to jak to się technicznie dzieje, pozostaje pytanie jak to zgłosić do ASO i jak wymusić poprawną kalibrację LPG bez uchybień gwarancyjnych. Przypominam, że żaden gazownik zewnętrzny raczej do tego komputera nie wejdzie ze względu na blokadę fabryczną.


Jeźdżę tylko na benzynie, nie mam LPG i pierwsza minuta, dwie, auto bardzo ociężale reaguje na gaz, poza tym potrafi poszarpywać. Jak jadę bardzo delikatnie, nie ma takiego problemu. Trzeba dać mu czas na rozgrzanie się i tyle. Ale nigdy mi nie zgasł w inny sposób, niż samodzielne zdławienie silnika przez niecierpliwego kierowcę.

Czy jest to denerwujace? Tak!
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-12-29, 09:37   

sobol1976 napisał/a:
.. Najwyraźniej długotrwałe użytkowanie LPG rozregulowuje ustawienia w komputerze wtrysku benzyny. Nie wnikając w to jak to się technicznie dzieje, pozostaje pytanie jak to zgłosić do ASO i jak wymusić poprawną kalibrację LPG bez uchybień gwarancyjnych. Przypominam, że żaden gazownik zewnętrzny raczej do tego komputera nie wejdzie ze względu na blokadę fabryczną.


Nie wierzę w to, co czytam.
Na tym forum było już kilka tematów , w których były wskazówki , ale nikt z nich nie skorzystał . Dlaczego tym razem ma być inaczej? Wszystko napisałem , ale i tak zajmujecie się jakimiś głupotami.
Źle wystrojona instalacja LPG rozregulowuje sterownik silnika a dokładnie chodzi o korekty paliwowe.Pan w Aso wie lepiej bo to Aso.
Tu nie chodzi o kalibrację i nie jest ona potrzebna , no bo i po co?
Mogę się z kolego założyć , że kalibracje masz OKI.
Jak wymóc na na ASO regulację? Wspominałem o sondzie AFR. Wystarczy poprosić aby sprawdzili skład mieszanki na LPG lub najlepiej przywieźć gotowe wyniki z pomiarów i poprosić o właściwe regulacje czyli dla LPG 15.5. Badanie bezinwazyjne, wystarczy wykonać na rozgrzanym silniku a sondę wkłada się do wydechu.
Zwykle pomaga ustawienie korekt po obrotach. A marzeniem by było ustawienie korekt po temperaturze.
Niektórzy gazownicy zewnętrzni też potrafia to wyregulować .
Sobol 1976 obawiam się , że nie posiadasz komputera wtrysków benzyny. Sterownik silnika może okazać się właściwy.

No i co teraz ? dalej będziecie pisać Cat+GPF albo lepsze paliwo , gorsze LPG umiejętne ruszanie , rozgrzewanie na postoju. Ktoś radził żeby więcej jeździć na benzynie , a ja radzę nie zakładać LPG i jeździć tylko na benzynce.
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-29, 21:16   

Kzzysio, napisałem już że uważam twoją analizę za trafną. Postaram się znaleźć w okolicy jakiegoś gazownika który ma sondę AFR i określi skład mieszanki w moim dusterze a z wynikami udam się do ASO żeby dokonali stosownych korekt (zapewne będą zachwyceni ;) ).
Jeszcze raz dziękuję za wskazanie kierunku.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-29, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-30, 10:40   

Wczoraj dostałem w ASO krótką odpowiedź. Nie mają sondy AFR i takie badanie nie wchodzi w zakres czynności serwisowych. Nie mają też gazownika z prawdziwego zdarzenia i nikt nie podejmie się kalibracji po obrotach. Obsługa zasilania LPG w tym silniku najwyraźniej polega na aktualizacji danych sterownika i wgrywania ew. nowych ustawień przesłanych przez Renault/Dacia. Można się załamać... Spróbuję podzwonić w inne miejsca.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-30, 12:52   

To załamujące :(
Może się mylę, ale moje przygody ze zgłaszaniem "chyba za dużego spalania LPG" w ASO, czego ostatecznie zaniechałem bo zawsze miałem odpowiedź: " nie ma podstaw do reklamowania bo spalanie jest bardzo małe - poniżej danych producent " potwierdziłyby ze nic nie sprawdzają, nie mierzą, tylko apgrade softu i pozamiatane. I na nic się zdawało informowanie że na samej benzynie mam spalanie 4.5-4.6/100 więc 6.54-6.8na LPG to chyba trochę za dużo (+45-50%) - zawsze była odpowiedzi - jest dobrze, inni chciałoby mieć takie zużycie .A jeśli dobrze rozumiem, to świadczyłoby o za dużej korekcie na + dla LPG (proszę o poprawienie jeśli się mylę) ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-30, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-30, 15:10   

Moje spalanie na LPG jest jeszcze większe przy benzynowym podobnym do twojego. I też mi to mówili...:) Mam się cieszyć, że za gaz tak mało płacę. Bo inni mają gorzej. Może to kwestia źle dobranych fabrycznie wtryskiwaczy gazu i musi robić jakieś koszmarne korekty?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-30, 16:06   

Nie wiem.
Zna ktoś jakiś naprawdę godny polecenia serwis LPG który mogły zrobić pomiar spalin sonda AFR w okolicach: Kalisz, Ostrów Wlkp, Wieluń, Kluczbork ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-12-30, 18:28   

r70 napisał/a:
Nie wiem.
Zna ktoś jakiś naprawdę godny polecenia serwis LPG który mogły zrobić pomiar spalin sonda AFR w okolicach: Kalisz, Ostrów Wlkp, Wieluń, Kluczbork ?


To nie moje strony , ale brat kiedyś na wakacjach korzystał z usług tego warsztatu i nie trzeba było poprawiać :lol: :

dar-gaz.net
Kuczewola 6D, 62-862
+48 888 462 007

Zadzwoń , zapytaj .
Może ma , a może wie kto ma?
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-30, 19:35   

Kzzysio, dzięki wielki, zadzwonię :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-04, 21:59   

Kiedyś gdzieś czytałem że ten eco-g ma sondę szerokopasmowa "na pokładzie" i dziś w rozmowie sms-owej z dar-gaz.net tez dostałem taką informację - że możemy spróbować zmierzyć skład mieszanki a, ale ten silnik "o ile pamiętam" ma już sonde afr i sam weryfikuje skład mieszanki.
Termin wizyty w przyszłym tygodniu - może uda mi się wstrzelić.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-01-05, 17:30   

Bardzo jestem ciekaw twoich ustaleń. Daj proszę znać i zbierz jak najwięcej szczegółów.
Doraźnie ustaliłem, że z wyłączonym trybem ECO zimny silnik zachowuje się znacznie lepiej. Używasz w ogóle ECO?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-06, 12:35   

Oczywiście wszystkim się podzielę. Mniej więcej połowę mojego przebiegu zrobiłem na ECO. Do tej pory nie miałem takich obserwacji żeby w tym trybie było gorzej, ale spróbuję go przetestować pod tym kątem. Tym że na razie mam taką politykę że staram się przełączać na benzynę przy starcie i jeżdżę na niej na tyle długo aż widzę po chwilowym spalaniu że silnik już nie jest dodatków "podlewany". Wtedy dopiero przełączam na LPG . Od 2tys km mam względny spokój z szarpaniem - tzn wiadomo że całkowicie zimny silnik nie pracuje tak gładko jak ciepły, ale nie przeszkadza w ruszaniu (przedtem tak jak pisałem jeździłem na Pb tak długo aż silnik przestał szarpać przy porannym rozruchu).

Tryb ECO jest specyficzny - częsty lubię na nim jeździć w zatłoczonych miastach bo zapewnia większą płynność i sądząc po wskazaniach chwilowego spalania nie przelewa tak przy przyspieszaniu, ale na trasie przy jednostajne jeździe (często na tempomacie) chyba samochód spala więcej (na pewno nie mniej) W każdy razie u mnie jazda w trybie ECO włączonym non stop i bez niego w zasadzie nie różni się średnim spalaniem. Ale jeśli się dużo korzysta z klimy, to ECO może ograniczyć spalanie bo praca wentylacji też jest od niego zależna.
W captura 1.2 z automatem ECO robi więcej zamieszania bo wpływa jeszcze na pracę skrzyni automatycznej
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-01-18, 17:36   

r70 napisał/a:
Oczywiście wszystkim się podzielę.


Miałeś może okazję odwiedzić gazownika? Jakieś nowe informacje?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-18, 21:29   

Niestety nie: (
Jak tylko będę po badaniach pochwalę się co się dowiedziałem
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Darkowicz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 30 Mar 2021
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2024-01-27, 20:19   1.0 tce - szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku

Witajcie.
Już trzy lata jeżdże Dusterem 1.0Tce Lpg i też miałem ten problem po odpaleniu z gaśnięciem i nierówną pracą silnika przy temperaturze kilku stopni i wysokiej wilgotności powietrza.Ten problem znałem już w poprzednich samochodach Reno.Po prostu francuzi trochę nie dopracowali zapłonność na nasze warunki atmosferyczne.I w związku tym zawsze wynieniałem cewki oraz świece na lepsze i kończył sie problem.W przypadku mojego Dustera wymieniłem fabryczne NGK na Denso IXEH22FTT i problem nierównej pracy i gaśniecia się skończył.Ten model świecy w stosunku do NGK ma troszkę mocniejszą iskrę.Te świece nie dobierzecie wg. żadnego katalogu polskiego.Posiłkowałem się niemiecki katalogiem i świeca jest dobrze dobrana.Najciekawsze jest to że silnik pracuje dużo spokojniej i lepiej śię zbiera.W kabinie nie ma takiego 3 cylindrowego terkotu.I przede wszystkim lepiej się zbiera.Przejechałem już na tych świecach 40 tyś km.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Darkowicz 2024-01-27, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne