Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-01-31, 11:26
1.0 tce - szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-11-28, 15:25   

mastertester napisał/a:
Skoro dotyczy to silników z LPG to od razu na myśl przychodzą mi różnice w oprogramowaniu/mapach silnika.

O jakich różnicach w oprogramowaniu mówisz ?
Jakich mapach silnika?
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
mastertester 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0TCE LPG
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Lis 2023
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-29, 10:59   

Mapach PB.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-29, 18:58   

Dziś dałem opracować silnikowi ok2 minut, ale nadal po lekkim muśnięciu gazu obroty spadały, a po chwili podskakiwały. Więc zanim ruszyłem, kilkakrotnie przegazowałem samochód do 2500-3000obr - na dosłownie sekundy. Po tym zabiegu ruszyłem praktycznie bez problemu. Komputer od razu po osiągnięciu min 20km/h pokazywał 5-10L/100 więc normalna jazda.
Zobaczę czy to przypadek jutro rano - powtórzę zabieg po minucie od startu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-11-29, 20:31   

mastertester napisał/a:
Mapach PB.


Możesz rozwinąć?
Bo skoro piszesz w liczbie mnogiej o różnicach w mapach, to jest ich z pewnością więcej niż jedna...

Pytałem jeszcze o jakich różnicach w oprogramowaniu wspomniałeś?
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-01, 16:33   

Trochę pozytywnych wiadomości. Od tygodnia jeżdżę tylko na Pb - LPG wyłączyłem. To tylko jakieś 300-350 km ponieważ nie ruszam się ostatnio z miasta ale jest znaczna poprawa.
Po tygodniu odczułem już wyraźną różnicę zachowania się silnika na zimnym. W tej chwili mogę potwierdzić, że przy 12-stopniowym mrozie start i pierwsze kilometry pokonuję już bez wspomnianych wyżej dolegliwości. Nic nie szarpie i nie gaśnie przy dodawaniu gazu.

Wniosek jest taki, że chwilowa abstynencja od LPG skutkuje prawidłową adaptacją komputera wtrysku. I to bez odpinania akumulatora. Swoją drogą, wczoraj rozmawiałem w ASO i mechanik poddał w wątpliwość taką metodę - ponieważ wg niego dane adaptacyjne zapisują się w EPROM komputera i są trwałe. Można je albo zresetować albo nadpisać i to tylko programowo.

Zadałem pytanie czy problem się powtórzy gdy znowu wrócę na zasilanie LPG. Zapewniał, że to w tą stronę nie działa i jeśli na Pb wtrysk ustawi się prawidłowo to sterownik gazu już nic nie namiesza. Nie wiem jak te systemy współpracują i jak wymieniają dane więc nie potwierdzę. Tym razem tylko przekazuję opinię z ASO.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-12-01, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-12-01, 17:30   

sobol1976 napisał/a:


Zadałem pytanie czy problem się powtórzy gdy znowu wrócę na zasilanie LPG. Zapewniał, że to w tą stronę nie działa i jeśli na Pb wtrysk ustawi się prawidłowo to sterownik gazu już nic nie namiesza. Nie wiem jak te systemy współpracują i jak wymieniają dane więc nie potwierdzę. Tym razem tylko przekazuję opinię z ASO.


A jednak pan jest kłamczuszek. :-)
Radzę zmienić placówkę ASO
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-01, 18:10   

Kzzysio napisał/a:
A jednak pan jest kłamczuszek. :-) Radzę zmienić placówkę ASO


To może nas oświeć i podziel się szczegółami na forum? Wydajesz się dobrze poinformowany w kwestii najnowszej instalacji fabrycznej LandiRenzo i jej współpracy z tym silnikiem więc proszę o argumenty, których mogę użyć w ASO.
Poza tym, że radzisz zmienić serwis to jak widzisz kwestię adaptacji komputera bez odpięcia akumulatora?
 
mastertester 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0TCE LPG
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Lis 2023
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-12-01, 22:13   

Kzzysio napisał/a:
mastertester napisał/a:
Mapach PB.


Możesz rozwinąć?
Bo skoro piszesz w liczbie mnogiej o różnicach w mapach, to jest ich z pewnością więcej niż jedna...

Pytałem jeszcze o jakich różnicach w oprogramowaniu wspomniałeś?


Czysto eksploracyjnie chciałem się dowiedzieć, czy silniki przeznaczone pod LPG mają inne mapy co skutkuje np. mniejszą mocą na benzynie (90hp) niżeli w wersji bez fabrycznej instalacji.
 
mastertester 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0TCE LPG
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Lis 2023
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-12-01, 22:13   

sobol1976 napisał/a:
Kzzysio napisał/a:
A jednak pan jest kłamczuszek. :-) Radzę zmienić placówkę ASO


To może nas oświeć i podziel się szczegółami na forum? Wydajesz się dobrze poinformowany w kwestii najnowszej instalacji fabrycznej LandiRenzo i jej współpracy z tym silnikiem więc proszę o argumenty, których mogę użyć w ASO.
Poza tym, że radzisz zmienić serwis to jak widzisz kwestię adaptacji komputera bez odpięcia akumulatora?


Sam bardzo chętnie się temu wszystkiemu przyglądnę.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-02, 08:48   

3 raz poranek tak samo. Silnik pracował przez 2-3 mi minuty na wolnych. Obroty spadły, ale lekkie dodanie gazu powodowało zachwianie obrotów - przygaśniecie, więc utrzymałem gaz na ok 2.3-2.4tys obrotów na 2-3 sekundy. Po tym czasie ruszyłem - bez szarpnięć.
Jutro może sprawdzę działanie po krótszej pracy na wolnych obrotach.
Dla mnie jest to jakieś rozwiązanie porannego problemu - ciekawe czy producent znajdzie lepsze ? ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-12-04, 23:04   

A może ma to związek z (bezpośrednio tłumaczone przez stronę):

OBJAW: ECO-G 100. Przy pierwszym kluczyku kręci, ale nie uruchamia się. Od drugiego klucza nie ma już problemów przez cały dzień. Czy to może być wina gazu? Dostarczam zarówno benzynę jak i gaz firmy MOL.
SZCZEGÓŁY: Jeśli taką wartość uzyskujesz dopiero na początku dnia, a masz mało paliwa w zbiorniku, jest bardzo prawdopodobne, że gaz utracił swoje właściwości (jeśli jesteś na początku zimy/mrozu, musisz także wziąć pod uwagę fakt, że zbiornik nie mówiąc już o letniej benzynie).
ROZWIĄZANIE:

Jak sprawdzić, czy przyczyną jest (stara) benzyna:

0. Dezaktywuje tryb AUTO instalacji LPG (wciśnij przycisk LPG, zielona lampka zgaśnie, silnik przełączy się na benzynę i tak pozostanie, na MANUAL).

1. Uruchom silnik:
- 1.a - czasami silnik chce od razu zgasnąć i wydaje się, że NIE reaguje na dodanie gazu - ALE tak naprawdę reaguje tylko, że jedziesz za wolno - MUSISZ mocno wcisnąć pedał gazu PODCZAS uruchamiania silnika - zobaczysz, że reaguje na wciśnięcie pedału gazu!;
- 1.b - jeśli silnik nie zgaśnie, jak tylko obroty nieco wzrosną, należy mocno wcisnąć pedał gazu, nie dopuścić do spadku obrotów (a silnik ponownie zgaśnie);
- 1.c - utrzymywać wysokie obroty, około 3000 obr/min przez około 5-10 sekund, następnie zwolnić pedał gazu, a obroty powinny ustabilizować się w kierunku biegu jałowego (z chwilowym zatrzymaniem przy 1500 obr/min);
- 1.d - jeśli silnik nadal gaśnie, uruchamiasz go ponownie i utrzymujesz DŁUŻEJ na 3000 obr/min;

2. Konsumuj benzynę tak często, jak to możliwe (do pojawienia się alertu/ostrzeżenia o niskim poziomie benzyny, a nawet dłużej);

3. Dodaj świeżą benzynę (niewiele, maksymalnie 5-10 litrów);

4. Kontynuuj stosowanie nowej mieszanki (w przeciwnym razie na początku dnia nadal będzie ciężko odpalać - bo w układzie paliwowym jest jeszcze stary gaz). 1 minuta czy 1 km to za mało – np. przejechać jeden dzień po mieście tylko na benzynie;

5. Dopiero wtedy przełącz na LPG i możesz pozostawić na AUTO.

Kiedy przejdziesz na benzynę zimową, zobaczysz, że już tak nie jest (ponieważ jest bardziej lotna (ma dodatek butanu), ale także dlatego, że zimą wstępne podgrzewanie CAT+GPF prowadzi do szybszego zużycia benzyny, nie dając nam więcej czasu stać się przestarzała - latem miesiącami leży w zbiorniku...).

OBJAŚNIENIA:
Dlaczego ten silnik (1.0 ECO-G 100) ma ten stary problem z gazem, podczas gdy inne silniki nawet nie dbają o to, ile lat ma gaz?
Jest kilka powodów:

1. Silnik ten wtryskuje przy rozruchu mniejszą ilość benzyny niż wtryskiwałby silnik starszej generacji lub o większej pojemności skokowej - przez co zużycie benzyny potrzebnej do rozruchu jest mniejsze, a benzyna leży w zbiorniku, niewykorzystana;

2. Silnik zaraz po uruchomieniu przechodzi w tryb wstępnego nagrzewania CAT+GPF (katalizator + filtr cząstek stałych) niezależnie od tego czy jest lato czy zima, co powoduje, że silnik pracuje na ubogiej mieszance gazowo-powietrznej, co nie powoduje w ogóle nie pomagają w sytuacji, gdy benzyna jest mniej lotna..., przez co silnik pozbawiony jest dobrej benzyny nawet wtedy, gdy jej najbardziej potrzebuje - stąd tendencja do zatrzymywania się silnika zaraz po uruchomieniu;

3. Silnik ten BARDZO szybko przełącza się na LPG, gdy wtrysk LPG jest w trybie AUTO - więc znowu benzyna w zbiorniku jest zużywana bardzo mało i stoi w zbiorniku nieużywana;

4. Po zatrzymaniu silnika przez Stop-Start zostaje on ponownie uruchomiony WSZYSTKO na LPG, a nie na Benzynie - więc znowu przyczyną niskiego zużycia benzyny, która pozostaje w zbiorniku - silnik jest wyjęty (ponownie uruchomiony) z Stop- Uruchamiaj na benzynie tylko wtedy, gdy silnik nie jest wystarczająco rozgrzany lub jeśli upływa zbyt dużo czasu, gdy stoi w trybie czuwania (nie ma wezwań do klimatyzacji lub ładowania akumulatora, które w przeciwnym razie spowodowałyby wcześniejsze wyjście silnika ze stanu czuwania);

5. W Loganie/Sandero III z tym silnikiem (1.0 ECO-G 100) pompa paliwa JEST WYŁĄCZONA, gdy silnik zużywa LPG, w związku z czym nie zapewnia już recyrkulacji paliwa przez przewód zasilający do wtryskiwaczy paliwa i z powrotem do zbiornika przez linii powrotnej, więc cała benzyna, która pozostaje w linii zasilającej, leży tam i nie miesza się już z bardziej lotną benzyną w zbiorniku - coś, co nie zdarza się w instalacjach LPG AM (posprzedażowych), które zwykle nie mają sterowania pompą paliwa przekaźnik i recyrkuluje benzynę w sposób ciągły – to kolejny powód, dla którego 1.0 ECO-G 100 może mieć problemy, gdy benzyna nie jest już tak lotna;

6. Większość kierowców trzyma w zbiorniku niewielką ilość benzyny z silnikiem 1.0 ECO-G 100 - a niewielka ilość letniej benzyny traci swoją lotność ZNACZNIE szybciej niż większa ilość;

Podsumowując, silnik ten (1.0 ECO-G 100) jest ZNACZNIE bardziej wrażliwy na lotność benzyny, co bardzo łatwo sprawdzić - zimą, na zimowej (zimowanej) benzynie - gdy problem ten NIE występuje (pozytywnym czynnikiem jest okres duże wstępne podgrzanie CAT+GPF, które w większości odbywa się wyłącznie na benzynie, ponieważ jest chłodniej, aby można było szybko przełączyć się na LPG).
Po przejściu na benzynę letnią (z mniejszą zawartością butanu) problem ten pojawia się ponownie, gdy mieszanka benzyny letniej osiągnie wiek około 2 miesięcy (50 - 55 dni).

Na przykład:
- możesz mieć 5 litrów sprzed 3 miesięcy i 3 litry sprzed 1 miesiąca;
- najwyraźniej nie powinieneś mieć żadnych problemów;
- ale tak naprawdę wiek MIESZANKI składający się z 3 miesięcy i 1 miesiąca w danym momencie sięga 2 miesięcy i zmniejsza się lotność benzyny na przewodzie zasilającym pompowtryskiwacze - stąd problemy pojawiające się przy rozruchu, zwłaszcza gdy w zbiorniku jest TYLKO letnia benzyna i tylko na ECO-G 100 jeździmy na 99,9% na LPG (typowo);
- gdy mieszanka zawiera TAKŻE benzynę zimową razem z benzyną letnią (samochód wyjeżdża z okresu zimowo-wiosennego) to problem może pojawić się DUŻO później w lecie (po przekroczeniu "standardowego" 2 miesiąca życia), ze względu na benzynę zimową, który jest bardziej zmienny niż letni.

Mnogość zmiennych i czynników, które mogą prowadzić do wystąpienia tego objawu spowodowanego wiekiem Benzyny, dezorientuje kierowców i sprawia, że ​​nie wierzą oni w istnienie tego problemu, niektórzy są głęboko przekonani, że są to bajki dla dzieci na dobranoc..., wynalazki, aberracje...
_________________

 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-05, 15:56   

Potwierdzam i pisałem o tym już kiedyś, że paliwo zimowe u mnie bardzo poprawia pracę zimnego silnika na benzynie. W tej chwili mam uzupełniony bak do pełna zimowym paliwem (weszło ok. 25 litrów świeżego), a wcześniej pojeździłem na samej benzynie przez ok. 10 dni.
Problem szarpania i gaśnięcia już nie występuje. Właśnie dzisiaj wróciłem na LPG. Wszystko jest nadal w porządku.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-12-05, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-05, 17:29   

To ile powinienem zrobić kilometrów na Pb żeby było ok ?
Przyszło mi do głowy żeby każda "dniówkę" kończyć ostatnimi kilometrami na Pb (o ile będę pamiętał ;) ). Może to coś da ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-05, 17:42   

r70 napisał/a:
To ile powinienem zrobić kilometrów na Pb żeby było ok ?


Radzę chociaż na 100-150km wyłączyć całkowicie LPG. Nie wiem jakie odcinki robisz dziennie. Ja przez te 10 dni jeździłem głównie po mieście i okolicy. Tak po 20km i wystarczyło. Ważne żeby nie włączać gazu w ogóle. Może też warto uzupełnić bak świeżym paliwem.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-12-05, 17:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-05, 18:47   

Dzięki :) spróbuję.
U mnie dniówka średnio arytmetycznie wychodzi ok 90km, ale wiadomo jak to jest z tą średnia ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-12-05, 22:23   

r70 napisał/a:
3 raz poranek tak samo. Silnik pracował przez 2-3 mi minuty na wolnych. Obroty spadły, ale lekkie dodanie gazu powodowało zachwianie obrotów - przygaśniecie, więc utrzymałem gaz na ok 2.3-2.4tys obrotów na 2-3 sekundy. Po tym czasie ruszyłem - bez szarpnięć. ...

Brawo Ty!
Polecam 1:39 niech silnik pracuje , potem 2500 obr przez 1.75 sek i gaz w podłogę...
sobol1976 napisał/a:
Trochę pozytywnych wiadomości. Od tygodnia jeżdżę tylko na Pb - LPG wyłączyłem. To tylko jakieś 300-350 km ponieważ nie ruszam się ostatnio z miasta ale jest znaczna poprawa.
Po tygodniu odczułem już wyraźną różnicę zachowania się silnika na zimnym. .

Czyli moja diagnoza była słuszna.
Jeżdżąc na samym PB po jakimś czasie dojdziesz do tego , co uzyskasz odłączając aku, tak jak pisałem , tylko dłużej będziesz czekał na efekt.
Powtórzę . Najpierw trzeba znaleźć co powoduje takie zachowanie samochodu-LPG czy PB.

Jeśli zrobisz tak jak pisałem i masz poprawę , to oznacza że winne jest LPG.
W większości przypadków wystarcza dokładna regulacja instalacji (również podczas jazdy)
Winny może być również niewłaściwy sposób montażu poszczególnych komponentów instalacji fabrycznej LPG. Fabrycznej , to takie słowo klucz. Czy montaż w servisie to instalacja fabryczna?
Najtrudniejsze to wymóc na fachowcach właściwą naprawę...

Dlaczego tak się dzieje , że auto przy złej regulacji lpg kuleje na PB a idealnie chodzi naLPG? Podstawowa rzecz to sposób diagnozy. Na oko?
Trochę objaśnień.
Sterownik benzynowy ma jakąś mapę zapłonu , którą koryguje w zależności od różnych czynników zew i wew dostarczanych na bieżąco przez czujniki. Nas interesuje sonda lambda (pierwsza, przed katem) , która informuje sterownik o zawartości tlenu w spalinach. W zależności od rodzaju sondy(czyt. samochodu) może to być informacja typu ubogo , bogato(sonda dwustanowa) czy bardzo dokładnie - liniowo (szerokopasmowa). Na podstawie tej informacji sterownik zwiększa lub zmniejsza dawkę paliwa i silnik pracuje idealnie, bo reaguje w sposób prawidłowy.

I tu wkracza LPG.
Sterownik LPG nie jest tak mądry jak PB (nie ma mapy zapłonu ale może mieć np. mnożnik)Aby móc pracować i udawać że jest mądry bierze sygnał z wtrysków benzynowych. Niezależnie od wskazań sondy lambda nie bierze tego sobie do serca.
Sonda lambda wącha spaliny i widzi że jest ubogo , daje sygnał do sterownika PB. Sterownik zwiększa czas otwarcia wtrysków benzynowych, po jakimś czasie okazuje się że zwiększenie dawki paliwa nic nie zmieniło. Postanawia zwiększyć .Dalej nic , więc zwiększa .Tu jeszcze wkraczają korekty , ale darujmy sobie.
Wtryski benzynowe co prawda zwiększają czas otwarcia ,ale sterownik LPG oszukuje samochodzik , że ten jedzie na PB , choć w rzeczywistości jedzie na LPG .Sterownik zapamiętuje że musiał zwiększyć ilość dawki paliwa , bo jest za ubogo.
A jak jest ubogo , to jest źle. Wiadomo głowica kaput ,pali zawory , tłoki. Jak za bogato to też nie dobrze.Kat się skończy szybciej , smarowanie cylindrów bardzo słabe- zmywany jest film olejowy i może nawet rozrzedzić olej silnikowy. Dojechaliśmy do domu , gasimy silnik.
Rano czas do pracy . Uruchamiasz silnik a sterownik benzynowy ma w pamięci, że wczoraj kończył na dawce +36 procent i z samego rana leje paliwa do oporu. Silnik nie potrafi tego przepalić , bo dochodzi jeszcze "ssanie" i do póki nie złapie jakiejś temperatury , to szarpie , gaśnie , kicha , parska. Wskakuje na LPG i jakoś jedzie.

W sterowniku LR są wgrane gotowe ustawienia dla konkretnej marki / modelu samochodu. Ale trzeba to jeszcze dobrze wystroić.Można nanieść korekty w zależności od obrotów i czasów otwarcia wtrysków , ale trzeba chcieć.

Tak na zakończenie proponuję znaleźć mechanika (najlepiej gazownika) z sondą AFR i wtedy sprawdzić na benzynie i LPG. Wkłada się taką sodę w wydech i dokonuje się pomiaru spalin i na jej podstawie reguluje się mieszankę paliwowo powietrzną , aby uzyskać mieszankę stechiometryczną.
Mieszanka stechiometryczna , to taka idealna dla silnika . mówi o stosunku powietrza do paliwa. Dla PB-14,7 a dla LPG 15,5

Samemu też można sprawdzić mając jakiś program do diagnostyki - obserwując korekty benzynowe podczas pracy na benzynie i obserwując te same korekty podczas pracy na LPG nie powinny się zbytnio różnić. Im mniej tym lepiej.

Ufff .Nie chce mi się już sprawdzać :-? To tak mniej więcej wygląda. Nie o wszystkim napisałem ,bo uważam że to jest najważniejsze.

r70 napisał/a:
To ile powinienem zrobić kilometrów na Pb żeby było ok ?


Ale co się stało? Przecież u Ciebie na LPG pracuje idealnie.
Ponawiam pytanie:
A po czym wnioskujesz że na LPG pracuje idealnie?
Na oko? czy po korektach?

P.S.
A te rozgrzewanie Kat+GPF jest najlepsze. :-D

P.S.1
Zawsze po jakiejkolwiek ingerencji w instalację PB np. oprogramowanie sterownika silnika wykonane musi być strojenie LPG.
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
maz9 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Lip 2021
Posty: 8
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2023-12-06, 08:01   

Mój Dokker szarpie od nowości ma już ho ho lat i trochę 8 grudnia idzie na serwis na szarpanie do ASO
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-06, 08:23   

Kzzysio widzisz, jak ktoś Cię sprowokuje to potrafisz napisać(rozwinąć )coś co ma ręce i nogi ;)
Jak to w całym internecie - jak chcesz się czegoś dowiedzieć, to nie pytaj -bo nikt kto ma coś do powiedzenia sensownie nie odpowie, tylko napisz coś kontrowersyjnego - wtedy wszyscy Cię wytłumaczą Ci jaki jesteś głupi i przekażą sporo sensownych informacji ;)

Jeśli ta teoria jest prawdziwa, to trzeba by nakłonić ASO do korekty instalacji LPG - można próbować ale mało mi się chce wierzyć, żeby posłuchali. Aku też nie będę odłączyć codziennie . Więc wydaje się że ostanie kilkanaście kilometrów moich codziennych jazd (już na dobrze rozgrzanym silniku )i dłuższą jazda na Pb po porannym rozruchu może poprawić sytuację z korektami Pb. Czy dobrze rozumuje ?
Po gwarancji poszukam jakiegoś speca od LPG który będzie potrafił dostać się do fabrycznej LPG i wyregulować .
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 114
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-12-06, 20:54   

r70 napisał/a:
Po gwarancji poszukam jakiegoś speca od LPG który będzie potrafił dostać się do fabrycznej LPG i wyregulować .

Fabryczną instalację da się regulować poza aso ? W sensie czy jest taka możliwość nie jest tam nic poblokowane ?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-06, 21:04   

Nie wiem - będę szukał za rok ;)
Dziś skończyłem trasę jazdą ok 25km na Pb. Zobaczymy jutro rano ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-06, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-12-07, 01:27   

piotrek400 napisał/a:
Dojechaliśmy do domu , gasimy silnik.
Rano czas do pracy . Uruchamiasz silnik a sterownik benzynowy ma w pamięci, że wczoraj kończył na dawce +36 procent i z samego rana leje paliwa do oporu


Czyli można jeszcze inaczej potestować tego "dziada" - przełączyć na Pb przed zakończeniem jazdy. Najlepiej gdy nie będzie mocnych przyspieszeń. Np z 5km na początek.

Generalnie ten argument do mnie trafia, bo z automatu co 4kkm przejeżdżam sobie 100km na Pb. Aby korekty zmniejszyć, no i wskazanie spalania. Tak już mam, od wielu lat, znaczy się aut. :lol: A ze 400kkm na LPG zrobione :-P
_________________

 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-07, 07:36   

piotrek400, moje 25km jazdy na Pb na koniec dnia (ok 250na LPG) nie pomogło - od rana szarpanie i suszenie silnika. Także 5km też będzie za mało ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-07, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-07, 10:18   

r70 napisał/a:
moje 25km jazdy na Pb na koniec dnia (ok 250na LPG) nie pomogło

No nie pomoże... Ważne żeby tego gazu nie uruchamiać w ogóle w czasie jazdy. W twoim wypadku może lepiej sprawdzić faktycznie odłączając akumulator na te 20 min? Przynajmniej potwierdzisz laboratoryjne, że kolega Kzzysio ma rację.

Po przeczytaniu opisu i wyjaśnień widzę tylko 2 problemy:
1. Samochody mamy jeszcze na gwarancji i ingerencja w oprogramowanie wchodzi w grę tylko przez ASO. A jak oni te sprawy traktują to już wiem. Wgrywają co jest dostępne w systemie Renault i nawet porządnego gazownika nie ma w serwisie żeby coś prawdzać. Trzeba dużo samozaparcia żeby zmusić ich do sprawdzenia lub kalibracji LPG.
2. Nawet jeśli znalazłbym dobrego gazownika od Landi Renzo to jest problem z dostaniem się do komputera LPG. Jest podobno "blokada" Renault w postaci dedykowanego softu. Landi Renzo nie serwisuje instalacji fabrycznych Dacii. Ciekaw jestem czy po gwarancji w ogóle można dostać się do komputera w zewnętrznym serwisie. Może już coś wymyślili... Inaczej zostaje podmiana sterownika.

PS. Kzzysio - "fabryczna" instalacja LPG w Dacii 3 generacji jest montowana faktycznie w fabryce, a nie w serwisie i jest przystosowywana już na etapie projektowym do tego silnika.
Landi robi specjalne oprogramowanie dla sterowników w Dacii (i wydaje aktualizacje) ostatnia wgrana w czerwcu do mojego samochodu narobiła problemów, których nie miałem w zeszłym roku.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-07, 13:06   

Nie bardzo mam ochotę odłączać aku. Na razie jeżdżę na Pb.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2023-12-07, 13:08   

Jeżeli problemem jest szybka degradacja paliwa (w listwie wtryskowej), która poniekąd jest efektem braku cyrkulacji, to:
czy uruchomienie pompy paliwa na stałe (w celu zapewnienia cyrkulacji) nie rozwiąże problemu?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne