Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-03-11, 21:42
Hybrydowa Dacia Jogger
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-21, 18:48   

bo jak na razie, ta wersja nie jest oferowana na polskim rynku
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2023-06-21, 19:39   

Z tego względu, że za duży popyt w Europie, gdzie infrastruktura jest lepiej przygotowana niż moc produkcyjna i dostępność części. Taka była wersja pracownika ASO
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2023-06-21, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2023-06-22, 09:33   

Jest na forum jakis posiadacz Joggera w wersji hybrydowej? Sam jak kupowalem swojego, rozwazalem wziecie hybrydy z Niemiec. Ostatecznie zrezygnowalem i zdecydowalem sie na 110km z PL. Zalozylem, ze przy przewadze jazdy w trasie nie bedzie widocznych roznic w spalaniu. Srednie spalanie z 5kkm mam 5,5L (realne-liczone z tankowan). W miescie hybryda bankowo da lepszy wynik. Jak wyglada zuzycie paliwa w trasie? Ktos moze cos napisac? Jedyne czego zaluje, to brak automatu. Nawet tego CVT.. Pozdrawiam:-)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-22, 17:20   

Wg mnie 1.0tce 110km na trasie będzie na bank lepszy.
Miasto będzie domena hybrydy, ale różnice na korzyść droższej wersji będzie niwelował większa jej masa (większy i cięższy silnik, silniki elektryczne pewnie skrzynia cieszą, akumulator.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-06-23, 08:25   

Niekoniecznie, ta hybryda odzyskuje energię także w trasie, przy jeździe ze stalą prędkościa też odciąża silnik spalinowy, przy przyśpieszaniu też wykorzystywany jest prąd. testy pokazują że można osiągać w capturze czy arkanie czyli autach cieższych o te 100-200 kg spalanie w trasie w okolicach 6 litrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-23, 08:45   

Waga całego dodatkowego układu hybrydowego odpowiada mniej więcej jakby dodatkowej osobie, więc nie przeceniałbym jej wpływu na osiągi, bo wątpię, żeby ktokolwiek wyczuwał w normalnych warunkach na trasie faktyczną różnicę pomiędzy jazdą np samemu a we dwoje.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-23, 18:20   

pewnie jeszcze w tym roku pożyczę Arkanę albo Captura to sprawdzę jak się ma spalanie w takich samych warunkach do mojego 1.0 ECO-G ;) Ale czego się spodziewacie ? macyo, ma średnie spalanie z 1.0 110KM 5.5L/100 to ile mam mieć hybryda żeby ta różnica uzasadniała wydatek (pomijam inne aspekty) ? będzie paliła mniej w mieście gdzie silnik elektryczny zrobi robotę i umiejętnie prowadząc można max wykorzystać energię hamowania do ładowana aku, ale na trasie, słabszy silnik benzynowy z wtryskiem pośrednim będzie pracował mnie efektywnie niż silniejszy z wtryskiem bezpośrednim. Im bardziej jednostajna jazda, tym hybryda będzie więcej w stosunku do 1.0 110KM spalała. Poza tym żeby w pełni wykorzystać efektywność paliwową hybrydy trzeba odpowiednio jeździć - Jak ktoś się przygotowuje to warto już dziś opalić (jeśli się ma) ocenę stylu jazdy i dążyć do max oceny - oczywiście w hybrydzie trzeba będzie minimalnie się przestawić (inna siła hamowania silnikiem) ale główne nawyki te sam.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-06-29, 12:18   

macyo napisał/a:
Jedyne czego zaluje, to brak automatu. Nawet tego CVT..

no właśnie to jest w tym wszystkim najwazniejsze :-D
ja juz nie chce manuala
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2023-06-29, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 832
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-06-29, 14:42   

macyo napisał/a:
Nawet tego CVT..

Może w mieście da się to jeszcze jakoś przeżyć jak się ma mus posiadania automatu ale w trasach to jest nie do przyjęcia jak dla mnie.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-07-10, 17:58   

A dlaczego nie? Np. przy wyprzedzaniu dajesz gaz w podłogę i automat robi resztę, nie musisz się zastanawiać który bieg wrzucić itd.
Poza tym w CVT tak naprawdę nie ma zmian biegów i wszystko się dzieje natychmiast po wciśnięciu pedału gazu, w manualu nie dasz rady osiągnąć takiego efektu.
Zresztą wystarczy się raz przejechać JAKIMKOLWIEK automatem żeby docenić jego przewagę i potem NIKT już nie chce wracać do ręcznej skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2023-07-10, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 832
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-07-10, 18:14   

Nie zwróciłeś uwagi o jakiej skrzyni mowa, poza tym wszystko się zgadza tylko nie CVT, dla mnie ten rodzaj automatu jest nieakceptowalny, tak że nie JAKIMKOLWIEK.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2023-07-10, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-07-10, 19:51   

michauek22 napisał/a:
A dlaczego nie? Np. przy wyprzedzaniu dajesz gaz w podłogę i automat robi resztę, nie musisz się zastanawiać który bieg wrzucić itd.


A jak zjechać z solidnej górki, takiej, która wymaga niezłego hamowania silnikiem?
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2023-07-11, 12:31   

michauek22 napisał/a:
A dlaczego nie? Np. przy wyprzedzaniu dajesz gaz w podłogę i automat robi resztę, nie musisz się zastanawiać który bieg wrzucić itd.
Poza tym w CVT tak naprawdę nie ma zmian biegów i wszystko się dzieje natychmiast po wciśnięciu pedału gazu, w manualu nie dasz rady osiągnąć takiego efektu.
Zresztą wystarczy się raz przejechać JAKIMKOLWIEK automatem żeby docenić jego przewagę i potem NIKT już nie chce wracać do ręcznej skrzyni.




Wiem, ze CVT a e-CVT to niby co innego ale przed zakupem Joggera bylem na jezdzie probnej Corolla 1.8 i 2.0. Ta pierwsza draznila dzwiekami, druga nie. Rok wczesniej, jak wybieralem duzego suva do swojej firmy jezdzilem tez Rav4 z e-CVT. Sama przekladnia CVT jest spoko. Nawet wiecej niz spoko.

Wniosek mam jeden.

CVT i zbyt slaby silnik=rzeznia. Dzwieki zarzynanej swini to chleb powszedni:-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-11, 13:21   

To nie jest kwestia słabości silnika, tylko początkowego braku umiejętności obsługi danego, konkretnego zestawu "silnik-skrzynia". Kursanci prawa jazdy wydobywają dokładnie takie same dźwięki z pojazdów z normalną ręczną skrzynia biegów, bez względu na moc silnika, tak samo jak osoby zmieniające pojazd na jakiś zupełnie inny też potrzebują chwili, żeby przyzwyczaić się do dozowania mocy pedałem gazu czy innej pracy sprzęgła i skrzyni. CVT nie jest żadnym wyjątkiem, po prostu trzeba się jej nauczyć i tyle.
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-07-11, 13:50   

michauek22 napisał/a:
A dlaczego nie? Np. przy wyprzedzaniu dajesz gaz w podłogę i automat robi resztę, nie musisz się zastanawiać który bieg wrzucić itd.
Poza tym w CVT tak naprawdę nie ma zmian biegów i wszystko się dzieje natychmiast po wciśnięciu pedału gazu, w manualu nie dasz rady osiągnąć takiego efektu.
Zresztą wystarczy się raz przejechać JAKIMKOLWIEK automatem żeby docenić jego przewagę i potem NIKT już nie chce wracać do ręcznej skrzyni.

Ja właśnie nie rozważałem samochodu ze skrzynią automatyczną/zautomatyzowaną z dwóch powodów. Pierwszy to że nigdy nie jeździłem czymś innym niż manual i pewnie bym nie potrafił odbyć jazdy próbnej. Drugi to że mimo stu lat istnienia skrzyń automatycznych nadal nie zrobiono prostego, niezawodnego mechanizmu, stale słychać o problemach z funkcjonowaniem i naprawami.
defunk napisał/a:
michauek22 napisał/a:
A dlaczego nie? Np. przy wyprzedzaniu dajesz gaz w podłogę i automat robi resztę, nie musisz się zastanawiać który bieg wrzucić itd.


A jak zjechać z solidnej górki, takiej, która wymaga niezłego hamowania silnikiem?

ZCMW łopatkami na kierownicą ręcznie zrzuca się biegi na niższe i/lub korzysta się z asystenta zjazdu ze wzniesienia.
Natomiast mnie zastanawia co innego. Mianowicie Jak wykonać zjazd z górki na niedotartym silniku bez względu na rodzaj skrzyni. Zredukować biegu nie można bo pojawią się wysokie obroty do których nie można dopuścić. Hamować hamulcem też skutecznie nie można bo klocki i tarcze też są niedotarte. A hybrydy, elektryki i trzycylindrowce maja niskie własne opory toczenia.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-07-11, 14:50   

tak jak napisał laisar myślę że komfort jazdy automatem zależy od umiejętności (a to jak wiadomo rzecz którą można osiągnąć jeśli się chce) korzystania z zespoły skrzynia/silnik. Nie jeździłem CVT, ale sądzę że jak w każdej innej sterowanie nią jest dość analogowe - tzn szybkość zmiany przełożenia, obroty silnika itp są zależne od obciążenia i dynamiki pracv pedałem gazu. Czyli w sumie jak w każdym automacie. Być może można ją nawet nauczyć hamować silnikiem ? nie wiem... EDC w capturze potrafi to robić dość skutecznie, choć nie ma żadnego dedykowanego trybu pracy.
A samo przejście na automat jest wg mnie dość płynne - moje zetknięcie z automatem było takie, że wsiadłem w samochód kolegi i przez 2 tygodnie przejechałem nim 10tyś km po Szwecji i Norwegii ;) Po prostu... Teraz naprzemiennie poruszam się caputerm 1.2 EDC oraz manualnym Dusterem i Jimnym i nigdy nie gubię się w nawykach, ani nie myślę co robić.
Automat daje naprawdę frajdę sporo wygody, ale nie decydowałbym o wyborze samochodu przez pryzmat sposobu przełączania biegów.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-07-11, 15:23   

dss3e napisał/a:
defunk napisał/a:
A jak zjechać z solidnej górki, takiej, która wymaga niezłego hamowania silnikiem?

ZCMW łopatkami na kierownicą ręcznie zrzuca się biegi na niższe i/lub korzysta się z asystenta zjazdu ze wzniesienia.


A w Daciach z automatyczną skrzynią biegów są łopatki? Bo nie mam wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o automaty, ale wydaje mi się, że to raczej nieczęsta sprawa.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-07-11, 23:58   

michauek22 napisał/a:
A dlaczego nie? Np. przy wyprzedzaniu dajesz gaz w podłogę i automat robi resztę, nie musisz się zastanawiać który bieg wrzucić itd.
Poza tym w CVT tak naprawdę nie ma zmian biegów i wszystko się dzieje natychmiast po wciśnięciu pedału gazu, w manualu nie dasz rady osiągnąć takiego efektu.
Zresztą wystarczy się raz przejechać JAKIMKOLWIEK automatem żeby docenić jego przewagę i potem NIKT już nie chce wracać do ręcznej skrzyni.

Nie jestem fanem automatów, ale trzeba przyznać, że idea skrzyni CVT ma bardzo wiele sensu, bo pozwala maksymalnie wykorzystać osiągi silnika. Podczas próby jak najlepszego przyspieszenia silnik jest utrzymywany na obrotach mocy maksymalnej, a zmienia się tylko przełożenie. To może nie brzmieć dobrze, bo wrażenia akustyczne nie sugerują przyspieszania, ale z punktu widzenia fizyki jest to jak najbardziej uzasadnione, bo najlepsze przyspieszenie silnik jest w stanie wygenerować pracując z maksymalną mocą. W skrzyni manualnej czy klasycznym automacie z kilkoma biegami przyspieszanie odbywa się w jakimś przedziale obrotów (im więcej biegów ciasno zestopniowanych, tym bliżej mocy maksymalnej, ale przez sporą część czasu jednak poniżej ), więc możliwości silnika nie mogą być w 100% wykorzystane. Oczywiśćie skrzynie CVT mają swoje ograniczenia i pewnie jakieś straty mocy, ale nie można im odmówić zalet.
https://www.youtube.com/watch?v=I8h2Xn95ibo
https://www.youtube.com/watch?v=ThBUPZYEBHs
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-07-12, 00:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-07-12, 09:29   

velomar napisał/a:
idea skrzyni CVT ma bardzo wiele sensu, bo pozwala maksymalnie wykorzystać osiągi silnika. Podczas próby jak najlepszego przyspieszenia silnik jest utrzymywany na obrotach mocy maksymalnej, (...) z punktu widzenia fizyki jest to jak najbardziej uzasadnione, bo najlepsze przyspieszenie silnik jest w stanie wygenerować pracując z maksymalną mocą.



Tyle teoretycznej teorii, a w praktyce:
- w zwykłym ruchu nie zawsze (a wręcz rzadko) potrzeba maksymalnego przyspieszania;
- wydawać by się mogło, że skrzynie CVT będą idealne w autach rajdowych -- jednak nie są tam stosowane.

Mnie CVT kojarzy się głównie z jazgotem skuterów -- wkurzają mnie niemiłosiernie.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-07-12, 11:24   

Od tego jest przecież odprogramowanie, tryby jazdy i umiejętności kierowcy w operowniu gazem, by odpowiednio zarządzać działaniem takiej skrzyni. We współczesnych automatach (niezależnie od rodzaju), gdy chodzi tylko o podtrzymanie prędkośći albo łagodne przyspieszanie obroty są utrzymywane na bardzo niskim poziomie (optymalnym dla niskiego zużycia paliwa, ale czy optymalnym dla wysokiej trwałości silnika?).
A użycie w sporcie jest ograniczone z powodu skromnych momentów obrotowych, jakie mogą przenosić skrzynie CVT. Inne powody pewnie też są, ale na pewno CVT to nie są skrzynie do bardzo mocnych, wyłącznie spalinowych pojazdów.

Ja bym tego nie chciał już choćby z powodu samej komplikacji konstrukcji.
https://www.youtube.com/watch?v=ktdgRxBoKMM
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-07-12, 11:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-12, 12:46   

Nieprzydatność do motorsportu z podanych powodów jest bezsporna, ale skomplikowanie konstrukcji nie jest jakoś dużo większe niż sumarycznie układu z klasycznym sprzęgłem i trwałość w normalnym użytkowaniu też jest całkiem dobra.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-07-12, 18:57   

dss3e napisał/a:
mimo stu lat istnienia skrzyń automatycznych nadal nie zrobiono prostego, niezawodnego mechanizmu, stale słychać o problemach z funkcjonowaniem i naprawami.

Jest sporo wręcz kuloodpornych konstrukcji, wystarczy tylko raz w roku zmieniać olej, np. w hybrydach Toyoty skrzynia jest nie do zajechania...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-07-13, 13:41   

CVT w hybrydach Toyoty, to przekładnia planetarna, więc bardzo mocna. Obecnie jeźdżę Hondą z CVT i jeździłem też Nissanem Rogue z CVT, obie skrzynie bardzo fajne i wcale nie wyją. Bardzo łagodnie zmieniają przełozenie, i fajnie to przyspiesza. Toyotowa CVT niestety tak fajnie nie pracuje, przynajmniej ja nie umiem jej zmusić do fajnej pracy. Ale jeździ niezawodnie. Honda z CVT to bardzo dynamiczne auto, mowa o Civic 1.5 Turbo Vtec CVT 2018.

Słowem sterowanie i wykonanie skrzyń CVT jest bardzo różne i jedne są fajne inne nie.
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-07-13, 18:38   

michauek22 napisał/a:
dss3e napisał/a:
mimo stu lat istnienia skrzyń automatycznych nadal nie zrobiono prostego, niezawodnego mechanizmu, stale słychać o problemach z funkcjonowaniem i naprawami.

Jest sporo wręcz kuloodpornych konstrukcji, wystarczy tylko raz w roku zmieniać olej, np. w hybrydach Toyoty skrzynia jest nie do zajechania...

W takim razie dlaczego takie skrzynie nie są powszechnie stosowane zamiast manualnych?
IMHO na rynku brakuje rozwiązań maksymalnie prostych typu zautomatyzowana skrzynia manualna czyli skrzynia manualna plus zestaw siłowników naciskających sprzęgło i przesuwających dźwignię.
Znajomy właśnie zakupił dziesięcioletnią toyotę auris hybrid 1.8za 50tys. zł. Skrzynia automatyczna mu pasuje a koszt przejechania 100km podobny jak dla trzycylindrowych dacii z lpg.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-07-13, 19:09   

dss3e napisał/a:
[ a koszt przejechania 100km podobny jak dla trzycylindrowych dacii z lpg.

To chyba jedyna taka 10letnia toyota zadowoli się 2.5-3l benzyny ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-07-13, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne