Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jogger w zimie
Autor Wiadomość
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 84
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-11-17, 11:21   Jogger w zimie

Hej!
Jak sprawują się Wasze Joggery w zimie? Interesuje mnie jak sobie radzą szczególnie na śliskich i stromych podjazdach. Miałem kiedyś Fiata 500L i było bardzo słabo nawet na super zimówkach i z łańcuchami. Mam takie jedno miejsce w Bieszczadach. gdzie nie mogłem nim wyjechać w zimie. Co ciekawe Duster w trybie 2wd dalej dojeżdża na tym podjeździe od Fiata. Tak się zastanawiam, czy we Fiacie problemem nie był zbyt lekki przód. Silnik dci w Dusterze waży więcej może właśnie to daje mu przewagę. Trochę liczyłem, że hybrydowy Jogger będzie miał dopędzane tylne koła i temat będzie rozwiązany. Ale z tego co mi mówili w salonie, to nie mam co liczyć na takie rozwiązanie. Więc zacząłem się zastanawiać, czy przednionapędowy Jogger się u mnie sprawdzi.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2022-11-17, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3462
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-17, 12:03   

Ja mam doświadczenia z Lodgy , no niestety łańcuchy to podstawa jadąc w góry, przód szybko zrywa przyczepność pod górę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 398 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-17, 17:11   

DrOzda napisał/a:
przód szybko zrywa przyczepność pod górę

Może to jednak kwestia opon? Moja MCV-ka zawsze szła "jak przecinak", a ogólne wymiary przecież bardzo podobne do lodgy.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3462
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-17, 19:12   

Aktualnie mam Continental TS860 więc ciężko znaleźć lepsze.
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 755
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-17, 19:12   

Na takich trudnych trasach wiadomo że się jeździ wolniej - czasem w takiej sytuacji lekkie obniżenie ciśnienia w zimówkach może pomoc.
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 477
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-11-17, 20:15   

A ja się obawiam, że problemem wielu współczesnych samochodów w zimie nie jest słabe dociążenie osi napędzanej czy słaba przyczepność opon, ale nadgorliwe systemy kontroli trakcji (w większości Dacii zresztą nieodłączalne). Twoja MCV-ka, leisar, to chyba jeszcze tego wynalazku nie miała.
Po prostu w pewnych warunkach, na pewnych nawierzchniach koła napędzane muszą buksować, by samochód posuwał się do przodu. Gdy mamy duże nachylenie podjazdu, duże obciążenie auta i dodatkowo zwiększone opory ruchu (grząski śnieg, piach, nawet błoto) ważniejsze jest utrzymanie silnika w zakresie obrotów, przy których generuje on wymaganą w takich warunkach moc, a nie dbanie tylko o to, by koła się nie ślizgały. Dlatego nieodłączalne systemy kontroli trakcji to zbrodnia. To przez nie często samochody grzęzną w zaspach czy na podjazdach, a kierowcy niepotrzebnie palą sprzęgło, by jakoś oszukać elektronikę (no bo coś musi się ślizgać, jak nie opony to sprzęgło, by silnik utrzymać w optymalnym zakresie obrotów).
Oczywiście kontrola trakcji dopuszcza pewien poślizg, zwłaszcza na początku i dopóki koła nie są skręcone (i działa to w większości sytuacji w miarę dobrze), ale w wielu sytuacjach kierowca lepiej by sobie poradził, gdyby sam mógł kontrolować stopień poślizgu kół. Silnik też byłby wdzięczny, że nie musi stukać panewkami, bo elektronika często zmusza go do pracy pod dużym obciążeniem na obrotach biegu jałowego.
W Sandero 2 to przynajmniej można wyrwać bezpiecznik (ten duży od pompy ABS), w Joggerze nie wiem.

Jogger z pełnym obciążeniem, podjazd 25% nachylenia i by ruszyć pod górę trzeba jechać długo na półsprzęgle.
https://www.youtube.com/watch?v=dzl6yMsp2v8
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-11-17, 20:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3462
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-17, 20:19   

Akurat Lodgy ma wyłącznik ASR ( coś musi więc być na rzeczy bo w Sandero i Loganie ich nie było) i to pomaga w takich sytuacjach. Tym niemniej nauczony doświadczeniem wolę poświęcić te 5 minut na montaż łańcuchów niż walczyć z podjazdem.
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 84
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-11-18, 11:40   

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Ja we Fiacie próbowałem różnych wariantów. Z łańcuchami i bez, z włączoną kontrolą trakcji, z wyłączoną, a nawet z wyjętym bezpiecznikiem (wtedy była permanentnie wyłączona :-P ) Nic nie pomagało. Przód się ślizgał. Czasami nawet tyłem lepiej się wjeżdżało niż przodem, dlatego pomyślałem o zbyt lekkim przodzie. Opony miałem też Continentale TS. No nic jak przyjdzie zima to może uda mi się gdzieś pożyczyć Joggera na dłuższe testowanie. Jeśli dawałby radę to skłonny jestem zamienić Dustera na Joggera, bo jest większy i całkiem ładny. :mrgreen:
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 913
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-11-18, 12:40   

Continentale TS nie są najlepszymi oponami na nasze góry. Tam sie Barum i Kormoran/Dębica lepiej sprawdzają zimą. Jednakże są podjazdy, gdzie nic poza łańcuchami nie daje rady. A zakładanie łańcuchów w 5 minut to niezłe kungfu pitstop jest.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3462
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-18, 12:59   

Trzeba potrenować przed sezonem na sucho i idzie to całkiem sprawnie nawet na najtańszych bez samonapinaczy.
 
kabaret10 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce (CVT)
Rocznik: 2023
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Sie 2022
Posty: 9
Skąd: Powiat Poznanski
Wysłany: 2022-11-19, 18:10   

velomar napisał/a:

Oczywiście kontrola trakcji dopuszcza pewien poślizg, zwłaszcza na początku i dopóki koła nie są skręcone (i działa to w większości sytuacji w miarę dobrze), ale w wielu sytuacjach kierowca lepiej by sobie poradzi


Masz racje, dzisiaj zrobiła się lekka szklanka i pomagałem kilkuletniemu BMW, które na nowych zimówkach nie dawało rady w ogóle ruszyć. Na zmianę napędzane było lewe lub prawe koło. Trochę go popchałem to pojechał już dalej jednak napędzić się nie mógł.

Z kolei moją skodą na całoroczych kleberach zatrzymałem się specjalnie w tym miejscu i ruszyłem na ćwierć sprzęgle 8-) , samochód elegancko dalej przyspieszał aż do 40 km/h.

Wydaje mi się, że jak odbiorę w końcu daćkę z cvt to jeszcze łatwiej będzie można kontrolować trakcję na takich podjazdach.
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 44
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2022-11-19, 18:44   

kabaret10 napisał/a:

Z kolei moją skodą na całoroczych kleberach zatrzymałem się specjalnie w tym miejscu i ruszyłem na ćwierć sprzęgle 8-) , samochód elegancko dalej przyspieszał aż do 40 km/h.


Może to dzięki oponom? Miałem Klebery całoroczne w dwóch autach, w Dusterze w wersji SUV Citilander i to były naprawdę świetne opony (w terenie i na normalnych drogach). Jak tylko skończą się obecne fabryczne opony w obecnym aucie chętnie wrócę do tej marki.
_________________

 
kabaret10 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce (CVT)
Rocznik: 2023
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Sie 2022
Posty: 9
Skąd: Powiat Poznanski
Wysłany: 2022-11-19, 20:09   

Cytat:
Może to dzięki oponom? Miałem Klebery całoroczne w dwóch autach, w Dusterze w wersji SUV Citilander i to były naprawdę świetne opony (w terenie i na normalnych drogach). Jak tylko skończą się obecne fabryczne opony w obecnym aucie chętnie wrócę do tej marki.


Wydaje mi się, że byłem sporo lżejszy i to zrobiło też różnicę. Nowe Quadraxery 3 już czekają na odbiór, wyglądają jeszcze lepiej jak generacja 2.

W testach tuż za CC2
https://www.tyrereviews.c...t-Overview.htm.

IMG_20221119_195649(1).jpg
Kleber Quadraxer 3
Plik ściągnięto 10 raz(y) 251,96 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne