Ok dzięki za info. Jak na razie wszystko oryginał odnośnie rozrządu, wymiana oleju co 10-15 tys km. Jedynie co to muszę dolewać 2L-2,5L oleju co wymianę, no ale auto lekko nie ma, gdyż praktycznie ciągle trasy robi i obroty są dosyć wysokie.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-07-03, 21:56
rob_plk napisał/a:
W 1.6sce pompa na zewnątrz i pędzona z paska alternatora-klimatyzacji, jak działa to nie ruszać.
Bardzo nierozważna porada zważywszy na przebieg auta. Pompa to pewnie jakieś 150-300zl maks, a sam pasek ze względu na elast i wymiana to minimum 150zl. Jeśli to nie jest przedwczesna wymiana zawsze powinno się wymieniać pompę wody, ponieważ ten element wymienia się jak jest sprawny, aby nie narobił więcej szkód.
Nie potrafię zrozumieć, dlaczego osoby próbują zaoszczędzić kilka stówek na pompie,. żeby potem często kolejny raz demontować rozrząd bo się rozciekła. To jak uszczelniać skrzynię biegów od strony silnika i nie wymienić sprzęgła przy okazji, gdzie koszt części to zazwyczaj 40-50% wymiany sprzęgła.
Nie polecam oczywiście przekraczanie zakładanych żywotności, ale za częsta wymiana na zapas nie ma sensu - zamontowana i działająca część jest sprawna i działa. Istnieje prawdopodobieństwo wadliwości nowej części, sam proces wymiany też neutralny nie jest.
To już pomagam - fabryczna pompa wody może przeżyć kilka nowych. Nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc nie narobi bałaganu. Zacznie ciec to wymieni się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum