Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-12-17, 22:41
Znalazłem to
Autor Wiadomość
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-12-17, 22:37   Znalazłem to

https://www.youtube.com/shorts/F8Wupv52h5Q
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-12-18, 00:19   

Już się wcześniej nad tym zastanawiałem, czy jadąc autostradą, gdy wrzucam luz by dotoczyć się do zjazdu, to czy wydatek pompy olejowej jest na tyle duży, by smarować odpowiednio silnik. Tym bardziej mocno rozgrzany! Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?
_________________

 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2022-12-18, 06:45   

Małe obroty silnika to małe zapotrzebowanie na olej do smarowania. Czy zatrzymując się na chwilę ( na przykład by wysadzić pasażera albo pod światłami) silnik nie pracuje na biegu jałowym?Zamiast tiktoka spytaj się dla pewności dobrego mechanika .
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-12-18, 12:53   

Akurat mam bekę z tych sroków, tiktokow i innych, więc nie trafiłeś.
Dokładnie miałem na myśli fakt jazdy z dużą prędkością i rozpędzoną turbiną. I czy wrzucenie na luz wyda odpowiednie smarowanie potrzebne do schłodzenia turbiny, czy lepiej wyhamować silnikiem? Dla mnie to istotne, bo dużo jeżdżę, a mieszkam blisko zjazdu z S-ki. Skrzyżowanie mam w dołku, więc zawsze toczę się ze 130 do 80km/h, by wrzucić 4ke i do hamować do ronda. Owo toczenie, to jakieś 2km. Przy tradycyjnej pompie nie obchodziło mnie to, bo smarowanie było.
Tu może być inaczej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2022-12-18, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2022-12-18, 14:05   

Cytat:
Owo toczenie, to jakieś 2km

To znacz , że jeździsz metodą stosowaną w epoce gaźników. Nigdy nie jeżdżę na luzie. Wolne obroty są odpowiednie do schłodzenia i smarowania turbiny - przecież po dłuższej lub cięższej jeździe zalecane jest pozostawienie silnika przez jakiś czas na wolnych obrotach właśnie w celu schłodzenia turbiny.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-12-18, 15:50   

Jeżdżę akurat metodą ery z turbiną :lol:
Mój wpis dotyczy dojazdu do domu/celu i wybranego zachowania dot. właśnie chłodzenia. Bo, PO TO, TO ROBIĘ! Moja wątpliwość pojawiła się przed zakupem, gdy zdobywałem informacje o silniku. Być może ciśnienie na luzie nie ma istotnego wpływu na wydajność smarowania, toteż nie robię z tego problemu i nie zmieniam nawyków.
SS mimo, że z ery turbin :mrgreen: - wyłączam zawsze. Po gwarancji leci do systemów nieaktywnych. Być może tu jest krytyczny punkt trwałości jednostek 1.0 tce, pomijając oczywiście inne typu: wymiana oleju, rozgrzewanie, docieranie itd.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-19, 01:14   

piotrek400 napisał/a:
Jeżdżę akurat metodą ery z turbiną :lol:
Mój wpis dotyczy dojazdu do domu/celu i wybranego zachowania dot. właśnie chłodzenia. Bo, PO TO, TO ROBIĘ! Moja wątpliwość pojawiła się przed zakupem, gdy zdobywałem informacje o silniku. Być może ciśnienie na luzie nie ma istotnego wpływu na wydajność smarowania, toteż nie robię z tego problemu i nie zmieniam nawyków.
SS mimo, że z ery turbin :mrgreen: - wyłączam zawsze. Po gwarancji leci do systemów nieaktywnych. Być może tu jest krytyczny punkt trwałości jednostek 1.0 tce, pomijając oczywiście inne typu: wymiana oleju, rozgrzewanie, docieranie itd.



Nie od smarowania olejem ze zmniejszonym cisnieniem a od EGT mozesz usmazyc turbine a jesli masz benzyne to masz WG - raczej ja trudno uyebac bez przesadzonego programu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne