Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Montaż instalacji LPG do starego auta z dużym przebiegiem
Autor Wiadomość
RamboGC 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 39
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2023-02-08, 18:30   Montaż instalacji LPG do starego auta z dużym przebiegiem

Cześć.
Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem?
Jeśli nie, to jaka instalacja byłaby wskazana do 1,6 MPI z 2008 roku z przebiegiem 280 000 km?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-08, 19:09   

RamboGC napisał/a:
Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem?

Nie - sam przebieg nie ma znaczenia, istotny jest stan techniczny, który chociaż jest związany z przebiegiem, to nie bezpośrednio, bo przecież sposób i historia eksploatacji aut bywa bardzo różna.

Najważniejszy jest chyba stan luzów zaworowych - czyli samych zaworów oraz ich gniazd. Dobrze byłoby, żeby nie były zużyte, bo w ten sposób będzie jeszcze zapas regulacji w razie potrzeby.

RamboGC napisał/a:
jaka instalacja

Dowolna najzwyczajniejsza sekwencyjna, czyli IV generacja - firma jest mniej istotna, bo najważniejszy jest dobry instalator, ale np polskiego STAG-a prawie wszyscy chwalą.

Wszystkie inne markowe też się oczywiście nadadzą, chociaż niektóre mają jakieś swoje drobne dziwactwa - np droższe filtry itp drobiazgi.
 
RamboGC 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 39
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2023-02-08, 22:41   

laisar napisał/a:
Najważniejszy jest chyba stan luzów zaworowych - czyli samych zaworów oraz ich gniazd. Dobrze byłoby, żeby nie były zużyte, bo w ten sposób będzie jeszcze zapas regulacji w razie potrzeby.


Przez te ponad 14 lat żaden mechanik nie wspominał nic o konieczności regulacji luzów zaworowych.

laisar napisał/a:
Dowolna najzwyczajniejsza sekwencyjna, czyli IV generacja - firma jest mniej istotna, bo najważniejszy jest dobry instalator, ale np polskiego STAG-a prawie wszyscy chwalą.

Znaczy że instalator powinien ocenić czy mój egzemplarz jest zdolny do przyjęcia instalacji LPG i jaką można założyć?
Ostatnio zmieniony przez RamboGC 2023-02-08, 22:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-02-08, 23:36   

instalacja lpg to jest zastąpiony cały układ wtryskowy benzynowy który udaje przed twoim sterownikiem wtrysku że wszystko jest po staremu tylko benzyna nie jest fizycznie podawana.
Czyli jeżeli twój samochód może jeździć na benzynie może też na lpg.
Jeżeli wszystko jest poprawnie założone i wystrojone komputer benzynowy nie zauważy żądnej różnicy i eksploatacyjnie dla silnika nie zmieni się NIC.
ponieważ u nas porządnie zrobione to jest może 1/50 to powstaje potrzeba częstszej regulacji zaworów wypalania gniazd itp.
Musisz szukać kogoś kto przy tobie wystroi samochód na AFR to jest finalny test czy wszystko jest ok. Niestety mało osób to robi bo sprzęt kosztuje ok 2 tyś i zajmuje to min godzinę a nie na korekty 10 min i fajrant.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-09, 01:17   

RamboGC napisał/a:
mechanik nie wspominał nic o konieczności regulacji luzów

Wydaje się mało prawdopodobne, żeby w ciągu tego przebiegu chociaż jeden zawór nie wymagał podregulowania, więc może nie wspominał, tylko po prostu zrobił? W tym silniku to prosta sprawa.

RamboGC napisał/a:
instalator powinien ocenić czy mój egzemplarz jest zdolny do przyjęcia instalacji

Albo zwykły mechanik - nie musi się znać na LPG, żeby móc ocenić, czy auto jest w pełni sprawne w newralgicznych punktach.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2023-02-09, 09:16   

Sprawdzić luzy zaworowe, jeśli trzeba doprowadzić do porządku układ WN.
Elektronika w sumie mniej ważna, grunt to dobre wtryskiwacze i parownik.

A podstawa to sposób montażu i wystrojenia, czyli instalator.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-09, 09:22   

Bardziej z ciekawości niż potrzeby zrobiłem sobie kontrolę i regulację przy 80 kkm. Ze dwa ssące zawory wymagały lekkiego zmniejszenia luzu. Więc przy 300 kkm na pewno regulacja jest już wymagana.
 
dovectra 


Marka: Dacia
Model: duster / Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 110km? dci 88 KM
Rocznik: 2011
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 38
Skąd: Piastów
Wysłany: 2023-02-09, 12:24   Re: Montaż instalacji LPG do starego auta z dużym przebiegie

RamboGC napisał/a:
Cześć.
montażu instalacji LPG do auta z dużym przebiegiem?
z przebiegiem 280 000 km?

Kiedyś miałem Vectrę A, niby 190 tyś km, ale auto z niemiec i nie wiem ile faktycznie było.
Auto gaz przyjęło i jeździło do 370 tyś km jak sprzedałem.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-02-10, 23:29   

Sprawdzić luzy zaworowe, zmienić świece ewentualnie kable i montować np stag-a. Ja swoim 1,6 latałem po Europie i zawsze mnie do domu dowiózł. Sprzedałem bo był już za stary dla mnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne