Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zgasł i nie chciał odpalić - logan 1,2 16v
Autor Wiadomość
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-02, 19:10   Zgasł i nie chciał odpalić - logan 1,2 16v

Witam koledzy.Dzisiaj miałem przykrą niespodzianke w daci logan 1,2 16v.Ruszając ze skrzyżowania auto zgasło i to na środku skrzyżowania.Próbowałem zapalić ale po wcisnieciu pedału gazu gasł.Jakby się dławił.piesi pomogli zepchnąć mnie na bok .Po chyba 5 razie auto odpaliło jakby nigdy nic.Świece nie dawno wymieniałem,przewodów nie.Co może być tego przyczyną,domyślam że jest wiele.Elm327 nie wykazał błędów,paliwo to samo co zawsze.Czy zawory mogą być za to odpowiedzialne?Pozdrawiam.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2023-03-02, 21:08   

Sprawdź luzy zaworowe.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-03-02, 23:18   

Czujnik położenia wału.
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-03, 04:42   

Ok tak zrobię,myślałem że może to przewody zapłonowe.Popsikałem rano przewody i nie widziałem zadnych iskierek :).Więc to nie chyba one.A czujnik położenia wału gdzie się znajduje w 1,2 16v ? Jakby był uszkodzony to pojawia się chceck na desce ?
Ostatnio zmieniony przez Seba 2023-03-03, 05:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-03-03, 05:37   

Ja w ś.p. Skodzie Felicji 1,6 miałem parę razy niemożliwość zapalenia, która samoistnie się po kwadransie naprawiała. Podejrzenie było na moduł elektronicznego zapłonu - za którymś razem rodzinny serwis dojechał z zamiennikiem i potwierdził diagnozę. Wymiana zakończyła temat. Sprawa częsta w silnikach VW.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-03, 06:53   

No tak ale to by chyba check sie zapalił albo elm 327 wykazał.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-03, 07:19   

Ja tak miałem w gaźnikowym P106 - moduł tranzystorowy zapłonu się przegrzewał i przestawał dawać impulsy wyzwalające iskrę z cewki. Po odczekaniu nastu minut wracał do pracy.
No ale to raczej nie w przypadku wtrysku wielopunktowego z komputerem sterującym.
Tam jest jedna wspólna cewka czy każda świeca ma własną ?
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-03, 07:32   

Jedna.Nie wiem już od czego zacząć.Dzisiaj rano odpalił odrazu.Po paru minutach wyłączyłem silnik i znowu chciałem zapalić.Zapalił ale musiałem chcechłać.Zauważyłem że czasem dostaje duze obroty przy zapalaniu jakbym nacisnął pedał gazu, nawet na ciepło.Nie wiem ile ale duże.
Ostatnio zmieniony przez Seba 2023-03-03, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-03, 08:00   

Gdyby się sytuacja powtórzyła to można zrobić test , zdjąć przewód i włożyć starą świecę i sprawdzić czy podaje iskrę przy zapalaniu.
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-03, 08:01   

Czy zacząć od czujnika położenia wału,następnie kable a później zawory?a jeżeli czujnik jest zepsuty to zaświeci się check ?
Ostatnio zmieniony przez Seba 2023-03-03, 08:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-03, 08:29   

A "lewe" powietrze w dolocie nie będzie dawało podobnych efektów? Jak wspomniałeś o świrowaniu obrotów, to tak skojarzyłem.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-03-03, 08:35   

Doraźnie wymień przewody WN, świece zapłonowe, przeczyść czujnik położenia wału, przemyj przepustnicę, przeczyścić styki w wtykach w wiązce kablowej odpowiedzialne za zapłon tj wtyki do cewki zapłonowej i inne wtyki (można popsikać środkiem do elektroniki tak jak np KONTAKT)...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-03, 09:43   

Orientuje się ktoś może gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału, a jeszcze lepiej jakby miał zdjęcie :-) ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-03, 10:01   

Numer 3 na obrazku

http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0xN0I%3D

Jeszce jest czujnik położenia wałka rozrządu - numer 5 - też do sprawdzenia
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2023-03-03, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-03, 10:14   

Seba napisał/a:
gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału

Powinien być w tym samym miejscu co poprzednio, mimo innego silnika - tuż nad połączeniem skrzyni biegów z blokiem silnika, element nr 3:

 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-03, 11:52   

Dziękuje.znalazłem.widze że nie tak łatwo go będzie wykręcić.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-03, 12:26   

Ciesz się , że nie masz silnika diesla tam to dopiero jest ciasno pod maską od czesci ukl wtryskowego, po dolotowy itd i ręce poharatane zawsze bo trzeba wszystko wokol powykrecać
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-06, 19:38   

Witam,zdaje relacje.Wymieniłem czujnik położenia wału.Problem dalej występuje .Rano odpalił i po 4 minutach zgasiłem sinik Ponowna próba odpalenia chcechłanie ale po wciśnięciu pedału gazu szybciej odpala.Bez wciśniętego gazu dłużej to trwa.
Ostatnio zmieniony przez Seba 2023-03-06, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-03-07, 08:56   

Trzeba spróbować zrobić adaptację przepustnicy bo jest elektronicznie sterowana o ile się nie mylę..
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-07, 11:01   

No tak , zamiast porządnie zdiagnozować problem, to teraz będziesz wymieniał pół samochodu po kolei.
Zupełnie jak co drugi mechanik aktualnie :)
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 224
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-07, 17:51   

Niestety zdiagnozowanie nie jest takie proste.Czyściłem dzisiaj przepustnice ale niestety nie miałem pendzelka pod ręką,samą szmatką.Brudna według mnie nie była.
Ostatnio zmieniony przez Seba 2023-03-07, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne