W temacie będę zbierał informacje o podnoszeniu mocy w K4M bez niepotrzebnych dyskusji.
Pierwszy i największy problem polega na tym że nikt nie tuninguje K4M bo to głupi pomysł więc nie ma do nich żadnych części i z tym będzie największa problem.
Tutaj opuisano dużo https://megane.com.pl/topic/75192-prawda-o-tuningu-16-16v-k4m-w-megane-ii/ ale oni mieli łatwiej bo silnika są identyczne a duster na dzień dobry ma mniejsze sprężanie.
Zaczniemy klasykami żeby już się nie powtarzać:
SWAP- cokolwiek poza K4M się zespawuje trzeba wymienić dodatkowo: skrzynie , pół osie , mocowanie silnika i zwykle piasty hamulce czyli całe zawieszenie do tego pożegnaj się działającą klima chyba że jakimś cudem to zgrasz --- nie opłaca się w daily
TURBO- podstawowy problem to miejsce , kolektor wydechowy jest blisko grodzi do tego trzeba znaleźć/zrobić kolektor wydechowy pod turbo cała reszta nie jest trudna. ale kolektora nie znajdziecie a zrobienie kosztuje milon piećset , w opcji tylko soft turbo bo inaczej trzeba odprężać silnik --- nie opłaca się w daily
KOMPRESOR - jedyne miejsce żeby go napędzić jest na miejscu sprężarki klimy-- nie opłaca się w daily
Skoro to wyjaśniliśmy wiadomo że w opcji jest tylko modyfikacja seryjnego silnika.
Największa strata mocy w tym silniku wynika z "błędu" konstruktora. Przepustnica i rezonator jest umieszczona parę cm nad kolektorem wydechowym i go bardzo mocno rozgrzewa. Rozwiązanie może dobre na Syberie bo silnik szybciej się nagrzewa ale u nas częściej można spotkać +30 niż -30 więc połowę roku temp powietrza dolotowego wynosi ok 40-50 C.
Problemy:
1. Przepustnica od dustera nie pasuje , do twingo 1000 zł jak donosi Internet dokładnie taka sama była stosowana do e46 318 (po lift , 1.8IS) 13541439224
https://allegrolokalnie.pl/oferta/przepustnica-bmw-e46-318i-renault-twingo-rs-wind
Koniecznie trzeba kupić z kawałkiem kostki bo w daci jest inna (6 pinów w rządku , a twingo 2 rzędy po 3 piny)
2. Odma w dusterze jest w rezonatorze (plastik przy przepustnicy) w twingo w kolektorze, trzeba zrobić wężyk z głowicy do kolektora (ten niżej na rys.)
Można też iść na łatwiznę i na krócieć z głowicy założyć filtr powietrza tez będzie działać ale będzie mniej eko
3. Podciśnienia w kolektorze są 2 , serwo i opary paliwa. Serwo w daci jest na szybko złączkę trzeba ja przerobić na cybant. Z oparami paliwa jest problem bo w daci znajduje się na przepustnicy a tiwngo obok map sensora tutaj zaślepiacie kolektor i kupujecie gume od bmw https://allegro.pl/oferta/rura-waz-przewod-przeplywomierza-bmw-3-e46-m52-m54-9311265250 tam jest owtór lub możecie przerobić przewód na ten krócieć w kolektorze.
4. Uszczelka kolektora ssącego 8200808363 - zamiennik AJUSA 13260400 nigdzie nie dostępny niestety chyba tylko ASO. Tej uszczelki nie ma daci ponieważ kolektor jest plastikowy i najwyżej się dognie do dolnego aluminiowego kolektora , po zamianie będzie aluminium aluminium więc musi być metalowa uszczelka.
5. Układ dolotowy: tutaj opisywać nie będę bo każdy sobie poradzi , przepustnica ma 74mm zew średnicy i na taki rozmiar budujcie układ.
KOLEKTOR WYDECHOWY:
Można założyć od twingo RS ale jest razem z katalizatorem i wygląda jak by mała przestrzeń wymusiła jego dziwaczna formę.
8200852914
https://www.franceauto.pl...140044465R/6074
tutaj szukam jakiś fajnych tekstów/ filmików co można zrobić z wydechem aby w silniku atmosferycznym nie popsuć a poprawić bo co forum to opinia.
Niestety edytowanie postów jest tylko do 60 min więc nie mogę poprawić literówek , a widzę że auto korekta narobiła ich sporo
Kolektor już jest u mnie.
Uszczelka kolektora dostępna tylko w ASO 90 zł 1 szt w Polsce. Ktoś sie pokusił o mape do K4M w dusterze a efekty tego były fenomenalne https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Dacia-Duster-I-1.6-77kW-105KM
Znalazłem ludzi którzy są po takiej operacji. wygląda to mniej więcej tak:
Podejrzewam że ten wykres to ściema jak 99% w necie generowanych automatycznie
Wymiary króćców 8 mm , 10 mm odma 14 mm (na głowicy odma ma 15 mm więc bez żadnych przeróbek.
Otwór na przepustnice ma 64mm a daciowa przepustnica ma 74 mm po zew , problem jest tylko w tym że nawet po rozwierceniu nie będzie tego jak przymocować
248921274_887340601759163_8874863037841234353_n.jpg przewód serwa ma taką samą średnice tylko mocowanie inne
Plik ściągnięto 62 raz(y) 116,15 KB
249000524_225535342918166_2248268684682761711_n.jpg geniusz inżynierii , kolektor dolotowy parę cm od wydechowego
Plik ściągnięto 77 raz(y) 160,32 KB
249256368_2722190174740715_2198306057686996218_n.jpg Jak się nazywa ta spinka od par paliwa bo zdążyła się połamać
Plik ściągnięto 156 raz(y) 91,18 KB
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-10-26, 15:05, w całości zmieniany 3 razy
Tyle że na kompresor nie ma miejsca. a dodatkowe powietrze to tylko zmniejszenie oporów lub zmiana w rozrządzie.
Zakładanie KZFR to abstrakcja już łatwiej będzie zmienić słupek na ten z twingo RS dlatego zakładam kolektor.
Mam też cichą nadzieje że dopasuje kolektor wydechowy od czegoś np m43 z bmw to będzie to wstęp do soft turbo bo miejsce się zrobiło teraz idealne.
W m52 w /e46 samym kolektorem z m50 można ugrać pare koników , tak więc że tu jak będzie 3-5 to będzie mega sukces a pewnie będzie 1-2 ale i tak trzeba od czegoś zacząć. a tam dopiero jest ile roboty https://www.bmw-syndikat..../ansaugbruecke/
Ja nie szukam większego przyspieszenia ale mocy powyżej 3.5 tyś obr , co dzień jeżdżę teraz trasą i to jest tragedia powyżej 120 km/h
POSZUKUJE
Schematu elektrycznego do dustera lub samego wycinka z przepustnica.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-10-27, 19:49, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2021-10-27, 20:28
A nie lepiej jednak zamienić Dustera na coś bardziej dostosowanego do szybszej jazdy? Niezależnie co wyrzeźbisz w silniku nadal pozostanie ci karoseria typu klocek o kiepskim Cx, podatna na boczny wiatr - im szybciej jedziesz tym bardziej. Byłem bardzo zadowolony z Dustera, ale jak miałem jechać autostradą to starałem się wziąść inny samochód - nawet Zafira która tez jest klockiem prowadzi się zdecydowanie lepiej przy 140 - 150, choć oczywiście najlepiej zachowywało się BMW E 34.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2021-10-27, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
+1
Duster to auto po zakupy , albo na działkę do dziadków , etc. Chcesz mieć więcej w takim dusterze pod butem to trzeba turbo wsadzić/kompresor , albo swapa zrobic dużego silnika , ale to już są koszty za duże.
ps. 2-5KM wiecej to sporo - bez komentarza nawet nie odczujesz tego
Baw się jak Ci to sprawi przyjemność ale jak nie wydasz worka kasy na profesjonalne przeróbki i wymianę elementów to nic poza wmówionym sobie efektem nie zauważysz.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-28, 17:56
Chyba najlepszym sposobem na zwiększenie mocy w Dusterze jest jego sprzedaż i zakup wschodniego odpowiednika z silnikiem 2.0 16v F4R. Zyskamy 30KM oraz ponad 40Nm więcej w porównaniu do K4M
Bo nie ma o czym mówić. Na wstępie zaznaczałem że nie ingeruje w słupek bo auto ma pozostać bez awaryjne. Wszystkich expertów od "bez turbo nie ma sensu" zapraszam do założenia i opisywania jak często auto nie dojechało do celu. Wsypałem kiedyś worek monet w zakute ej25 i koniec końców obróciła mi sie panewka , blok do wymiany i wał do szlifu. Tak się kończą "grubsze zabawy"
Znalazłem w paru miejscach powtarzającą się liczbę 125-130 KM i ma się to uzyskać kolektorem z rs , wydechem z 2.0 + nowa mapa
Niczego więcej w tym silniku nie da się uzyskać , jest jakiś zestaw to twingo rs na 165 i to jest kolektor wydechowy , wydech , nowe wałki i mapa https://www.evo.co.uk/ren...t-twingo-rs-163
Napakujesz kasy a efekt będzie żaden. ja nie mówie tu o grubym doładowaniu tylko 0.5b max bez zaglądania w słupek.
Ps.Każdy 1.5dci robi na VNT 125Km to remapie i moment obrotowy i tak będzie mieć lepszy nawet na Delphi na starym.
Znalazłem w paru miejscach powtarzającą się liczbę 125-130 KM i ma się to uzyskać kolektorem z rs , wydechem z 2.0 + nowa mapa
Niczego więcej w tym silniku nie da się uzyskać , jest jakiś zestaw to twingo rs na 165 i to jest kolektor wydechowy , wydech , nowe wałki i mapa
A liczyłeś sobie koszt takiej operacji? Ile by to wyszło? Czy swap silnika z nowszego DD wchodzi w grę?
Jak już masz to zakładaj na co czekasz?;) I tak nikogo nie sluchasz i wiesz lepiej.
Cytat:
obecnie na doładowaniu 0.5 bara wyszło 179 koni i 235Nm
Jak dla mnie spoko.
Pękł kolektor później na spawie a to nie dziwne w benzynie gdzie temp spalin o wiele wyższe.U znajomego gościa pękły spawy i to w 1.5dci który zakładał o wiele większe turbo z 2.0dci więc to normalka.
Zakładanie turbo do tego silniak to głupota , lepiej wyjdzie FR4t kupić w rozbitku za ok 7-9 tyś i wszystko przełożyć z zegarami. No to jest silnik z potencjałem i dostępem do części tuningowych w ludzkich pieniądzach. Tylko że łatwiej kupić w rozbitku i wyklepać niż wszystko przekładać ..
I tu wracamy do pkt wejście , mam silnik 120 tyś km przebiegu od nowości w moich rękach olej, rozrząd wszystko robiłem sam na ori częściach po co mam teraz wsadzać jakieś klocka z niewiadomego źródła ? Ja mam e46 wydmuszkę porobiona którą średnio trzeba co miesiąc holować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum