Miałem ostatnio usterkę, zaczęła się zapalać kontrolka Check Engine, i samochód stracił moc.
Podłączyłem czytnik OBD, pokazał błędy, wypadanie zapłonów na cylindrze 1.
Zamieniłem świece, znowu ten sam błąd na cylindrze 1.
Zmierzyłem opór kabli zapłonowych (w normie).
Zamówiłem sobie nową cewkę zapłonową, jak przyszła wymiana. Usterka zniknęła.
Stara cewka była przykręcona trzema śrubami, pomyślałem że nie dali jednej śruby przez zapomnienie...
Znalazłem dodatkową śrubę 6x35 i próbuję wkręcać w brakujące miejsce ale się nie da.
Sprawdziłem otwór na śrubę, a tam brak gwintu.
No i niby nic się nie dzieję, na trzech też się trzyma.
Ale jak sobie obejrzałem starą cewkę to się okazało że jest od spodu pęknięta w miejscu śrub.
No i zacząłem się zastanawiać czy to że nie ma czterech śrub na to nie wpłynęło?
W końcu silnikiem cały czas trzepie...
Jak to jest u Was?
U mnie zapomnieli nagwintować i się rozpadła, czy tak jest zawsze mocowana na trzy śruby?
Nie wiem czy się bawić w gwintowanie tego otworu.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-10-20, 17:38
Moje stare logany 1,4 i 1,6 miały właśnie po 3 śruby. Nic się nie przejmuj. Tak ma być. Też to rozkminiałem.
Raczej je posmaruj przed wkręceniem, bo na bank się zapieką od temperatury (miejsce montażu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum