No to już wiadomo skąd się biorą opinie że małe doładowane trzycylindrowe silniki nie wytrzymują nawet okresu dotarcia. Nieodpowiedzialny typ pałuje silnik w nowym aucie z przebiegiem niecałe 5 tysięcy km...
Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021 Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 877 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-18, 12:02
Nie pamiętam co podaje instrukcja , ale z całą pewnością 5000km to nie jest koniec docierania się samochodu. Tym bardziej 23km ;) jak się będzie sprawował w dalszej perspektywie jeśli szybko zaczniemy wykorzystywać pełnię jego mozliwosci i jaka będzie ta pełnia, trudno mi powiedzieć. W każdym razie żaden samochód który miałem od nowego nie potrzebował np. dolewej oleju między zmianami, natomiast tym używanym już się zdarzało, więc pewne to jak i do kiedy się dociera ma jednak znaczenie :)
Nie pamiętam co podaje instrukcja , ale z całą pewnością 5000km to nie jest koniec docierania się samochodu. Tym bardziej 23km ;) jak się będzie sprawował w dalszej perspektywie jeśli szybko zaczniemy wykorzystywać pełnię jego mozliwosci i jaka będzie ta pełnia, trudno mi powiedzieć. W każdym razie żaden samochód który miałem od nowego nie potrzebował np. dolewej oleju między zmianami, natomiast tym używanym już się zdarzało, więc pewne to jak i do kiedy się dociera ma jednak znaczenie :)
Z tego co pisze książka to przez pierwsze 1000km nie przekraczać 3000-3500 obr/min
Po 1000km można już dowoli użytkować auto, czyli można przekraczać te wyżej podane 3000 obr/min
Dopiero po 3000 km silnik osiąga swoje pełne możliwości, jeśli chodzi o moc i spalanie.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2023-05-18, 12:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 274 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-18, 14:51
W zasadzie 3000rmp na VI biegu to prawie prędkość autostradowa, więc specjalnie pilnować się nie trzeba. No, może przyspieszając.
Osobiście układałem silnik w trasie przez pierwsze 2500 km. Na razie za wcześnie by coś stwierdzić. Oprócz pręta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum