Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-04, 15:03 Druga uszczelka pod głowicą i olej na rozrządzie.
No i jestem wkurzony, trafiłem na ścierwiasty silnik.
Przebieg 8300 km a tu się szykuje wymiana drugiej uszczelki, normalnie idzie się pociąć żyletkami.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2009-01-30, 12:28, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-04, 16:20
GeRRaD napisał/a:
Z góry zastrzegam że nie jestem uprzedzony
Oj, jesteś, jesteś.
Ja bardziej stawiam na jakieś mikropęknięcie w głowicy lub bloku, albo na krzywiznę zamiast gładzi.
Poza tym silnik puszcza olej na zewnątrz (znaczy teren) a nie do środka, oraz nie miesza płynów.
Ja też nie jestem uprzedzony (; a nawet - pomimo braku LPG - pozytywnie nastawiony (choć może pomysły naszych "kochanych" rządzących spowodują, że się jednak zdecyduję), ale... nawet jeśli faktycznie bezpośrednio winna jest jedna z takich usterek, to czy LPG rzeczywiście nie może pogarszać sprawy? (Pytam naprawdę, nie retorycznie).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-04, 17:48
laisar napisał/a:
czy LPG rzeczywiście nie może pogarszać sprawy? (Pytam naprawdę, nie retorycznie).
Hmmm, w poprzednim aucie uszczelka trzyma do dziś, tylko podobno teraz Palio pali 20 l/100.
W tym silnik pracuje normalnie bez szarpnięć, protestów, pali mniej więcej tyle samo, serwis nie protestuje przy naprawie gwarancyjnej, w Rumunii zakładają fabrycznie LPG, naprawdę nie sądzę żeby gaz tu był przyczyną.
Zresztą serwis przy ostatniej wymianie na pytanie o LPG, stwierdził że nie jest to wina instalacji.
Interesujące jest jednak mocne zainteresowanie tą usterką Renault Polska, musiała zostać stworzona pełna dokumentacja fotograficzna przez serwis, chyba jednak wadliwy silnik.
Serwis ostatnio stwierdził, że przy następnej naprawie najprawdopodobniej wymienią głowicę.
Ale ja nie negowałem, że sam silnik może być wadliwy (nawet fabrycznie), tylko pytałem o potencjalne pogarszanie stanu poprzez zasilanie LPG - czy to możliwe, czy raczej nie i na zwykłej benzynie objawy byłyby takie same w tym samym czasie?
Ogólnie - wiem, że to marna pociecha przy całym problemie, ale pomyśl o ile gorzej byś się czuł z takim problemem w aucie za 2 albo 3 razy więcej kasy <; - a w końcu przy takich liczbach produkowanych samochodów w każdej marce wcześniej czy później trafiają się jakieś wadliwe egzemplarze, a nawet całe serie (vide różne akcje przywoławcze - ostatnio Lexus, VW, Volvo, Ford, Renault...).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-04, 21:25
Tylko jak to sprawdzić czy przy benzynie nie cieknie olej ?? Uszczelka puściła w tym samym miejscu z tyłu przy rozrządzie.
Już kiedyś pisałem o cieknącym oleju w Palio, mechanik za każdym razem powtarzał że pokrywa tak ma i koniec, a jak zajrzał fachura nowego właściciela to się okazało że jest pęknięta.
No to mamy serię z korozją, wadliwymi wahaczami przednimi (gałki) i oby nie wadliwa partia silników. Mamert ja miałem tą pierwszą w sedanie, więc rozumie twoje rozgoryczenie i cena, kolego laiser, nie ma tu nic do powiedzenia i nie zrozumie tego nikt, kto się z jakimś problemem nie zetknie. Miejmy nadzieję, że serwis tą sprawę załatwi pozytywnie raz na zawsze.
A tak do LPG to jedynie co mógłbym powiedzieć, to wyższa temperatura spalania gazu, która w początkowym okresie użytkowania może zaszkodzić. Komputery są fabrycznie ustawiane, pi razy drzwi, do około 5000km na inną mieszankę paliwową, aby właśnie obniżyć temperaturę pracy silnika. Oczywiście to nie musi być powód, tylko czyste rozważanie problemu.
Wysłany: 2008-09-05, 07:43 lpg a uszczelka pod głowicą
100% ze za uszkodzoną uszczelkę jest winny gaz wiem to z własnego doświadczenia 100.000 km.palio na gazie jak również brat śmigał z instalacją gazową i ten sam problem,
_________________ mcv super bryka grafit 68KM arktica
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 09:53
Marek1603 napisał/a:
to wyższa temperatura spalania gazu, która w początkowym okresie użytkowania może zaszkodzić
Ale to jest akurat ta chłodniejsza strona silnika (dolotowa)
waldemar napisał/a:
100% ze za uszkodzoną uszczelkę jest winny gaz wiem to z własnego doświadczenia 100.000 km.palio na gazie jak również brat śmigał z instalacją gazową i ten sam problem,
No dobra przyznam wam rację że uszczelkę pod głowicą gaz zeżre, ale po 100.000 km A NIE PO 5000 km I NASTĘPNA PO 3000 km !!!
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-05, 23:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 19:50
jurek napisał/a:
przede wszystkim zadaj, aby przy wymianie uszczelki splanowano szlifowano glowice. pozdr
O boże, NIE !!! Takie rzeczy się robi przy remoncie generalnym silnika !!! Serwis jak będzie miał takie pomysły to niech spier...a, nie pozwolę na takie coś przy 5 mięsięcznym aucie z przepiegiem 8300 !!! Niech sobie wymienią teraz głowicę, a jak to nie pomoże to NOWY silnik niech dają, łachy nie robią DACIA ROMANIA to funduje.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-09-06, 20:30
nie chodzi o tuning ani remont. to normalna procedura dobrego serwisu. glowica ma byc rowna i gladka, bo takich uszczelek inaczej mozesz wymieniac po kolei co kilka tysiecy. pozdr
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-06, 23:16
Takie rzeczy się robi jak się ma samochód po gwarancji.
Na gwarancji wymieniają najpierw uszczelkę, potem uszczelkę i głowicę, jak to nie pomoże idzie się do UOKiK referuje się sprawę, składa się wniosek o ukaranie głównego dilera, nie zaszkodzi TVN, POLSAT I TVP oraz AutoŚwiat.
Albo inna droga, rzeczoznawca - autocasco - naprawia się to porządnie - ubezpieczyciel odbiera kasę od dilera.
Dodano 2008-09-10, 14:05
Marek1603 napisał/a:
Ciekaw jestem co jest powodem i czy serwis po całkowitym usunięciu przyczyny powie prawdę. Możemy chyba tylko ufać na słowo.
Byłem dziś w serwisie, posiedziałem tam prawie 6 godzin, uszczelka PRAWDOPODOBNIE NIE PUŚCIŁA chociaż rozmaz oleju na to wskazywał. Prawdopodobnie bo serwis nie był przekonujący do końca.
Puściły za to śruby trzymające pokrywę paska rozrządu, może nie ten klej uszczelniający dali, a może źle to było skręcone przy wymianie uszczelki (to wie tylko mechanik który to robił)
Więc mam radę dla tych co mają samochody po gwarancji, nie radzę samemu wymieniać paska rozrządu albo trzeba się przed tym zaopatrzyć w jakiś LOCTITE klajster do tych śrub, a jak się pojedzie do znajomego mechanika to go o tym uprzedzić. Prawdopodobnie przez te gwinty są robione kanały olejowe i bez klajstra napewno będzie ciekło.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-05, 23:55, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli chodzi o uszczelki to padają/wydmuchują przez to że ktoś na zimnym silniku katuje auto a co za tym idzie pada uszczelka albo głowica. I jeżeli mi by padła uszczelka w nowym aucie/na gwarancji żądałbym sprawdzenia głowicy pod względem mikropęknięć. Co do głowic to pękają zazwyczaj te aluminiowe, rzadziej żeliwne...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-17, 21:01
No i DUPA, znowu cieknie olej na zewnątrz, zaczynam nienawidzić ASO, no ale cóż jaki mam wybór na mechaników ?? Jednak zaczyna mnie to wk....ć, jest to moje drugie auto na gwarancji. Może jednak jest to zbyt SKOMPLIKOWANE I ZBAJEŻONE auto dla mechaników w porównaniu do TRABANTA w którym usterkę usuwało się w pół godziny (łącznie z wymianą sprzęgła w ASO).
To będzie ostatnia ugodowa naprawa (do trzech razy sztuka), następny przeciek robię przez PZU i rzeczoznawcę, mam dosyć straty pieniędzy przez postój auta.
Moje przemyślenia doprowadzają mnie do wniosku, że gdyby przepisy stanowiły o każdorazowym przyznaniu auta zastępczego na okres naprawy GRATIS, to auta wszystkich marek byłyby naprawdę BEZUSTERKOWE.
Nie, o ile nie ma plam pod autem to wtedy nie wiadomo czy cieknie (; (wiesz, jak z tym kotem pana S. w pudełku...).
A serio, to oczywiście zależy ile cieknie - podobno lekkie zapocenie jest w tych silnikach normalne, ale oczywiście lepiej sprawdzić, faktycznie od czegoś w końcu jest ta cała gwarancja i ASO...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum