Raczej nic więcej nie wiadomo. Mnie interesuje ten zapowiadany silnik 140 km z LPG i jak jeszcze dodadzą automat do LPG to raj. I tak na pewno nie będzie więc trzeba czekać. Najważniejsze to ceny. Na szczęście rynek cen ma zadyszkę co widać po cenach nawet Daci. LPG w cenie benzyny i do tego rabat cenowy to dobry kierunek. Bez tego nowy Daster kosztowałby ok 100 tys w podstawie
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-01, 08:46
Ja uważam że 1.0lpg ze swoimi 3 cylindrami jest obecnie najlepszym silnikiem użytkowym w osobowej Dacii, więc też z niecierpliwością wyglądam wersji 1.2 i cieszę się że też będzie R3; mniejsze tarcie, mniejszy hałas, szybsze nagrzewanie się mniejsze spalanie. Same atuty - okupione wibracjami na biegu jałowym - dla mnie detal - diesle też "mrowią" po plecach na postoju ;)
Poza tym s&s wyłącza silnik na postoju.
Obawom się tylko w dłuższej perspektywie skomplikowania silnika 1.2 - turbo o zmiennej geometrii, hybryda 48v, a w krótszej jego ceny - zwłaszcza w wersji z automatem ;)
Nie robi sie zmiennych geometrii w benzynie bo tam panują jeszcze wyzsze temperauty gazów niż w silniku diesla, które uszkadzają mechanizm kierownic. Jedynie Porsche robi ale oni maja innych księgowych i klientów .
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-01, 16:42
A nowy psa 1.2 136KM ? VW 1.0TSI EVO 110KM ? Spotkałem się z opisami ktrere mówią że mają turbo że zmienna geometrią. Sąsiad wspominał także że jego 1.5TSI 130KM miał kłopot z łopatkami turbiny po przekroczeniu 200tys km.
O ile dobrze pamiętam w opisie renault 1.2 advanced hybrid 48v też trafiłem na info o takiej turbinie.
Nie będę się spierał, ale tak czytałem - może to błędne informacje. W każdym razie mając do czynienia obiema wersjami turbin wiem że zmienna geometria daje super efekty ale jest problematyczna przy spokojnej jeździe i przy ewentualnym serwisie.
Jeśli chodzi o zmienna geometrię to nadal twierdze , ze nie ma zmiennej geometrii w tych silnikach benzynowych. Stosowane sa twin scrolle w turbobenzynach ale nie vnt (zmienna geometria ) ze względu na niska wytrzymalosc materiału mechanizmu na wysokie temperatury. Poza tym benzyną jest bardzo czula na sklad mieszanki , która wplywa na moment zaplonu ( moze dochodzic do stukow) I zależy od wielu od wielu czynników , między innymi od backpressure I temperatury gazow spalinowych , a poziom uchylenia kierownic zmienia między innymi i temp gazow spalinowych i temp w środku cylindra a to wpływa na temp i czas spalania i moze dojsc do niekontrolowanego spalania i stukow.
...Sąsiad wspominał także że jego 1.5TSI 130KM miał kłopot...
Co za technologiczne havno?! Stary K4M wolnossący daje 105 koni z 1,6, Nissan następca chyba 115, a tu żeby wyciągnąć 130 z 1500cm, to musi być turbina o zmiennej geometrii...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-01, 20:27
eplus, tak na poważnie 1.5tsi 130KM pracuje w cyklu Millera o ile pamiętam, więc znacząco się różni od wspomnianych przez Ciebie jednostek. Poza tym ma 200Nm już przy 1400obr/min - bez turbiny raczej nie osiągalne
Czekałem w przypadku Stepwey na taki wariant ale do dzisiaj nie ma. Bo Renooo by się nie sprzedawały. Tu jest zapowiedż takiego wariantu ale nie od razu..... Czyli nadzieja jest. Pytanie czy oleją pytanie co z Renooo ??
A ja obstawiam, że będzie mocne uderzenie na konkurencję... i że będzie nie tylko automat, ale nawet aktywny tempomat z radarem i funkcją jazdy "stop & go" np. w korku. Poważnie
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2023-11-21, 16:19, w całości zmieniany 1 raz
Przejrzałem parę artykułów z prezentacji i jestem trochę zawiedziony. Liczyłem na 4 cylindrowy silnik z gazem. Obawiam się też, że wyciszenie będzie bliżej Joggera(w końcu platforma ta sama) niż obecnego dużo lepiej wyciszonego Dustera.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-29, 20:33
Ja liczyłem że r3 1.2 pokażą zgodnie z zapowiedziami w wersji LPG (nie sądziłem że będzie to 140KM, spodziewałem się bardziej 115-120KM), tymczasem jest to tylko Pb do tego z wtryskiem bezpośrednim czyli nie dla mnie.
Generalnie ten rodzaj hybrydy -miękkie doładowanie 48v z dużym jak na takie konstrukcje akumulatorem 0,9KWh (E-tech 140-=145km ma przy tym "tylko" 1.2KWh) to opcja dla mnie - powinien być bardzo wdzięczny w codziennej eksploatacji w szerokim spektrum scenariuszy drogowych, także z dominującą jazdą szosową (w przeciwieństwie do droższej wersji pełnej hybrydy który oszczędny i dynamiczny będzie głównie w mieście). Nadal liczę że w dalszej perspektywie pojawi się taka wersja LPG.
Premiera mi się podoba, ale nie czuję chęci zmiany. Na szczęście... ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-30, 09:49
dziś pytałem w salonie; podobno w 2024 będzie zaprezentowana cała gama silników - m.in. 1.0 albo 1.2LPG ok 120KM (obstawiam że 1.2 - na bazie tej nowej jednostki obecnie oferowanej z wtryskiem bezpośrednim benzyny).
Fizycznie do zobaczenia w maju, zamówienia w lutym, a cenniki polskie chyba w styczniu
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-11-30, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 343 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2023-11-30, 12:36
Ogólnie bardzo fajne auto im wyszło wizualnie. Nie wiem, jak jakość tworzyw, bo niektórzy to krytykują na podstawie zdjęć - się zobaczy.
Wnętrze wygląda fajnie, świeżo - cieszy, że pojawi się podgrzewana przednia szyba (jest odpowiednia ikonka na tablecie do aktywacji, podobnie jak grzanie kierownicy). Jest rozpoznawanie znaków, ciekawe co z aktywnym tempomatem - jeszcze nikt o tym nie wspominał w relacjach.
Co do gamy silnikowej fajnie, że pozostawiono 1.0 LPG, choć liczyłem, że jakiś silnik z gazem będzie łączony w końcu z automatem. Może w późniejszym czasie dojdzie coś do gamy.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 343 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2023-11-30, 16:04
Tak, masz rację. Ale patrzę przez pryzmat klienta w naszym kraju - my nie mogliśmy sobie takiego wyposażenia zamówić.
Ciekawy jest ten silnik 1.2 - trzy cylindrowy, z wtryskiem bezpośrednim i układem miękkiej hybrydy. Zobaczymy jak to się będzie z czasem sprawować, bo chyba taki układ (ale z większym Aku) jest w Australu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-30, 16:31
To jest chyba ten sam silnik który mia premierę w austral-u. Gdzie znalazłeś info o aku ? Mi się wydaje że akumulator ma taką samą pojemność - tak jak napisałem relatywnie dużą bo tylko 25% mniejsza niż w pewnej hybrydzie która pojemność 1.2KWh wykorzystuje jako akumulator trakcyjny do ruszania , podtrzymania jazdy, manewrów albo wymuszonego trybu elektrycznego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum