Wysłany: 2023-11-18, 16:15 Lodgy 1,6 LPG ciągle problem z rozruchem przy spadku tempera
Witam,
od 4 lat jestem właścicielem Dacia LODGY 1,6 SCE LPG 2019r. Auto z salonu aktualny przebieg 205tys..
Od 4 lat ten sam problem na jesień:
Przy spadku temperatur mam problem z uruchomieniem auta z rana.
Problem auto zaczyna sygnalizować kilka dni przed definitywnym brakiem rozruchu. Sygnalizuje tzn. muszę kręcić kluczykiem z 3 razy po czym się uruchamia, faluje i po chwili pracuje normalnie.
Co ciekawe ZAWSZE gdy auto postoi na słoneczku i się zagrzeje uruchomi się bez problemu. Podobnie gdy już pojeżdżę to w ciągu dnia problem nie występuję, do kolejnego poranka. W pewnym momencie z rana mogę kręcić X razy i nie uruchomię. Postoi do południa na słońcu i ruszy bez problemów.
Problem z pełnym bakiem, resztkami benzyny z gazem czy bez.
I teraz najlepsze:
3 krotnie auto na lawecie pojechało do autoryzowanego salonu i trzy krotnie sprzedano mi historię o lewym paliwie. Według serwisu zlanie paliwa i najlanie świeżego eliminuje problem. W sam zabieg zlania paliwa który rozwiązuje problem jestem w stanie uwierzyć, ale, że 4 razy nalałem lewe paliwo już nie [tankuje na markowych stacjach w całym woj. mazowieckim]. W salonie robią ze mnie durnia. Zajomy sugerował możliwość skroplin w baku lub problemy z zapowietrzaniem się baku - rozwiązaniem miało być jeszcze z pełnym bakiem, aktualnie problem nawraca pomimo pełnego baku benzyny.
Problem z pompą paliwa, która w niższych temperaturach ma za dużą wilgoć i coś zaczyna szwankować?
Spróbuj awaryjnego odpalenia na lpg, jak odpali to będziesz wiedział czy problem leży w układzie paliwowym.
Powodów może być wiele. Komputer pokazuje błędy? W pierwszej kolejności zacząłbym od wykluczenia LPG. Zakręcić zawór na butli, wypalić gaz i sprawdzić rano.
Problem z pompą paliwa, która w niższych temperaturach ma za dużą wilgoć i coś zaczyna szwankować?
Spróbuj awaryjnego odpalenia na lpg, jak odpali to będziesz wiedział czy problem leży w układzie paliwowym.
Problem z pompą byłby prozaiczny, salon by tego nie wyłapał w 3 podejściach?
Jak wygląda awaryjne odpalenie na lpg?
Powodów może być wiele. Komputer pokazuje błędy? W pierwszej kolejności zacząłbym od wykluczenia LPG. Zakręcić zawór na butli, wypalić gaz i sprawdzić rano.
Do komputera nie ma dostępu, najwyraźniej nie pokazuje żadnych błędów które dałyby odpowiedź bo salon nie widzi przyczyny. Bez gazu problem również wystąpił.
Zaraz pójdę się zakręcić wkoło auta i zobaczę jak się zachowuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum