Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Korekty paliwa
Autor Wiadomość
gizmo84 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M 105 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Wrz 2018
Posty: 12
Skąd: Pustynia
Wysłany: 2023-12-26, 14:28   Korekty paliwa

Dzień dobry,
Szukam informacji. Czy ktos może mi powiedzieć jakie ma krótkoterminowe i długoterminowe korekty paliwa PB w silniku 1.6 K4M 4x2?
Do czego zmierzam mam silnik po remoncie głowicy (zawory puszczaly i na jednym cylindrze było 9,5 bar zamiast 14 bar) co objawiało się gaśnięciem auta przy manewrach na parkingu i falowaniem obrotów jak silnik był obciazony np klima oraz ubogimi mieszankami paliwowymi krótko jak i dlugoterminowymi. Długoterminowe były około 3,91%.
Dodatkowo był uszczelniany dolot, uszczelki mycie kolektora ssącego, przepustnicy.
W związku z tym moje pytanie:

Po remoncie glowicy, zmianie pierścieni, rozrzadu, pompy oleju, panewek, świec, honowanie cylindrów korekty długotermonowe nadal idą w ubogie 3,91.
Tak wiem że niby do 5% to norma ale zastanawiam się czy TTTM czy drążyć dalej?

Ok po remoncie korekty krótkoterminowe sprawują się dużo lepiej i latają od mniej wiecej -7 (bogato) do 7.

Tak auto ma LPG, ale na razie docieram silnik na PB. LPG założone było w 2022 roku przy 80.000 km i moja teoria jest, że przed założeniem LPg cylinder miał juz mniejsza kompresję i LPG dobiło zawory. Bo problemy z falowaniem zaczęły się w 2018 roku na klimie a mechanicy że klima ok. Nawet po rozebraniu.
Auto ma 114.000 km

IMG_20231226_142732.jpg
Car scanner
Plik ściągnięto 3 raz(y) 81,37 KB

_________________
--
Bo w górach jest wszystko co kocham...
Ostatnio zmieniony przez gizmo84 2023-12-26, 14:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-12-26, 19:04   

Źle podchodzisz do korekt. Nie ma czegoś takiego jak uboga, albo bogata mieszanka patrząc na korekty. Jeżeli silnik pracuje w zakresie w jakim korekty działają to ma prawidłową (wyznaczoną przez sondę) mieszankę i nie ma znaczenia czy to jest 2% 5% czy np. -11% korekty długoterminowej. Na STFT jeżeli pracuje i oscyluje w przybliżeniu wokół 0 to w ogóle nie ma co patrzeć. Korekty są właśnie po to żeby mieszanka była odpowiednia. Na korekty wpływa mnóstwo czynników: skład paliwa, ciśnienie atm., wilgotność, wysokość npm., opory na filtrze powietrza, opory wew. silnika (lepkość oleju itp.) itd. Jasne że im dalej od zera to tym bardziej któryś z parametrów odbiega od tego projektowego, ale różnice pomiędzy -10% a +10% to potrafię mieć w tym silniku w ciągu jednego miesiąca (a później np, przez pół roku trzyma się jedna wartość około 5%).

Problem z diagnozowanie po korektach jest bardziej złożony. Z wtryskami MED miałem taki problem, że dwa "lały" ale na tyle słabo, że silnik "poradził" sobie korektami i na pozostałych dwóch zubożył. Sonda jest jedna wspólna i średnio było dobrze, ale silnik nie chodził tak jak powinien - gasł przy wychodzeniu z OL jak zrzucało się z wyższych obrotów i trochę "telepał" na wolnych obrotach. Można to zauważyć na korektach, ale trzeba w sterowniku pojedynczo przełączać wtryskiwacze pomiędzy benzyną, a gazem.

Odpowiadając wprost na pytanie. W czwartek miałem LTFT 7%, w niedzielę w trasie zaczynałem od 5% i zjechało mi do 1%. Dziś na krótkich trasach było około 3%. Miejsc po przecinku nie pamiętam, ale korekty, spalanie chwilowe, średnie, czas jazdy, temp. itp. mam wyświetlane na torque w komórce automatycznie uruchamiane jak tylko bt wykryje na stałe podpięty interfejs do OBD - taki bieda komputer pokładowy ;-) . Przejechane mam 230kkm
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2023-12-26, 19:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2024-01-06, 22:48   

Dlatego silnika i w gazie wszystko jest w normie. To nie szmalcwagen z EDC Bosch 15 czy 16 a jeszcze gorzej 17. Że długa korekta na poziomie plus minus 30 wywołuje check engine. Tu masz sterownik Siemensa który dopuszcza korekty plus minus 100%, a te silniki działają. Oczywiście pisze i długiej korekcie. Natomiast krótka korekta która wpływa później na długo w dużym stopniu zależy też od sprawności sondy lambda. Inne czujniki już wcześniej wymieniłeś także zwracam ci jeszcze uwagę na to.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne