Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2024-02-01, 01:32
Problem z silnikiem pod dłuższym postoju i przy wilgoci
Autor Wiadomość
pelass 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: SANDERO II
Silnik: 1.2 16v 75km
Rocznik: 2013
Dołączył: 06 Sty 2022
Posty: 9
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2024-01-04, 10:13   Problem z silnikiem pod dłuższym postoju i przy wilgoci

Cześć. Od jakiegoś czasu mam taki problem. Jeśli auto stoi nie używane przez 2-3 dni to odpala bez problemu, ale czasem silnik po odpaleniu chodzi jak stary traktor aż cała buda się trzęsie. Zdarzyło się też tak że włączył się check engine w tym czasie. Jak silnik tak sobie pochodzi 2min to potem wchodzi w normalne obroty i już działa ok. Nie Gasi się ani nic z tych rzeczy. Mam wrażenie że tym gorzej jest im więcej pada i jest bardziej wilgotno. Aktualnie stoi pod blokiem ale jakiś czas temu była garażowana w blaszaku i tam jak się wilgoć uzbierała to był ten sam problem.

Fakt że to wszystko działo się na starym, 10 letnim akumulatorze i właśnie go wymieniłem. (data produkcji była zabrudzona, nie miałem pojęcia że jest tak stary bo palił normalnie nawet na mrozach).

Już po wymianie akumulatora miałem raz tak że odpaliłem po 2 dniach postoju jak padał deszcz, ale zanim silnik się rozgrzał to potrafił się zaciąć na chwilę podczas przyśpieszania na 3 biegu.

Ktoś już miał podobne objawy? Podobny problem? Jeśli taki sam temat był już omawiany to przepraszam ale nic nie znalazłem.

Dacia Sandero 1.2 75km - rocznik 2013 - przebieg 67k
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2024-01-04, 11:28   

Dwie rzeczy na początek do sprawdzenia.
- W tych silnikach cewki mają żywotność ok 60tys. km,
- luzy zaworowe były sprawdzane?
 
pelass 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: SANDERO II
Silnik: 1.2 16v 75km
Rocznik: 2013
Dołączył: 06 Sty 2022
Posty: 9
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2024-01-04, 12:09   

keisyzrk napisał/a:
Dwie rzeczy na początek do sprawdzenia.
- W tych silnikach cewki mają żywotność ok 60tys. km,
- luzy zaworowe były sprawdzane?


Cewki są najpewniej fabryczne. Rok temu wszystkie świece były wymieniane, bo tez były fabryczne. Ale dziwne jest to że był do komputera podpinany tydzień temu, i nie było błędów zapłonu ani nic innego... Może dacia nie loguje tego typu błędów z cewkami?

Jak chodzi o luzy zaworowe to raczej nie było sprawdzane. Ale to chyba problem przy większych przebiegach?

To już jakiś punkt wyjścia. Dzięki
Ostatnio zmieniony przez pelass 2024-01-04, 12:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2024-01-04, 19:06   

Jeśli traktor to pewnie cewka, albo przy wilgoci przebicie na kablu. Przynajmniej ja tak miałem. pozdr
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2024-01-04, 20:34   

Ja u siebie reguluje zawory mniej więcej co 30tys. km...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-05, 08:40   

Na benzynie wystarczy kontrola co ok 100 kkm
 
pelass 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: SANDERO II
Silnik: 1.2 16v 75km
Rocznik: 2013
Dołączył: 06 Sty 2022
Posty: 9
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2024-01-05, 09:59   

Dziękuję za cenne uwagi. Wczoraj odpaliłem bez problemu i nie było żadnej utraty mocy na wyższych i niższych obrotach, pomimo iż auto stało 2dni i cały czas lało. Myślę że nowy akumulator też tu pomógł. Ale cewki i tak wymienię dla świętego spokoju
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2024-01-09, 10:40   

https://allegro.pl/oferta/delphi-cewka-zaplonowa-renault-clio-ii-iii-1-2-16v-9418959929

Czy ten komplet będzie odpowiedni do 1,2 16V D4F? Bo czyuję, że mnie też czeka wymiana...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2024-01-09, 15:01   

Kup sobie taką co ma osobno przewody.
Miałem sytuację że dwa miesiące po wymianę cewki i przewodów kuna mi pogryzła kable i musiałem wymienić tylko same przewody;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne