Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-12-13, 14:00
Dziwne skrzypienie i syczenie z ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2009-06-17, 21:43   Dziwne skrzypienie i syczenie z ukladu hamulcowego

Dzisiaj zauwazylem dziwne zjawisko: przy naciskaniu/puszczaniu hamulca (pedał) słyszę dziwne skrzypienie jakby coś bylo niedosmarowane.
Dodatkowo jak pompuje pedał na postoju słychać syczenie takie jak z pompy powietrza.

CO TO MOŻE BYĆ?

Na razie nie dostrzegam różnic w hamowaniu. Może pedał zapada się głębiej - ale nie wiem czy to nie złudzenie.

Jutro sprawdzę poziom płynu i ... w drodze do pracy wpadnę do serwisu.

W piątek zawożę rodzinkę nad morze i nie chcę mieć przykrych niespodzianek w trasie.

Miesiąc temu na przeglądzie było OK.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-17, 22:03   

Skrzypienia samego pedału hamulca to spotykana już wcześniej przypadłość - rzeczywiście pomaga smarowanie.

O syczeniu nie przypominam sobie dyskusji, ale do pewnego stopnia może to być naturalne zjawisko - eufemistycznie mówiąc Logan jest znany z nienadzwyczajnego wyciszenia, co skutkuje słyszalnością różnych naturalnych odgłosów pracy. Może tak jest i w tym przypadku? W układzie hamulcowym panuje w końcu spore ciśnienie, więc być może gdzieś coś wzbudza jakiś dźwięk. Ale na pewno nie zaszkodzi sprawdzić - tym bardziej przed większym wyjazdem [:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-06-17, 22:10   

Mnie się wydaje, że nic się złego nie dzieje - syczenie, to odgłos pracy pompy

Z kolei skrzypienie - może to sam pedał skrzypi (WD 40), albo raczej (u mnie tak jest; muszę tylko wejść do kanału i to dokładnie zlokalizować) coś w okolicy tylnej osi.

Edit:
w trakcie pisania (i zanim kol. laisar napisał swój post) sprawdzałem to skrzypienie (u mnie) - to nie jest kwestia pedała, tylko coś co napisałem wyżej. Jutro wejdę do kanału i sprawdzę dokładnie.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-17, 22:22   

Za syczenie jest odpowiedzialne wspomaganie ukladu hamulcowego (serwo) i jest to normalne zjawisko.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-18, 05:38   

u mnie piski występują regularnie co jakiś czas, po przesmarowaniu znikają, sam nie smarowałem więc nie wiem co dokładnie trzeba potraktować cudotwórczym preparatem WD40, zawsze zgłaszam to w ASO jak u nich jestem i mam na pewien czas wtedy spokój, od ostatniej wizyty jeszcze sie nie pojawiły, więc przesmarowali dokładniej :mrgreen:

Co do syczenia też występuje ale to właśnie jest naturalne, napompuje sie pedał i powinna być cisza, chyba że u ciebie jest inny typ syczenia ;-)
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2009-06-18, 06:29   

Syczenie związane jest z pedałem. Znika po napompowaniu ale tylko gdy wyłączony jest silnik. Przy włączonym silniku nie znika. :?:
Za godzinę będę w serwisie - nie zaszkodzi skontrolować.
jak wróce to zdam relację z wersji oficjalno-serwisowej
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2009-06-18, 06:43   

Niestety mam to samo (skrzypienie) - czy na gwarancji powinni to przesmarować za darmo w ASO
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-18, 06:53   

Tak za darmoszke :mrgreen: U mnie syczenie słyszę tylko przy wyłączonym silniku (czyli tak powinno być), przy włączonym nie słyszę albo po prostu nie zwracam na to uwagi bo może jest bardzo ciche i dlatego nie słyszę :mrgreen:
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2009-06-18, 07:58   

Wersja oficjalno-serwisowa: za syczenie odpowiada serwo. Gdyby syczenie było słyzszalne przy włączonym silniku ale nie naciśnietym pedale - to wymiana.
Na razie syczenie prawdopodobnie jest normą ... ale mechanik (serwis autoryzowany) nie był pewien czy inne egzemlarze też tak mają. Sprawdzi.
Jeżeli inne egz. tak nie mają to umówimy się na naprawę.
Syczenie nie powinno mieć ujemnego wpływu na bezpieczeństwo. :-|
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 08:37   

U mnie podczas puszczania pedału hamulca lub zwalniania dźwigni hamulca ręcznego występował krótki, głośny pisk dochodzący z tyłu. Przypominało to dźwięk wydawany przez harmonijkę ustną. Zjawisko to pojawiło się latem zeszłego roku i zanikło jesienią. Na wiosnę tego roku pojawiło się znowu. W ASO okazało się, że jest to związane z gromadzeniem się pyłu ze szczęk hamulcowych. Jest to usługa płatna: w ASO przy ul. Wrocławskiej krzyknęli mi ok. 170 zł. Wydało mi się to zbyt wygórowaną ceną i przy zmianie kół wiosną (w innym warsztacie) kazałem zdjąć bębny i przedmuchać sprężonym powietrzem. Jak na razie cicho...
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-18, 09:34   

U mnie bylo piszczenie, chyba przy puszonym pedale hamulca, jak sie wcisnelo to cichlo. Kupilem nowe klocki, ale po rozebraniu stwierdzilem, ze nie sa calkiem skonczone i zostawilem stare. Ucichlo samo po jakims czasnie. Pytanie czy te odglosy masz na postoju tez...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2009-06-18, 10:38   

paulus napisał/a:
Dzisiaj zauwazylem dziwne zjawisko: przy naciskaniu/puszczaniu hamulca (pedał) słyszę dziwne skrzypienie jakby coś bylo niedosmarowane.
Dodatkowo jak pompuje pedał na postoju słychać syczenie takie jak z pompy powietrza.
CO TO MOŻE BYĆ?
Miesiąc temu na przeglądzie było OK.


Raczej nic groźnego:

Skrzypienie pochodzi z ułożyskowania pedału hamulca. Smarowanie pomoże.
A co do "efektu pompki rowerowej", to jest to normalne, bo przy wyłączonym silniku nie jest podawane podciśnienie z kolektora ssącego (taki rodzaj wspomagania) i rzeczywiście pompujesz powietrze. Zwróć uwagę, że po paru takich "pompnięciach" pedał ma coraz mniejszy zakres ruchu i... robi się coraz twardszy! Jak włączysz silnik pedał lekko poddaje się naciskowi.
:!: I tu ważna uwaga: broń Boże nie zjeżdzaj z górki z wyłaczonym silnikiem :!: Tak, jak to robią królowie astrachańskich szos! ;-)
____________________________________________
Pod Skryptem:
Mogliby rzeczywiście Logana nieco bardziej wyciszyć. Księgowi Dacii: zlitujcie się! ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 11:03   

Cytat:
Mogliby rzeczywiście Logana nieco bardziej wyciszyć. Księgowi Dacii: zlitujcie się! ;)

...zwłaszcza, że Firma mogłaby na tym zarobić - gdyby udostępnić to jako dodatkowy pakiet "Extra Komfort" <;
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-18, 13:36   

Cytat:
I tu ważna uwaga: broń Boże nie zjeżdzaj z górki z wyłaczonym silnikiem :!: Tak, jak to robią królowie astrachańskich szos! ;-)

Niby dlaczego ? Poprostu mocniej wciskamy..
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-18, 13:59   

DUCATI napisał/a:

Niby dlaczego ? Poprostu mocniej wciskamy..


A sprawdzałeś jak mocno musisz wcisnąć hamulec ?

Z górki naprawdę ciężko jest wyhamować auto bez wspomagania (włączonego silnika).
Wciskasz hamulec do oporu, prawie wstajesz z siedzenia - tak mocno naciskasz, a auto jakby miało to całkiem w "pupie" - nadal zjeżdża i hamuje bardzo, bardzo powoli. Dzwon murowany.
_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-06-18, 16:07   

Kotus napisał/a:
U mnie podczas puszczania pedału hamulca lub zwalniania dźwigni hamulca ręcznego występował krótki, głośny pisk dochodzący z tyłu. Przypominało to dźwięk wydawany przez harmonijkę ustną. Zjawisko to pojawiło się latem zeszłego roku i zanikło jesienią. Na wiosnę tego roku pojawiło się znowu. W ASO okazało się, że jest to związane z gromadzeniem się pyłu ze szczęk hamulcowych. Jest to usługa płatna: w ASO przy ul. Wrocławskiej krzyknęli mi ok. 170 zł. Wydało mi się to zbyt wygórowaną ceną i przy zmianie kół wiosną (w innym warsztacie) kazałem zdjąć bębny i przedmuchać sprężonym powietrzem. Jak na razie cicho...

U mnie dzieje się dokładnie to co opisujesz. W poniedziałek mam przegląd po 40 tys. km, więc "zapodam" problem (chodzi mi głównie o kwestię finansową). Jeśli będą żądać zapłaty, to zrobię to sobie sam w domu, ale jeśli nie będą nic mówić o zapłacie ... niech robią.

Edit:
No i po przeglądzie
W ramach przeglądu głównego jest czyszczenie bębnów hamulcowych, co u mnie wykonano (byłem, widziałem - mechanik bardzo się przykładał) i piski zniknęły.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2009-06-24, 06:48   

Przy okazji wizyty w ASO odnośnie kontrolki ciśnienia oleju zgłosiłem, że coś piszczy przy zwalnianiu pedału hamulca.

Werdykt - trzeba przeczyścić bębny hamulcowe - cena około 200 zł, podziękowałem, aż tak to mi to nie przeszkadza.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-24, 09:58   

wojtus napisał/a:
trzeba przeczyścić bębny hamulcowe - cena około 200 zł, podziękowałem, aż tak to mi to nie przeszkadza

Jaki masz przebieg? W benzynie co 60 000 (glowny) czyszczenie tylnych hamulcow (wraz z demontazem bebnow) to element przegladu.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2009-06-24, 10:26   

KaS602 napisał/a:
wojtus napisał/a:
trzeba przeczyścić bębny hamulcowe - cena około 200 zł, podziękowałem, aż tak to mi to nie przeszkadza

Jaki masz przebieg? W benzynie co 60 000 (glowny) czyszczenie tylnych hamulcow (wraz z demontazem bebnow) to element przegladu.


W dieselku co 40 000 czyli przy moim przebiegu jeszcze jakieś 17 000, może sam zdejmę bębny i oczyszczę.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-06-24, 10:48   

Przegląd główny jest droższy od okresowego w dCi o 75 zł - to m.in. kwestia czyszczenia tych bębnów. Kwestia konkretnego mechanika - ale ten co czyścił u mnie bardzo się przykładał i robił to około godziny. Efekt - porażający ;-) w sensie pozytywnym.

U mnie piski pojawiły się tak gdzieś przy 30 tys. km - po czyszczeniu piski zniknęły; popiskiwał jeszcze sam pedał hamulca, ale to już sam potraktowałem go WD40.
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-06-24, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-24, 10:48   

nie powinni tego wykonać na gwarancji ? przecież to zwykła usterka która wynika ze specyfiki auta i czyszczenie powinni zrobić za free.

To tak jak by ktoś mi powiedział mógł Pan nie jeździć tyle autem to by nie piszczało a teraz trzeba płacić :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-24, 10:53   

Jaka usterka? Zabrudzenie bębna? <;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-24, 10:55   

Usterka czyli piszczenie :-) dźwięk niepożądany dla moich delikatnych sensorów słuchowych ;-)
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-06-24, 11:02   

Faktem jest, że w żadnym innym moim aucie (najdłużej Matiz, ponad 120 tys. km) nie pojawiały się piski "eksploatacyjne" z tylnego układu hamulcowego. Coś te daćki mają ;-) , że popiskują już nawet po 20 paru tys. km.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-24, 11:06   

Może tak jak w przypadku wycieraczek to po prostu słaba jakość okładzin? Ktoś już wymieniał i dalej piszczy? Albo same bębny...?

(U mnie nic nie piszczy - niecałe 30,5 tys.).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne