Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
temperatura oleju silnikowego
Autor Wiadomość
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 360
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-02-08, 13:49   temperatura oleju silnikowego

http://www.daciaklub.pl/f...1844982#1844982
Dardus napisał/a:
Dla mnie ważniejszy jest parametr temperatury silnika, co za tym idzie również oleju. ... .... Można sobie sprawdzić na zwykłym programie diagnostycznym. Przekonałem się osobiście, mało brakowało a ugotował bym silnik.

W sprawnym samochodzie to raczej nie jest możliwe. Najpierw ECU włączy wentylatory na maksa a jak nie pomoże to zacznie ograniczać moc.
Jak system chłodzenia robi się niestabilny pomimo że wentylator mocno pracuje podczas jazdy najlepszym rozwiązaniem radykalnie jest zwolnić do np. 70km/h i nie zatrzymywać samochodu przez kilka kilometrów jeśli jest to jazda po płaskim. Na podjeździe (mocne obciążenie) można próbować zwolnić, ale jak nie przynosi efektu to trzeba się zatrzymać i NIE wyłączać silnika jeśli wentylator wyje - zresztą jak nie wyje to też lepiej się na chwilę wstrzymać i postać na wolnych obrotach.
Jako niestabilny system chłodzenia rozumiem sytuację kiedy podczas jazdy temperatura oleju utrzymuje się powyżej 90°C pomimo jazdy i pracującego wentylatora, zazwyczaj dzieje się to w upale na konkretnych podjazdach – wtedy wystarczy jednak zwolnić (wyłączyć klimę.. załączyć grzanie..) i dokulać się do szczytu lub parkingu lub innego miejsca postojowego i postać na wolnych obrotach gdyby samo zwolnienie nie pomaga. Bez upałów na zewnątrz rzędu powyżej 30°C raczej nigdy takiej niestabilności nie uświadczymy w sprawnym samochodzie.
Jeśli temperatura silnika (oleju) mocno rośnie w korku to ten problem rozwiązuje wentylator.
Stałem kilka razy na różnych granicach (wcześniej kilka godzin autostrady) po kilka godzin w upale (z klimą) i na początku miałem stres że temp Oleju rośnie powyżej 95°C (korek=minimalny ruch i minimalne obciążenia) kiedy normalnie utrzymuje się na do 83°C podczas jazdy na autostradzie, ale okazuje się że w pewnym momencie wentylator się załącza i zbija temperaturę oleju do 70°C nawet i cykl grzania zaczyna się od nowa. Po przejechaniu granicy i dalszej jeździe znowu zaczyna się stabilizować na tych do 83°C.
I oczywiście rozumiem że dla niektórych 83°C to za mało i montują inne termostaty tyle że termostat nie jest sterowany maksymalną temperaturą w silniku a jakąś jego wypadkową w miejscu zamontowania i te 83°C jest OK bo w innych miejscach silnika temperatura na pewno przekracza te 83°C stale
Ostatnio zmieniony przez laisar 2024-02-09, 14:44, w całości zmieniany 5 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-08, 14:11   

Łukasz_M napisał/a:
Jako niestabilny system chłodzenia rozumiem sytuację kiedy podczas jazdy temperatura oleju utrzymuje się powyżej 90°C pomimo jazdy i pracującego wentylatora, zazwyczaj dzieje się to w upale na konkretnych podjazdach – wtedy wystarczy jednak zwolnić (wyłączyć klimę.. załączyć grzanie..) ...
...
I oczywiście rozumiem że dla niektórych 83°C to za mało i montują inne termostaty tyle że termostat nie jest sterowany maksymalną temperaturą w silniku a jakąś jego wypadkową w miejscu zamontowania i te 83°C jest OK bo w innych miejscach silnika temperatura na pewno przekracza te 83°C stale

A nie splątałeś tematu temperatury oleju z temperaturą płynu chłodzącego? A to dwie różne rzeczy i rożne temperatury przecież...
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 360
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-02-08, 15:35   

Nie, nie splątałem. Piszę tylko o temp. oleju podawanej przez Torque i czasami CarScaner. Mam OBD cały czas praktycznie podłączone i te temperatury obserwuje codziennie a już szczególnie podczas wakacyjnych wyjazdów. Temperatura płynu podąża za tą z oleju i na rozgrzanym silniku temp płynu jest o kilka stopni mniejsza i szybciej spada. Temp oleju i płynu są ze sobą oczywiście powiązane i gdyby płyn miał długotrwale wyższą niż olej to było by to złym objawem. Nie było by chłodzenia silnika wtedy można by powiedzieć że już się zagotował..
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-02-08, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-08, 15:56   

Łukasz_M napisał/a:
Temp oleju i płynu są ze sobą oczywiscie powiązane i gdyby płyn miał długotrwale wyższą niż olej to było by to złym objawem.
No to ja mam w takim razie zły objaw, chociaż u mnie to 0,9TCe- również od nowości monitoruję obie temperatury i z danych OBD w 90% czasu wygląda to tak jak na fotce z ekranu MN3 poniżej- tu zatrzymanie po dłuższej trasie. Stojąc w letnim korku mam odczyt temperatury oleju max 75 stopni a płynu nadal max 83. Przy czym faktycznie- nie wiem gdzie w TCe następuje ten pomiar oleju?

Torque_na_MN3.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 112,27 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-02-08, 16:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 360
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-02-09, 08:19   

To rzeczywiście u Ciebie zastanawiajace.
Jakim programem w OBD to sprawdzasz? jak napisałem jak używam Torque i CarScaner i obydwa pokazują inaczej tj. na odwrót niż ty to masz i obydwa to robią na wbudowanych wskaźnikach. Opisanych Coolant i Engine Oil Temperature (na ekranie mam tak samo jak ty Oil Temp).
Coolant cieplejszy niż wskazywana temperatura Oleju się kupy nie trzyma - jak by to miało chłodzić silnik żeby temp. oleju przy tym spadała?
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-09, 10:26   

W takim razie wepnę Elma do gniazda i będę jeździł w włączoną Torque na Isudarze, żeby to lepiej poobserwować.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-09, 10:37   

Łukasz_M napisał/a:
Jakim programem w OBD to sprawdzasz? jak napisałem jak używam Torque i CarScaner...
W tym wypadku to jest też Torque z nakładką AA-torque, która umożliwia odczyt poprzez AndroidAuto. Wybrany parametr odczytu z Torque- "Engine oil temperature". Zresztą bez znaczenia, bo testowałem kilka programów (wcześniej głównie podglądałem na CarScanner Pro) i na wszystkich jest tak samo a innego odczytu związanego z temperaturą oleju nigdzie nie znalazłem.
Cytat:
Coolant cieplejszy niż wskazywana temperatura Oleju się kupy nie trzyma - jak by to miało chłodzić silnik żeby temp. oleju przy tym spadała?
No więc prawdopodobnie diabeł tkwi w usytuowaniu czujnika który tą temperaturę mierzy. Zresztą najlepiej gdyby ktoś również z silnikiem 0,9TCe to potwierdził, bo może się jednak okaże, że u mnie od nowości mam skopany czujnik... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-02-09, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 360
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-02-09, 11:00   

No to dosyć ciekawa sytuacja ;) Ten sam program, te same wskaźniki tylko silniki różne a wskazania na odwrót.. brak mi słów. Teraz to by trzeba sprawdzić jakimś bardziej zaawansowanym komputerem diagnostycznym jak jest naprawdę. Te czujniki mogą być w różnych miejscach - też nie wiem gdzie dokładnie - przy filtrze , w misce... U mnie na logikę się zgadza chłodniejszy płyn utrzymuje temp silnika (oleju) na w miarę stałym poziomie
Spróbuje kiedyś przy okazji tej nakładki AA-Torque bo teraz mam to na telefonie, a AA rzadko włączam bo kabel muszę podłączać i wtedy nie ładuje wystarczająco telefonu.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-02-09, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-09, 11:04   

Nie wnikałem w to wcześniej. Teraz przeleciałem na szybko swoje schematy elektryczne i... właściwie w ogóle nie znalazłem nic takiego co byłoby nazwane czujnikiem temperatury oleju ;-)
Czy w ogóle coś takiego jest w tych silnikach?
Mamy:
-czujnik poziomu oleju;
-czujnik ciśnienia oleju;
-podgrzewacz przewodu oparów oleju (tylko dla TCe);
-zawór elektromagnetyczny (cewka) pompy oleju.
I tyle w temacie oleju...
Natomiast jest jeden obwód opisany jako "pomiar temperatury oleju", tyle że do niego podłączony jest czujnik temperatury cieczy w układzie chłodzenia przy termostacie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-02-09, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 360
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-02-09, 11:40   

Też w to nie wnikalem wcześniej, ale całkiem możliwe że czujnika tam nie ma i te programy odczytują całkiem inne temperatury ;) tym bardziej że pomiędzy różnymi silnikami wydają się zamienione...
Dymek napisał/a:
...
Czy w ogóle coś takiego jest w tych silnikach?
Mamy:
-czujnik poziomu oleju;
-czujnik ciśnienia oleju;
-podgrzewacz przewodu oparów oleju (tylko dla TCe);
-zawór elektromagnetyczny (cewka) pompy oleju.
I tyle w temacie oleju...
Natomiast jest jeden obwód opisany jako "pomiar temperatury oleju", tyle że do niego podłączony jest czujnik temperatury cieczy w układzie chłodzenia przy termostacie :mrgreen:

Taki żart inżynierów :-D . Nie mam schematów . A jest tam układ 'pomiaru temperatury płynu'?
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-02-09, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-09, 12:20   

Łukasz_M napisał/a:
A jest tam układ 'pomiaru temperatury płynu'?
Nie- jedyny obwód to ten o którym pisałem wcześniej, więc to tylko pomyłka w opisie obwodu.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-02-12, 15:02   Re: temperatura oleju silnikowego

Łukasz_M napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1844982#1844982
Dardus napisał/a:
Dla mnie ważniejszy jest parametr temperatury silnika, co za tym idzie również oleju. ... .... Można sobie sprawdzić na zwykłym programie diagnostycznym. Przekonałem się osobiście, mało brakowało a ugotował bym silnik.

W sprawnym samochodzie to raczej nie jest możliwe. Najpierw ECU włączy wentylatory na maksa a jak nie pomoże to zacznie ograniczać moc.
Jak system chłodzenia robi się niestabilny pomimo że wentylator mocno pracuje podczas jazdy najlepszym rozwiązaniem radykalnie jest zwolnić do np. 70km/h i nie zatrzymywać samochodu przez kilka kilometrów jeśli jest to jazda po płaskim. Na podjeździe (mocne obciążenie) można próbować zwolnić, ale jak nie przynosi efektu to trzeba się zatrzymać i NIE wyłączać silnika jeśli wentylator wyje - zresztą jak nie wyje to też lepiej się na chwilę wstrzymać i postać na wolnych obrotach.
Jako niestabilny system chłodzenia rozumiem sytuację kiedy podczas jazdy temperatura oleju utrzymuje się powyżej 90°C pomimo jazdy i pracującego wentylatora, zazwyczaj dzieje się to w upale na konkretnych podjazdach – wtedy wystarczy jednak zwolnić (wyłączyć klimę.. załączyć grzanie..) i dokulać się do szczytu lub parkingu lub innego miejsca postojowego i postać na wolnych obrotach gdyby samo zwolnienie nie pomaga. Bez upałów na zewnątrz rzędu powyżej 30°C raczej nigdy takiej niestabilności nie uświadczymy w sprawnym samochodzie.
Jeśli temperatura silnika (oleju) mocno rośnie w korku to ten problem rozwiązuje wentylator.
Stałem kilka razy na różnych granicach (wcześniej kilka godzin autostrady) po kilka godzin w upale (z klimą) i na początku miałem stres że temp Oleju rośnie powyżej 95°C (korek=minimalny ruch i minimalne obciążenia) kiedy normalnie utrzymuje się na do 83°C podczas jazdy na autostradzie, ale okazuje się że w pewnym momencie wentylator się załącza i zbija temperaturę oleju do 70°C nawet i cykl grzania zaczyna się od nowa. Po przejechaniu granicy i dalszej jeździe znowu zaczyna się stabilizować na tych do 83°C.
I oczywiście rozumiem że dla niektórych 83°C to za mało i montują inne termostaty tyle że termostat nie jest sterowany maksymalną temperaturą w silniku a jakąś jego wypadkową w miejscu zamontowania i te 83°C jest OK bo w innych miejscach silnika temperatura na pewno przekracza te 83°C stale


Jak najbardziej się z tym zgadzam.
Opisałem tutaj swój przypadek, który wydarzył się już w nowym samochodzie. Więc można było wykluczyć uszkodzenie wynikłe z długoterminowej eksploatacji. Ponieważ od nowości mam zainstalowany na stałe w samochodzie smartwon połączony ELM przez OBD. Jestem w stanie kontrolować glówne parametry silnika na w każdym czasie na bieżąco.
Sytuacja miała miejsce w dość górzystym terenie, temperatura zewnetrzna też powyżej normy i do tego obciążenie przyczepą kempingową. Wiec warunki raczej były ekstremalne. Temperatura na wyświetlaczu nic się nie zmieniała, cały czas wyświetlała połowę paska, czyli standart. Natomiast na smartfonie wskazania temperatury dużo wcześniej się zmieniały. Przy 100°C już mnie zaniepokoiło ponieważ systematycznie wzrastała ,więc zacząłem reagować. Chyba dzięki temu mogę cieszyć się dalszą jazdą. Temperatura komputera pokładowego nic się nie zmieniła.
Samych czujników temperatury w całym samochodzie mój program diagnostyczny wykrywa ok 21 szt. W tym podliczone są sondy, zbiorniki, wtryski i reszta innych . Które trudno ogarnąć.
Ostatnio zmieniony przez Dardus 2024-02-12, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-12, 15:31   Re: temperatura oleju silnikowego

Dardus napisał/a:
Temperatura na wyświetlaczu nic się nie zmieniała, cały czas wyświetlała połowę paska, czyli standart. Natomiast na smartfonie wskazania temperatury dużo wcześniej się zmieniały. Przy 100°C już mnie zaniepokoiło ponieważ systematycznie wzrastała ,więc zacząłem reagować. Chyba dzięki temu mogę cieszyć się dalszą jazdą. Temperatura komputera pokładowego nic się nie zmieniła.
I to zdecydowanie przemawia za korzyściami z monitorowania temperatury silnika przez OBD a na pewno w takich potencjalnie ciężkich warunkach. Dodatkowo w nowym Dusterze masz chociaż ten pasek pomiaru temperatury na komputerku a w całej drugiej generacji Dacii to jest czysta abstrakcja, bo żadnego wskaźnika fabrycznie przecież nie mamy- tylko alarmową kontrolkę przegrzania...
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 423
Skąd: DTR
Wysłany: 2024-02-26, 10:51   

Dymek napisał/a:
No to ja mam w takim razie zły objaw, chociaż u mnie to 0,9TCe-


Paweł mam ten sam silniczek i póki co staram się codziennie sprawdzać pomiar temp i porównywać to ze wskazaniem na wyświetlaczu komputerka.
Zatem po odpaleniu samochodu, temp cieczy i oleju wskazuje 10°C. Ruszając w drogę przez miasto temp cieczy wzrasta szybciej niż temp oleju. Temp cieczy porównuje ze wskazaniami na komp. pokładowym, gdzie 1 kreska odpowiada temp 25°C i to sie u mnie pokrywa, więc wskazania są ok. Po pewnym czasie temp cieczy osiąga swój max tj 80-83°C, a temp oleju kształtuje sie na poziomie 84-85°C lub 88-90°C w zależności od trasy. Jazda drogą wojewódzką przez wioski, czy trasą S5. Jazda przez wioski powoduje wahania +-2, natomiast jazda S5 ze stała prędkością sprawia , że temp cieczy i oleju też jest stała.
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-02-26, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-26, 13:54   

U mnie żeby w ogóle uzyskać temperaturę płynu 83 stopnie, to muszę lecieć jakąś S-ką z obrotami minimum 3,5 tys najlepiej przyspieszając a jak tylko zejdę z obrotami do 3 tys i poniżej, to momentalnie mam góra 78 stopni. I tylko w czasie takiej ostrzejszej jazdy rzeczywiście temperatura oleju dobija do temperatury płynu. Na postoju rozgrzanie silnika do wskazania 83 stopnie jest oczywiście możliwe, ale trwa "ruski miesiąc" i odczytana temperatura oleju jest wtedy niska- tak jak na powyższym odczycie z Torque, robionym właśnie na postoju, ale po dłuższej trasie.
W 90% moje codzienne przejazdy to jest jazda podmiejsko-miejska i są to głównie przejazdy jednorazowe do 14km (tyle mam do roboty), więc na takim odcinku przy obecnych temperaturach otoczenia jestem w stanie dobić do ok. 76 stopni, co odpowiada moim odczytom temperatury oleju na poziomie 68-70 stopni. Muszę dodać, że w takich okolicznościach termostat i obwód chłodnicy jest nadal zamknięty (zimny), co sprawdzałem wielokrotnie (otwiera się przy ok. 83 stopniach). Ten silnik po prostu nie chce się grzać i wszystkie powyższe pomiary prowadzą mnie do wniosku, że przytłaczająca większość mojego codziennego użytkowania tego samochodu odbywa się w ogóle bez udziału chłodnicy... :lol:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-02-26, 14:40, w całości zmieniany 6 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 423
Skąd: DTR
Wysłany: 2024-02-28, 22:26   

nowy napisał/a:
natomiast jazda S5 ze stała prędkością sprawia , że temp cieczy i oleju też jest stała.


Muszę sie poprawić i skorygować ten wpis, tak by nie wprowadzać w błąd i jednak przy stałej prędkości temp. cieczy i oleju nie jest parametrem stałym, a zmiennych może być kilka, akurat przyjrzałem sie temu w drodze powrotnej do domu i zauważyłem wahania przy pokonywaniu wzniesień, niewielkich, ale jednak
_________________
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1077
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-02, 16:04   

W normalnej eksploatacji nie potrzeba zapewne więcej niż połowę albo i mniej mocy tego silnika. Z sprawa takiej nie innej optymalizacji krzywej momentu u przełożeń skrzyni większość stałych prędkości odbywa się w warunkach w miarę optylamej sprawności więc wydzielane jest także relatywnie niewiele ciepła (star). Naturalne chłodzenia miski olejowej powietrzem pływającym w czasie jazdy powoduje zapewne odbiór takie jego ilości, że to co jest wydzielane na poczekaniu dogrzewa silnik - zdało kiedy zaczyna być problemem.
Taki sam problem mają diesle niewielkiej mocy i pojemności.
Ja to przynajmniej tak rozumiem ;)
Jak w okresie mrozów (-3 do -8stC) padła u mnie obudowa termostatu u cały czas silnik pracował na dużym obiegu, to często temp po 200km mieszanej jazdy nadal świecił niebieski wskaźnik niskiej temp oleju i a nawiew był ledwie letni (moja sytuację ratował podgrzewany fotel)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne