Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pękła półoś
Autor Wiadomość
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2024-03-03, 19:31   Pękła półoś

Cześ wszystkim we wtorek miałem nie miła przygodę. Stałem na światłach na skrzyżowaniu gdy zapaliło się zielone podczas ruszania usłyszałem huk z pod samochodu. silnik nie zgasł sprzęgło działało biegi dało się wrzucać a nie jechał w ogóle do przodu. Z obserwacji pod maską zauważyłem olej na łapie sprzęgła pod gumą ochronną .Przyjechała laweta facet jak podczepiał zobaczył że pękła prawa pół oś tuż za tym gumowym odważnikiem czy jakoś tak. Czekam na kolejkę do naprawy. Miał ktoś z was taki przypadek lub jaka to mogła być przyczyna takiego nagłego pęknięcia , szczeście takie że nie podczas jazdy w dużej prędkości to się stało bo byłaby chyba jakaś masakra. Auto ma przejechane ponad 360 tyś km.
 
rafimali 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2022
Posty: 11
Skąd: Świecie
Wysłany: 2024-03-04, 17:11   

Witam !!!
Przyczyny : wada materiału w czasie produkcji , zmęczenie w czasie użytkowania , styl jazdy . W zależności od uszkodzenia (miejsce uszkodzenia), półoś można naprawić prze tulejowanie . Naprawy i modyfikacje stosuje się przy swapowaniu silnika o większej mocy , gdzie skrzynia i półosie pozostają te same .
Pozdro !!!
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-03-04, 20:18   

360 tysi i nagle się zepsuło? Czemu???!!! :) Ja mam niecałe 300 na razie... :)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-05, 15:36   

Jak chcesz naprawiać ukręconą półoś ? Spawać ? Przy takich momentach skręcających ? To nie Pakistan żeby takie rzeźby odstawiać.
Wyważenie, współosiowość , długość , wypełnienie tulei spawem , ech paździerzowcy ...

Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-03-05, 15:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2024-03-06, 08:46   

Druciarze się mówi, ważne że taniej resztę pierdzielić
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-03-06, 10:49   

Też miałem identyczną sytuację ale w Sceniku. Ruszyłem z skrzyżowania, był chwilowy huk i stanął, silnik pracował i biegi też wchodziły a auto stało.... półoś do wymiany na nowy. Nie warto drutować, bo nawet półoś może być albo dłuższa albo krótsza co może źle wpływać na ogólną pracę podzespołu napędowego.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-06, 11:18   

Nie ma co kombinować bo półosie się kręcą cakly czas.
Szkoda ryzykować!
Z chińczyków ja montowałem GSP w autach które posiadałem i dla mnie zdały egzamin. Oczywiście tylko z mojego prywatnego doświadczenia.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-06, 11:31   

Nooo oszczędzę 100 złotych na naprawie zamiast wymiany półosi, a potem będę z obłędem w oczach szukał nowej skrzyni gdy poleci mechanizm różnicowy.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2024-03-07, 12:55   

Mechanik wymienił na nową półoś.Dopiero trzecia pasowała do samochodu nawet po VIN było ciężko. Okazuje się że starość ja zjadła.

IMG_20240307_120427_compress89.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 199 KB

IMG_20240307_120441_compress57.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 68,92 KB

IMG_20240307_120452_compress67.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 61,6 KB

Ostatnio zmieniony przez Lordi 2024-03-07, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-07, 16:49   

Lordi napisał/a:
Mechanik wymienił na nową półoś.Dopiero trzecia pasowała do samochodu nawet po VIN było ciężko. Okazuje się że starość ja zjadła.


"ruda tańczy jak szalona...."
Mógł zabrać półoś i iść do sklepu, ale faktycznie do Twojego było kilka wersji.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne