Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-01, 20:37
Stuki, puki i skrzypienia - nietypowe hałasy
Autor Wiadomość
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-08-28, 13:58   

Może przegub wewnętrzny?
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-28, 15:46   

Jest taka mozliwosc .
Ale mialem juz w prawej polosi z luzem przegub wewnetrzny, czyli w dlugiej polosi i objawial sie calkiem inaczej , tj bardzo wibrowala buda auta przy przyspieszaniu i skrecie w prawo natomiast nie bylo jakiegos pukniecia przy takim skrecaniu.

Natomaist caly czas mysle . ze i tak cos jest z poducha silnika / skrzyni bo szarpie przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu.
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-29, 15:43   

Od jakiegoś czasu w moim 3 miesięcznym Dusterze słyszę jakby na połączeniu szyby z kokpitem od strony pasażera dźwięki, jakby skrzypienie gumy o gumę w czasie jazdy na małych wertepach bądź przechyłów auta.
Czy Ktoś może wie co to i jak ewentualnie to wyeliminować?
 
lukan642 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-09, 08:17   

Witam posiadaczy tak znacznej marki jaką jest Dacia :-)

Zacząłem czytać temat szukając mojego problemu i już myślałem, że znalazłem, ale nie ma rozwiązania. Otóż zauważyłem po pewnym czasie odgłos stukania (na początku myślałem, że końcówka pasa uderza o metal) i to niezależnie czy na prostej drodze czy z dziurami i przy prędkości od 60 km/h i więcej. Niezależnie czy jadę normalnie czy ostro zahamuje. Tak jakby stukanie było samoistne raz słabiej, raz mocniej słyszalne. Siedziałem z tyłu podczas jazdy i wydaje mi się tak w 80%, że ten stukot pochodzi od fotela kierowcy, szczególnie jak włożę głowę między przednie siedzenia. Ciężko jest to zlokalizować na zasadzie pokaż palcem, bo np.: z miejsca kierowcy ten stukot słyszę jakby był za mną i dotyczył np.: półki bagażnika.
Możliwe żeby fotel wydawał taki stukot?
W każdym bądź razie stawiam na fotel i spróbuje poodkręcać te "plastiki" co są obok. Także jak ktoś ma jakieś pomysły to z chęcią wysłucham. Jak sam dam radę to napiszę co było nie tak.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-09, 12:25   

U mnie po wymianie tulei wahacza lewego w koncu ucichlo na zakretach to pukniecie.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-10, 06:00   

Sprawdź łączniki stabilizatora.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-07, 14:16   

Nadal u mnie stuka po lewej stronie slysze jakby w zawieszeniu . Pojedyncze stukniecie raczej, rzadko dwa razy podczas skrecania w prawo .
Tuleje wymienione w wahaczu, łacznik stablizatora tez , wymieniony przegub zewnetrzny, koncowka drazka kierowniczego .
Stukanie tylko przy skrecaniu w prawo i to tez nie zawsze ale bardziej sie nasililo ostatnio.

Pozostaje jedynie sworzen wachacz, cos tam pod maska moze przy skrecie sie obija, albo lozysko amortyzatora :roll:

Sprawdzalem sworzen przy wymianie tulei i nie mial luzow . Lozysko amortyzatora za to nie skrzypi przy skrecaniu, ale moze tam sie cos poluzowalo i stuka ?! nie wiem ....
Sprezyna tez cala , nie widze pekniecia na niej .
Ktos pomoze albo doradzi jak sprawdzic chocby to lozysko amorka jakos fajnie bez odkrecania kolumny ? Albo ktos ma pomysl co to moze stukac ?
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-10-07, 16:08   

Zobacz czy mc persron od góry się nie poluzował i czy nie masz pełno błota w kielichu. Umyj to dobrze na myj i dokręć. Zobacz czy masz ta nakładkę plastikową-gumową? która wchodzi między sprężynę a mc person.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-09, 09:49   

Zacząłem słyszeć pukanie w aucie. Słyszalne tylko przy 1100 - 1200 obrotów. Poniżej i powyżej cisza. To takie klepanie jest. Mieliście coś podobnego?
 
st_man 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-11-10, 15:32   

Mam od kilku dni dokładnie to samo - ten sam silnik 1.0 SCE , klekotanie tylko przy 1100-1200 obrotów .
telecaster1951 - masz może wrażenie , że słychać
to gdzieś z przodu pod maską , od strony pasażera ?
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2019-11-14, 18:21   

Panowie mam dwa problemy. Warsztat do którego wstawiłem auto twierdzi że nic nie trzeba naprawić ale:

1) Jak auto jest odpalone, mam wrzucony luz i wcisnę sprzęgło i względnie szybko puszczę to słychać pojedyncze stuknięcie które czuć również na lewarku zmiany biegów kiedy się go trzyma. Dodatkowo w sobotę (mokry, zimny dzień) auto szarpało podczas ruszania z jedynki. Coś na zasadzie jak bym nieumiejętnie puszczał sprzęgło (to nie było zajączkowanie, tylko takie drganie całej budy na zasadzie "trytytyty" :-D ) . Objawy te ustąpiły i nic się takiego już nie dzieje. Zostało puknięcie przy szybkim puszczeniu sprzęgła na luzie.

2) Piszczenie kierownicy. Dźwięk podobny do tarcia "dżinsu o dżins", lub skrzypienie - ciągnięcia paznokciem po zimowej kurtce :-> Tak bym to opisał. Problem pojawia się po nagrzaniu wnętrza auta czy też po jakiejś dłuższej przejażdżce. Odnoszę wrażenie że kierownica wówczas ciężej pracuje. Warsztat twierdzi że ze wspomaganiem jest wszystko OK i oni tego dźwięku nie wyłapali. Dzisiaj jechałem i pojawiło się to po jakimś czasie znowu. Dźwięk ma miejsce również po zgaszeniu auta kiedy delikatnie poruszam kierownicą lewo - prawo. Co to może być? Wcześniej wszystko działało jak należy. Mam wrażenie że źródło dźwięku jest w kabinie blisko samego "koła kierowniczego". Przejmować się?

Będę wdzięczny za sugestie i pomoc.

Pacjent to: 1.2 16V 75KM LPG Logan II z przełomu 2013/2014 r.
Ostatnio zmieniony przez babol 2019-11-14, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-15, 09:04   

babol napisał/a:
1) Jak auto jest odpalone, mam wrzucony luz i wcisnę sprzęgło i względnie szybko puszczę to słychać pojedyncze stuknięcie które czuć również na lewarku zmiany biegów kiedy się go trzyma.

Wcześniej tego nie słyszałeś czy po prostu dopiero teraz zacząłeś się przysłuchiwać?
Przecież to zupełnie naturalny objaw- szybkie puszczenie pedału sprzęgła powoduje nagłe uruchomienie obrotów tarczy sprzęgła a więc i wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów. Nagle ruszają elementy, które dotąd stały nieruchomo. W Dacii to stuka bardzo wyraźnie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-11-15, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2019-11-15, 12:18   

W sumie po tym szarpaniu zacząłem się przysłuchiwać i możliwe że wcześniej tego nie słyszałem, nie zwróciłem na to uwagi.

A co może być powodem piszczenia kierownicy, wspomagania kierownicy?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-11-15, 13:06   

st_man napisał/a:
Mam od kilku dni dokładnie to samo - ten sam silnik 1.0 SCE , klekotanie tylko przy 1100-1200 obrotów .
telecaster1951 - masz może wrażenie , że słychać
to gdzieś z przodu pod maską , od strony pasażera ?
Dokładnie tam. Dokręcenie poduszki silnika trochę to wyciszyło.
babol napisał/a:

A co może być powodem piszczenia kierownicy, wspomagania kierownicy?
Wiele rzeczy, począwszy od armatury pneumatycznej a skończywszy na maglownicy. Bez osłuchania auta przy otwartej masce nic się nie da powiedzieć.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-11-15, 13:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-15, 13:18   

Ostatnio na dłuższych, krótkich nierównościach z tylnej osi dobiegają nie tyle stuki co lekkie popukiwania zmieszane z cichym popiskiwaniem. Nie wiem co to może być, nie jest to dokuczliwe, ale jak się wyłączy radio to słyszalne, ale nie na każdych nierównościach tylko na dłuższych ale niezbyt mocnych.
Nie wiem co tam może być w końcu tylna oś w Dusterze 2WD jest konstrukcji cepa, wyrzuciłem lewarek i klucz z bagażnika i to samo.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-11-15, 23:00   

Zapas?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-18, 07:11   

Ja mam DD1 i pewne dźwięki są na zasadzie TTTM. Nie wiem jak jest w DD2. Może po prostu nie wyłączać radia? :mrgreen:
_________________

 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-18, 11:15   

Każdy model, a wręcz każdy egzemplarz każdego auta wydaje dźwięki typowe tylko dla tej sztuki. Kwestia, czy są irytujące, czy nie i czy przeszkadzają, czy nie. ;-) Nie mówię tu oczywiście o dźwiękach, które oznaczają, że coś jest nie tak. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-18, 11:39   

Chyba tak do tego trzeba podejść, dopóki z technicznego punktu widzenia wszystko jest sprawne to nie ma się czym przejmować :roll:
_________________
Browar domowy Mariampol
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-11-22, 22:33   

Zacząłem słyszeć głuche pukanie z tyłu, przy zbieraniu większych nierówności przez koło. Nie jestem pewny czy to coś niepożądanego, czy praca zawieszenia. U Was też tak głośno tyle koła wybierają?
 
Darassus 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 3
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-01-26, 21:53   Sandero II - nietypowe odgłosy w nowym aucie

Od kilku miesięcy mam nowe Sandero II. Od samego początku moją uwagę zwróciły dwa nietypowe odgłosy:

- przy pierwszym naciśnięciu pedału hamowania po uruchomieniu silnika daje się słyszeć lekkie puknięcie u dołu. Każde kolejne hamowanie już nie powoduje tego puku.
- chwilę przed maksymalnym skrętem kierownicy w lewo słychać kliknięcie (podobne trochę do wyłączającego się kierunkowskazu po wyprostowaniu kierownicy). Po lekkim cofnięciu skrętu kierownicy i ponownym skręceniu kliknięcie znów się pojawia. Przy skręcaniu w prawo odgłos w ogóle nie występuje.

Czym może być powyższe spowodowane? Czy to wada auta czy też "cecha"?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-27, 15:19   

Jakoś nie zauważyłem podobnych dźwięków u siebie. Ale miałem inne, które mnie wkurzały a nikt inny na tym forum takich nie zgłaszał... Myślę, że każdy egzemplarz generuje jakieś dźwięki charakterystyczne tylko dla siebie.
 
rafalm1978 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III JOGGER EXTREME
Silnik: 1.0TCE LPG 1.0TCE LPG
Rocznik: 2021 2022
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 47
Skąd: ok Oławy
Wysłany: 2020-01-27, 21:28   Re: Sandero II - nietypowe odgłosy w nowym aucie

Darassus napisał/a:
- chwilę przed maksymalnym skrętem kierownicy w lewo słychać kliknięcie (podobne trochę do wyłączającego się kierunkowskazu po wyprostowaniu kierownicy). Po lekkim cofnięciu skrętu kierownicy i ponownym skręceniu kliknięcie znów się pojawia. Przy skręcaniu w prawo odgłos w ogóle nie występuje.


Może być problem ze zwijaczem poduszki.Mój brat miał taką przypadłość w Dusterze 2016r- wymieniono zwijacz na gwarancji
_________________
Było Sandero 1.2 LPG 2013 , Sandero Stepway Outdoor 0.9TCe 2017 , Lodgy 1.6SCE LPG 2017 , Dokker Techroad 1.6SCE LPG 2019
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-23, 20:51   

Taka uwaga na temat trudności z prawidłowym zlokalizowaniem źródła hałasu: Ostatnio coś mi zaczęło stukać/pukać w desce rozdzielczej. Szukałem w schowku i wymontowałem radio. Nie znalazłem. Nasłuchiwałem razem z żoną. Trzeciego dnia byłem pewien, że to musi być coś za radiem. I gdy już się brałem kolejny raz za prucie medianav, niejako przy okazji postanowiłem zmienić buteleczkę z zapachem, która u mnie od zawsze wisi za lusterkiem (bo nie lubię jak coś dynda pod lusterkiem)... i wtedy mnie dopiero olśniło - to ta buteleczka była źródłem - nagle wzięła i zaczęła się obijać o lusterko. Miałem to na wysokości uszu, kilkadziesiąt cm ode mnie - szukałem za radiem.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-06-07, 21:59   

ostatnio w mcv II zaczęło mi wpadać coś w rezonans na nierownosciach/dziurach myślałem że to ramka z tablicą dzwoni o klapę ale dalej to samo i wyczaiłem że to podsufitka o dach napieprza jak się ręką postuka to taki sam dźwięk, co myślicie jest ona gdzieś podklejana do dachu? bo myślę klej i przez strzykawkę wstrzyknąć i przikleić
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne