Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan MCV nie odpala po podłączeniu akumulatora
Autor Wiadomość
Robs 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE 90 KM
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2024-03-18, 19:46   Logan MCV nie odpala po podłączeniu akumulatora

Witam
Mam problem z uruchomieniem Dacii Logan MCV z 2017
Kilka dni temu odłączyłem akumulator aby go doładować i po ponownym podłączeniu nie mogę odpalić. Akumulator oczywiście naładowany a klemy zamocowane dobrze. Rozrusznik kręci i na tym się kończy. Temat bardzo dziwny bo jednocześnie przestało działać część instalacji elektrycznej w aucie. Nie ma podświetlenia tablicy zegarów, nie działa komputer, nie palą się żadne kontroli poza kontrolką zaciągniętego ręcznego, nie działają kierunkowskazy, ogrzewanie tylnej szyby. Sprawdzałem wybiórczo bezpiecznik od wyżej wymienionych ale są dobre. Podłączyłem moduł pod OBD i pokazują parę błędów ale nie wiem czy kasować?
Jak myślicie padł sterowniki lub komputer?

Screenshot_2024-03-18-15-22-17-603_com.ovz.carscanner.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 71,61 KB

Screenshot_2024-03-18-15-22-22-942_com.ovz.carscanner.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 75,43 KB

Ostatnio zmieniony przez Robs 2024-03-18, 19:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
Robs 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE 90 KM
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2024-03-18, 20:33   

Z tych rzeczy co jeszcze nie działają to centralny zamek. Zero reakcji po naciśnięciu guzika na kluczykach. No i awaryjne. Też zero reakcji.
Ostatnio zmieniony przez Robs 2024-03-18, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2024-03-19, 05:34   

Zacznij od sprawdzenia wszystkich bezpieczników.
 
Robs 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE 90 KM
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2024-03-19, 12:41   

Sprawdziłem ale oczywiście zrobię to jeszcze raz bo może coś wczoraj przeoczyłem przypadkiem. Zastanawia mnie jednak selektywne działanie instalacji. Część rzeczy działa, część nie a przecież w większości każda ma swój oddzielny bezpiecznik.
A co z tymi błędami? Co to dokładnie oznacza? Ja się na tym nie znam a w necie opisy są dość lakoniczne.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-19, 13:36   

Robs napisał/a:
Zastanawia mnie jednak selektywne działanie instalacji. Część rzeczy działa, część nie a przecież w większości każda ma swój oddzielny bezpiecznik.
Bezpieczniki zasilania są owszem oddzielne, ale wygląda na to, że u Ciebie szwankuje nie zasilanie a sterowanie tych obwodów, czyli UCH (BCM). Akurat rzeczy które Ci nie działają są sterowane z UCH- głównie dotyczy to tablicy zegarów, większość jej kontrolek, zegary, komputerek a nawet samo podświetlenie tablicy jest sterowane z UCH po magistrali CAN. Natomiast akurat kontrolka hamulca ręcznego, płynu hamulcowego są sterowane klasycznie, bezpośrednio masą. Kierunkowskazy, centralny zamek, oświetlenie kabiny i wiele innych obwodów również jest sterowana z UCH, tutaj już bezpośrednio- napięciowo.
Dlatego skup się na bezpiecznikach zasilających ten moduł.
Nie wiem co u Ciebie zaszło- błędy które widzisz raczej wszystkie są związane z niskim napięciem w instalacji i prawdopodobnie zapisały się podczas próby odpalania przy rozładowanym aku.
Paradoksalnie ja bym spróbował jeszcze raz odłączyć akumulator na kilka minut, były przypadki "zawieszenia się" UCH. Nie zaszkodzi a warto sprawdzić...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-03-19, 14:02, w całości zmieniany 6 razy  
 
Robs 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE 90 KM
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2024-03-19, 17:30   

Dzięki serdeczne za pomoc. Właśnie próbuje zlokalizować ten moduł i odpowiadający mu bezpiecznik ale w opisie bezpieczników nic takiego nie mogę znaleźć. Czy masz może sugestię gdzie go szukać? Generalnie przejrzałem wszystkie w skrzynce bezpieczników pod maską i we wnęce obok kierownicy i wydają się być OK. Pozmieniałem nawet miejscami te same aby wykluczyć usterkę danego bezpiecznika ale nadal nic. Odłączenie akumulatora też nic nie daje
 
Robs 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE 90 KM
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2024-03-19, 17:56   

Poniżej zdjęcia skrzynek z bezpiecznikami. W tej przy kierownicy mam dodatkowe obejście na moduł do zabezpieczenia rozładowania aku przez rejestrator kamery. Bezpieczniki też sprawdziłem.

IMG_20240319_174818.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 121,73 KB

IMG_20240319_174857_1.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 156,35 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-19, 19:49   

Wiem że to żmudna robota, ale ja bym każdy bezpiecznik wyjął i sprawdził omomierzem.
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-19, 21:09   

Po odpięciu akumulatora to się zdarz, zapisz błędy i kasuj.
Jeśli nie zapali i Bedą takie same, to dopiero wtedy co działaj.

Sprawdź cz klemy są dokręcone i czynie ma brudu między klemami a akumulatorem.

Większość powtarza się brak komunikacji can czyli nie ma komunikacji miedzy modułami .
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-03-19, 21:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Robs 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE 90 KM
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2024-03-19, 21:24   

Dzięki za pomoc. Tak zrobię. A czy wiecie który dokładnie bezpiecznik lub bezpieczniki odpowiada za moduł UCH to temu przyjrzę się szczególnie uważnie?
Ostatnio zmieniony przez Robs 2024-03-19, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-19, 21:30   

Robs napisał/a:
Dzięki za pomoc. Tak zrobię. A czy wiecie który dokładnie bezpiecznik lub bezpieczniki odpowiada za moduł UCH to temu przyjrzę się szczególnie uważnie?


Nie chodzi o UCH tylko bo inne moduły się nie widzą nawzajem, sprawdź czy jest właściwe połączenie na klemach, kasuj z podpiętym komputerem aby później ponownie odczytać błędy.
Możesz też ponownie odpiąć klemę na aku na Kika minut, wtedy sprawdzisz czy błędy będą identyczne
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-03-19, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-19, 22:13   

DrOzda napisał/a:
Wiem że to żmudna robota, ale ja bym każdy bezpiecznik wyjął i sprawdził omomierzem.

Ja przekręcam stacyjkę i zwykłą próbką przykładam do bezpiecznika wpiętego w instalację z każdej strony.
Jak jest zasilony to z każdej strony będzie świeciło, jak z jednej to przepalony
Szybko i zamontowanym autku
Ostatnio zmieniony przez nkstyle1 2024-03-19, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-20, 11:10   

Pod warunkiem że są wyprowadzone punkty testowe. A sporo bezpieczników ma je zalane plastikiem.
 
nkstyle1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Wrz 2023
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-03-20, 18:34   

DrOzda napisał/a:
Pod warunkiem że są wyprowadzone punkty testowe. A sporo bezpieczników ma je zalane plastikiem.

Pełna zgoda, tylko te z którymi miałem do czynienia, jeśli nie było dwóch punktów to jest otwór na środku i zazwyczaj widać przepalenie.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 888
Skąd: EL
Wysłany: 2024-03-20, 21:32   

Mam takie same bezpieczniki z dwoma punktami. To jest bardzo wygodne i szybkie. Nie trzeba wyjmowac bezpiecznikow do ich sprawdzenia. Gdybym zabrudził czymś przez przypadek (tak mi przyszlo do głowy) komorę z bezpiecznikami, wtedy kazdy sprawny bezpiecznik warto wyjąć, oczyscić wd40 (albo czyms do styków) styki gniazd i wcisnąć bezpiecznik z powrotem. Tam są tez kostki bez stykow na zewnatrz. Moze wilgoć byla? Pod maską jest drugi zestaw bezpiecznikow.

Ponieważ mleko sie już rozlało, to chyba można przeprowadzić czynność: sprobowałbym odłączyć jeszcze raz aku i naladowany podłączyć z powrotem po jakims czasie, potrzebnym do resetu komputera (tak robilem w poprzednich autach, ale nie w dacii - nie wiem co będzie) - 0,5h do 1h. Kolejność odłączania i przyłączania klem jest wazna, jak np. https://moto.pl/Porady/7,115894,26561047,jak-odlaczyc-i-podlaczyc-akumulator-w-samochodzie-kolejnosc.html

A na przyszłość warto sie zaopatrzyć w ładowarkę z zabezpieczeniem dla elektroniki auta. Wtedy mozna ładować aku w samochodzie.

edit: Odpowiadalem do dyskusji dwoch ostatnich kolegow, a problem jest kogos innego @Robs. Moze juz rozwiązał go.
Ostatnio zmieniony przez eio 2024-03-20, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2024-03-21, 08:45   

może się mylę ale , swego czasu jeździłem fiatem uno i kilka razy zdarzyło mi się że przy próbie odpalenia auta gasły wszystkie kontrolki rozrusznik nie kręcił , okazało się że przyczyna usterki był kabel masowy znajdujący się pod akumulatorem wtyczka tego kabla była nadpalona , skorodowana po oczyszczeniu styku wszystko wróciło do normy , może i w twoim aucie jest podobnie , ale mogę się mylić
 
Robs 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE 90 KM
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Sie 2022
Posty: 18
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2024-03-22, 21:52   

Panowie dzięki waszej pomocy problem udało się rozwiązać :) Problem związany był faktycznie z bezpiecznikiem 7,5 w skrzynce bezpieczników pod maską. Za radą kolegów mierzyłem każdy bezpiecznik jeszcze raz na polach testowych i ten faktycznie okazał się wadliwy. Miernik z jednej strony pokazywał normalne napięcie a z drugiej tylko częściowe. Wymieniłem i od razu autko zaskoczyło. Temat zakończony. Dzięki 😊

IMG_20240322_214406.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 163,74 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne