Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kontrolka świec zarowych
Autor Wiadomość
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2023-12-12, 19:40   Kontrolka świec zarowych

Cześć.
Kolejne pytanie na szybko. W Sandero II 1.5 dCi po lifcie 2029 r kontrolka świec żarowych to nadal dwie pętle, czy zygzak/EKG? Nie zapala się dobrze mi znana kontrolka swiec, czekam aż zgaśnie zygzak koloru czerwonego i wtedy zapalam. Dziwne to w cholerę jest, coś było kombinowane z licznikiem, z autem? Dajcie znać, gdzie w ogóle jej szukać. W Dusterze I pH I świece grzeją zawsze, lato/zima, a tutaj nie wiem, czy temperatura za wysoka obecnie?
Clipem swoim z 2016 lub 2017 łączę się ze swoim Dusterem i Loganem (2013/2014) a z tym Sandero nie chce się połączyć, widzi tylko modul zespolony w kabinie, ale tez bez możliwości konfiguracji. Jakieś pomysły?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-13, 08:49   Re: Kontrolka świec zarowych

ex_perimental napisał/a:
Nie zapala się dobrze mi znana kontrolka swiec, czekam aż zgaśnie zygzak koloru czerwonego i wtedy zapalam. Dziwne to w cholerę jest, coś było kombinowane z licznikiem, z autem? Dajcie znać, gdzie w ogóle jej szukać.
Co do kontrolek, to służę uprzejmie- kontrolka grzania świec na głównym liczniku- spiralka na dole po prawej. To co prawda mój licznik z końca 2017 (tryb testowy), ale tutaj chyba nic w kontrolkach nie zmieniali, natomiast na pewno zmieniał się ekran komputerka pokładowego, bo weszła wersja z ikoną Adblue.

Zegary_Sandero_17_test1.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 58,61 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-13, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2023-12-13, 10:20   

Dzięki za zdjęcie licznika. Teraz już wiem gdzie patrzec. W ogóle dziwny ten samochód, Euro 6 ale bez adblue, bez start/stop, wyłączone ikony wskaźników zmiany biegu, TPMS też nie świeci, świece to chyba włączają się jak jest minus albo jakieś mrugnięcie szybsze od swiatla, bo ja nie widzę żadnego najmniejszego mrugnięcia.Napisz jeszcze jak zachowuje się kontrolka u Ciebie, włącza się zawsze na te 3 sekundy, czy jak powyżej zera to nie świeci?
Tak poza tematem, ktoś z okolic Wro mógłby mi powlaczac te ekonianki, doświetlanie zakrętów, TPMS, bo dalej nie wiem jaki kupić interface...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2023-12-13, 10:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-13, 10:36   

ex_perimental napisał/a:
Napisz jeszcze jak zachowuje się kontrolka u Ciebie, włącza się zawsze na te 3 sekundy, czy jak powyżej zera to nie świeci?
Niestety- ja nie mam diesla...
Cytat:
Tak poza tematem, ktoś z okolic Wro mógłby mi powlaczac te ekonianki, doświetlanie zakrętów, TPMS...
O doświetlaniu zakrętów zapomnij, takie rzeczy dopiero od Dustera2. Jeżeli nie ma wskaźników zmiany biegu, to coś tam było grzebane, bo to opcja włączana fabrycznie (ludzie właśnie to wyłączają). A co chcesz zrobić z TPMS? Jak wszystko z ciśnieniem jest OK, to nic nie powinno świecić.
Jedyne co tam zrobisz sensownego w tym roczniku, to włączenie "kresek" temperatury silnika na jednym z "ekranów" komputerka pokładowego..
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-13, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2023-12-13, 11:31   

Chodzi o to, że kontrolka TPMS nie zapala się nawet podczas testu, więc na bank też ktoś to wyłączył. Pytanie czy to idzie po ABS czy są czujniki w kołach...A oni kochają jeździć na flakach, bo po co sprawdzac ciśnienie w kołach. Ekonianki po to, żeby emeryci wiedzieli kiedy bieg zmienić, bo nawet mi to sprawia problem po przesiadce z Dustera. Mój Duster całkiem inaczej jeździ, ma odejscie głębsze, a tu jakby komputer wyplaszczal w imię ekologii i Euro 6, spokojnie na 5 od 70 km przyspieszam, a tu drgawki i czuć że silnik mocy nie ma w tym Sandero- a KM tyle samo. Kurwicy dostanę z tym samochodem, sobie rodzice kupili ciekawa Dacię... Jasne, że pierwsze co bym zrobil, to wlaczylbym wskaznik temperatury, ale nie łączy się z Clipem który posiadam no i wszystko na czerwono po połączeniu z DDT4ALL- zwłaszcza po ściągnięciu ostatniej wersji 5.5.0, wcześniej jeszcze coś pokazywał,.ale nie zmieniał bo wypluwał Error. Też ten program o kant ch... rozbić, wgrać to z bazami danych graniczy z cudem. Opis niby jest na forum, al ja nie kumam, a tępy nie jestem. To chyba dla ludzi co wgrywają do kompów po 100 dziennie z zamkniętymi oczami.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2023-12-13, 11:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-13, 13:12   

Rozumiem, że wyłącznika S&S między siedzeniami na pewno nie masz?
System TPMS w tym roczniku może być jedynie bez czujników w kołach- oparty na czujnikach ABS.
Im więcej piszesz tym bardziej wychodzi na to, że Twój samochód jest po paru ciekawych ingerencjach w elektronikę... a możliwe, że coś tam jest po prostu "nie halo" z pełną sprawnością. A być może że i coś szwankuje właśnie z łącznością OBD, no ale to na 100% sprawdzisz innym interfejsem.
Co do interfejsu- jeżeli się łączy to powinien raczej pokazać wszelkie możliwe moduły a przynajmniej większość, bo tak jak pisałem Ci w innym wątku- tam się praktycznie niewiele zmieniło, cała druga generacja Sandero czy Logana to jeden czort, obojętne czy 2014 czy 2019. A ddt4all obsługuje właściwie wszystko, bazy danych niewiele zmieniają. Ja się łącze tym samym interfejsem (Vgate iCar 3 Bluetooth z 2017r) i taką samą (starą) wersją ddt4all zarówno z rocznikiem 2014 jak i 2019. A ddt4all- bardzo dobry program, nie przypominam sobie problemów z instalacją czy obsługą.
Nawet więcej- akurat opcje wyświetlania tablicy zegarów mogę zmieniać nawet apkami ze smartfona (np. CarScanner).
P.S. Jakbym się słuchał podpowiedzi Eko-niańki u siebie w TCe, to bym chyba dawno zajechał silnik dusząc go na zbyt wysokim biegu. Ona każe jechać tak, że aż zawory słychać... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-13, 13:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2023-12-13, 19:56   

Jednak świece świeca, teraz przestawialem auto i w ciemności dopiero zauważyłem, krótki błysk. Na żarówce jakby to było a nie na diodzie, to nie byłoby żadnej reakcji ze strony żarówki. Pewnie dopiero przy mrozach świeci dłużej.
Też nie jeżdżę na ekonianki Loganem żony, ale jest to w miarę sensownie ustawione, że nawet tak słaby silnik jak 1.2 daje rade jechać bez drgawek, a w tym Sandero, jak nie diesel... Dlatego chcę to włączyć, zobaczyć kiedy będzie krzyczeć o zmiane- może to ja jeżdżąc Dusterem tyle lat pozwalam sobie na więcej niż to auto moze z Euro 6.
Tak włącznika S&S koło ręcznego nie ma jak i Adblue, co akurat mnie cieszy.
Dzięki za info w sprawie halogenów, teraz już wiem, że trzeba moduł, a o halogeny się nie martw, jak we wszystkich Daciach w rodzinie siedzą już ledowe od Valeo- jazda we mgle bajka a doświetlanie też w miarę, bo nie sa w końcu kierunkowe, świeca głównie przed auto.
Co do programu DDT4ALL, to zanim wgralem wersje 5.5.0 to na interface po kablu ELM v 1.5 łączył się, identyfikował moduły po CAN, wyswietlal parametry, ale nie dało się zrobić zmian bo wypluwał błąd w komunikacji przy próbie ustawienia np. wskaźnika temperatury. Teraz modułów nie identyfikuje tylko wyrzuca wszystko co ma chyba zapisane w bazie do danego auta i oczywiście wszędzie czerwień i NO DATA.
Trzeba będzie wrócić do poprzedniej wersji i zmienić interface na ten co podałeś. Jakby ktoś mial linka do tej starszej wersji DDT to proszę wklejcie, bo nie mam siły przebijać się przez ten chaos.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2023-12-13, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 302
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-12-13, 22:25   

https://drive.google.com/file/d/1eA_p0og5YBt0WS9tkR93mU0VXTzSsnRT/view?usp=sharing
_________________
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2023-12-15, 08:42   

Dzieki wielkie za link.
Pytanie mam jeszcze takie, bo okazuje się, że jednak coś udało mi się zmienić (wskaznik temp. silnika) na starym DDT4ALL przed aktualizacją i tym kablem ELM v1.5, choć w komunikatach wyświetlał błąd połączenia.
Czy jest możliwość ustawienia wskaźnika temperatury silnika, żeby wyświetlał się wtedy również zegarek lub temperatura zewnętrzna- kwestia komend (allways display, measure and display)?
Czy w tym roczniku domyślnie jest już włączona funkcja HSA, czy też trzeba przestawiać? W Loganie żony włączyłem CLIPem, bo DDT się nie dało, w tym wypadku Sandero nie gada z moim CLIPem (stara baza danych?)- identyfikuje tylko moduł zespolony w kabinie, a po wejściu w niego nic nie pokazuje.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2023-12-15, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-15, 10:24   

ex_perimental napisał/a:
Czy jest możliwość ustawienia wskaźnika temperatury silnika, żeby wyświetlał się wtedy również zegarek lub temperatura zewnętrzna- kwestia komend (allways display, measure and display)?
Co masz dokładnie na myśli? Żeby wszystko było widoczne na jednym ekranie? Czy po prostu przy przełączaniu nie masz w ogóle pozycji z zegarkiem i temperaturą zewnętrzną? Bo jeśli chodzi o kilka rzeczy jednocześnie na jednym ekranie, to tak się nie da ze względu na ograniczone i narzucone pola wyświetlania. Tam jest tylko jedna linijka na wyświetlanie cyfr- zobacz zdjęcie poniżej. "Linijka" temperatury silnika korzysta z tego samego pola, na którym jest zegar lub temperatura zewnętrzna.
Cytat:
Czy w tym roczniku domyślnie jest już włączona funkcja HSA, czy też trzeba przestawiać?
Nie napisałeś jaka to wersja wyposażeniowa tego Sandero, ale zdaje się że HSA było już w 2017 standardem już od najniższej wersji Access..

Zegary_Sandero_17_test2.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 68,68 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-15, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne