Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy 1.2 tce szarpanie i błędy
Autor Wiadomość
fabiano123 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 12 Cze 2024
Posty: 4
Skąd: Rogoźno
  Wysłany: 2024-07-01, 20:51   Dacia Lodgy 1.2 tce szarpanie i błędy

Witam. Mam problem z moją Dacia Lodgy 1.2 tce 2013r. Od jakiegos czasu auto szarpie w losowych momentach, czasem wcale, czasem po przejechaniu kilkunastu km. Podczas jazdy po miescie nic się nie dzieje. Po około miesiącu jazdy z tymi objawami wyskoczył błąd P0014, został wymieniony olej oraz zawór zmiennych faz rozrządu. Błąd zniknął, ale pojawił się inny P0365 wskazujący na czujnik położenia wałka rozrządu. Po przejechaniu 100 km błąd zniknął ale z powrotem pojawił się P0014. (dodam że rozrząd był wymieniany we wrześniu ubiegłego roku przez komis). Może ktoś pomoże
 
Pepone 


Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2024
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-07-02, 06:51   

Kopalnie wiedzy na temat 1,2 TCe masz np na megane.com.pl.
Ja się w to nie zagłębiałem bo mam 1,33. Jest chyba we Wrocławiu szpenio który je remontuje ale tanio nie jest.

Niestety te silniki przed 2016 bodaj rokiem miały wady fabryczne, o które są nawet batalie prawne we Francji. Podejrzewam jednak że batalie prawne wygasną wraz ze śmiertelnym zejściem wszystkich trefnych 1,2 bo czas mija...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3637
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-02, 08:27   

Tak jak pisałem na fb, krytyczna jest diagnoza na podstawie której komis wymieniał rozrząd. Bo mi to wygląda na zamaskowanie właściwego problemu na przykład zużyte KFZR lub wytarte ułożyskowanie wałków rozrządu co jest bardzo częstym przypadkiem w tym silniku.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne