Wysłany: 2024-07-09, 19:24 Check engine na desce a w logach P0118 i P0119
Pojawił się irytujący check engine na desce. Myślałem, że to od sondy lambda ale widzę, że w logach pojawiła się informacja o błędach P0118 i P0119 (odczytane przez Torque). W Torque pokazuje temp. ok 85*C
Błędy sugerują, że to problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (czujnik czy przewody?)
W którym miejscu jest on zamocowany - silnik 1,6S Ce /Dacia Lodgy?
Ostatnio zmieniony przez gg 2024-07-09, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-10, 08:33
Sprawdź jeszcze z rana czy temp. silnika, powietrza zasysanego, zewnętrzna jest taka sama, jesli jedna z nich różni sie znacznie to masz winowajce. Mialem podobny przypadek czujnik nie schodził ponizej 30 st. I w chlodne dni zapalał check.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 84 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3733 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-10, 09:22
Czujnik jest po prawej stronie głowicy widoczny od góry w łącznikach rur. Bardzo często pada a kosztuje kilkadziesiąt złotych. Ja bym wymienił. Numer 15 na rysunku
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-13, 08:32
Tak to ten. Jak go odkrecisz to poleci płyn, wiec musi być szybka akcja jak nie chcesz spuszczać plynu. Odkrecasz stary ( nowy juz przygotowany ) i szybka podmianka. Nastepnie zalecam dolanie plynu do stanu i odpowietrzenie.
Zobacz czy na nowym czujniku jest klej uszczelniajacy jak nie to nawiń troche teflonu.
Dokręcać z czuciem lekko do oporu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Czujnik wymieniony - potrzebny jest klucz 19" (długa nasadka) + przedłużka 150mm żeby było wygodnie. Zaskakująco mało płynu chłodniczego uciekło przy wymianie.
Po wymianie na razie nie zgłasza błędów - w Torque na zielono i info tylko o starych błędach.
Zobaczę teraz czy zniknęły te dziwaczne objawy, które miały ostatnio miejsce - silnik potrafił zgasnąć po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy. Obroty spadały mimo wciskania pedału przyspieszenia, potem skakały do góry i silnik gasł. Odpalał dopiero po ok. minucie i dalej już nie było problemu.
Mój DD miesiąc temu zaczął sugerować kontrolę stop-startu. Po tygodniu zaczął w losowych momentach gasnąć. Potrzebował 5-10 sekund by znów wystartować.
Sprawdziłem błędy. Miałem losowo P0115, P0118 i P0119. Zacząłem też obserwować temperaturę płynu chodzącego i napięcie sensora. Coraz częściej temperatura spadała do -40°C a napięcie skakało do +5V (wykresy w zalaczniku).
Kupiłem czujnik, ściągnąłem płyn chłodniczy ze zbiornika, szybko wymieniłem czujnik i wszystko działa. Do odkręcenia wziąłem płaską 19-tkę bo wszystkie moje nasadowe były za krótkie by zmieścić złącze. Użyłem też taśmy teflonowej co utrudniło wkręcenie ale przynajmniej wiem że się trzyma.
Ciekawostka - bałem się upuścić czujnik do silnika więc przywiązałem do niego szpulkę nici, którą miałem przywiązać gdzieś. Zgadnijcie kto ma teraz na dnie komory silnika szpulkę nici.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum