Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-03-08, 09:44
Montaż zaworu nagrzewnicy
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-24, 16:12   Montaż zaworu nagrzewnicy

Mam pytanie: Jeśli w układzie chłodzenia/ silnik 1.4MPi, auto bez klimatyzacji/ w miejsce odpowietrznika wstawię zawór przelotowy i odetnę przepływ płynu przez nagrzewnicę, czy nie spowoduje to nagrzewania się s-ka. Moim zdaniem nie/ale poprawi wentylację w środku auta/. Pozdr. Loganik
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-29, 13:01   

Trochę na pewno spowoduje nagrzewanie silnika - w końcu robocza pojemność układ chłodzenia się się nieco zmniejszy - ale nie sądzę, żeby było to zbyt odczuwalne. Tylko... czy to aby na pewno poprawi wentylację? Bo zasadniczo, jak pokrętło temperatury ustawione jest na minimum, to z wentylacji i tak leci powietrze o temperaturze zewnętrznej - nagrzewnica co najwyżej trochę nagrzewa plastiki wokół siebie, więc wydaje mi się, że przez jej odłączenie zbyt wielkiej różnicy nie będzie.

A ingerencja w ten układ, jest kłopotliwa i pracochłonna... Może lepiej zepsuć sobie jakoś termostat? (;
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-29, 20:28   

Nie wiem w jaki sposób miałoby poprawić wentylację Loganiku. Natomiast jak jest wyłączone ogrzewanie to zawartość płynu w nagrzewnicy jest martwa, tak więc nie można mówic o zmniejszonej objętosci roboczej płynu. pozdr
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-29, 20:28   

Masz rację, pomysł chyba pójdzie do kosza :-D jak zobaczyłem cenę takiego zaworku który by mi paswał /62 zł w Castoramie/
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-29, 20:46   

Pokrętłem zamykamy przepływ powietrza przez nagrzewnicę, ale płyn cały czas przez nią przepływa. W tamtym tygodniu wysiadł mi wentylator podczas stania w korku, temp skoczyła na 6 kresek, spod deski bił cholerny gorąc od nagrzewnicy. Dzięki pomocy jackhenighta awarię usunąłem, proszę o dodanie mu punktu za pomoc :lol:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-29, 21:09   

Tak nikt nie doda mi punktu.
Załóż Loganik ten temat z tym wentylatorem, ja wstawię odpowiedź i wtedy wystawisz mi punkcik.
Temat na pewno przyda się innym forumowiczom, którym nagle przestanie działać wentylator chłodnicy.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-06-29, 23:41 ]
Postulowany temat: Wentylator.
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-29, 21:10   

To dla mnie nowość, dotychczas widziałem nagrzewnice z zaworem. pozdr
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-06-29, 21:33   

Jak twierdzi Laisar, wszędzie widać rękę księgowego, nawet dacia 1310 miała zawór nagrzewnicy.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-29, 21:40   

Ja we Fiacie UNO też miałem zawór nagrzewnicy, którym regulowało się ilość docierającego gorącego płynu. Regulacji dokonywało się pokrętłem na środkowej konsoli.
W Daci pokrętło też jest, ale reguluje się ilość powietrza :( a nie dochodzącego płynu do nagrzewnicy.
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-29, 21:42   

A jaka to roznica (czy jest ten zawor, czy go nie ma) dla uzytkownika? Kazdy producent z czasem dazy do zmniejszenia kosztow produkcji kazdego elementu...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-29, 21:45   

Bo jak jest ten zawór to nagrzewnica i rurki do niej dochodzące są zimne.
I chyba innych zalet nie ma.
Natomiast wadą tych zaworów było to, że lubiły się rozszczelnić i wtedy kapało nam w aucie.
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-29, 21:49   

jackthenight napisał/a:
Bo jak jest ten zawór to nagrzewnica i rurki do niej dochodzące są zimne.

Wiekszego znaczenia to chyba nie ma...
jackthenight napisał/a:
Natomiast wadą tych zaworów było to, że lubiły się rozszczelnić i wtedy kapało nam w aucie.

... a uniknieto potencjalnych problemow. To chyba dobrze swiadczy o producencie (IMO). Taniej, a przy okazji lepiej...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-29, 22:45   

Jak to się mówi: "to nie wada, to cecha" (: - kol. loganik został sprowokowany do inwencji przez awarię, jakiej doznał. A że coś zawsze się może zepsuć, więc w tym przypadku jest tylko wybór, co byśmy woleli. Ja popieram KaS-a - bardzo bym nie chciał, żeby ciekło mi coś gorącego na nogi w czasie jazdy...
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-09-23, 12:11   

witam!

nie wiem czy to najlepszy wątek, ale skoro już o ogrzewaniu i nagrzewnicy...

ostatnio zauważyłem w moim Logan MCV, że nawet kiedy mam zimny nawiew, to po rozgrzaniu silnika rurki biegnące przy prawej nodze są gorące i nagrzewa się od nich kokpit. powietrze leci zimne przy zimnym nawiewie, jak przekręcę na ciepłe to od razu ciepłe. Nie wiem czy mam to traktować jako luksusowe rozwiązanie , że od razu mogę mieć ciepły nawiew, czy też to , że układ ogrzewania kabiny stale jest nagrzewany jest usterką ?
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-23, 12:19   

jackthenight napisał/a:
W Dacii natomiast steruje się obiegiem powietrza, natomiast nagrzewnica zawsze jest ciepła.

A ta ciepła rurka pewnie zasila nagrzewnicę.

EDIT:
Tutaj coś było na ten temat.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-09-23, 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-23, 13:33   

antropolog napisał/a:
Nie wiem czy mam to traktować jako luksusowe rozwiązanie , że od razu mogę mieć ciepły nawiew, czy też to , że układ ogrzewania kabiny stale jest nagrzewany jest usterką


To zaden luksus - tak wyszlo taniej. ;)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-23, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-09-23, 17:36   

dzieki za wyjaśnienia i link do dobrego tematu. Dotąd ( w innych moich autach) nie spotkałem sie z tym, by nagrzewnica sie nagrzewała bez potrzeby. Ciekawe podejście do projektowania samochodów. Najpierw się wystraszyłem, że plastiki ciepłe i coś nie tak.
Pocieszenie - w skodzie Felicji kumpel też tak, okazuje się, ma :]
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-06, 11:32   

http://www.daciaklub.pl/f...1751765#1751765
maugu napisał/a:
Czy nowy/stary DD ma zawór oznaczony na rysunku jako nr.6.
Obrazek

Może nie mieć zaworu, ale automatyczna klima steruje przeważnie silnikiem elektrycznym klapkami ciepłe-zimne powietrze tak jak w innych autach.
Zawór jest najczęściej stosowany w autach wyższej klasy. ;-)
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-06, 12:20   

route2000 napisał/a:
.....
Zawór jest najczęściej stosowany w autach wyższej klasy. ;-)

Ja wiem – tylko, że to koszt ok 50-100zł, a dla informacji prawdopodobnie w DD komora wymiennika nie jest izolowana. To taka funkcja „na złość” o której pisał Prezes ( i podobnie jak przy spinaczach nie chodzi o te drobne oszczędności dla fabryki na zaworze.
I tu pytanie - może warto to dołożyć by mieć tak jak w samochodach o których piszesz.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-06, 14:32   

maugu napisał/a:
Czy nowy/stary DD ma zawór oznaczony na rysunku jako nr.6

Nie.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-06, 15:22   

Jak będę miała chwilkę to napiszę moje przemyślenia (uzasadnienie) dla montażu w/w zaworu, przede wszystkim dla tych, którzy nie kupują opcji z klimatyzacją, ale i innym też może się przydać - podniesie sprawność układu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-06, 17:20   

maugu napisał/a:
(uzasadnienie) dla montażu w/w zaworu

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2197
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2448

Podchodziłem do tematu 2 razy, bo ciepła nagrzewnica w upały to rzeczywiście słaby pomysł, ale to nie może być zwykły zawór, tylko potrzebny jest trójdrożny (albo do razu typu H). A z takimi jest problem z dostępnością oraz miejscem na nie i sterowaniem...
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-03-06, 20:19   

Panowie to o co chodzi z tym zaworem? bo już wyleciałem z tematu. To dobrze czy źle że go nie ma bo zamówiłem wersje prestige z automatyczną klimatyzacją ... w czym leży problem :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-03-06, 20:22   

W Polonezie zawór na wodzie był!
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-06, 20:28   

Nie w każdym polonezie. Ale w MR 93 wyrzucono zawór na zewnątrz. Można na siłę taki zastosować, ale tylko ręczne sterowanie wchodzi w grę. Teraz każdy samochód popularny nie ma odcinanej nagrzewnicy do w lato zdarza sie czuć.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne