Wysłany: 2024-08-26, 13:39 Silnik 0.9 TCE 90KM >180.000 przebiegu... uciekać, czy br
Cześć, przemierzam się do Sandero 2 lub Logan kombi od 2013 roku za ok. 15.000 PLN... i najwięcej jest z silnikiem 0.9 TCE 90km i wiadomo większość ma (oficjalnie) ponad 150.000.
KAŻDY mechanik jakiego pytałem odradzał kategorycznie, że już powyżej 150.000 zaczynają się problemy z 0.9 TCE 90KM, że te silniki były projektowane na ledwo 200.000 km i jeśli już Dacia to 1,2 16V 75KM, a najlepiej najrzadsze 1,6 ... albo darować markę.
Powiem szczerze, że mam teraz spore obawy przed zakupem Dacia, zwłaszcza wobec nadal powszechnego procederu oszukiwania z kręceniem przebiegów.
Chcę po prostu mieć budżetowe auto, co ma względnie bezawaryjny silnik na kolejne 80 tysięcy kilometrów.
1) Proszę o opinie jak to jest z przebiegami z TCE > 150.000.. unikać?
2) Jaką żywotność te silniki mają przed pierwszymi remontami?
3) Co i jak często pada w TCE i w jakim koszcie naprawy?
Ostatnio zmieniony przez Iwo 2024-08-26, 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Zasadnicze pytanie jak był serwisowany - jak oleje co 30tys km to trochę bym się obawiał - taki interwał zalatuje kazdy silnik
Oczywiście tak jak każdy na otomoto - NIE wiesz nawet czy/ile nie kręcony był przebieg przez "polaczka cwaniaczka", a co dopiero co ile olej wymieniany.
Znajomy mechanik dostał miesiąc temu auto z przebiegiem na liczniku 170.000, który miał w na przeglądzie 190.000.
Klient - Kierowca jeżdżący Uberem już awansem cofnął licznik pod sprzedaż kiedyś... by na kolejnym przeglądzie wykazać, że auto było mało jeżdżone.
Zasadniczo sprawa sprowadza się do stanu samochodu i utrzymania silnika.
W silniku 1,2@75KM wypada sprawdzać luz zaworowy myślę co około 40kkm, jeśli ktoś tego nie robił, może się zdarzyć, że kupisz auto z przebiegiem 120kkm i np. głowicą do remontu.
Tak samo jak trafisz TCE90 po amatorze chip tuningu - nie będzie różowo.
W zasadzie kupując auto, kupujesz właściciela. Albo klei ci się to co on mówi i jesteś w stanie temu dać wiarę, albo auta nie kupujesz...
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2024-08-27, 14:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 22 Sie 2024 Posty: 10 Skąd: Polska
Wysłany: 2024-08-29, 11:53
Nanouser napisał/a:
Zasadniczo sprawa sprowadza się do stanu samochodu i utrzymania silnika.
W silniku 1,2@75KM wypada sprawdzać luz zaworowy myślę co około 40kkm, jeśli ktoś tego nie robił, może się zdarzyć, że kupisz auto z przebiegiem 120kkm i np. głowicą do remontu.
Tak samo jak trafisz TCE90 po amatorze chip tuningu - nie będzie różowo.
W zasadzie kupując auto, kupujesz właściciela. Albo klei ci się to co on mówi i jesteś w stanie temu dać wiarę, albo auta nie kupujesz...
100%
Ja tak samo teraz szukam uzywanego 1.6tdi lub 1.6hdi w seacie/skodzie/peugocie powyzej 2017r i to na co zwracam uwage to co oni mowia i czy ma sens wogole.
Szukam tak wogole tylko salonowych z Polski z udokumentowana historia serwisowa. Gro tak wogole ogloszen to oczywiscie sprowadzane auta z zachodu niestety.
Poza tym sorry ale za ok. 15 tys to tylko zajechanego gruza kupisz po 2013r. Takie kwoty za 10letnie auto to moze byly przed pandemia ale nie teraz.
Ostatnio zmieniony przez dacia_duster81 2024-08-29, 11:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum