Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik 0.9 TCE 90KM >180.000 przebiegu... uciekać, czy br

Zakup 0.9 TCE 90 KM z przebiegiem > 150.000 to...
1) Zakup wysokiego ryzyka
0%
 0%  [ 0 ]
2) Jest gorzej niż w silnikach konkurencji i lepiej odpuścić
0%
 0%  [ 0 ]
3) Jest super, brać i się nie bać.
100%
 100%  [ 5 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
Iwo 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira 2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2004
Dołączył: 31 Lip 2024
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-08-26, 13:39   Silnik 0.9 TCE 90KM >180.000 przebiegu... uciekać, czy br

Cześć, przemierzam się do Sandero 2 lub Logan kombi od 2013 roku za ok. 15.000 PLN... i najwięcej jest z silnikiem 0.9 TCE 90km i wiadomo większość ma (oficjalnie) ponad 150.000.
KAŻDY mechanik jakiego pytałem odradzał kategorycznie, że już powyżej 150.000 zaczynają się problemy z 0.9 TCE 90KM, że te silniki były projektowane na ledwo 200.000 km i jeśli już Dacia to 1,2 16V 75KM, a najlepiej najrzadsze 1,6 ... albo darować markę.
Powiem szczerze, że mam teraz spore obawy przed zakupem Dacia, zwłaszcza wobec nadal powszechnego procederu oszukiwania z kręceniem przebiegów.
Chcę po prostu mieć budżetowe auto, co ma względnie bezawaryjny silnik na kolejne 80 tysięcy kilometrów.
    1) Proszę o opinie jak to jest z przebiegami z TCE > 150.000.. unikać?
    2) Jaką żywotność te silniki mają przed pierwszymi remontami?
    3) Co i jak często pada w TCE i w jakim koszcie naprawy?
Ostatnio zmieniony przez Iwo 2024-08-26, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1187
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-26, 16:30   

Zasadnicze pytanie jak był serwisowany - jak oleje co 30tys km to trochę bym się obawiał - taki interwał zalatuje kazdy silnik
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-08-26, 18:07   

Są rodzynki co pod 300k już mają ;-)

https://www.autoscout24.d...&order_bucket=2

https://www.autoscout24.d...&order_bucket=5
 
Iwo 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira 2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2004
Dołączył: 31 Lip 2024
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-08-27, 09:01   

r70 napisał/a:
Zasadnicze pytanie jak był serwisowany - jak oleje co 30tys km to trochę bym się obawiał - taki interwał zalatuje kazdy silnik

Oczywiście tak jak każdy na otomoto - NIE wiesz nawet czy/ile nie kręcony był przebieg przez "polaczka cwaniaczka", a co dopiero co ile olej wymieniany.
Znajomy mechanik dostał miesiąc temu auto z przebiegiem na liczniku 170.000, który miał w na przeglądzie 190.000.
Klient - Kierowca jeżdżący Uberem już awansem cofnął licznik pod sprzedaż kiedyś... by na kolejnym przeglądzie wykazać, że auto było mało jeżdżone.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1062
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-08-27, 09:12   

r70 napisał/a:
Zasadnicze pytanie jak był serwisowany - jak oleje co 30tys km to trochę bym się obawiał - taki interwał zalatuje kazdy silnik


Dacia miała w tym silniku 20 tysiecy km do wymiany oleju. Może dlatego tak długo jeżdżą?
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-08-27, 14:40   

Zasadniczo sprawa sprowadza się do stanu samochodu i utrzymania silnika.
W silniku 1,2@75KM wypada sprawdzać luz zaworowy myślę co około 40kkm, jeśli ktoś tego nie robił, może się zdarzyć, że kupisz auto z przebiegiem 120kkm i np. głowicą do remontu.

Tak samo jak trafisz TCE90 po amatorze chip tuningu - nie będzie różowo.

W zasadzie kupując auto, kupujesz właściciela. Albo klei ci się to co on mówi i jesteś w stanie temu dać wiarę, albo auta nie kupujesz...
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2024-08-27, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacia_duster81 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 22 Sie 2024
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-08-29, 11:53   

Nanouser napisał/a:
Zasadniczo sprawa sprowadza się do stanu samochodu i utrzymania silnika.
W silniku 1,2@75KM wypada sprawdzać luz zaworowy myślę co około 40kkm, jeśli ktoś tego nie robił, może się zdarzyć, że kupisz auto z przebiegiem 120kkm i np. głowicą do remontu.

Tak samo jak trafisz TCE90 po amatorze chip tuningu - nie będzie różowo.

W zasadzie kupując auto, kupujesz właściciela. Albo klei ci się to co on mówi i jesteś w stanie temu dać wiarę, albo auta nie kupujesz...


100%

Ja tak samo teraz szukam uzywanego 1.6tdi lub 1.6hdi w seacie/skodzie/peugocie powyzej 2017r i to na co zwracam uwage to co oni mowia i czy ma sens wogole.
Szukam tak wogole tylko salonowych z Polski z udokumentowana historia serwisowa. Gro tak wogole ogloszen to oczywiscie sprowadzane auta z zachodu niestety.

Poza tym sorry ale za ok. 15 tys to tylko zajechanego gruza kupisz po 2013r. Takie kwoty za 10letnie auto to moze byly przed pandemia ale nie teraz.
Ostatnio zmieniony przez dacia_duster81 2024-08-29, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne