Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.6 Hybrid 140 - filtry, inne części i instrukcje
Autor Wiadomość
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 295
Skąd: małopolska
  Wysłany: 2024-09-29, 21:54   1.6 Hybrid 140 - filtry, inne części i instrukcje

Zestaw danych w ramach kompendium wiedzy o Hybrid 140 na podstawie Dacia Jogger Hybrid 140.

Płyny i filtry:

1. Olej Castrol GTX 5W30 RN17 (lub inny 5W30 z normą RN17) - niecałe 4 litry na wymianę na 3/4 do maxa na bagnecie.

2. Filtr oleju - oryginał podany przez ASO: 152089F60A (dostępny bez problemu poza ASO, Nissan made in France, kolor granatowy ze złotymi napisami).
Oryginalnie był zamontowany szary Nissan 15208ED50A (praktycznie nie do zdobycia w Polsce, made in China :shock: ).
Zamiennik z listy Filtron: OP 595.

3. Podkładka pod korek oleju - posmarować obustronnie silikonem wysokotemperaturowym (najlepiej czarnym pod kolor :mrgreen: ) i po sprawie.

4. Filtr powietrza - oryginał 165468957R.
Zamiennik z listy Filtron: AP 136/2.

5. Filtr kabinowy - oryginał Renault ma oznaczenie XX XX XXX XXX (czyli brak).
Na oryginale są 2 zamienniki podane: Valeo T1021598P B oraz MANN CU 22 011.
Zamiennik z listy Filtron: K1321 lub węglowy K1321A.

6. Filtr benzyny - brak.


Częstotliwość wymian (moja opinia + uwagi):

ad.1. 10 - 15 000 km
ad.2. wraz z 1
ad.3. brak wymian - silikon patrz wyżej
ad.4. 15 000 - 30 000 km
ad.5. 10 000 km (im częściej tym mniej problemów z czyszczeniem parownika i "zapachami") lub co pół roku, lepiej raz na kwartał


Sposób wymiany:

ad.1, 2 i 3. Otworzyć korek uzupełniania i wyjąć bagnet. Od spodu odkręcić osłonę zespołu napędowego - odkręcić 10 śrub ("10") i wyjąć osłonę w stronę tyłu samochodu. Korek oleju to "15" (korek i miska olejowa są w kolorze czarnym). Filtr oleju można odkręcić kluczem z opaską zaciskową (standardowy filtr blaszany, puszkowy). Uszczelkę nowego filtra posmarować nowym olejem. Podkładkę korka spustowego posmarować obustronnie silikonem wysokotemperaturowym (po uprzednim wytarciu ze starego oleju). Poskręcać i wlać olej (niecałe 4 litry do 3/4 na bagnecie). Poziom oleju MIN i MAX jest wyznaczony przez dwa otwory, odpowiednio L (Low) i H (High).

ad.4. Najpierw musimy zdjąć górną rurę dopływu powietrza do filtra. Zaczynamy od wypięcia 3 spinek/kołków plastikowych, na końcu rury z prawej strony. Kołki działają na zasadzie podważenia górnej części kołka i jego częściowym wyciągnięciu co zwalnia cały kołek i można wyjąć obie części razem. Wyciągamy prawą część w tył auta, potem lewą część wyjmujemy z uchwytu gumowego oraz z gumowej, harmonijkowej rury w górę auta. Obok rury z której wyjęliśmy górną część mamy dwa zatrzaski metalowe. Tylny w dół, przedni w górę. Następnie przesuwamy całość obudowy z filtrem w prawo aby zeszła z zawiasu na końcu obudowy po prawej stronie. Całość kładziemy niżej na rurach/kablach i wyjmujemy filtr w prawą stronę do szczeliny między silnikiem i pasem przednim a następnie wyciągamy w górę. Nowy filtr montujemy w odwrotnej kolejności.

ad.5. Zaczynamy od demontażu schowka przed pasażerem (na rękawiczki). Mamy 3 śruby z przodu po otwarciu schowka i jedną pod zdejmowaną (na wcisk) osłoną z boku (tą z wyłącznikiem poduszki). Schowek wyciągamy do siebie (jest jedno zabezpieczenie do podważenia z boku przy wyłączniku poduszki) i odpinamy lampkę podświetlenia. Sam filtr kabinowy jest z lewej strony przy nogach pasażera z przodu. Mocuje go jedna śrubka torx (T20). Potem jest jeszcze zatrzask u góry (od niej zaczynamy) i na dole. Strzałka przepływu powietrza skierowana w stroną tyłu samochodu. Uwaga: jest łatwy dostęp gdyby trzeba było umyć wymiennik - jest zaraz za filtrem idąc w stronę tyłu auta.


Fajnie gdyby w tym temacie dopisywać tylko sprawdzone i pasujące części zamienne oraz sprawdzone instrukcje wymian/napraw - bez zbędnej dyskusji o wyższości świąt a nad świętami b ;-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1211
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-29, 22:33   

Mam takie przemyślenie odnośnie wymiany oleju;
To hybryda z niewysilonym, silnikiem wolnossącym z pośrednim wtryskiem, które wg renault nawet 80% czasu w mieście nie pracuje ponieważ zastępuje go elektryk. Myślę że skracanie interwału poniżej 15tyś/ rok nie bardzo ma sens. Jeśli jeździmy w mieście, przez ten czas silnik zrealizuje bardzo dużo startów i stopów, ale przebieg na spalinowym będzie niewielki - 2000-5000tyś a więc naprawdę bezpieczny dla każdego oleju (a więc dla silnika). Przy jeździe po trasie natomiast silnik będzie pracował w zdecydowanie komfortowych warunkach - często optymalny termicznie zakres obrotów, bez silnych obciążeń, bez pracy na wolnych obrotach bez obciążenia. A w takich warunkach każdy olej wytrzyma w takim silniku 15tyś bez groźby nadmiernego zużycia silnika.
Pomyślałbym natomiast o to oleju z normą rn17 (gwarancja) który ma np. więcej związków molibdenu i boru w składzie, tak żeby zminimalizować zużycie przy starcie i w przy obciążeniu na nie rozgrzanym silniku (typowe sytuacje w hybrydach).
Może warto poszukać oleju serii HYBRID który ma normę RN17 (sam nie sprawdzałem) ? One są dostosowane do zabezpieczenia tak traktowanego silnika.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 295
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-09-29, 22:45   

r70 przemyślenie bardzo słuszne. Ale dodam z doświadczenia: te 80% czasu w trybie elektrycznym nie oznacza, że czysto elektrycznym. Można poruszać się na silniku elektrycznym a silnik spalinowy ładuje w tym samym czasie baterię. Silnik także dość szybko stygnie i po krótkim postoju ponownie musi się nagrzać. A to chyba olejowi też nie służy. Na razie wymieniłem olej po dotarciu. Zobaczymy jak będzie wyglądał po 10 000 lub po roku. Poza tym skrzynia dość długo utrzymuje wyższe obroty, zwłaszcza gdy jednocześnie ładuje baterie. Ciężko więc tak jednoznacznie orzec czy warto wymieniać po 10 czy 15 tyś. Z tego co wiem Castrol GTX jakoś specjalnie długo nie utrzymuje parametrów (wg testu na forum olejowym) więc może nie warto przedłużać...
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1211
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-30, 01:53   

Analiza świeżego GTX 5w30 RN17 jest na forum, może po 10tyś warto zrobić analizę przepracowanego i będziesz widział czy czas na zmianę (może np. rozcieńczenie paliwem jest znaczne ?) czy można dalej jeździć i zrobić analizę albo wymianę na 15tyś ? Analiza to troszę ponad 100zł - biorąc pod uwagę ceny wymiany oleju w ASO - tak nie wiele, że warto dobrać optymalny interwał wymiany ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne