Ciekawe jak cenniki, ale na oko ze 20k+, więc bogatsza to okolice 150k jak sądzę. No niby spoko, ale robi się trochę niebezpiecznie drogo jak na dacie.
RAV4, tiguan, a nawet Tesla y z dopłatą będą tylko trochę droższe.
Niby 7 osób... Ale... Imo nowe cenniki odważne.
Jak nie będzie 7os, co znaczy mniej więcej tyle, że nie chcą kanibalizowac sobie rynku, to ciekawe co w tej biedzie bedzie, ale zakładam że jakaś benzyna 1.2 fwd. Bo chyba 1.0 sobie odpuszczą.
Może dołożą fabryczne LPG.
Ciekawe jak będzie cennik wyglądał
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 343 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2024-10-09, 16:54
Najtańsza wersja będzie z 1.2 tce z gazem 140 km. W standardzie:
17-calowe aluminiowe felgi, stałe relingi dachowe, system multimedialny Media Display z 10,1-calowym centralnym ekranem, 7-calowym zespołem zegarów, manualna klimatyzacja, radar i tylna kamera parkowania, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby.
Jak nie będzie 7os, co znaczy mniej więcej tyle, że nie chcą kanibalizowac sobie rynku, to ciekawe co w tej biedzie bedzie, ale zakładam że jakaś benzyna 1.2 fwd. Bo chyba 1.0 sobie odpuszczą.
Może dołożą fabryczne LPG.
Ciekawe jak będzie cennik wyglądał
Może choć raz coś przeczytasz na temat który chcesz poruszyć, prawie wszystko już wiadomo.
Dla mnie źródłem w tym temacie jest newsletter od dacii :(
Autobilda poważnie nie traktuje, gdyż 90% treści tam zamieszczanych to clickbaity i wprowadzanie w błąd, zazwyczaj celowe.
Nie ważne czy informacja jest prawdziwa, ważne by podać ja jako pierwsi.
To co napisałem wcześniej w innym temacie - wiarygodne to są info ze strony dacii.
"Recenzenci" mówili wiele rzeczy żeby nakręcić temat i jak widać niewiele z nich się zmaterializowało.
Nie ma wersji 7os, paleta silników się nie zmienia poza tym, że w najbiedniejszej wersji będzie 1.2 LPG zamiast 1.0, ale 4x4 bez zmian i bez AT, a hybryda dostanie 15KM więcej.
A teraz na bazie jednej informacji - że cennik wystartuje z okolic 25k euro tacy ludzie już tworzą cały cennik.
Artykuł jest rakowy mocno w mojej skali - nawalone tekstu, żeby upchać reklam, a niewiele z niego wynika. Za to dowiadujemy się że 1.2 to będzie hit. Co to w ogóle znaczy? Typowi dali się sfotografować obok tego samochodu, nawet nie wiadomo czy to nie makieta, ale on już wie - 1.2 to będzie hit! Będzie popularny, bo to podstawowy model w gamie, a bigster będzie ze 20k droższy od dustera, więc branie fullu będzie ciut mniej popularne, jeśli w podobnej cenie masz np corolle cross.
Jestem ciekaw, ale obawiam się, że boostowanie cen w zamian za 20cm blachy to może być krok w zła stronę. Osobiście jakbym miał brać topa za okolice 150k przy założeniu że zmieniło się niewiele, a wszystko wskazuje, że tak właśnie jest, to mocno bym się zastanowił. Core samochodu pozostał ten sam - tani samochód, średnie materiały, biedne silniki, ale ceny trochę poszybowały i zaczynają odstawać od rzeczywistości.
Zapowiedzi były inne i trochę żałowałem, że nie poczekalem na bigstera, bo posiadanie 7os fury jest fajne, ale widzę, że zagrałem dobrze :)
A nawet jakby się pojawił to cena na pewno by przebiła barierę 150k jeśli chcialoby się mieć AT, a teraz to nie oszukujmy się - raczej norma i manual jest odstępstwem, dużym kompromisem, na który można pójść kupując tani samochód do firmy za 90k, ale który za 30k więcej nie jest brany pod uwagę.
Ciekawe, zobaczymy jak wyniki sprzedaży. Ale to też tak naprawdę nie za 2025, tylko 2026 jak zapełnia stocki i minie hype.
Brak wersji 7os mnie naprawdę zastanawia...
Wydawało mi się, że jeśli chodzi o rolę auta i jego postrzeganie to mógłby być taki Jogger (lub dawniej Dokker) tylko "bardziej". Wymienione auta użytkowały często - przynajmniej w moim otoczeniu i rodzinie - średnio zamożne osoby z dwójką/trójką dzieci. Wydawało mi się, że właśnie w taką niszę może celować Dacia z Bigsterem. Ale brak wersji 7os trochę to chyba zmienia.
_________________ Nikt prawie nie wie, dokąd go zaprowadzi droga, póki nie stanie u celu
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-10, 13:42
Na pierwszy rzut premiera Bigstera mi się podoba :). Cena też chyba nie odstraszy - ma być ok 500Euro drożej niż duster 3 - czyli ok 21tys w górę.
Pytanie osobiste to czy potrzebny mi tak duży samochód ?
ale fajowe nowe silniki:
1.8 hybryda 155KM, więcej mocy (+15KM) i momentu (+20Nm) na z silnika spalinowego, wyższy komfort akustyczny i mniejsze spalanie w trasie - przy tej samej prędkości, obroty nawet o 1.5k niższe !, więcej mocy na podjazdach, większy aku (1.4 vs 1.2 w wersji 1.6) - więc więcej energii można zmagazynować, spalanie wg Daci podobno 4.1/100 - ale nie doszukałem czy to średnia czy tylko miejska (duster 3 hybrid 1.6 ma 5.1/100)
1.2 eco-g 48V 140KM - tu brak danych, ale zapowiada się świetnie. Pewnie żeby uzyskać moc jak w wersji benzynowej z wtryskiem bezpośrednim, zrezygnowano z cyklu millera na rzecz otto, ale i tak spalanie inie powinno być wysokie dzięki sporemu momentowi (wspomaganie elektryczne ok 16KM) od samego dołu obrotów. Szkoda że jak na razie nie widzę tej wersji w połączeniu z 4x4.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-10-10, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Więc czy cena nie odstraszy? Nie wiem.
Za 170 kilka koła można było wziąć XC60 pod zamówienie. A to "trochę" inny samochód. 30k przy samochodzie za 70 kilka koła to spora różnica, ale przy 2 x droższym wozie już do rozważenia.
160k Tiguan. RAV4 coś koło 160 paru. Robi się ciasno cenowo, a konkurencja coraz bardziej wymagająca. Za 170 kilka koła można mieć BMW X1, albo tesle y z dopłatą.
Zaraz się okaże, że skończy się jak stelantis liczący, że klienci będą akceptować coraz wyższe ceny i utożsamiać je z wyższym pozycjonowaniem marki.
Miał być hit, a moim zdaniem spora część ludzi czekających na 7os bigstera kupi jednak joggera.
Ogólnie bigster 5 osobowy to ma imo średni sens poza większym "prestiżem" związanym z lepszym wyposażeniem i hypem związanym z nowym modelem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-10, 15:14
@Stereo; ale co ma mnie w tej toyocie podniecić ? to że ma krótszą gwarancję ? droższe serwisy ? ma mniejszy rozstaw osi ? mniejszy prześwit ? już mniejszy bagażnik ? jest krótsza ? ma mniejszą moc silnia spalinowego i całej jednostki ? jest na pewno nie lepiej wygłuszona niż duster a co dopiero bigster ?
Jeśli ceny się potwierdzą (+5000euro) to pewnie tyle ile ta toyota w linku, będzie kosztował bigster hybryd 155 w wersji Journey. Czy ma go więc zawstydzić ta toyota ? tym że szybciej zardzewieje ale bardziej podniesie ciśnienie sąsiadom ?
ps. do tego toyot w tej cenie trzeba kupić min. 3 żeby uzyskać taką cenę - to dopiero rodzyneczek ofertowy ;) można być jeszcze podać cenę bez VAT - bo przecież jak ktoś kupuje do floty to sobie odliczy ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-10-10, 15:17, w całości zmieniany 2 razy
Zadzwoniłem dziś do salonu, zamówienia może już nawet będą zbierać od stycznia. Mają dać znać, zamówię wersję 4x4 Extreme i porównam z Dusterem 3 4x4 Ex. Myślę, że cena będzie około 140 tysięcy za full wersję, ale zobaczymy.
Robi się drogo i tyle. Generalnie wszyscy ceny zastopowali już dawno, teraz zaczynają obniżać.
Dacia odwrotnie. Zaraz się okaże, że nowe Sandero to będzie konkurencja dla golfa ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-10, 16:14
Stereo napisał/a:
PS dacia wcale nie ma najtańszych przeglądów :P
No nie ma - ma drogie. Ale z moich rozmów ze wspólnikiem które jeździ toyotą corollą 1.6 to ma tańsze niż japończyk.
Ps. zakładając że Bigster ma takie same zbiornik paliwa jak Duster, to wg producenta silnik Eco-G 140KM będzie w większym samochodzie spalał mniej niż ECO-G 100KM w mniejszym :) +40% mocy - kilkanaście % spalania. Jest dobrze ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-10-10, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
Mnie ten Bigster nie powalił. Liczyłem, że będzie to krowa z krowim bagażnikiem, a tymczasem ten bagażnik jest przeciętny. Wygląda na to, że pojeżdżę Lodgy jeszcze długie lata...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-12, 15:14
Ciekawe ile będzie kosztowała panorama (Sandero ma mniejszą za 2k PLN) ale chyba gdybym się zdecydował na bigster-a to z tym dachem ;)
Szkoda że eco-g nie będzie z napędem 4x4 :(
Mi się bardzo podoba, taki Duster, tylko większy i dodatkowo z przezroczystym dachem.
Ty kolekcjonujesz te dacie?:P
Jak wyjdzie taki 20cm krótszy duster - minister, też zamówisz? :P
Ja kibicuje, żeby powstał taki największy duster 7 osobowy, 20cm dluzszy od bigstera(ale cały czas ta sama szerokość i płyta podłogowa), tym razem z ekranem dla 2 rzędu i subwooferem, żeby poczuć prestiż i luksus. Albo pójść dalej i daj oświetlenie ambientowe, bo tego jeszcze nie było chyba i tak go wycenić, żeby full kosztował ze 190k albo i 200k. Wtedy to już hybryda z 2.0 i phev z aku na 20km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum