Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Po 5 dniach... O czym tu pisać ?
Autor Wiadomość
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-14, 22:01   Po 5 dniach... O czym tu pisać ?

Jak pisałem w powitaniu, kupiłem MCV trochę w ciemno, bez jazdy próbnej a nawet bez dłuższego jej oglądania.
Większość informacji, które wziąłem z tego szacownego forum potwierdziła się, więc bez wahania mogę powiedzieć - mam to co chciałem.

1) "Mułowatość" silnika 1.6 trochę jednak odczuwalna. Dobrze, że nie dałem się namówić na 1.4 (miałbym samochód o 1.5 mies. wcześniej). Jednak jeżdżę na razie zgodnie z zaleceniami - max 3500 obr. Fabryka i niektórzy inni szatani obiecują, że po dotarciu będzie lepiej.

2) Wyciszenie (raczej jego brak) zauważalne, ale bardziej w stosunku do odgłosów opon (niestety Dębica, Janie, Dębica), niż do silnika (ale nie kręciłem go jeszcze na wysokich obrotach)

3) Wnętrze - wygląd po liftingu ok., także zdaniem posiadaczy aut z wyższej półki. Komfort jazdy - dla mnie bomba (jak wsiadłem po MCV do skody, to jak na taboret). Ergonomia przyrządów - no cóż, trzeba się przyzwyczaić, ale wszystko chodzi lekko i nie sprawia kłopotów

4) Jakość wykonania - w jednym miejscu niedokładnie przycięta wykładzina podłogowa, nieco zdeformowany fragment uszczelki drzwi bagażnika, ale: - NIC nie trzeszczy, nie zgrzyta, te plastiki są naprawdę OK

5) Legendarna przestronność - wózek >1.00m wchodzi przodem (właściwie wjeżdża) bez problemów, a to zagłębienie za tylnymi siedzeniami jakby przeznaczone do zablokowania jego kół. Dziecko (niepełnosprawne - 5 lat ) wkładam na fotelik bez obawy, że wyrżnie głową we "framugę". Zmieniając biegi nie mylę drążka z kolanem żony (bo to kolano jest teraz wyraźnie dalej)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-06-14, 22:43   

silnik po kilku tysiącach będzie znacznie bardziej dynamiczny... przynajmniej moje 1.4 tak się zachowywało że pierwsze 2-3tysiące nie pozwalało na to aby stwierdzić że samochód jest elastyczny...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-15, 05:32   

a ja po 16tys nie widzę różnicy po za tą że spalanie się ustabilizowało na jednym poziomie :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-15, 08:22   

Ad 1. Mnie można zaliczyć do tych innych <; - czuję, że jest lepiej, a jak się wysoko pokręci (to już wiadomo - po dotarciu), to nawet całkiem dobrze.


Ad 4.:
Cytat:
nieco zdeformowany fragment uszczelki drzwi bagażnika

Wszystkie uszczelki drzwi są wciskane na brzeg blach, więc można je bez obaw poprawiać.

Jeśli jest to fałda, jakby uszczelka była zbyt duża, to trzeba ją wyciągnąć wraz ze sporym poprzedzającym feler kawałkiem (najlepiej co najmniej ok. metra) i założyć lepiej, nieco ściskając.


Natomiast jeśli jest to wybrzuszenie na uszczelce, jakby coś pod nią tkwiło, to albo rzeczywiście coś pod nią jest (ale może to być np spaw, więc trzeba się dobrze przyjrzeć wcześniej), albo przy wciskaniu uszczelki zagięciu uległ jeden z ząbków metalowego kordonu - i też można spróbować to naprawić.


Oczywiście, jeśli ma się gdzieś po drodze albo niedaleko ASO, można im to pokazać palcem - mechanik zrobi to pewnie bez wjeżdżania na halę (albo popsuje bardziej - jak to w ASO <: ).



Ad reszta - witamy w gronie zadowolonych [:
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-15, 09:20   

Najważniejsze jest docieranie silnika. Ja przez pierwsze 1.500km nie jeździłem wyżej niż 25000 obrotów. A do 5.000km też za mocno nie wkręcałem na obroty ani za szybko nie jeździłem. Efekt? Zero problemów i wycieków chociaż ma już prawie 140.000km.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-15, 10:30   

Ja również nie kręciłem za mocno 3000 obr to był max.

A osiągi sprawdziłem gdy na wyświetlaczu pojawiło się 3200 km.
W porównaniu do CC ( nie mylić z Cabrio Coupe ) BAJKA :mrgreen:
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-06-15, 10:56   

dogberry napisał/a:
Ja przez pierwsze 1.500km nie jeździłem wyżej niż 25000 obrotów.

Wysokoobrotowy diesel :)
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-06-15, 17:00   

zielony napisał/a:
Zmieniając biegi nie mylę drążka z kolanem żony (bo to kolano jest teraz wyraźnie dalej)


No cóż, trudno sie mówi,faktycznie to jest dość poważna wada samochodu...

;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-06-15, 17:06   

ja bym powiedział że to jest bardzie plus niż minus
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-06-15, 18:35   

to zależy jakie żona ma kolana
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-15, 22:04   

Kolanka żonka ma niczego sobie, ale lepiej je chwytać w innych okolicznościach :mrgreen:
Co do uszczelki, "wygła" się ona nie w tę stronę, zastosowałem patent z podklejeniem na taśmę, aż zapamięta swój właściwy kształt.
Kolejny plusik - bardzo wygodny fotel z regulacją wysokości.
Mały minusik - przygasanie wyświetlacza po włączeniu świateł (jakby nie wzięli pod uwagę, że w niektórych krajach jeździ się na światłach całą dobę)
Fabryczne radio - jak dla mnie OK, czułe (dobra antena?) - łapie bez problemu stacje, z którymi są problemy u mnie na wsi na innych odbiornikach.
Za jakieś 2500 km sprawdzę te wyższe obroty organoleptycznie.
Do pstryczków i guziczków powoli się przyzwyczajam, brakuje mi trochę programowanego cyklu wycieraczki :-(
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-15, 22:27   

zielony napisał/a:

Mały minusik - przygasanie wyświetlacza po włączeniu świateł (jakby nie wzięli pod uwagę, że w niektórych krajach jeździ się na światłach całą dobę)


To jest zrobione tak specjalnie.
W nocy by cię oświetlenie raziło po oczach.
Mogliby by zrobić regulacje siły podświetlania, jednak według mnie jest dobrze tak jak jest.
W dzień wyświetlacze są wystarczająco dobrze widoczne a nawet bardzo dobrze widoczne, a w nocy nie rażą po oczach.
Według mnie to żaden minus, tylko wielki plus.
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-16, 07:59   

I jeszcze jedna zaleta - jak jedziesz bez świateł to widzisz, że coś jest nie tak bo wyświetlacz jaskrawy i po chwili wiesz... aha trzeba włączyć światełka.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-16, 10:24   

Dla mnie to jednak minus, powinni dac swiatla do jazdy dziennej :P
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-16, 11:18   

DUCATI napisał/a:
Dla mnie to jednak minus, powinni dac swiatla do jazdy dziennej :P

A co ma piernik do wiatraka ?
_________________

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-06-16, 12:06   

jackthenight napisał/a:
A co ma piernik do wiatraka ?

No jakby były światła do jazdy dziennej, to by się nie zapalało podświetlenie deski rozdzielczej w dzień i wyświetlacz by się świecił tak jak trzeba - czyli w dzień jaskrawo, a po zmroku i włączeniu normalnych świateł - delikatniej.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-16, 21:02   

Dla mnie ten przygasający wyświetlacz to minus, bo ja stary i ślepy człowiek jestem :-( (poniżej metra widzę kiepsko). Przy okazji - wolałbym nie musieć włączać zapłonu, aby zobaczyć która godzina :mrgreen:
P.S. Uszczelka się wyprostowała :-D
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-17, 10:22   

zielony napisał/a:
Przy okazji - wolałbym nie musieć włączać zapłonu, aby zobaczyć która godzina

Tak samo jak zapomnisz zamknąć ES :evil: trzeba włączyć zapłon.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-17, 11:02   

Mozesz tylko kluczyk przekrecic...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-17, 13:39   

No właśnie, że szyby dopiero przy włączonym zapłonie ... czyli ostatnie położenie kluczyka przed Start.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-17, 13:53   

Beckie, a jaką widzisz alternatywę? Działające non stop? (Da się łatwo zrobić, ale czy to aby na pewno dobry pomysł?).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-17, 14:06   

Jest jeszcze jedno położenie kluczyka między stop a zapłon.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-17, 15:45   

zgadzam się też bym się ucieszył z działających szyb w tym położeniu kluczyka, jak jestem na postoju i słucham radyjka to już szybki nie otworzę bo musze przekręcić kluczyk dalej, jest to pierdułka ale jak już zrzędzimy to się podłączyłem :-P ;-)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-06-19, 01:49 ]
C.d. dyskusji w temacie "Sterowanie szybami el. na postoju".
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-17, 18:43   

No to skoro już zrzędzimy to trochę dorzucę, bo
gigi303 napisał/a:
jak jestem na postoju i słucham radyjka to już szybki nie otworzę bo musze przekręcić kluczyk dalej,

i radyjko ma prz erwę, po czym kluczyk wraca na stop i radyjko ma znów prz erwę.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-17, 19:10   

ehh straszny jest nasz los na postoju :-P ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne