A mianowicie kupiłem sobie nową obudowę do pilota i baterię do Dacia Sandero 2009. Przełożyłem wszystko do nowego pilota i mam problem bo nie działa mi otwieranie drzwi.
Czy przy wymianie trzeba jakoś to kodować?jeśli tak to jak? Sytuację komplikuje fakt, że kluczyk działał przez 1 dzień a teraz znowu nie działa.
Jeszcze raz pytam czy chcesz kodować obudowę, jak chcesz zakodować kawałek plastiku. To że włożyłeś nową baterię to nie znaczy że jest ona dobra, włóż jeszcze nowszą i dopiero szukaj dalszych nieprawidłowości. Drugi pilot działa bezproblemowo.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3834 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-10, 13:40
Mając doświadczenie serwisowe z różnymi "pilotami" mogę jeszcze podpowiedzieć, że jeśli jeden z przycisków nie działa a inne działają, warto poszukać mikropęknięć na obwodzie drukowanym, szczególnie w punktach lutowania takiego przycisku, przelutować podejrzane punkty. Oczywiście można się też spotkać z niedomaganiem samego przycisku. Wtedy przycisk do wymiany i gra.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-11-10, 13:44, w całości zmieniany 1 raz
U mnie po wymianie obudowy i baterii pilot działał 1 dzień i znowu przestał działać. Sam panel wygląda ok i raczej nie ma mikro pęknięć, spróbuję jeszcze z inną nowa baterią a jak nie będzie działać to pójdę do specjalisty może z tym kluczem
Po wymianie na nowa baterię energizer nadal nie odpala. Byłem z tym problemem u "Pana Kluczyka" i mówi że trzeba zakodować, powiedział że trzeba 5 x włączyć i wyłączyć zapłon i naciskając otwieranie lub zamykanie i powinno zadziałać ale dalej nie działa.
Help, dzwoniłem do Dacii ale odebrał tylko magazyn, gdy mnie przełączali to nikt po drugiej stronie nie odbierał. Ktoś ma pomysł jak rozwiązać ten problem?
Odrazu piszę, że poniższa instrukcja też nie działa
Aby zsynchronizować pilota w Dacii Sandero, można spróbować następującej procedury, która często działa w modelach Renault/Dacia z tego okresu. Oto kroki:
Usiądź w samochodzie i upewnij się, że wszystkie drzwi są zamknięte.
Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć go w pozycję zapłonu (nie uruchamiaj silnika) – powinna zapalić się kontrolka na desce rozdzielczej.
Przytrzymaj przycisk zamykania lub otwierania na pilocie przez kilka sekund (zazwyczaj 10 sekund wystarczy).
Puść przycisk, a następnie wyjmij kluczyk ze stacyjki.
Zamknij i otwórz drzwi ręcznie za pomocą kluczyka, aby sprawdzić, czy pilot jest zsynchronizowany.
W przypadku, gdy ta procedura nie zadziała, może być konieczne przeprowadzenie synchronizacji przy użyciu urządzenia diagnostycznego (w serwisie), szczególnie jeśli pilot został rozkodowany lub wymieniono elementy w kluczyku.
Jak rozumiem nie działa otwieranie drzwi ale samochód odpala. Czy tam jest immobilizer?? Nic nie piszesz dlaczego ta zmiana obudowy. Czy w starej obudowie wszystko działało? Może spróbuj czy działa bez tej obudowy lub jeśli to możliwe czy będzie działać w starej obudowie. Zmierz napięcie na baterii? Obstawiam przyciski w tej nowej obudowie choc trefne baterie często można spotkać szczególnie w tych sklepach z chińskimi towarami. Spróbuj zewrzeć ten mikrostyk przycisku jakimś drucikiem bo też mógł się wyrobić i przez 'nowy' plastik nie wciska się wystarczająco głęboko. Uszkodzenie przy przekładaniu elektroniki to przy podstawowej ostrożności to się rzadko zdarza to nie jest aż tak kruche. Kluczyki przetrwają wiele upadków, przekładanie nie jest jakieś trudne i ryzykowne. Równie dobrze problem może być w tej procedurze kodowania po wymianie baterii. Generalnie to często to kodowanie polega na uruchomieniu zapłonu samochodu raz lub kilka razy i wciskaniu tych przycisków w trakcie odpalania , przed i po zapłonie.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-11-12, 22:01, w całości zmieniany 5 razy
Tak Łukaszu, samochód odpala bez problemu. Obudowa musiała zostać wymieniona bo tamta już była bardzo wysłużona i jednego przycisku już prawie nie było widać bo była dziura.
Całkiem możliwe że to przez tą chińska obudowę, kupiłem ją na allegro i byl taki moment że przez jeden dzień mogłem otwierać i zamykać samochód nawet stojąc na balkonie w bloku.
Spróbuję jeszcze podejść do specjalisty żeby rzucił na to okiem a przed przyjazdem do niego spróbuję jeszcze z kodowaniem pokombinować chociaż w książce nie ma nic na temat kodowania ale jest wzmianka żeby baterie wymieniać co 2 lata.
Hej, wracam z updatem. Byłem na hali targowej we Wrocławiu, który zajmuje się takimi rzeczami. Na początku stwierdził że nie ma żadnego sygnału. Okazało się że problemem była obudowa która nie stykała prawidłowo z chipem. Po 5-10 minutach udało się rozwiązać problem i pilot dziala bardzo dobrze.
Te obudowy nowe które robią do tych pilotów nie pasują w 100% mimo, że cały opis wskazuje że właśnie do tego modelu. Dlatego często wymagana jest ingerencja specjalisty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum