DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak tylnych keiwrunkowsazów
Autor Wiadomość
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 420
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2025-10-04, 17:30   Brak tylnych keiwrunkowsazów

W dusterze z 2106r mam dołożony hak z wiazka przez moduł. W związku z tym że moduł padł musiałem wymienić go na nowy.
Po założeniu nowego modułu(założony zgodnie ze schematem) przestały mi działać tylne kierunkowskazy..bez modułu też nie działaja..
Po włączeniu kierunkowskazu przód mruga jak przy przepalonej żarówce..inne światła z tyłu świeca normalnie. Żarówki od kierunkowskazow założone nowe.
Pomoże ktoś gdzie szukać przyczyny?
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2025-10-04, 18:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 420
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2025-10-04, 20:05   

Ewentualnie czy może ktos wie jak ida przewody od lamp do komputera?jakiś schemat albo coś w tym stylu?
Kierunkowskazy w daniach sa są dzielone na tył i przód czy lewe i prawe?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2025-10-05, 05:55   

Raczej dzielą się na lewy i prawy, bo gdyby na tył i przód, to by świeciły oba z tyłu razem. Masę mogą mieć wspólną, no ale inne światła świecą.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 120 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 4058
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-10-05, 21:53   

Jeżeli przód miga częściej, to znaczy że "coś" przerwało obwody tylnych kierunkowskazów. Szukać błędu w instalacji.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 420
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2025-10-06, 10:32   

Na tylnych kierunkowskazach jest napięcie 0-1.2v, także chyba uszkodzony przewód..
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 400
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2025-10-06, 14:18   

0-1.2V to znaczy jest to napięcie czy nie ma? Kierunkowskazy mogą mieć wspólną masę ale nie sygnał. Skoro nie działają oba to sprawdź masę - taka teoria. Skoro nie masa bo inne lampy z tyłu działają to sprawdź bezpieczniki i poszukaj jednak błędów w tej instalacji 'wg schematu' i skup się na tych przewodach od kierunkowskazu, bo najprawdopodobniej coś przy nich jest nie tak. Naturalną reakcją na zwarcie jest przepalenie bezpieczników dlatego upewnij się na 100% co do bezpieczników.
W zasadzie nie ma czegoś takiego jak uszkodzony przewód i napięcie 1.2V Takie napięcie sugeruje obecność oporu na tym przewodzie porównywalnego z samą żarówką. Z przepalonym bezpiecznikiem niema żadnego napięcia, przy przerwanym przewodzie również nie ma napięcia, za to zwarcie może ci taki opór dać, ale wtedy powinny strzelić jakieś bezpieczniki i nie ma napięcia.
Skoro napięcie jest to gdzieś bokiem płynie duży prąd praktycznie porównywalny z tym z żarówki (2 Ampery) - lub źle mierzysz napięcie.
Nie wiem jak te kable tam prowadziłeś, ale przy przetartym przewodzie, gdzie sygnał jest zwierany do masy może by coś takiego mogło być no ale żeby akurat przetrzeć dokładnie te dwa przewody od kierunkowskazów... to już bardziej prawdopodobne jest błędne podłączenie, źle kontaktująca wtyczka, bezpieczniki
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2025-10-06, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 120 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 4058
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-10-06, 14:26   

keisyzrk napisał/a:
Na tylnych kierunkowskazach jest napięcie 0-1.2v, także chyba uszkodzony przewód..
Jeżeli obie strony i nie jest to brak masy, to w grę wchodzą dwa przewody a nie jeden. Wg mnie nie jest to przypadkowe uszkodzenie, lecz coś, co ma związek z tą wymianą modułu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-10-06, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 420
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2025-10-06, 17:02   

Jak włączę kierunkowskaz to napięcie skacze od 0 do 1.2v..
Powinno skakać do 12v..
Na chwilę obecną moduł jest wypięty i objawy jak wyżej, tzn. brak kierunków z tyłu i przy włączonych kierunkowskazach napięcie na przewodzie skacze od 0 do 1.2v.
Bezpieczniki odpadają bo z przodu kierunkowskazy działają..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne