Wysłany: 2025-01-09, 13:00 Jaki płyn chłodniczy i hamulcowy.
Witam, zamierzam wymienić płyn chłodniczy w 1.0 tce. Kupować oryginalny od renault czy zalewa ie jakiś inny? Ile potrzebuje kupić tego płynu żeby wymieniać całość?
To samo z płynem hamulcowy jaka ilość i jaki polecacie?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3856 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-09, 14:56
Jeżeli fabrycznie w zbiorniczku jest płyn żółto-zielony, to obecnie najlepszym wyborem jest płyn MOTRIO-RENAULT o numerze 8660006880 o tym samym kolorze- niecałe 40zł za 5l.
Obecnie chyba jedyny dostępny zamiennik oryginalnego RENAULT Glaceol RX type D.
MOTRIO to gotowy płyn z przyzwoitą temperaturą zamarzania (a nie -21*C jak w przypadku gotowego płynu Glaceol).
A płyny i oleje MOTRIO są wlewane w ASO, gdy Dacia podlega pod Easy Service. Do kupienia również w ASO, tylko pewnie ciut drożej.
Nie, chodziło mi o to żeby jeździć na takim samym jaki masz w tej chwili.
Okej mam ten od reno. Dlaczego zmiana niby ma popsuć te plastikowe elementy? Pierwszy raz słyszę
Kupiłem do dolania ten żółty (taki miałem oryginalnie). W międzyczasie padła mi pompa wody i serwis razem z nową pompą wlał mi już ten zielony. Jak chciałem wtedy dokupić płyn w serwisie, to tych żółtych już nie mieli. Kupowałem przez internet (chyba u jednego z forumowiczów :)). Ciężko powiedzieć czy rzeczywiście ten nowy robi coś złego z łopatkami pompy skoro zalewają go w serwisie. Jak widać mojej pompie stary płyn też nie pomógł. Może był gorszy, padały pompy i dlatego serwis zaleca nowy. Ciężko wyczuć - czas pokaże (zobaczę po jakim czasie mi padnie ta nowa pompa :))
A tak w ogóle to skąd potrzeba wymiany 2-letniego płynu. Stracił już właściwości?
Płyn hamulcowy mi zmienili w ramach easy-serwis przed końcem 3 lat (trochę ponad 60 tyś).
Wydaje mi się, że trochę nadgorliwy jesteś. Co innego olej - tu nie ma co żałować. Ale pozostałe płyny musiałyby w bardzo ciężkich warunkach pracować, żeby się w tak krótkim czasie zdegradować.
Ostatnio zmieniony przez Osa_Sandero 2025-01-09, 22:05, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1774 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2025-01-10, 10:32
Może krótkie wyjaśnienie. Renault zmienił płyn z typu D na typ E.
Nowy płyn ma jedynie wyłączenie dla silnika 1,0 SCE, zapewne przez inny materiał dla wirnika co może powodować uszkodzenie pompy.
Chyba klasyczne :
- naipierw popiskiwanie
- potem popiskiwanie przechodziło w krótkie wycie
- zanim zdążyłem dojechać do serwisu rozszczelniła się i zwiał płyn.
Dlatego jak za zaczyna piszczeć to nie ma co czekać. Ja miałem szczęście, że zauważyłem parę spod maski i zatrzymałem się (silnik nie przegrzany).
W środku samochodu chyba za głośno muzyki słucham, bo dopiero na zewnątrz coś słyszałem.
Ostatnio zmieniony przez Osa_Sandero 2025-01-11, 16:58, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum