Witam wszytskich
Na poczatek o sobie, mam 25 lat jestem studentem i milosnikiem starej motoryzacji.
Do tej pory zdazylem uzbierac Junaka, Shl Gazela, i Opla Mante 2.2i
Swoja przygode z Dacia rozpoczalem zupelnie przypadkowo 3 dni temu, przegladajac Allegro wsumie bez zamiaru kupna jakiegokolwiek auta ale tej zoltej sliczntce nie moglem sie oprzec
Jest to Dacia 1300 z 91r od 1 wlasciciela z 34r, z przebiegiem 35000km Zeby ja kupic musialem zrobic 300km w nieogrzewanym aucie. na miejscu sie okazalo ze w Dacii nie ma klockuw hamolcowych w lewym kole i blacha trze o tarcze szybki serwis i po klopocie. Nie spodziewalem sie taka Dacia moze sie tak fajnie prowadzic, cichutkie i miekkie zawieszenie daje wrazenie jak bym jechal wersalka. Po drodze nie obylo sie bez komplikacji, zaczeła cos przeywac jak by nie palila na wszystkie cylindry i w koncu z gasla. Jakis czlowiek na cpn powiedzial mi ze to moze byc przerwa na iskrowniku poprawilem zagrala i dojechalismy do domu ale juz nie miala mocy. Rano po odpaleniu pochodzila kilka minut i zgasla i juz mi sie jej nie udalo odpalic. To juz pytanie nie do tego dzialu; o co moze chodzic
Slyszale ze to moze byc wina pompki paliwa albo tego iskrownika Pomozcie drodzy forumowicze
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-12-23, 17:30
na pierwszy strzał sprawdż aparat zapłonowy. platynki, czy jest na nich odpowiednia przerwa, palec rozdzielacza, kopułka i kable wysokiego napięcia. jak jest przy aparacie zapł. kondensator to wymień. potem obowiązkowo ustaw wyprzedzenie zapłonu, jak nie bedzie palił i dobrze jezdził, do sprawdzenia cewka zapłonowa. przed tym wymień świece, i zobacz czy jest iskra na świecach. jeśli nie zagra ,a układ zapłonowy będzie ok, zaczniesz szukać w ukladzie paliwowym. pozdr
Przewody wysokiego napięcia i kondensator mogły poprostu uszkodzić się ze starości. przewody najlepiej sprawdzić wieczorem lub w nocy, niech ci ktoś zastartuje stacyjką a ty zobaczysz pod maską czy nie ma przebić do masy. Jest to częsty przypadek. Dzieje się zwłaszcza po deszczu lub przy wilgotnej pogodzie, że nie chce zapalić lub przerywa.
Serdecznie witam i gratuluję zakupu. Mój brat miał właśnie taką z 91 tylko czerwoną więc wiem jak się nia jeździ.
Własnie wczoraj w Lublinie okrutnie padalo, a te kable sztywne sa juz jak drut, zmienie je i wszytsko wyczyszcze i sie zobaczy, dzieki za pomoc i przywitanie, a tym czasem wesolych swiat
witam ponowniej z racji tego ze zostale ratownikiem i znow wyjechalem daczka stoi w garazu. niech stoi jest regularnie odpalana i jesc nie wola jest jak wino z czasem co raz lepsza...pozdr!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum