Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 00:48
Usterki, awarie, naprawy.
Autor Wiadomość
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-23, 20:53   

Powodem tej usterki było wyszczerbienie się 3-4 dolnych rzędów tegoż skraplacza.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-23, 21:03   

esdziewiaty napisał/a:
Po wymianie oleju ciekł olej- winna wadliwa śruba od misy olejowej(oficjalnie)

To się też raczej kwalifikuje pod "niedbałości serwisu".

Ale ogólnie - niezły gips :evil:
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-24, 07:47   

Dorzucę swoje trzy grosze:

2500 km - Uszczelnienie pokrywy zaworów, wyciek ze śrub przy wlewie oleju (gwarancja)

3000 km - Regulacja klapy silnika, która stykała się z reflektorem (gwarancja)

3500 km - Pekanie lakieru przy wlewie paliwa, na mastyce (gwarancja), pomalowane tak sobie.

7000 km - Miganie kontrolki silnika i nierówna praca po zapaleniu silnika, po ponownym
uruchomieniu ustąpiło samoistnie i na razie się nie pojawia.

- W okolicy pedałów (sprzęgło - hamulec) pod wykładziną jest styropian, który skrzypi i
mnie wnerwia.

- Rysy na przedniej szybie, trzeba uważać na skrobaczki.

- Wykładzina pod nogami trochę się "mechaci"

- Ranty na rogach drzwi szybko "kaleczą" uszczelki.

- Kijowa wykładzina bagażnika, odkleja się filc pod spodem.

- Trochę drobnych wad lakierniczych, nieistotnych ale świadczących o niechlujnym procesie lakierowania.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-03-24, 07:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
albercik197 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-24, 10:42   

Witam
Ja również dodam swoje 5 groszy dotyczące mojego DUSTERA
-Pomalowany cały samochód po 8-mio miesięcznym użytkowaniu (wszędzie były pęcherze-podobno ocynk się ozonował hahahahaha :-D )
-Wymiana uszczelki pod miską olejową
-Wymiana stelaża siedzenia kierowcy (skrzypiało)
Wszystko wymienione w ramach gwarancji ogólny koszt około 12000zł.
Pozdrawiam
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-03-24, 13:12   

tomala72 napisał/a:
... Rysy na przedniej szybie, trzeba uważać na skrobaczki ...
Potwierdzam tę przypadłość naszych Daciek. Mają bardzo "miękkie" szyby. Skrobaczki bardzo je rysują. W Seicento darłem lód różnymi skrobaczkami i zero rysek. W Dacii trzeba z tym rzeczywiści bardzo uważać.

albercik197 napisał/a:
... Wymiana uszczelki pod miską olejową ...
Też to przerobiłem.

A poza tym wszystko GIT - i jestem z autka jak najbardziej zadowolony. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2012-03-24, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-03-24, 13:13   

Czytając was panowie potencjalni kupcy mogą zrezygnować z kupna Dacii. Z moją drakulką nic się nie dzieje, ale następną marką samochodu, który kupię to nie będzie napewno Dacia.
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-03-24, 15:33   

Niedawno rozmawiałem z kolegą który często zmienia samochody (nowe, z górnej półki), teraz jezdzi skodą octawią superb 4x4 combi, jego opinia : w życiu nie miałem tak awaryjnego somochodu, jak tylko skończy się lizing to go w cholerę sprzedaję" a moja daćka jest ponad wszystkie SUPERby :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-03-24, 17:40   

A ja myślę, że większość użytkowników kupuje dacie bo w danym momencie stać ich tylko na takie nowe auto, bo nie chcą używki. Natomiast później zmienia im się poziom finansowy i dlatego kupują inne, droższe z lepszą renomą, itd. itp.

Ja osobiście wolę mieć "wypasioną" dacie, niż dwa razy droższe też "wypasione". W ten sposób zaoszczędzone pieniądze inwestuję w co innego, a jest tego trochę.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-24, 17:41   

Trudno się nie podpisac pod tymi słowami. Na pewno następnym autem nie będzie Dacia, a szkoda, bo sama koncepcja fajnego i prostego auta jest świetna.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2012-03-25, 12:05   

Dolujacy temat :)

Na poczatku tez troche psioczylem na pewne usterki, ale Panowie, Dacia jest tania i to jest jej potezny plus.

w mojej wersji wystepujacxe problemy:

- skrzypiaca klapa z tylu, poprawili cos w zamku, chodzi teraz dosc ciezko, ale nie skrzypi :)
- 2x problemy z przetartymi przewodami, przychodzil deszcz i bylo zwarcie, pewnie to blad popelniony przez ASO, ale w sumie po naprawaie tego jest ok
- skrzypiace fotele, coz troszke irytuej, ale wystarczy podkrecic radio
- piszczace nawiewy, w zasadzie jak wyzej
- pordzewialy lewarek biegow- maja wymienic
- skrzypienie przy przedniej szybie z prawej strony, albo to ta slynna uszczelka albo te lapki na dole ktory sa przy szybie - tez do naprawy.

wiec w zasadzie raczej drobne rzeczy.

Najwiekszym problemem w moim wypadku sa dziwne odglosy przy wiekszych predkosciach na 5 i 6 biegu, gdy dociska sie gaz. Brzmi to troche jak luzne lozysko i w zasadzie mam to od samego poczatku. Jednak w koncu udalo mi sie pokazac ten problem w ASO (nie wiem dlaczego nie zawsze wydaje te dzwieki) i stwierdzili ze beda szukac, wyjscia nie maja, nie jest to normalny dzwiek :)

Ale tak czy inaczej, z auto jestem bardzo zadowolony, w terenie sobie radzi, dziury mu nie straszne i tego w zasadzie wymagalem od auta.

ps. no ok moge sie jeszcze przyczepic do felg stylizowanych, wlasnie je zmienialem i sa cale we rdzy o_O lekka przesada, nie wiem czy moge to reklamowac. No i ten podlokietnik, dziadostwo straszne, no ale coz dostalem go gratis :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-25, 12:43   

lurtz napisał/a:
No i ten podlokietnik, dziadostwo straszne, no ale coz dostalem go gratis

oryginalny i dziadostwo? za takie pieniądze (w sensie ceny sprzedaży w ASO)... dobrze, że kupiłem zamiennik i (?) ... nie narzekam... :-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-25, 19:04   

A mnie się wydaję, że kolega esdziewiaty, zmieni zdanie. DD jest szyta na swój wymiar i nie ma reguły, że inna marka nie będzie bardziej awaryjna.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-03-25, 19:08   

lurtz napisał/a:
Dacia jest tania


Tania? :roll:
_________________

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-25, 19:13   

Mariusz napisał/a:
Tania?


Miałem kiedyś taka dziewczynę, była boska :-/
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-03-25, 22:19   

No to Dacia Czy Tatiana?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-03-25, 22:30   

chriskb napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Tania?


Miałem kiedyś taka dziewczynę, była boska :-/


Po buźce, którą umieściłeś nie sądzę ,żeby była boska :mrgreen:
Trochę nam się zjechało z toru tematyki poruszonej w tym wątku :-P
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-03-25, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-03-25, 22:37   Usterki w piotrresowym DD w przeciągu 21 m-cy

Dobijam 30 kkm (18 VI 2010-25 III 2012) z Dusterem i oto moja lista usterek:

1. Zapocenie na pokrywie zaworów. Naprawa z gwarancji
2. Pęknięcia lakieru na mastyce nad słupkami C. Naprawa z gwarancji
3. Korozja powierzchniowa, na krawędzi otworu wokół kolucha od zamka pokrywy silnika. Naprawa z gwarancji.
4. Odklejająca się izolacja akustyczna po wewn. stronach boczków bagażnika. Zlekceważyłem.
5. Skrzypiąca uszczelka pod szybą. Wydarłem chwasta. Już nie skrzypi.
6. Wycieki płynu chłodniczego po zagazowaniu. Naprawa z gwarancji ASO. Nie cieknie.
7. Drobne ogniska korozji na felgach stalowych (zimowych). Zlekceważyłem.
8. Brzęczenie ze strony układu wydechowego a la rozklekotany autobus MPK, doprowadzające. mnie i mechaników w ASO do szewskiej pasji, w szewski poniedziałek. Samonaprawa: coś zgrzytnęło, stuknęło cisza. :shock: Może odpadła jakaś zbędna cześć :mrgreen:

Więcej grzechów Dacii nie pamiętam. :mrgreen:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-03-25, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-03-26, 05:24   

piotrres napisał/a:
Więcej grzechów Dacii nie pamiętam.

I tak trzymać :!:
Ja tam uwag do swojej daci nie mam. Pali od pierwszego, jeździ. Na liczniku też prawie 30 tys. km. Uwag nie mam. ASO nie odwiedzam, bo nie ma po co. Oby tak dalej.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-17, 08:40   

lukka16 napisał/a:


10 listopad DUSTER przebieg 12903
Samochód został oddany o godzinie 9 do serwisu w Wodzisławiu Śląskim celem usunięcia usterek (po wcześniejszym ustaleniu terminu realizacji i zamówieniu części - uszczelka)
- za wysoko i źle wklejona uszczelka podszybia przedniego - wymiana uszczelki podszybia
- nierówna praca zimnego silnika silnika (falujące obroty) - czyszczenie przepustnicy !
- wysoko łapie hamulec ręczny - wykonano regulację
Odebraliśmy samochód o godzinie 15 po usunięciu wszystkich usterek.
Pozostał jeszcze do reklamacji dywanik ! który się przeciera od spodu ale to muszę reklamować tam gdzie go otrzymałem.


Czasem też mam falujące obroty na zimnym silniku. Czy objawy Ci zniknęły?
A jeszcze jedno. Czy słyszysz pracę sprężarki klimatyzacji cichutkim ale jednak wyciem?
Bo ja w swoim słyszę a mój serwis mówi, że Duster jest słabo wyciszony i po prostu tak słychać .Wymienili mi nawet odczynnik w ramach gwarancji i dalej było słychać więc odpuścili temat.
Pozdrawiam
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-17, 08:49   

Hakama 4x4 napisał/a:
Czasem też mam falujące obroty na zimnym silniku. Czy objawy Ci zniknęły?
A jeszcze jedno. Czy słyszysz pracę sprężarki klimatyzacji cichutkim ale jednak wyciem?

wypowiem się bo mam podobną do Twojej konfigurację...
- na zimnym silniku zdarza się, że przez chwilę obroty falują,
- sprężarki nigdy w mojej drakulce nie słyszałem...
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-17, 09:11   

TD Pedro napisał/a:
wypowiem się bo mam podobną do Twojej konfigurację...
- na zimnym silniku zdarza się, że przez chwilę obroty falują,
- sprężarki nigdy w mojej drakulce nie słyszałem...

Dziękuję. Na TD Pedro zawsze można liczyć. :-D
No właśnie, a mój serwis nic... :evil:
Poczekam aż jeszcze trochę zgłośnieje i podjadę do innego ASO.
A zgłszałeś może te obroty? Bo ja jeszcze nie. Trzeba by im zostawić auto na noc a to mi nie pasuje. Ale jeżeli usterka byłaby typowa możnaby zgłosić. Zabrudzony silnik krokowy raczej wykluczam, ponieważ 1)auto ma dopiero 47kkm 2)trwa to tylko chwilkę na zimnym silniku. Jednak usunąłbym to chętnie bo jak rano wyjeżdzam nowym autem z falującymi obrotami , brzęczeniem przy 1800 rpm (i jeszcze mi czasem przydławi się na gazie) to że tak powiem szpanu nie ma. :mrgreen:
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-07-17, 09:51   

Ja mam ciut inną wersję i jeżdżę sporo krócej DD od kolegów (dopiero co pękło 3 tys. km), ale silnik mam ten sam (tylko bez lpg), klimę także posiadam. Rzeczywiście gdy wyświetlają mi się tylko 2 kreseczki temperatury, to czasem na wolnych obrotach (stanie na światłach) silnik ma jakby lekko falujące obroty (ale nie zawsze i trzeba się mocno wsłuchiwać żeby to odczuć), natomiast podczas jazdy i przy nagrzanym (4 kreski) silniku nic takiego nie zaobserwowałem , więc być może TTTM, do tej pory myślałem, że to kwestia docierania się auta, ale skoro inni też tak mają. Co do klimy to nic nie słychać, oczywiście poza momentem załączania się instalacji ;-) .
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-07-17, 09:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-17, 10:06   

- nie zgłaszałem tego w ASO, nie było okazji (przegląd robiłem w grudniu) a specjalnie w tej sprawie jechać póki co nie wiedzę potrzeby zwłaszcza, że "falowanie" trwa naprawdę chwilkę (i to nie zawsze) - do przejechania kilkudziesięciu metrów i nie jest to problemem (przytrzymuję silnik na trochę wyższych obrotach) przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu potrafi przydławić ale jak nacisk jest jednostajnie delikatny to "zbiera się" płynnie, przy okazji pobytu w ASO podpytam o to ale domyślam się, że uzasadnią to instalacją LPG... :-P chociaż po doświadczeniach kol. Domel2250 widać, że silnik bez instalacji LPG też potrafi falować (nie jestem pewien ale wydaje mi się, że przed montażem instalacji również to zjawisko obserowowałem u siebie)... :lol:
- u mnie przebieg zbliża się do 20 kkm...
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-17, 10:13   

Tak. Ja również miałem falowanie tak samo przed montażem LPG - też jest to kwestia wyjazdu z parkingu. Podobnie na zimnym LPG płynne , powolne przyspieszanie bez problemów, szarpnięcie tylko przy szybszym wciśnięciu pedału gazu (pierwsze przyspieszenie). Gaz zimny - gaz gęsty. Jak pojawią się dwie kreski przyspiesza normalnie - nawet chwilkę przed.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-07-17, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-04, 13:07   awarie do 50kkm

u mnie (Logan mcv I gen.) awarie wyglądają tak:

1 000 km - rdzewiejący, niepomalowany stelaż fotela kierowcy (naprawione na gw. ASO)
20 000 km - brak spryskiwacza tylnej szyby (naprawione na gw. ASO)
30 000 km - zużycie uszczelki w układzie klimatyzacji, utrata czynnika (gw. ASO)
40 000 km - odpadnięty kapturek zakrętki z czujnikiem od płynu hamulcowego (gw. ASO)
50 000 km - nieszczelne przewody spryskiwaczy szyby przedniej ( gw. ASO)
60 000 km - brak spryskiwacza tylnej szyby (naprawione na gw. ASO)
60 000 km - usterka łożyska obejmy i obejmy prawej półosi (naprawione na gw. ASO)

amen :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2013-07-04, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne