Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 00:48
Usterki, awarie, naprawy.
Autor Wiadomość
LEWCIO 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa, Łódź
Wysłany: 2014-04-01, 09:38   

no tak tylko to 2012 nie wiem czy gwar obejmuje, i pytanko odnośnie bloku silnika, jest cały rudy od rdzy, to normalne???
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 10:31   

Normalne , jest malowany tylko od frontu. Poza doznaniami estetycznymi w niczym to nie szkodzi.
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-01, 21:26   

4 razy naprawiali mi sygnał dźwiękowy, a dokładniej włącznik przy kierownicy.
Za 4 razem poszedłem do kierownika warsztatu i po rozmowie ściągnęli cały nowy przełącznik (ponoć to częsta awaria, urywają się kabelki i serwis je lutuje).
Po wymianie całego przełącznika na razie ok.

Serwis Rosiak i Syn Komorniki k/Poznania

Poza tym zero awarii wszystko ok
szyby faktycznie szybko się rysują :/
W poniedziałek czeka mnie przegląd przy 60 000 km oraz pierwszy przegląd techniczny
_________________
http://vwszrot.pl/

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-04-02, 09:06   

Xrzysioo napisał/a:
4 razy naprawiali mi sygnał dźwiękowy, a dokładniej włącznik przy kierownicy.
Za 4 razem poszedłem do kierownika warsztatu i po rozmowie ściągnęli cały nowy przełącznik (ponoć to częsta awaria, urywają się kabelki i serwis je lutuje)

i mnie to po ponad trzech latach dopadło... przy włączonych światłach :-( sygnał dźwiękowy nie działał, serwis nie był zaskoczony, naprawa trwała ok 40 minut...
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-04-07, 15:24   

Domel2250 napisał/a:
Domel2250 napisał/a:
Czy ktokolwiek z forumowiczów próbował reklamować w DD te wgniotki pod stopami kierowcy w styropianie ,który się tam znajduje pod wykładziną, a jeżeli tak, to z jakim skutkiem-u mnie zbliża się pora przeglądu po 24 miesiącach i się zastanawiam czy tego nie reklamować, bo jak czasem mi tam stoi woda to mnie to wk....:evil: .....


Karenzo napisał/a:
spróbuj nic nie ryzykujesz


Tak też i zrobiłem i będzie wymiana w ramach gwarancji :-) , tylko teraz czekam , aż przyjdą części-niestety nie wiadomo, czy będzie to inny trwalszy materiał, czy to samo i czeka mnie powtórka z rozrywki..... W każdym bądź razie w RRG jeżeli chodzi o reklamowanie tych wgniotek szlak uważam za przetarty :-P


Naprawa wykonana i znowu auto umyte :-) . Oczywiście materiał ten sam, czyli czeka mnie powtórka z rozrywki za jakiś czas, chyba że w ciepłe letnie popołudnia podczas pobytu na działce dopadnie minie wena twórcza i sam coś wyczaruję w tym miejscu, jako usztywnienie/zabezpieczenie :-P
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-04-07, 22:11   

Ten styropian pod pedałami, który skrzypiał mi pod stopami był da mnie szokującym odkryciem, gdy z ciekawości zajrzałem pod wykładzinę mojego ex dustera:))
Nie ma jak dobry materiał z budowlanki:)))
Zauważyłem, że dużo budowlańców kupuje dusterki by łatwo dojechać do roboty i może ten styropian to ukłon dacii w ich stronę by w aucie czuli się jak na budowie:))))
 
wojciech_69 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 160
Skąd: Biała k/Radzynia Podlaskiego
Wysłany: 2014-04-11, 11:18   

Ok. 12 tyś km. wymiana padniętego włącznika świateł/kierunkowskazów.

Wymiana gwarancyjna - Nazaruk Lublin - po oględzinach technika, dwa dni czekania aż część przyjdzie z magazynu. Oczywiście brak samochodu zastępczego i musiałem jeździć ze światłami podpiętymi na "krótko" (jeszcze przez Dacia Asistans ponieważ awaria wyskoczyła 300 km od domu ;) ). A mimo tablicy informacyjnej wiszącej w serwisie iż jeżeli awaria/usterka jest naprawiana w godz 17-20 i potrwa dłużej niż 2 godz samochód się należy - w podpisie renault oraz DACIA ! A tu zostałem odesłany z kwitkiem bo raptem wszystkie zastępcze jeżdżą...

Teraz ok 15 tyś km i nie zawsze działa tylna wycieraczka, tak jakby włącznik/"pokrętło" nie łapało, ale nie działa również gdy włączę przednie wycieraczki i cofam - wtedy z automatu jest włączana tylna choć w moim przypadku również nie zawsze działa. Wyłączenie i włączenie ponowne samochodu nie przynosi rezultatu.

Za 1,5 miesiąca pierwszy przegląd to zgłoszę.

Aha, w drzwiach kierowcy wokół zamka/kluczyka, srebrna obwódka zaczęła po zimie wyglądać jak jakaś stara klema akumulatora - biały osad, brak możliwości doczyszczenia.
Ostatnio zmieniony przez wojciech_69 2014-04-11, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-04, 10:53   

Po ponad 5 latach użytkowania wymieniłem radio. Oryginalne miało problem z czytaniem płyt. Czasem czytało, czasem przerywało. Zdarzyło się również, że płyty nie udało się włożyć. Ja i tak radia nie włączam, ale córka żyć nie dała...

Kupiłem takie proste, made in china:

http://www.mediamarkt.pl/...o-110,id-972485

Ja chciałem jeszcze tańsze, ale żona zaprotestowała. Audiofilem nie jestem, więc takie mi wystarcza.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-04, 21:51   

Co chcesz od Blaupunkta? Dobra firma.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-06, 12:23   

Ajgor napisał/a:
Co chcesz od Blaupunkta?


A ja coś napisałem złego napisałem?

Teraz napiszę; Zamontowany egzemplarz odmówił wczoraj posłuszeństwa. Guziki nie reagowały, a reakcja na pokrętło siły głosu, następowała, po paru sekundach. Pomogło zresetowanie.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-06, 18:20   

Ikarusiarz napisał/a:
Ajgor napisał/a:
Co chcesz od Blaupunkta?


A ja coś napisałem złego napisałem?



Nie napisałeś, lecz to made in China tak zabrzmiało... :-D
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-07, 05:51   

Xrzysioo napisał/a:
oraz pierwszy przegląd techniczny


znaczy rejestracyjny :) następny dopiero za dwa lata..potem co roku ;(
 
zbim5 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2016-01-22, 08:57   Awaryjność dustera

Witam.
Czy możecie podzielić się informacjami na temat większych usterek w czasie trwania 3-letniej gwarancji?
Tzn.- czy na przykład "padła " komuś skrzynia ?
Chodzi mi o te najbardziej kosztowne awarie .
Cały czas mam dylemat czy korzystać z przeglądów w ASO,z powodu astronomicznych cen...

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-03-09, 10:08 ]
Ceny w ASO itd - http://www.daciaklub.pl/f...1688873#1688873.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-22, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-22, 11:04   

zbim5, Po pierwsze popraw opis auta, bo nie masz w Dusterze 1.6 MPI

Moim Dusterem zrobiłem 39000, nie miałem ani jednej usterki. za 1000km kolejny przegląd w ASO - nie planuję zgłaszać żadnych uwag.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-22, 11:14   

W trakcie gwarancji miałem tylko łącznik stabilizatora. I do tej pory (odpukać) nic innego się nie działo.
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-01-22, 11:29   

Sandero 2008 1.4MPI - bez usterek 4lata i 80 000km (70000 km z LPG), wymieniałem sworznie w zawieszeniu pod koniec, poza tym zwykła eksploatacja (olej 15kkm, świece 30, raz wymieniłem kable WN bo jakiś gryzoń mi chyba zjadł)
Duster 2010 (od 2012 w rodzinie) 1.5dCI - po pięciu latach eksploatacji i 90000km nic się nie dzieje, a teraz u ojca nawija kilometry dalej. Wymienione łączniki stabilizatorów, prawy sworzeń i tuleje wahaczy,

Generalnie to proste i bezawaryjne samochody są. Limit kilometrów zawsze mnie odstrasza od przedłużania gwarancji.
 
zbim5 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2016-01-22, 11:55   

Dzieki za info,może jeszcze ktoś wypowie się w tej materii....
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-22, 12:05   

Przejechałem Lodgy-m prawie dwa lata i blisko 40 tys. km i narazie NIC. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-01-22, 12:24   

Dusterem 4x4 przejechałem ponad 60 tys. km. Z poważnych usterek - nie licząc kłopotów z klimą, co serwis zna i czeka wciąż na nowsze rozwiązanie - wymieniono tylko końcówkę drążka (kierowniczego?). To chyba niedroga część, a wymiana trwała krótko.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-22, 22:35   

ja też nie narzekam - przez 3lata - obecnie 106tys : wymieniłem tylko : amorki z przodu z poduszkami amorka+łożyska , z tyłu ; tuleje tylnej belki , tuleje wahacza z przodu ( nie wszystkie)+ łączniki stabilizatora z gumami i tarcze z klockami z przodu , termostat + pasek klinowy z rolką prowadzącą - ale to tylko dlatego że lubie mieć wszystko ok w aucie i trochę z hobby to zrobiłem. Aha i jeszcze łożysko przód prawy wymieniłem na samym początku w warsztacie bo samemu nie miałem narzędzi a faktycznie huczało.
Poza tym wymieniłem jeszcze półośkę w te lato - całą bo padł przegub wewnętrzny ( a zamiennika do wymiany nie ma ) , wymieniłem na używkę bo cena nowej półosi odstraszała - ok 600pln + trzeba zdać starą półoś a autem ciągle jezdziłem, więc nie na rękę.
Jako, że robiłem samemu to koszta tylko ceny częsci ze sklepu/allegro.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-01-23, 09:08   

corrado napisał/a:
ja też nie narzekam - przez 3lata - obecnie 106tys : wymieniłem tylko : amorki z przodu z poduszkami amorka+łożyska , z tyłu ; tuleje tylnej belki , tuleje wahacza z przodu ( nie wszystkie)+ łączniki stabilizatora z gumami i tarcze z klockami z przodu , termostat + pasek klinowy z rolką prowadzącą - ale to tylko dlatego że lubie mieć wszystko ok w aucie i trochę z hobby to zrobiłem. Aha i jeszcze łożysko przód prawy wymieniłem na samym początku w warsztacie bo samemu nie miałem narzędzi a faktycznie huczało.
Poza tym wymieniłem jeszcze półośkę w te lato - całą bo padł przegub wewnętrzny ( a zamiennika do wymiany nie ma )


Corrado, to całkiem sporo! Czyżbyś intensywnie jeździł w terenie? W żadnym aucie nie musiałem aż tyle wymieniać po 100 tys. km (no, w Cinquecento amory poszły po 65 tys. km). W Octavii I amorki zmieniałem po 135, była też awaria łożyska i przepustnicy (czy cos takiego - tuz po gwarancji, zapłaciłem 900 zł za mały nierozbieralny element elektroniczny, a to była wówczas kupa forsy); pękła też sprężyna z przodu. Jednak potem do 215 tys. jeździłem bez żadnej innej poważniejszej awarii. W Octavii II miałem tylko jakieś problemy z klimą (1,5 tys. zł) i piszczeniem szyby podczas otwierania (na gwarancji). W Fabiach nie działo się nic poważnego (jakies regulacja, podmalowania - malowania na gwarancji miałem w każdej Skodzie, którą dłużej używałem).
 
czco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 2x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: śląsk
Wysłany: 2016-01-23, 11:17   

W moim aucie malowanie tylnych błotników i drzwi po piaskowaniu,naprawa "bujany fotel"wymiana zimera w skrzyni biegów[wyciek]wymiana uszczelki gąbki na podszybiu wszystko na gwarancji.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
  Wysłany: 2016-01-23, 11:18   

113 000 km - na gwarancji wymienione: 1 łożysko (z wadą bo korpus pęknięty), moduł ABS (bo działał ale zgłaszał jakies nieprawidłowości), jeden wytarty uszczelniacz przy półosi. Poza gwarancją - mastyka na tylnych drzwiach (woda zaczęła cieknąć. Miałbym na gwarancji, gdybym nie zasugerował się niedomkniętą szybą z tyłu podczas deszczu - było pod sam koniec gwarancji). Reszta - tylko eksploatacja - nie licząc blacharki gdy ostatnio drzewo spadło na samochód. Trasy to nie tylko asfalty - poczytaj - mam chyba najbardziej objeżdżonego po różnych dziwnych miejscach dustera w klubie.
MSZ - duster nie jest awaryjny, ceny akceptowalne. Może tylko ja mam takie szczęście
Ostatnio zmieniony przez ajax 2016-01-23, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-23, 14:56   

piku napisał/a:

Corrado, to całkiem sporo! Czyżbyś intensywnie jeździł w terenie? W żadnym aucie nie musiałem aż tyle wymieniać po 100 tys. km (no, w Cinquecento amory poszły po 65 tys. km).


Pewnie gdybym nie zajrzał i sam nie sprawdził, to żadna kontrola SKP nie wskazałaby tych spraw ( a auto oczywiście by nadal jeżdziło ) - z wyjątkiem 1 tulei wahacza - tu kiedyś sami na to wskazali.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-07-02, 00:25   

7 lat 160 koła uszczelniacz na wale od strony sprzęgła zaczął się pocić
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne