Witajcie.
Mam awarię pompy wspomagania w Lodgy 2012 1.2 benzyna.
Pali się czerwona kontrolka kierownicy na desce.
Samochodem skręca się jak starą ciężarówką.
Prąd do pompy wspomagania elektrycznego dochodzi, sprawdzałem żarówką 12V.
Mam pytanie czy jak wymieniam pompę na inną używaną w tym modelu i roczniku to trzeba ją programować jakoś? ( wpisywać elektronicznie VIN - bo takie opinie słyszałem).
Proszę tylko o konstruktywne podpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 54 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1823 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2025-09-03, 12:45
Pompy z Dokker/Lodgy powinny chodzić bez programowania.
Przy pompach z Sandero II/Logan II oraz z Duster FL czasami trzeba kodować do pojazdu, a czasami działają bez tego.
Dzięki, mam nadzieję, że i u mnie tak będzie ( bez kodowania).
Bo dzwoniłem do kilku warsztatów i słyszałem: "Paaanie to trzeba zakodować VIN", chyba żeby podnieść cenę...
Niestety po wymianie ( na używany, z demontażu, zakupiony z internetu ) silnik wspomagania kierownicy ten sam typ:
Renault 491100611R--- , wspomaganie nadal nie działa, pali się czerwona kontrolka kierownicy.
Czy ktoś miał podobne przygody?
Dacia Lodgy 1,2 TCe 2013 rok
Na forum kiedyś ktoś napisał, że płyn w zbiorniczku pompy musi być pod sam korek - miał sytuację, że raz było wspomaganie a raz nie, problem znikł po uzupełnieniu płynu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 89 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3810 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-09-08, 20:17
Anginsan napisał/a:
Niestety po wymianie ( na używany, z demontażu, zakupiony z internetu ) silnik wspomagania kierownicy ten sam typ:
Renault 491100611R--- , wspomaganie nadal nie działa, pali się czerwona kontrolka kierownicy.
Czy ktoś miał podobne przygody?
Dacia Lodgy 1,2 TCe 2013 rok
A sprawdziłeś czy sterowanie pojawia się na pompie ? Druga wtyczka z cienkimi bolcami.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2025-09-08, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc i rady.
Zagadka została rozwiązana.
Przegnita wiązka prowadząca do wtyczki z 3 bolcami - wtyczki sterowania pompą wspomagania.
Wiązka uszkodzona była za akumulatorem. Gruba wiązka średnicy 3 cm.
Producenci Rumuńskiego Mercedesa słabo zabezpieczają wiązki elektryczne.
Pozdrawiam serdecznie.
Objawem, który zniechęcał wszystkich mechaników do podjęcia interwencji był brak komunikacji komputera diagnostycznego z pompą wspomagania.
Komputer milczy - więc się nie dotykam," jedź pan do serwisu Dacii"
Na desce paliła się czerwona kontrolka symbolizująca kierownicę - tylko ona.
Kilka miesięcy wcześniej zapalał się okresowo na desce rozdzielczej - znak żółtego zygzaka ( przypominająca wykres elektrokardiogramu ) , ale potem przestał się świecić.
Może już wtedy zaczęły się pojawiać przebicia w instalacji i on to sygnalizował? - Nie wiem.
Napięcie do pompy wspomagania dochodziło, bo osobiście sprawdzałem żarówką 12 V ( na grubych kablach wchodzących do pompy)
Postaram się wrzucić zdjęcie pokazujące miejsce uszkodzenia wiązki elektrycznej- potem.
( Dodatkowo- ale nie wiem, czy ma to związek z tą awarią przestała działać tylna wycieraczka i klimatyzacja.)
Nie potrzebnie zmieniłem silnik wspomagania, bo ten mój prawdopodobnie też działa po polutowaniu i naprawieniu wiązki elektrycznej.
Pompa wspomagania elektrycznego kierownicy. Grube kable to zasilanie główne 12V +/-
Cienkie 3 kable to sterowanie pompą i to właśnie nie miało kontaktu w wiązce elektrycznej.
Komputer diagnostyczny nie czytał pompy i nie działało wspomaganie kierownicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum