Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-05-31, 17:47
Gdy ja montowałem swoje dzienne (w miejsce halogenów) jedyną alternatywą 2 w 1 (dzienne + halogeny) były światła Hella (żarówkowe), ale cena była zaporowa - o ile pamiętam około 600 zł za jedno światło. Teraz gdybym, to ja miał montować dzienne wziąłbym te o których rozmawiamy (poza tym to ledy). No ale ostatecznie to Twoja decyzja i Twoje pieniądze.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-01, 10:21
krakry1 napisał/a:
Gdy ja montowałem swoje dzienne (w miejsce halogenów) jedyną alternatywą 2 w 1 (dzienne + halogeny) były światła Hella (żarówkowe), ale cena była zaporowa - o ile pamiętam około 600 zł za jedno światło.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 16:58
Dla porównania żarówka stop P21 ma ok 500 lm a H1 H3 1500 lm
To coś świeci jak karbidowy reflektor z powozu.
5 metrów hmmm ustawiłem kiedyś przeciwmgłowe na SKP według przyrządów i granicą światłocienia wypadła na wysokości 20cm w odległości 10 metrów. ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-06-02, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 11:01
DrOzda napisał/a:
Dla porównania żarówka stop P21 ma ok 500 lm a H1 H3 1500 lm
To coś świeci jak karbidowy reflektor z powozu.
5 metrów hmmm ustawiłem kiedyś przeciwmgłowe na SKP według przyrządów i granicą światłocienia wypadła na wysokości 20cm w odległości 10 metrów. ....
Pytanie, czy to 800 lm to realnie za mało. Jak sam zauważyłeś, światła przeciwmgłowe mają doświetlać drogę bezpośrednio przed samochodem, więc możliwe, że przy takich warunkach 800 czy 1500 lm nie robią już większej różnicy. Według Wikipedii moje H15 mają 1350 lm, więc na papierze szału nie ma. :) Co ciekawe, jako przeciwmgłowe są wymienione również H21W - 600 lm.
krakry1, a powiedź mi jakie zamontowałeś lampy w miejsce "halogenów"
Powoli zastanawiam się nad zlikwidowaniem halogenów i zamontowaniu tylko dziennych
Służą już 4,5 roku - zero awarii i zero problemów. Niżej daje fotkę 'moich" kiedy je kupowałem - porównując zdjęcia myślę, że to te same co mam ja .... i jak świecą.
Obraz 009_1024x768.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 102,04 KB
Polak (1).jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 49,57 KB
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2015-06-18, 18:56, w całości zmieniany 2 razy
Witam. Mam Logan-a Mcv 2008. Dzisiaj montowałem ledy. Został mi czerwony kabel, który muszę podłączyć pod bezpiecznik w skrzynce bezpieczników kolo akumulatora. Do którego bezpiecznika mam się wpiąć? I jak to zrobić? Czy też odizolować trochę kabla i podlutować się pod inny kabel ? Koncówkę czerwonego kabla mam taki jak w załączniku. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
swiatla_dzienne_drl_max_led_406_21_small.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 33,42 KB
Ostatnio zmieniony przez ZychFryd 2015-08-22, 22:37, w całości zmieniany 2 razy
To znalazlem ale az tak niechce kombinowac tylko chcialbym wpiac 3 kabelki i po sparwie ale widze ze to wiecej trza cos :( chyba ze cos zle widze ale niechcialbym cos przekombinowac u siebie :(
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-11-06, 18:26
Tak normalnie "tylko" wpiąć się to nie ma gdzie - trzeba jednak dolutować ten przewód do odpowiedniego kabla. Ja osobiście zrobiłem to poza skrzynką bezpieczników (w środku skrzynki było dla mnie za ciasno) - jak wyżej str. 12 - 15 wątku, czytaj a w końcu załapiesz.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-11-06, 19:02
krakry1 napisał/a:
Przysłuchując sie powyższej dyskusji i "bezsensowności" przeciwmgłowych ... cieszę się, że już ich nie mam.
Zadziwia mnie takie stwierdzenie - nigdy nie jechałeś po ciemku w prawdziwej mgle, tj takiej że światła mijanie dają oślepiającą poświatę przed tobą?? Zdarza się to raz - dwa razy w roku, ale wtedy ratuje tylko jedno - przełączenie na pozycyjne i zapalenie przeciwmgielnych - inaczej wjedziesz do rowu.Oczywiście wiem że przepisy tego zabraniają Zdarzyło mi się (na szczęście tylko raz ) jechać 12 km do domu w takiej mgle że musiałem wziąźć między koła pasy oznaczające środek jezdni - jechałem jakieś 5- 7 /h (prędkościomierz nie pokazywał - przecież pokazuje od 20/h ) i zakładałem że nawet jak ktoś będzie jechał z przeciwka to tak samo i zdążymy się zatrzymać - dlatego twierdzę że przeciwmgielne są - rzadko- ale niezbędne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum