Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-31, 22:44   

No chyba trzeba będzie kupić od Niemca.
Aha, jeśli ktoś nie miał wcześniej halogenów to do tych dziennych od Niemca trzeba jeszcze dokupić adaptery :

http://lzparts.de/index.p...roduct&info=245

W przypadku jak już ktoś ma zamontowane halogeny to żadnych adapterów już nie potrzebuje.

PS. Ogólnie znalazłem fajną stronę z częściami do Dacii :

http://lzparts.de/index.p...categorie&cat=2
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-31, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-31, 23:53   

wat napisał/a:
lampy które wskazałeś wcale nie bedą łatwe w montazu

"Łatwość" to kwestia względna - ale zasadniczo na pewno prościej kupić coś, czego nie trzeba w ogóle przerabiać...



Beckie napisał/a:
Albo pod osłoną przeciwsłoneczną za szybą

Niestety - ja też przez chwilę myślałem o takim niestandardowym miejscu, ale jest jeszcze jeden dodatkowy warunek: takie światła mają być z przodu pojazdu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-01, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2010-09-01, 11:52   

u mnie po porawka wyglada to tak, no i co ważniejsze teraz jest zgodnie z przepisami a serwis troche się ob...ł, bo niby jako pierwszy wróciłem bo oni cały czas montuja tak jak wczesniej miałem, ale rozwalili mnie tekstem że kiedyś zakładali lampki bez homologacji a natretni klienci wracali jak bumerangi ;)


dokładka fotek

Zdjęcie041.jpg
Plik ściągnięto 12826 raz(y) 95,93 KB

Zdjęcie040.jpg
Plik ściągnięto 12820 raz(y) 96,55 KB

Zdjęcie039.jpg
Plik ściągnięto 12832 raz(y) 68,23 KB

Zdjęcie038.jpg
Plik ściągnięto 12822 raz(y) 93,01 KB

Zdjęcie037.jpg
Plik ściągnięto 12843 raz(y) 69,17 KB

Zdjęcie036a.JPG
Plik ściągnięto 12902 raz(y) 41,36 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-11, 09:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-03, 15:22   

Wielkie dzięki Wat za zdjątka. I jeszcze pytanko - jaki to model tych Twoich dziennych? I gdzie kupiłeś (oraz za ile - o ile to nie "Top secret" :-P )?

Czy to może te: http://allegro.pl/item1205585177.html
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-03, 15:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2010-09-03, 22:07   

Spoko nie ma problemu.
Lampeczki zakupiłem w serwisie za 150 PLN+ montaż 150 PLN, jakiej sa marki nie mam bladego pojęcia, ale fakt jest taki że te z linka wygladaja bardzo podobnie ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 22:38   

...aczkolwiek nic nie jest napisane nt homologacji RL, więc osobiście odradzam ryzykowanie zakupu na akurat tej aukcji.


Przy okazji - zapraszam: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=61539#61539
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-04, 14:42   

Dzisiaj specjalnie podjechałem do stacji diagnostycznej, zapytać o pomiary prawidłowości umieszczenia świateł dziennych. na szczęście spotkałem znajomego i prawie wszystko wytłumaczył.

Po pierwsze do tej pory, ani razu nie mierzyli prawidłowości umieszczenia świateł. Nikt się tym nie interesował - nie zlecała tego również Policja. Mi chodziło przede wszystkim o pomiar odległości od boku (obrysu) pojazdu - owe max 400 mm. Pytam jak byście to robili, macie jakieś specjalne urządzenie? Padła odpowiedź - jak by trzeba było - to mniej więcej na oko. Zapytałem czy trzeba jakieś wpisy w dowodzie rejestracyjnym, gdy się zakłada takowe światełka?. Odp. - Nie dopiero przy następnym przeglądzie się je sprawdzi. ( U mnie za 2 lata i 8 m-cy). Dla informacji: stacja diagnostyczna nowa, ze wszystkimi urządzeniami w mieście 40-tysięcznym - należąca do sieci prywatnego przedsiębiorcy.

Tak więc niewiele się dowiedziałem, bo biorę pod uwagę zakup tych światełek: http://allegro.pl/item1197135443.html Chcę je zamontować w taki sposób jak zrobił to Wat. Ale cały czas boję się o ten wymiar: max 400 mm od boku obrysu pojazdu.

Druga rozpatrywana przeze mnie wersja to: http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...e=STRK:MEWAX:IT to te co znalazł Jackthenight. Minus że na razie niedostępne w Polsce.

Trzeci wariant - wariant marzenie to odżałować i skusić się na te: http://www.sklep.hskauto....1,1424,ant.html

Bardzo odpowiadałyby mi te światełka: http://allegro.pl/swiatla...1198039333.html No bo topowa firma + żarówkowe + niedrogie. Jest jeden szkopuł. Gdzie zamontować? Zastanawiałem się nad miejscem które wybrał Wat. Ale te światła są b. głębokie - aż 92,7 mm. Trzeba by było ciąć kratkę atrapy (żaden problem) i ten czarny plastik który znajduje się za atrapą. I tu mam problem co to w zasadzie jest - tylko ozdoba (zasłona) czy jakiś ważny element. Jak to właściwie jest przymocowane? Co z odprowadzaniem ciepła z lampy w takim miejscu? Byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie.
I jeszcze jedna ciekawa sprawa - Hella wiadomo b. dobra marka - ale czy oni mają na swoich światłach wybite homologacje RL i E. Ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę.

Pod spodem zamieszczam wizualizację - może nie być trochę w skali - ale coś koło tego.

Sandero1.jpg
Plik ściągnięto 337 raz(y) 96,8 KB

Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-04, 17:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-04, 15:32   

Tak naprawdę chyba jedyną naprawdę sensowną metodą mierzenia jest ta, którą przedstawiłem wcześniej - czyli: wiemy z danych fabrycznych, jaka jest szerokość samochodu, wystarczy więc zmierzyć w miarę symetrycznie szerokość całej kratki i umieścić lampy względem jej brzegów.


Co do wskazanych modeli lamp: pierwsze jakoś nie wyglądają mi na warte swojej ceny - to już bym wolał te polskie Fristomy, o których też pisałem wcześniej.

Nie rozumiem jaki jest problem z tymi znalezionymi przez Artura - przecież to wszystko jedno, czy kurier przywiezie je z Pcimia Górnego, Alto Ptimo czy Hochpschtim...

Zintegrowane do przeciwmgielnych są na pewno najfajniejsze i najpraktyczniejsze.

Ostatnie: no w końcu mogą po prostu wystawać całkiem przed kratkę albo można je schować w niej do połowy, nie naruszając już nic innego pod spodem.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-04, 15:53   

Krakry wariant pierwszy : są za duże, mają 147 mm, poza tym są grube i wysokie - chyba nie zmieszczą się ani w wymiarze 60 cm , ani w 40 cm od krwędzi.
Te co ma wat są dużo mniejsze, mają chyba 110 mm, czyli 60 cm spokojnie się wyrobią, a te 40 cm również udało się uzyskać bo wystają poza kratkę - ale również wystają poza obrys zderzaka.

Drugi wariant : Od niemca pasują, wszystkie wymiary będą zgodne i lepiej chyba kupić je tutaj : http://lzparts.de/index.p...86f87b84584111f

Trzeci wariant : Fajnie, ale czy nie będzie problemu z montażem w miejsce przeciwmgielnych.
Wyglądają, że mogą pasować, ale widzę na dole śrubkę do demontażu klosza
- może ta śrubka przeszkadzać w montażu ich w miejscu naszych
przeciwmgielnych.

Czwarty wariant : lampki zdecydowanie za duże. Nie ma chyba możliwości aby je jakoś
sensownie zamontować.


Ja się skuszę na te od niemca, ze strony :
http://lzparts.de/index.p...86f87b84584111f

Przeciwmgielnych i tak nie używam, a wole w ich miejsce mieć dzienne.
Z montażem ich nie będę miał jakiegoś problemu, automat on/off mają już wbudowany w sobie - także chyba je wybiorę - ale to dopiero zimą może cena trochę spadnie.
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-04, 16:12   

Dzięki Laiasr i Jackthenight za szybką odp.

laisar napisał/a:
to już bym wolał te polskie Fristomy, o których też pisałem wcześniej.
A które to dokładnie bo nie mogę skojarzyć?

jackthenight napisał/a:
są za duże, mają 147 mm, poza tym są grube i wysokie
Kratka ma dokładnie (na dole ) 90 cm, a więc teoretycznie 2 x 15 cm (nawet), daje nam na styk pozostałe 60 cm odstępu miedzy światłami. Oczywiście tylko teoria. Jak się je przesunie na zewnątrz jak Wat to się zyskuje tez parę cm. Z tym, że to równa się wycinanie kawałka zderzaka.

Bardzo możliwe, że tak jak tu Jackthenight jednak zdecyduję się na Niemca: http://lzparts.de/index.p...86f87b84584111f

I od razu może infantylne pytanie. Czy te od Niemca skoro maja moduł podłacza sie:
"+" do akumulatora "-" do akumulatora i trzeci kabel pod pozycyjne np. na szybkozłączkę (wiem jest schemat - pytam czy dobrze to rozumiem).
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-04, 16:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-04, 16:14   

wat napisał/a:
u mnie po porawka wyglada to tak, no i co ważniejsze teraz jest zgodnie z przepisami a serwis troche się ob...ł, bo niby jako pierwszy wróciłem bo oni cały czas montuja tak jak wczesniej miałem, ale rozwalili mnie tekstem że kiedyś zakładali lampki bez homologacji a natretni klienci wracali jak bumerangi ;)


dokładka fotek


Poza tym nie wiem czy koledzy zauważyliście, ale te lampki co ma kolega WAT wcale nie są lampami dziennymi.
Mają oznaczenia na lampie :

02 A
E4

02 A ??? A powinno być RL.
02 A chyba oznacza że są to lampki pozycyjne.

Także WAT, sprawdź dokładnie oznaczenia na tych lampkach, bo coś mi się wydaje że nie mają oznaczenia RL.

krakry1 napisał/a:
I od razu może infantylne pytanie. Czy te od Niemca skoro maja moduł podłacza sie:
"+" do akumulatora "-" do akumulatora i trzeci kabel pod pozycyjne np. na szybkozłączkę (wiem jest schemat - pytam czy dobrze to rozumiem).



Wiesz co, na tym zdjęciu widać :



Że "-" czyli kabelek czarny podłączamy do minusa akumulatora.

"+" czyli kabelek biały lub czerwony podłączamy pod napięcie po stacyjce (W naszych
Daciach żółty kabel w skrzynce przekaźników pod maską - już ci kiedyś pokazywałem
na zdjęciach) (Jak się okazało, te lampy należy podłączyć tylko pod stacyjkę, czyli pod napięcie po stacyjce - lampy te nie posiadają modułu, który uruchamia lampy po uruchomieniu silnika, tylko lampy włączają się w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon- gasną jak włączy się np. pozycyjne)

Oraz trzeci kabel koloru żółtego z lampek podłączamy pod lewe światło pozycyjne, a dokładniej do niebieskiego przewodu dochodzącego do wtyczki od żarówki pozycyjnej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-08, 20:04, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-04, 16:30   

krakry1 napisał/a:
które to dokładnie bo nie mogę skojarzyć?

http://www.fristom.com.pl...7591/1264604463 z http://www.daciaklub.pl/f...p?p=56838#56838

(Aktualnie na Allegro: http://allegro.pl/led-swi...1202874891.html - 99 zł).



jackthenight napisał/a:
powinno być RL.
02 A chyba oznacza że są to lampki pozycyjne.

Wg http://www.daciaklub.pl/f...p?p=35972#35972 są to "światła kierunku jazdy dla samochodów i ich przyczep" - czyli właśnie nie dzienne, RL... ):
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-04, 17:38   

Wielkie dzięki Jackthenight i Laisar na Was zawsze można polegać. Jesteście WIELCY.

Jackthenight, a czym się różni połączenia "+" do akum. od połączenia pod stacyjkę? Czy to drugie jest lepsze?(Wiem, wiem upierdliwy facet jestem :oops: )
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-04, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-04, 17:52   

Czym się różni, ano tym, że jak plus podłączysz do akumulatora bezpośrednio, to wtedy elektronika lampki będzie zasilana non stop - nawet wtedy jak auto będzie zamknięte a ty będziesz spał sobie spokojnie w łóżku. Oczywiście dzienne nie będą się wtedy świecić.

Natomiast jak podłączysz (biały lub czerwony kabel z lampek) pod napięcie po stacyjce, to elektronika lamp będzie zasilana dopiero wtedy jak przekręcimy stacyjkę.
Oczywiście lampy dopiero się zapalą jak uruchomimy silnik i napięcie w instalacji wzrośnie powyżej np. 13.4 V (nie wiem dokładnie czy jest to 13.4 czy 13.6 ale musi być więcej na pewno niż 13 V)

Chociaż inna szkoła głosi, że elektronika nie lubi być zbyt często wyłączana i włączana, gdyż lepiej jej jest być ciągle pod napięciem, z czego by wynikało że jednak lepiej plus podłączyć bezpośrednio do + akumulatora.

Także sam widzisz, nie ma lepszego rozwiązania, oba są dobre.
Znajdą się tacy co powiedzą że pierwsze lepsze, i znajdą się tacy co powiedzą że drugie lepsze.

WADY I ZALETY :

Bezpośrednio pod plus -
Zalety : Elektronika woli być non stop zasilana, niż ciągle wył i wł. Łatwość podłączenia
Wady : Zawsze elektronika lampek pobierają jakiś tam prąd nawet wtedy kiedy auto jest wyłączone - jednak jest to znikomy prąd, którym nie należy zawracać sobie głowy. Jeśli nie daj boże coś by się zepsuło w lampkach to np. mogą się same włączać przy wyłączonym aucie.

Plus lampek podłączony pod stacyjkę-
Zalety : Przy wyłączonym aucie, elektronika lampek nie pobiera żadnego prądu. Na pewno nie włączą się same w przypadku jakiejś awarii automatu/elektroniki.
Wady : Trudniej podłączyć. Elektronika nie lubi być ciągle wył/wł.



(Jak się okazało, te lampy należy podłączyć tylko pod stacyjkę, czyli pod napięcie po stacyjce - lampy te nie posiadają modułu, który uruchamia lampy po uruchomieniu silnika, tylko lampy włączają się w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon- gasną jak włączy się np. pozycyjne)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-08, 20:06, w całości zmieniany 7 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-04, 18:21   

Jeszcze raz dzięki za odp.

Dostałem e-maila z odp. co do wymiarów: Hella wypasionych halogen + dzienne (2 in 1 za 320,-zł sztuka : http://www.sklep.hskauto....1,1424,ant.html ) I wygląda (jak pisał Jackthenight), że jednak chyba rozstaw śrub w adapterze jest inny - choć nie mam dokładnych wymiarów rozstawu z adaptera czy halogenów Daci).

Oto schemat:

Hella_halogen-dzienne_wymiary.jpg
Plik ściągnięto 257 raz(y) 31,96 KB

Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-05, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-05, 18:58   

A co myślicie o tych lampach?
http://allegro.pl/swiatla...1213649370.html
_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-09-05, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-05, 19:47   

Yarocz lampki są ok, tylko trzeba się wykazać inwencją twórczą przy ich montażu w miejscu przeciwmgielnych, bo jakoś je trzeba zamocować.
Musiałby ktoś odważny jako pierwszy je zamontować i pokazać jak to zrobił - wtedy również mogę je kupić :)

W tych od Niemca montaż jest oczywisty i prosty, lampki pasują jeden za jeden w miejsce przeciwmgielnych - co jest ich największą zaletą, gdyż tylko się wyciąga oryginalne halogeny i w ich miejsce przykręca dzienne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-05, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-05, 19:55   

Zgadza się też na nie zwróciłem uwagę. Fajne są, nie głębokie - no ale, jak zauważył Jackthenight zamocować je można chyba na butapren.

Co do moich preferencji to się złamałem - założyłem dzisiaj konto w PalPay i zamówię te od Niemca. Przynajmniej ja nie widzę innego wyjścia - wszystkie inne dzienne równają się cięciu zderzaka (w jakimś stopniu), albo mocowaniu w formie wystającej przed atrapę.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-05, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-05, 20:53   

Jak zamawiasz krakry z ebay to zamów te (to są bez funkcji pozycyjnych - która nie jest nam potrzebna):

http://cgi.ebay.pl/TFL-DR...=item563e7e3eab
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-05, 23:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 23:59   

Rozstaw śrub w oryginalnych lampach przeciwmgielnych Daciek wynosi 100 x 50 mm - i są one wszystkie w jednej płaszczyźnie, więc dość łatwo można zrobić "adapter" na inne rozmiary (albo w postaci całej płytki, albo tylko łączników na rogach).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 00:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2010-09-06, 06:17   

jackthenight napisał/a:
Poza tym nie wiem czy koledzy zauważyliście, ale te lampki co ma kolega WAT wcale nie są lampami dziennymi.
Mają oznaczenia na lampie :

02 A
E4

02 A ??? A powinno być RL.
02 A chyba oznacza że są to lampki pozycyjne.

Także WAT, sprawdź dokładnie oznaczenia na tych lampkach, bo coś mi się wydaje że nie mają oznaczenia RL.

Na moich lampkach jednak są oznaczenia RL

Zdjęcie030.jpg
Plik ściągnięto 426 raz(y) 72,96 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 10:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-06, 07:56   

laisar napisał/a:
Rozstaw śrub w oryginalnych lampach przeciwmgielnych Daciek wynosi 100 x 50 mm - i są one wszystkie w jednej płaszczyźnie, więc dość łatwo można zrobić "adapter" na inne rozmiary (albo w postaci całej płytki, albo tylko łączników na rogach).


Tutaj wszystkie prawie wymiary :




Mają te wymiary, widać również, że można łatwo zamontować te lampki dzienne co pokazywał kolega yarocz :

http://allegro.pl/swiatla...1213649370.html

Jeśli otwory są 100 mm i 50 mm to po przekątnej wychodzi 112 mm, czyli jakby lekko zmodernizować mocowanie lampek tych od yarocza, to bardzo ładnie będą one pasować.

W tych od yarocza mocowanie i lampki można łatwo zmienić na pasujące w oryginalne miejsce przeciwmgielnych :


(oryginalne mocowanie lampek tniemy, wyginamy w miejscach tak aby się dobrze lampki chowały, wiercimy otworki w wygiętych mocowaniach i gotowe - zakładamy.)

oraz biorąc to pod uwagę :



To faktycznie można łatwo je zamontować.
Te, które podał yarocz, mają również wbudowany w sobie automat - także są dobrym pomysłem aby je zamontować - na pewno nie są drogie, montaż ich również nie powinien być trudny, mają oznaczenie RL na kloszu - no mnie się podobają bardzo.

Również te drogie Hella 2 in 1 tak samo można łatwo zamontować, tak jak pisał Laisar trzeba by użyć płytki jako adaptera.
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 09:37, w całości zmieniany 6 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-06, 09:29   

Ooo, dzięki, jackthenight - jakoś nie mogłem znaleźć aż tak dokładnej rozpiski, udało mi się właśnie wymierzyć tylko rozstaw mocowań.


Zatem - jeśli ktoś się zastanawia nad lampami Helli albo Wesemu w miejscu daćkowych przeciwmgielnych Valeo, to porównanie wygląda następująco:

dacia_drl@f.jpg
Plik ściągnięto 20681 raz(y) 41,6 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-06, 14:17   

jackthenight napisał/a:
Jak zamawiasz krakry z ebay to zamów te (to są bez funkcji pozycyjnych - która nie jest nam potrzebna):

http://cgi.ebay.pl/TFL-DR...=item563e7e3eab
Dzięki za podpowiedź. Po czym poznajesz, że maja taka funkcję - u mnie z niemieckim b. kiepsko.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-06, 14:26   

Otóż mam dobrą wiadomość.
Akurat byłem u sprzedawcy lampek tych co polecał kolega yarocz :

http://allegro.pl/swiatla...1213649370.html

Sprzedawca jest z Pabianic, także blisko Łodzi , czyli mnie.
Kiedy byłem u niego aby dokładnie obejrzeć te lampki, z suwmiarką wszystko sobie mierzyłem to również poinformowałem tego sprzedawcę o takich lampkach od niemca, które by idealne do Dacii pasowały w miejsce przeciwmgielnych.
Ten kiedy to usłyszał, powiedział że miał je również zamówić, bo to ten sam producent co lampki z linka wyżej, ale takie w dużej obudowie pod konkretne modele to pewnie mu nie zejdą i ich nie zamówił.
Ale kiedy wspomniałem, że ja chętnie kupie właśnie te lampki, że one pasują prawie do wszystkich francuzów, i że kilku kolegów z forum również je zamówi (takie same co od niemca), które nie wymagają żadnych modyfikacji przy montażu to potwierdził że zamówi również
te lampki i cena będzie ich w granicy 170 zł - powiedział, że będzie je miał jakoś za miesiąc lub maksymalnie dwa i da mi znać - zamówi jakieś 50 kompletów.

Także krakry wstrzymaj się jeszcze od kupna lampek z ebay-a poprzez paypal - za miesiąc, góra za dwa będą lampki "od niemca" dostępne na allegro za 170 zł.

Przy okazji jak byłem to sprawdziłem jak one działają, bo te uniwersalne pod względem elektrycznym działają tak samo. Okazuje się że są to lampki jak dostaną plus i minus to się od razy zapalają, czyli trzeba je koniecznie podłączyć pod plus po stacyjce.
Jeśli na żółty kabel od lampek podamy plus to lampki gasną (mowa tutaj o włączeniu pozycyjnych).
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-07, 06:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne