Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-21, 08:34   

laisar napisał/a:
Wydaje mi się to najprostsze i najmniej ingerujące w istniejącą instalację.


To się tylko tak właśnie wydaje.

laisar napisał/a:
I chyba nawet znalazłem, ale muszę to jeszcze narysować [:


Oki, to narysuj i zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________

 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-07-24, 08:02   pomysł na dzienne

Ja wpadłem na pomysł, ale na razie jest w zalążku. Na allegro( http://www.allegro.pl/ite...listwa_led.html ) można kupić różnego rodzaju taśmy żelowe LED. Jak się patrzy na klosz przedni, to jego dolna krawędź ( taki pasek z pionowymi kreskami rozpraszającymi) nadawałaby się do przyklejenia od wewnętrznej strony diod LED. Problemem są:

1) temperatura wewnątrz klosza a trwałość led
2) szczelność klosza
3) wyprowadzenie kabli

muszę chyba kupić sobie jeden klosz i poeksperymentować :)
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-24, 08:40   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=35735#35735 - pierwszy post w tym temacie (:

Cytat:
Pierwsze nasuwające mi się rozwiązanie to LED-y w reflektorze... ale to jednak dużo pracy - trzeba by zdjąć zderzak, wymontować całe światło i się pobawić. Być może pojawiłyby się też problemy prawne - nie znalazłem bowiem takowego zestawu do montażu z wymaganą homologacją (RL). Ani nawet całego reflektora - który TSD byłby pewnie dość drogi.

- i o ile pracochłonność to kwestia subiektywna, to już z homologacją jest w sumie większy zonk... /:
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-07-24, 09:55   

no właśnie - nie doczytałem się opisu realizacji (na teorii się skończyło), wiec postanowiłem sam się tym zająć. Z punktu praktycznego do wykonania nie wydaje się skomplikowane ( pomysł z dolną listwą), a z homologacją... nie wiem czy można ją uzyskać jednorazowo na coś tam i ile to kosztuje. Zauważyłem natomiast że są tuningowe reflektory do innych aut i już oglądałem jak to tam jest domontowane. szkoda że do Dacii nikt nie wymyślił jeszcze takiej modyfikacji, no ale się zobaczy.

ciekawe czy ktoś siebędzie czepiał tej homologacji - miśki? stacja kontroli pojazdów?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-24, 11:03   

Policja i diagnosta to pikuś - prawdziwy problem pojawia się w przypadku zaistnienia jakiegoś poważniejszego nieszczęścia w postaci np kolizji. Niehomologowane elementy, które mogły mieć wpływ na bezpieczeństwo, to prosta droga do naprawdę poważnych kłopotów prawnych...

Jednorazowe homologacje prawie na pewno są dostępne, przypuszczam jednak, że koszty są dość wysokie - ale trzeba by zapytać u źródeł (np w Instytucie Transportu Samochodowego).

Ale być może istnieje jakaś możliwość dopuszczenia do ruchu po wykonaniu po prostu odpowiednich badań właśnie na stacji diagnostycznej? Na pewno warto się dowiedzieć.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-28, 01:21   Dzienne z p-mgielnych - wer 1

Długo to trwało, bo mam ostatnio nawał pracy, ale mam nadzieję, że przynajmniej wszystko dobrze przemyślałem (;


Najpierw propozycja jackthenighta:


Schemat 1.

Cytat:
do styku wspólnego podłączamy napięcie za stacyjką - to już wcześniej Laisar odnalazłeś kabel (kandydata) z tym napięciem które najlepiej użyć

Może i tak, tylko że wtedy światła dzienne zapalają się już w pozycji "akcesoria", a nie "jazda" ("M" na stacyjce).

Można to rozwiązać np następująco:


Schemat 1,5.

Dodatkowy bezpiecznik jest oczywiście w skrzynce bezp. kabiny, a dzięki połączeniu, na jakim się znajduje, światła dzienne zapalają się właśnie dopiero "po zapłonie".


Niemniej jednak, ja od początku myślałem o czymś jeszcze innym (choć będącym jakby kolejnym rozwinięciem ostatniej implementacji):


Schemat 2.

Wbrew pozorom pomysł jest prostszy niż się to wydaje (; Jak pisałem wcześniej, myślą przewodnią było ograniczenie się do modyfikacji wyłącznie w obrębie skrzynek bezpieczników i przekaźników, celem uniknięcia grzebania w różnych wtyczkach i ciągnięcia na większe odległości dodatkowych kabli.


Powyższe rozwiązania są przykładowe i nie wyczerpują wszystkich możliwości realizacji pomysłu wymiany świateł przeciwmgielnych na dzienne.


Niestety, jak widać, w żadnej z propozycji nie ma możliwości sterowania światłami za pomocą przełącznika przeciwmgielnych na dźwigni świateł przy kierownicy. Spowodowane jest to faktem, że napięcie na nim pojawia się po tylko włączeniu przynajmniej świateł pozycyjnych, ale za to nawet bez kluczyka w stacyjce... Zapewne dałoby się i ten problem jakoś obejść, ale wymaga to już właśnie grzebania przy wtyczkach, więc nie poświęcałem temu większej uwagi.

Natomiast gdyby komuś bardzo zależało na posiadaniu wyłącznika w ogóle, to można go wpiąć szeregowo z bezpiecznikiem na kabelku i wyprowadzić gdzieś na deskę rozdzielczą (np gdzieś pomiędzy regulację reflektorów a dźwignią świateł).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-07-29, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-28, 12:02   

laisar napisał/a:

Wbrew pozorom pomysł jest prostszy niż się to wydaje (; Jak pisałem wcześniej, myślą przewodnią było ograniczenie się do modyfikacji wyłącznie w obrębie skrzynek bezpieczników i przekaźników, celem uniknięcia grzebania w różnych wtyczkach i ciągnięcia na większe odległości dodatkowych kabli.



Nadal jest to niepoprawne podłączenie.
Cewka nie może być połączona szeregowo z reflektorem.
W tej chwili światła mijania będą świecić się ciemniej, mogą nawet lekko migać podczas jazdy.
Po uszkodzeniu się cewki, światła mijania nie będą świecić się wcale.

Poza tym Laisar troszkę moja koncepcja była inna niż na tych schematach co podałeś.
Ja chciałem wszystko zamknąć w skrzynce przekaźników w komorze silnika.

Przygotowałem rozwiązanie, którego montaż nie zajmie więcej niż 10 minut, oraz pasuje do wszystkich aut, które nie mają świateł przeciwmgielnych - jest to rozwiązanie uniwersalne a zarazem bardzo proste.

wygląda to tak :

Dla Sandero-


Dla Logana-



Rysunek dość prosto przedstawia, w jaki sposób i gdzie podłączyć styki
przekaźnika. Przekaźnik podłączony zostawiamy w skrzynce przekaźników w komorze silnika.
Dla uproszczenia, rysunek celowo nie jest schematem.


Krótki opis podłączenia :

Przekaźnik składa się ze styków :
85 - styk cewki - podłączony na stałe do masy
86 - styk cewki przekaźnika, jak na 86 podamy napięcie to przekaźnik się włączy.
30 - styk wejściowy napięcia
87 - styk wyjścia normalnie otwartego
87a - styk wyjścia normalnie zamkniętego
Jeśli przekaźnik jest wyłączony to napięcie jest na wyjściu 87a,
natomiast jak przekaźnik zostanie włączony to na 87a nie ma napięcia a napięcie jest na wyjściu 87


Styki przekaźnika 30 podłączamy do żółtego kabla przekaźnika 236.
Styk przekaźnika 85 podłączamy do masy, może być bezpośrednio do minusa akumulatora.
Styk przekaźnika 87a podłączamy do naszych świateł dziennych jako ich zasilanie 12V , czyli plus.
Styk przekaźnika 86 podłączamy do białego kabla przy wtyczce od żarówki H4 lewego reflektora
Jeśli nasze światła dzienne nie mają już bezpiecznika, to można go wstawić na czerwonym przewodzie (zgodnie kolorystyką przewodów na powyższym rysunku ) - bezpiecznik około 2 A w przypadku tych diodowych świateł dziennych co zaproponował kolega Leo2.


Dla dziennych lamp (które proponuje Laisar), które mają żarówki o mocy 21W czyli pobór prądu jakieś prawie 4 A (przy dwóch żarówkach), powinniśmy zastosować dwa przekaźniki, a nie jeden jak wyżej.
Dla lamp dziennych które używają żarówek P21W rysunek podłączenia wygląda tak :


Bezpiecznik można dać 5 A.

Dla dziennych lamp diodowych, gdzie pobór prądu jest mały wystarczy
metoda podłączenia z jednym przekaźnikiem.


I to wszystko. Czas podłączenia to maks. 10 minut.


W loganie jest tak samo, przekaźnik 236 znajduje się po lewej stronie akumulatora.

Zasada działania :

Światła dzienne zapalają się w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję M - jazda.
Gasną dzienne kiedy wyłączymy stacyjkę lub jeśli włączymy światła mijania.

Osobiście bym to tak podłączył. Wyłącznik można również dodać, ale aż tak często nie będzie on chyba używany. A jeśli wiedziemy do kraju gdzie światła dzienne muszą być wyłączone to można na ten czas wyciągnąć nasz przekaźnik z podstawki i włożyć do schowka :)
Ktoś napisze że trzeba użyć kabli i prowadzić kable od H4 do przekaźnika - tak trzeba, ale jest to tak proste, że nie widzę tutaj żadnego problemu, a nawet lepiej.

Nie każdy ma światła przeciwmgielne aby korzystać z instalacji świateł przeciwmgielnych, po za tym nie każdy chcę modyfikować instalację od świateł przeciwmgielnych - mnie ona się podoba, dlatego stworzyłem uniwersalne podłączenie świateł dziennych, które pasuje w każdej Dacii, nie psujemy żadnej instalacji fabrycznej auta - no i czas montażu zajmie maks. 10 minut.

Ponadto czy jakaś plątanina kabli, brzęcząca w aucie w skrzynce bezpieczników jest fajna ?
Raczej nie, a tak może być jeśli wszystko będzie podłączane zgodnie z tym co proponuje laisar.
Moim zdaniem, instalacja świateł dziennych nie powinna wchodzić do środka auta - bo po co, jeśli może zostać zamknięta w komorze silnika i być dla nas nie widoczna.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-29, 12:19   

Po pierwsze - kwestia formalna: umieszczenie i rozkład elementów skrzynki przekaźników nie zależy od modelu Dacii, a tylko i wyłącznie od daty jego produkcji. Wersja stara faktycznie występuje wyłącznie w starych Loganach-sedanach, ale wersja nowa montowana jest już do wszystkich odmian: sedana, kombi, furgonu, pikapa i hatchbacka.


Cytat:
Poza tym Laisar troszkę moja koncepcja była inna niż na tych schematach co podałeś.
Ja chciałem wszystko zamknąć w skrzynce przekaźników w komorze silnika.

No przecież schemat 1 jest dokładnie taki - i jak mi się wydaje powstał idealnie wg Twojego opisu (:

(Ale że z tym przekaźnikiem 233 zostałeś wprowadzony w "błąd" to oczywiście głównie moja wina, fakt).

Schemat 1,5 faktycznie nie mieści się już tylko w skrzynce przekaźników silnika, ale to już moja próba modyfikacji Twojego propozycji - rzecz jasna: niekoniecznie idealna i niejedynie możliwa.


Cytat:
Przygotowałem rozwiązanie, którego montaż nie zajmie więcej niż 10 minut [...] - jest to rozwiązanie uniwersalne a zarazem bardzo proste.

Świetnie - dzięki!!!

Tylko mogłeś wprost wyjaśnić dokładnie po co jest ta ta wersja z dwoma przekaźnikami - bo dłuższą chwilę nad tym myślałem zanim się skapowałem (;

No i zamiast ciągnąć kolejny kabelek bezpośrednio do aku można się od razu podłączyć w samej skrzynce pod wyjście któregoś bezpiecznika 597A - zasilanie świateł i tak jest normalnie brane właśnie stamtąd.


Cytat:
pasuje do wszystkich aut, które nie mają świateł przeciwmgielnych

Ja od początku pisałem, że moja propozycja jest oparta na pewnych założeniach (;

Cytat:
Ponadto czy jakaś plątanina kabli, brzęcząca w aucie w skrzynce bezpieczników jest fajna?

Wypraszam sobie d: - to już jest kwestia fizycznej realizacji projektu, a to zawsze można zepsuć, także robiąc to zgodnie z Twoim uniwersalnym projektem (;

Natomiast faktycznie - mój łatwiej zamienić w jakiegoś kablowego potwora... (((:


Cytat:
Nadal jest to niepoprawne podłączenie.

Właściwie: "Nie do końca poprawne" (; - elektrycznie wszystko się zgadza i działa w sumie zgodnie z założeniem (; choć w efekcie to działanie jest obarczone pewnym obniżeniem sprawności i ryzykiem awarii.

Niemniej jednak - bardzo dziękuję za wnikliwe sprawdzenie!

Cytat:
Cewka nie może być połączona szeregowo z reflektorem.

(A tak teoretycznie: czy nie dałoby się tego obejść po prostu przekaźnikiem z inną cewką?).

Czyli poprawnie powinno być chyba tak:


Schemat 3.

No i wychodzi na to, że i tak trzeba jednak ciągnąć jakiś kabelek, bo na tablicy bezpieczników kabiny nie ma dostępnej masy /: Pozostaje tylko pytanie: czy łatwiej to zrobić z reflektora do skrzynki przekaźników, czy z jakieś masy (np proponowanego NC) do tablicy - ale to już muszę sprawdzić organoleptycznie w swoim autku...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-07-29, 23:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-29, 13:34   

laisar napisał/a:
elektrycznie wszystko się zgadza i działa w sumie zgodnie z założeniem (; choć w efekcie to działanie jest obarczone pewnym obniżeniem sprawności i ryzykiem awarii.


Elektrycznie połączenie cewki w szeregu z żarówką jest również niepoprawne.
I zapewne nawet ten przekaźnik się nie włączy.
A to z tego powodu, że 12 V zasili w sumie cewkę i żarówkę łącznie, a to oznacza, że cewka nie dostanie pełnych 12 V tylko np. 6 V - a mniejsze napięcie nie włączy przekaźnika.
Poza tym szereg to szereg, coś w nim siądzie i cała linia siedzi - tak jak w lampkach choinkowych - a czemu spalenie żarówki mijania miałoby wyłączać światła dzienne ? :)


Dlatego właśnie, cewka musi być podłączona równolegle do żarówki, bo wtedy napięcie 12V otrzymuje cewka jak również 12 V dostaje żarówka.


Teraz ten schemat nr3. jest oki, można tak podłączyć.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-29, 23:12   

Teraz wszystko jasne - dzięki (:

* * *

Cytat:
być może istnieje jakaś możliwość dopuszczenia do ruchu po wykonaniu po prostu odpowiednich badań właśnie na stacji diagnostycznej? Na pewno warto się dowiedzieć.

...I się dowiedziałem: nie istnieje taka możliwość - wyłącznie ścieżka homologacyjna ):
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-08-05, 13:24   światła dzienne

Mam zamiar zainstalować sobie światła dzienne diodowe, czy ktoś to robił jak wygląda podłączenie elektryczne. Wg nowych przepisów światła powinny zapalać się po włączeniu silnika i gasnąć jak włączymy światła pozycyjne/mijania/długie.
Zdecyduje się na zestawy 24-diodowe o wym. 200x21mm i zastanawiam się gdzie je umieścić. najlepiej pasowało by w "uśmieszku" (stary logan) , ale za mała jest odległość między lampami (min. 600mm) i za duża od obrysu (max. 400mm)
Oczywiście światła bedą posiadać homologację E i RL.
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-08-05, 18:23   

Czy ta dyskusja jest naprawde potrzebna ? Jacek wspominal o wylaczniku swiatel i z tego co wiem cos takiego jest w zestawie ze swiatlami dziennymi. Podlaczamy kabelek to akumulatora, drugi do swiatel mijania i... tyle. Wlaczaja sie wraz z silnikiem, wylaczaja po wlaczeniu mijania.
Ostatnio zmieniony przez DUCATI 2009-08-05, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-08-05, 20:13   

Cytat:
z tego co wiem cos takiego jest w zestawie ze swiatlami dziennymi

Tylko prostsze.
Ostatnio zmieniony przez DUCATI 2009-08-05, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-05, 22:31   

DUCATI napisał/a:
Czy ta dyskusja jest naprawde potrzebna ? Jacek wspominal o wylaczniku swiatel i z tego co wiem cos takiego jest w zestawie ze swiatlami dziennymi. Podlaczamy kabelek to akumulatora, drugi do swiatel mijania i... tyle. Wlaczaja sie wraz z silnikiem, wylaczaja po wlaczeniu mijania.


Bzdury opowiadasz. Musisz podłączyć min. 4 kable.
Plus akumulatora, Plus po zapłonie, masa, światła pozycyjne.

A tutaj : http://www.amervox.com.pl...emat-071210.pdf
zalecają jeszcze podłączyć kable do świateł mijania oraz do drogowych.

Także Ducati poczytaj najpierw zanim coś napiszesz.

DUCATI napisał/a:
Tylko prostsze.


Widziałeś to w ogóle : http://www.amervox.com.pl...emat-071210.pdf

?
Widziałeś tam schemat podłączenia ? Czy to jest prostsze ?
Nie sądzę.

PS. Nie ma nic prostszego i tańszego niż użycie dwóch przekaźników.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-08-05, 22:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-08-06, 09:52   

Nie mowie o amervoxie tylko o tym co jest w zestawie swiatel dziennych. Nie widzialem, powtarzam to co slyszalem. Ty widziales instrukcje do zestawu swiatel dziennych ? Byc moze sa rozne zestway... Proponuje zapoznac sie z opisem, ew spytac sprzedawce. Moim zdaniem prostsze jest podlaczenie 2 kabelkow niz bawienie sie przekaznikami.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-06, 10:10   

DUCATI napisał/a:
Nie mowie o amervoxie tylko o tym co jest w zestawie swiatel dziennych. Nie widzialem, powtarzam to co slyszalem. Ty widziales instrukcje do zestawu swiatel dziennych ? Byc moze sa rozne zestway... Proponuje zapoznac sie z opisem, ew spytac sprzedawce. Moim zdaniem prostsze jest podlaczenie 2 kabelkow niz bawienie sie przekaznikami.


Ducati, to źle słyszałeś. Ktoś naopowiadał ci strasznych głupot.
Za pomocą dwóch kabli się tego nie zrobi, niezależnie jaki jest to zestaw świateł dziennych.
Minimum trzeba użyć 4 kabli aby światła dzienne działały tak jak należy.
_________________

 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-08-06, 13:25   

3 przyklad z brzegu:

Cytat:
http://moto.allegro.pl/item699407076_swiatla_dzienne_diodowe_led_automat_dziennej.html


Wyraznie napisane, ze wystarczy podlaczyc pod akumulator. Czyli "1 kabel"... Jak ktos sobie zyczy dodatkowo pod swiatla czy co tam jeszcze to wiadomo, ze dodatkowe kable...
Po mojemu zadnych przekaznikow i innych cudow nie potrzeba.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-06, 13:37   

DUCATI napisał/a:
3 przyklad z brzegu:

Cytat:
http://moto.allegro.pl/item699407076_swiatla_dzienne_diodowe_led_automat_dziennej.html


Wyraznie napisane, ze wystarczy podlaczyc pod akumulator. Czyli "1 kabel"...



Wcale nie bo to są już dwa kable.
Dla jasności potrzebny jest zawsze plus i minus.

DUCATI napisał/a:

Jak ktos sobie zyczy dodatkowo pod swiatla czy co tam jeszcze to wiadomo, ze dodatkowe kable...


I tu się mylisz. Bo nie podłączysz tych świateł tak aby gasły przy włączaniu świateł postojowych/mijania.
Te światła są niezgodne z Polskim prawem.

Dodatkowe kable powiadasz , a gdzie je podłączysz Ducati ?

DUCATI napisał/a:

Po mojemu zadnych przekaznikow i innych cudow nie potrzeba.


Ponownie się mylisz.
Ale nie dziwię się - po prostu nie masz o tym bladego pojęcia.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-08-06, 13:54, w całości zmieniany 5 razy  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-08-06, 13:58   

Slyszales o skrotach myslowych ? "Kabel" oznacza wiazke kabli (czyli np 2).

Pozostale kable, jak juz wczesniej pisalem, podlaczam do swiatel postojowych/mijania i dzieki temu dzienne beda sie wylaczac gdy tamte sie wlacza.

Lakoniczna odp. sprzedawcy:

Cytat:
15:57:48: podlancza sie minus pod postojowke
15:58:10: i w momencie wlaczenia swiatel mijania wylanczaja sie dzienne
Ostatnio zmieniony przez DUCATI 2009-08-06, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-06, 15:10   

jackthenight napisał/a:
Cytat:
Po mojemu zadnych przekaznikow i innych cudow nie potrzeba.

Ponownie się mylisz.

Jeśli przekaźnik jest wbudowany w dzienne, to oczywiście dodatkowy faktycznie nie jest potrzebny - tyle że nie zmienia to faktu, że jako taki element ten jest niezbędny, wszystko jedno czy kupiony i podłączony osobno, czy jako zawartość zestawu, czy jako wewnętrzna część lampy światła dziennego.

A w ogóle najprościej to przecież kupić auto fabrycznie wyposażone w dzienne i wtedy w ogóle nic nie trzeba podłączać... <<<;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-06, 17:21   

DUCATI napisał/a:
Slyszales o skrotach myslowych ? "Kabel" oznacza wiazke kabli (czyli np 2).

Pozostale kable, jak juz wczesniej pisalem, podlaczam do swiatel postojowych/mijania i dzieki temu dzienne beda sie wylaczac gdy tamte sie wlacza.

Lakoniczna odp. sprzedawcy:

Cytat:
15:57:48: podlancza sie minus pod postojowke
15:58:10: i w momencie wlaczenia swiatel mijania wylanczaja sie dzienne


Lakoniczne odp. od sprzedawcy jest po prostu śmieszna, bo jak się spali żarówka od postojowych, to światła dzienne się nie będą świecić w ogóle, albo nie zgasną po włączeniu świateł mijania - w zależności z której strony się je podłączy.
Bez sensu z takimi światłami dziennymi. Poza tym takie metody podłączania stosuje Kaziu w szopie.
Ja dziękuję, nie skorzystam z takiej tandety z marketu.

To działać poprawnie nie będzie, pomimo największych starań sprzedawcy aby opchnąć ci ten bubel. Zawsze znajdzie się idiota co to kupi.

Poprawny elektrycznie układ automatycznego włączania świateł dziennych opierać się będzie zawsze na czterech sygnałach od : Plusa z aku, minusa, Plusa po zapłonie, oraz plusa z świateł postojowych/mijania. Czyli podłączamy 4 kabelki.

A czy to będzie jeden przekaźnik czy dwa, czy czarna puszka w komplecie ze światłami dziennymi to nie ma znaczenia, cztery sygnały muszą być wzięte od auta , aby te światła dzienne posłużyły nam trochę dłużej niż tylko godzinę :)

A jeśli ktoś chce nam sprzedać to co wyżej proponuje Ducati - to niech lepie wystawi sobie latarkę za szybę :) :mrgreen: :mrgreen:

Ja na tym kończę tą dyskusję.
Ducati kupisz co tam będziesz sobie chciał, Ja jako elektronik takiego gówna
na dwa kable nie założę, bo wiem że to działać nie będzie tak jak byśmy tego oczekiwali.


laisar napisał/a:
Jeśli przekaźnik jest wbudowany w dzienne, to oczywiście dodatkowy faktycznie nie jest potrzebny - tyle że nie zmienia to faktu, że jako taki element ten jest niezbędny, wszystko jedno czy kupiony i podłączony osobno, czy jako zawartość zestawu, czy jako wewnętrzna część lampy światła dziennego.


Dokładnie laisar :lol: :lol:
Chociaż tą chińszczyznę którą zapodał Ducati, to akurat jest oparta na elektronice, która
wykrywa jakie napięcie jest w układzie i dzięki temu włącza lub wyłącza dzienne światła.
Jak napięcie jest 12 V to dzienne się nie palą.
Jak napięcie jest np. 13 V to dzienne się zapalą - chodzi o to że alternator się kręci czyli silnik włączony.
Podłączenie minusa pod postojowe, spowoduje że jak włączysz światła postojowe to na ujemny kabel popłynie plus 12V a tym samym światła dzienne zgasną. Bo jak zasilanie nie ma minusa to lampeczki nie będą się świeci.
I wszystko fajnie ale, właśnie ale jest dość dużo - bo jest to laisar uzależnione od żarówki postojowych - jak się spali to już dzienne nie działają tak jak potrzeba, bo nie będą gasły, albo będą zgasną na stałe - zależy jak Kaziu z szopy to podłączy, czy na ujemny kabel żarówki czy na dodatni kabel żarówki postojowych.
Ponadto układ mierzący napięcie w układzie za tą cenę jest dość miernej jakości, co spowoduje jest wielką awaryjność.
Lepiej dodać dwa kable, połączyć na przekaźnikach i mamy układ niezawodny, łatwy w naprawie - przekaźnik zawsze łatwo wymienić i można go kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Dzienne światła będą palić się zawsze poprawnie, niezależnie od tego czy żarówka posotojowych będzie przepalona czy też nie.
No w ogóle nie chce mi się już komentować tego co opisuje Ducati - biedny z niego człowiek - bo on nic i tak z tego nie rozumie. Każdy sprzedawca wciśnie mu każdy bubel - a on jak ta ciemna masa uwierzy na słowo.

Ja jestem zdania, że jak coś robić to robić porządnie - a na pewno posłuży długo i niezawodnie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-08-06, 17:47, w całości zmieniany 7 razy  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-08-06, 22:01   

Najpierw twierdziles, ze cos takiego nie istnieje, a teraz tlumaczysz jak to dziala... No to niech kazdy sobie odpowie u kogo jest "nie halo"...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-06, 22:16   

DUCATI napisał/a:
Najpierw twierdziles, ze cos takiego nie istnieje, a teraz tlumaczysz jak to dziala... No to niech kazdy sobie odpowie u kogo jest "nie halo"...


Bo nie istnieje. To co podałeś nie nadaje się do użytku - jest bardzo awaryjne, o nikłym działaniu - pewnie w ogóle to nie działa.

Latarka wystawiona za okno też jest jakimś rozwiązaniem, ale nie nadaje się do użytku jako światła dzienne - tak samo jest właśnie z tym co podałeś - to się po prostu nie nadaje na światła dzienne, to co podałeś to jakaś zabawka dobra dla dziecka na prezent aby sobie podłączył pod akumulatorek i się cieszył że coś świeci - do auta się to nie nadaje. Ale oczywiście możesz sobie to podłączyć i zrobić sobie wiejski tuning :)

Jeden kupuje porządny telewizor a drugi kupuje telewizor od ruskich z bazaru.
Dlatego właśnie podałem przykład podłączenia świateł dziennych na przekaźnikach aby te światła dzienne były tym porządnym telewizorem a nie od ruskich z bazaru.
Rozumiesz Ducati ? Czy nadal nie łapiesz ?

Jeśli kupisz światła dzienne z automatyką włączania do których musisz podłączyć przynajmniej cztery kable to w porządku - te światła jeszcze są coś warte, ale jak kupujesz
światła dzienne z automatyką do której podłączasz tylko dwa kable, z tego jeden minusowy do świateł postojowych - no to sorry - szkoda wydawać pieniądze na taki bubel - dla mnie coś takiego nie istnieje - bo jest nic nie warte.
Nie wiem czy rozumiesz co chcę ci powiedzieć, ale mam nadzieje że wreszcie do ciebie dotarła kwintesencja mojej riposty.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-08-06, 22:31, w całości zmieniany 7 razy  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-08-07, 08:16   

Czyli opisywales cos co nie istnieje... No logika na twoim poziomie...

Co prawda "nie mam bladego pojecia o czym mowie", ale wydaje mi sie, ze nawet jak zarowka jest przepalona to i tak prad jest na nia podawany i mozna go wykryc, wiec nie bardzo widze powod dla ktorego mialo by to stanowic problem. Poza tym jak zarowka sie przepali to nalezy ja wymienic, a swiecenie dziennych w momenci przepalenia innych moze nawet by bylo korzystniejsze dla bezpieczenstwa jazdy.

Nie wiem jaka jest awaryjnosc, popsuc sie moze wszystko, zwlaszcza chinskie wynalazki, rownie dobrze mozna powiedziec, z 2 kabelki mniej, to o 2 kabelki mniejsze ryzyko usterki. Ja bym nie sprzedawal czegos co nie dziala bo bym do interesu raczej dokladal...
Jesli poziom twej wiedzy, super-spec-elektroniku, jest na poziomie twych wypowiedzi to o awaryjnosc tego mozna byc raczej spokojnym. Moze nawet faktycznie kiedys kupie choc, wbrew twym sugestiom, nie mialem zamiaru kupowania jakichkolwiek swiatel, przynajmniej w najblizszej przyszlosci.

Z twego filozoficznego belkotu zrozumialem tyle, ze wszczynasz klotnie i obrazasz tylko dlatego, ze ktos osmielil sie przedstawic inne rozwiazanie niz "twoje" i w dodatku miec racje.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-07, 10:56   

Ja nie będę tego komentować. Nie mam czasu na takie bzdury.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne