1.Lewe światło DRL "masa - minus" (czarny) do plusa lewego światła pozycyjnego kolor niebieski.
2.Prawe światło DRL "masa - minus" (czarny) do plusa prawego światła pozycyjnego kolor niebieski.
Dolutowałem przewody do przewodów świateł pozycyjnych według pkt.1. i pkt2.
3. Podłączyłem "plus" DRL (czerwony) do "plus" przez stacyjkę przewód żółty w skrzynce bezpieczników i przekaźników.
opcje są dwie ja wybrałem wariant pierwszy:
jackthenight napisał/a:
To zależy jak chcesz aby ci się włączały dzienne.
Jeśli podłączysz pod obojętnie który żółty kabel w R212 to :
Kod:
1. Przekręcamy stacyjkę w pozycje Akcesoria - lampy dzienne nie świecą.
2. Przekręcamy stacyjkę w pozycję Jazda - lampy dzienne świecą.
3. Przekręcamy stacyjkę aby uruchomić rozrusznik - również lampy dzienne świecą.
Jak podłączysz pod cieńszy żółty przekaźnika C to :
Kod:
Włączamy kluczyk w pozycje Akcesoria - lampy dzienne świecą.
Przekręcamy kluczyk dalej - lampy gasną.
Przekręcamy kluczyk w pozycje Jazda - lampy dzienne świecą.
Przekręcamy kluczyk w pozycje rozruch silnika - lampy gasną podczas rozruchu silnika.
A oto efekt.
Światła DRL włączone, silnik pracuje
Światła postojowe załączone, a DRL samoistnie w tym momencie gasną.
Dzięki wszystkim za pomoc w podłączeniu tego ustrojstwa.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-01-03, 21:34, w całości zmieniany 2 razy
...Tylko czy to aby legalne? Instrukcja montażu zezwala na takie bezeceństwa? Bo zazwyczaj takie lampy można instalować tylko w jeden sposób, określony przez producenta...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-13, 22:46
ogólnie z tymi światłami jest totalny bałagan. Widywałem już światła (ha, ha)"dzienne" tak egzotycznie wyglądające i w tak niecodziennych miejscach montowane,że te tutaj to szczyt poprawności Policja drogowa jest albo bardzo głupia albo leniwa i nie chce im się na to zwracać uwagi
Ale z tego, że qpa tłuków - czasami faktycznie łącznie z policmajstrami - robi źle, wcale nie wynika, że trzeba ich naśladować. Osobiście powiedziałbym nawet, że wręcz przeciwnie - tym bardziej należy dbać o piękno, dobro i legalność...
Fajnie to wyglada,ale czy ten sposob montazu jest legalny? producent dostal homologacje na tak zamontowanie swiatel? W zalaczniku nr 6 EKG ONZ nr87 jest napisane :
WYMAGANE MINIMALNE KĄTY ROZSYŁU ŚWIATŁA W PRZESTRZENI
We wszystkich przypadkach wymagane minimalne pionowe kąty rozsyłu światła w przestrzeni wynoszą 10° ponad i 5° poniżej płaszczyzny poziomej świateł jazdy dziennej podlegających niniejszemu regulaminowi.
Instrukcja montażu nic nie mówi o sposobie montażu.
pozor napisał/a:
W zalaczniku nr 6 EKG ONZ nr87 jest napisane :
WYMAGANE MINIMALNE KĄTY ROZSYŁU ŚWIATŁA W PRZESTRZENI
We wszystkich przypadkach wymagane minimalne pionowe kąty rozsyłu światła w przestrzeni wynoszą 10° ponad i 5° poniżej płaszczyzny poziomej świateł jazdy dziennej podlegających niniejszemu regulaminowi.
Tylko powiedzcie, która płaszczyzna jest górą, a która jest dołem. I jak to się tyczy świateł DRL okrągłych, które są montowane w miejsce przeciwmgłowych? bo tam niema żadnego oznacznika, strzałki w jakim kierunku należy montować światła czy to ma być pion, poziom, skos itd.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
poza oznacznikami wymaganymi przepisowo do identyfikacji owych świateł, to niema żadnych innych oznaczników, a ciekawy jestem czy diagnosta ma jakiś sprzęt do mierzenia kątów światła w takim urządzeniu?
Tylko powiedzcie, która płaszczyzna jest górą, a która jest dołem
Góra to tam, gdzie świeci słońce w południe, a dół, to tam gdzie masz buty jak stoisz na baczność koło auta (;
monopios napisał/a:
jak to się tyczy świateł DRL okrągłych
One też powinny mieć oznaczenie na obudowie "góra/dół" - tym bardziej, że przecież nie są montowane na jednej śrubce w środku koła, tylko gdzieś brzegu.
monopios napisał/a:
Instrukcja montażu nic nie mówi o sposobie montażu
Pokaż, spróbujemy coś wydedukować.
monopios napisał/a:
czy diagnosta ma jakiś sprzęt do mierzenia kątów światła w takim urządzeniu?
Może wystarczy ta zwykła maszynka do ustawiania reflektorów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-14, 15:18, w całości zmieniany 1 raz
Może jakieś rysunki? U Philipsa wygląda to tak: http://avtogsm.ru/doc/led_daylight_4_instr.pdf - jasno widać, że instaluje się je wyłącznie poziomo, a jedyna regulacja to ta związana z rzutem z góry (pkt. 3).
Skoro można tak jak na zdjęciu to i monopios dobrze założył.
Jedno nie ma nic wspólnego z drugim - liczy się to w jaki sposób przewidział montaż producent danej lampy.
(Z tego, że ciągniki siodłowe ciągną naczepy nie wynika, że daćką też możesz...).
Dokladnie sie z Toba zgadzam. Tutaj producent dostal homologacje na takie swiatlo wiec moga w ten sposob swiecic swiatla do jazdy dziennej lub w jakis inny sposob.
Na rysunku zaznaczone są odległości jakie trzeba przestrzegać aby spełnić warunki ustawowe tzn. od podłoża nie mniej niż 250mm a nie więcej niż 1500mm, od krawędzi pojazdu nie głębiej niż 400mm i minimalna odległość między DRL 600mm itd. ale nic więcej
Obraz.jpg
Plik ściągnięto 198 raz(y) 193,42 KB
Obraz.jpg
Plik ściągnięto 242 raz(y) 239,2 KB
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-03-14, 16:48, w całości zmieniany 2 razy
Diagnosta nie posiada takiego urzadzenia. Po przystawieniu urzadzenia do swiatel nic nie pokazuje jak w przypadku swiatel mijania czy swiatel dlugich,jedynie co mozna zmierzyc w tym przypadku to lx. Ale ogladajac lampe mozna dojsc do wniosku jaki ma promien regulacji(pionowej,poziomej). Wydlug mnie takie lampy moga byc zamontowane tylko poziomo (tak jak jest w instrukcji). Napisy na lampach tez napewno sa poziomo. Dla przykladu: na lampach takich jak sa w np Fiacie 126p, biegu wstecznego,przeciwmgielnego jest dodatkowe oznaczenie TOP i szczalka do gory. Tutaj brakuje czegos takiego zeby nie bylo watpliwosci jak powinny byc zamontowane swiatla. Co do swiatel okraglych to tez sa tak zamontowane ze napisy sa pioziomo i normalnie mozna je odczytac (tak mam w przypadku swiatel przeciwmgielnych) Na tym forum bardzo fajnie napisal Zaskar(ostatni post) http://www.jeep.org.pl/fo...ccb0fbee0849fce
Ostatnio zmieniony przez pozor 2012-03-14, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Kolego mniemam, że masz światła DRL takie jak moje. Te światła maja niesymetryczny układ luster odblaskowych i są przewidziane do montażu poziomego.
W Twoim przypadku, aczkolwiek na zdjęciu to trudno zobaczyć, szersza cześć lustra która powinna być montowana na dole jest zamontowana na zewnętrznej stronie, czyli kierują światło do środka na ukos. Może to w pewnym stopniu ograniczać widoczność dla innych użytkowników dróg.
Może zaistnieć przypadek, że nadgorliwy inspektor ruchu, lub policjant zaneguje ten sposób montażu. Przeczytaj post kolegi Bebe, który zamieścił rozkład natężeń świateł DRL, kilkanaście postów wyżej.
@monopios: Instrukcja faktycznie dość kijowo-nieprecyzyjna - więc chociaż MSZ też należałoby je zamontować poziomo, to pewności nie będzie dopóki ktoś tego nie sprawdzi. Wyjścia masz zatem dwa:
1) zostawić jak jest - szansa, że ktoś się czepi jest minimalna, a i tak będzie musiał udowodnić, że świecą nieprawidłowo, ale... istnieje ryzyko, że może tak się stać;
2) albo dla świętego spokoju - przerobić na poziome.
@chriskb: Osoba montująca nie musi mieć żadnej wiedzy nt np układu niesymetrycznego - ma po prostu zamontować zgodnie z instrukcją, ew. posiłkując się przepisami w przypadku niejasności ("nieznajomość prawa szkodzi").
Przepisy nic nie mówią o samym kształcie lamp, więc mogą one być skośne czy pionowe, jeśli tylko świecą we właściwy sposób.
Pozostaje kwestia instrukcji - i jak się jej przypatrzyć, to jednak w niej lampy w zasadzie są pokazane w położeniu poziomym, jakkolwiek byłaby to schematyczna rycina...
Pozostaje więc życzyć kol. monopiosowi, żeby się okazało - gdyby to było konieczne - że jego lampy przynajmniej świecą we właściwy sposób, bo po przemyśleniu szans na obronę samego położenia niestety nie widzę.
Osoba montująca nie musi mieć żadnej wiedzy nt np układu niesymetrycznego - ma po prostu zamontować zgodnie z instrukcją
To kolego nie jest całkiem prawdziwe, każdy produkt, który nie jest do samodzielnego montażu (a te lampy DRL nie są bo brak jest szczegółowej instrukcji montażu), powinien być założony przez wykwalifikowaną osobę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum