Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-10, 11:35
Hałas po włączeniu klimatyzacji
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-10, 21:06   

Nie.

Przy okazji: nie ma czegoś takiego jak "wentylator klimatyzacji" - to jest po prostu wentylator chłodnicy silnika.

W sumie to chyba i tak nigdy go nie słyszałem - za to kompresor klimy jak najbardziej...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-10, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2010-06-10, 21:15   

laisar napisał/a:
Nie.

Przy okazji: nie ma czegoś takiego jak "wentylator klimatyzacji" - to jest po prostu wentylator chłodnicy silnika.

W sumie to chyba i tak nigdy nie słyszałem - za to kompresor klimy jak najbardziej...

Nie znam się na samochodach, jestem nauczycielem a samochód wozi mnie do pracy, napisałem wentylator bo w moim poldku gdy temeratura Borygo w obwodzie wzrastała uruchamiał się wentylator.

Dzięki za podpowiedź będę pamietał że kompresor też może wyć, no chyba że wentylator chłodnicy silnika może mieć I lub II bieg i w zależności od potrzeb albo obracać się wolniej albo szybciej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-10, 21:20   

Oczywiście, że może szybciej i wolniej i nawet stać - aczkolwiek OIDP włączenie klimy faktycznie wymusza włączenie i jego.
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2010-06-10, 21:24   

Dzięki :-)
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 10:46   Re: Właczona klima wyje jakby miała odlecieć

Malutki napisał/a:

Dziś po włączeniu klimy miałem wrażenie jakby prędkość obrotów wentylatora klimy wzrastała kilkukrotnie. Po pewnym czasie następowało uspokojenie pracy wentylatora ale po chwili obroty znów wzrastały.


To jest najzupełniej normalne zachowanie, przynajmniej w Loganie. Moja MCV-ka ma ponad 3 lata, kupiłem ją późną wiosną 2007 i od początku tak miała. To co słyszysz jako "wycie" to załączenie wysokich obrotów wentylatora chłodnicy, pojawia się przy wysokich temperaturach, przy włączonej klimie. Po włączeniu klimy zawsze zaczyna kręcić się wiatrak chłodnicy, niezależnie od temperatury silnika, z tym, że na ogół kręci się wolniej. Ale modele Logana z klimą mają przewidzianą drugą, znacznie wyższą prędkość obrotową wentylatora chłodnicy, która stosowana jest w czasie upałów, takich, jak ostatnio. Wtedy wiatrak kręci się, jakby się miał urwać i odlecieć w siną dal, cała buda samochodu wibruje i jest dość głośno. Chyba nic się na to nie da poradzić, klima jest wydajna, acz hałaśliwa w upały. Sam układ klimatyzacji jest sprawny, czynnik chłodzący w normie, tak jak pisali koledzy, klima okresowo uruchamiana nawet w chłodniejszy dni na dłuższą chwilę celem przesmarowania sprężarki.

Miałem wiele samochodów i we wszystkich był podobny system, po włączeniu klimatyzacji zawsze kręcił się wiatrak, a w wyjątkowo gorące dni prędkość obrotowa wiatraka była wyższa. Wiatrak, gdy zaczynał się kręcić szybciej, owszem, było słychać, ale jako głośniejszy szum, no i nic nie wibrowało. W Loganie widać zastosowano jakieś tanie rozwiązania, bo drgania z wiatraka przenoszą się na całe auto, a jeśli jest to wersja benzynowa, bez maty wygłuszającej pod maską, to i hałas dość przeszkadza. W dieslu mata jest, więc hałas trochę jest stłumiony, ale wibracje są dokuczliwe. Na pocieszenie mogę powiedzieć, że większą część roku klima zadowala się wolniejszym biegiem wentylatora chłodnicy, tylko w te naprawdę gorące dni obroty wentylator przechodzą same siebie i wtedy można mieć wrażenia, że cała Daćka przejdzie w nadprzestrzeń.

Podnieście maskę na postoju, włączcie klimę i zobaczcie, jaki hałas generuje wiatrak, a potem połóżcie rękę, np. na błotniku, to poczujecie niezłe wibracje (niekoniecznie pozytywne).

Podsumowując, ten typ tak ma.

Pozdr,
Vochomurka
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-06-11, 11:12   

Cześć
Dodam tylko,że wiatrak się włącza po to aby schłodzić skraplacz klimatyzacji.Opisując mniej fachowo to powietrze z wiatraka odbiera ciepło z freonu.Zupełnie normalna praca klimatyzacji
_________________

 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 11:40   

Mariusz napisał/a:
Dodam tylko,że wiatrak się włącza po to aby schłodzić skraplacz klimatyzacji.Opisując mniej fachowo to powietrze z wiatraka odbiera ciepło z freonu.


Oczywiście, skraplacz, zwany potocznie chłodnicą klimatyzacji, jest w większości samochodów umieszczony przed chłodnicą płynu chłodzącego silnik, wygląda to, jakby jedna chłodnica stała za drugą. Obie się grzeją i obie muszą być schładzane, ta "prawdziwa" chłodnica (nie od klimatyzacji) jest zasłonięta chłodnicą klimatyzacji, więc i przepływ powietrza jest mniejszy i jeszcze ciepło od niej się wydziela, zatem nie dziwcie się, że w czasie upałów wiatrak kręci się jak szalony, żeby ładnie wystudzić obie chłodnice. Problemem, nieco uciążliwym, jest to, że w Loganie towarzyszą temu niemiłe zjawiska akustyczne oraz nadmierne wibracje.

Pozdr,
Vochomurka
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2010-06-11, 12:01   

Jeśli jest tak ciepło to zawsze będzie głośniej pracował wentylator. U mnie jest tak samo.
No, ale co z tego koledzy i koleżanki, przecież chodzi o to, aby w środku było przyjemnie i chciało sie wsiadać w samochód w te upały ;-) .
Naprawdę przestałem na to zwracać uwagę jak wczoraj wracając do domu na światłach dostrzegłem facet w samochodzie na przeciwko mnie, który przy otwartych wszystkich szybach, polewał sie wodą :lol: Zrobiło mi się gościa żal.
Ja na tomiast podkręciłem sobie klimę. :-P
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 12:06   

Hmm, wydaje mi się, że u mnie nie jest tak źle... Jak pisałem, jeszcze chyba nigdy nie słyszałem ani nie czułem akurat wiatraka - więc może jednak nie jest to 3TM? (Ten Typ Tak Ma).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-11, 13:30   

U mnie tak jak u laisara, nie zauważam takich objawów zwiększonych obrotów wiatraka o jakich piszecie. Może wiatrak jest czymś nierównomiernie oblepiony i wpada w wibracje spowodowane tym, że nie jest wyważony.
Malutki, spróbuj obmacać łopatki. Tylko zrób to na zimnym silniku! Przy tak wysokich temperaturach komora silnika wychładza się bardzo długo.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-11, 13:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 13:55   

Wydawało mi się, że już kiedyś czytałem o czymś podobnym - i proszę:

http://www.daciaclub.ro/i...ndpost&p=232852
Cytat:
Kiedyś włączyłem klimę i wszystko zaczęło wibrować. Początkowo się przestraszyłem. Po chwili zauważyłem, że winny był wentylator (chłodnicy).
Przyczyna: dużo brudu na wentylatorze, usuniętego wizytą na myjni. Problem ustąpił


Oczywiście, równie dobrze może to być jakaś rzeczywista awaria - np wspomniane wcześniej łożysko - ale najlepiej zacząć chyba jednak od rzeczy najprostszych...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-11, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-11, 14:02   

Wobec tego awaria łożyska może być skutkiem a nie przyczyną.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 14:35   

Skutkiem przeciążenia, ale przyczyną wycia (((;
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 14:49   

laisar napisał/a:
Skutkiem przeciążenia

A to z powodu wczorajszego i dzisiejszego upału :lol:


Ja też wczoraj zaobserwowałem głośną pracę "klimy".
Zaraz idę do daczki sprawdzić to "organoleptyczne" bo zaczynam weekend'zik 8-) :mrgreen:
byle to sprawdzanie wypadło dobrze :roll: :evil:
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-06-11, 17:03   

U mnie też wiatrak pracuje głośniej niż zwykle ponieważ klima jest bardziej obciążona wysoką temp zewnętrzną i nie może być jedna prędkość obrotowa wiatraka dla 15 stopni i 35 stopni. Dzisiaj przysłuchałem się Toyocie i u niej dopiero klima wyła!
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-06-11, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-11, 19:36   

Malutki napisał/a:

... Nie znam się na samochodach, jestem nauczycielem ...


A czego kolega uczy - jeżeli to nie tajemnica?
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-11, 19:38   

Stwierdzam autorytatywnie, że klima w moim Sandero miała wczoraj gorszy dzień.... a może ja :lol: :lol: dziś było OK ale teraz powietrze ma 30 st. C i jest "masakra"...Chyba wyjdę do Daćki i posiedzę trochę.... :-P tyko ta kasiora na benzynę.... :roll:
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-11, 19:50   

Oj, co racja, to racja - dzisiaj trasa ok. 110 km - w aucie milutko, ale gdy wysiadłem o mało mnie duchota nie wywróciła.

Po dzisiejszym dniu zdecydowanie nie żałuje, że wziąłem autko z klimą.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-06-11, 23:53 ]
Odpowiedź i ciąg dalszy: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=53583#53583.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-11, 21:43   

Ja powrócę do tematu - inni koledzy już napisali - w mojej MCV-ce jakichś strasznych hałasów i wibracji nie ma po włączeniu klimatyzacji.
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-11, 21:58   

ja też wrócę :-) - klekot silnika taki jak zwykle, hałas - nie odnotowałem większego, samochodzik bardziej mułowaty...
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-06-12, 17:22   

u mnie też bez żadnych efektów ubocznych...... zero dodatkowych hałasów.........
 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-06-12, 18:31   

u mnie tez jakies dziwne dzwieki, wtakie zasysanie i jakbym slyszal jakis zalanczający się przekaznik, a za chwile cisza...a potem glosno znowu
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-12, 19:41   

bodzio napisał/a:
u mnie tez jakies dziwne dzwieki, wtakie zasysanie i jakbym slyszal jakis zalanczający się przekaznik, a za chwile cisza...a potem glosno znowu

No to należy jak najszybciej do klima-tologa bo to raczej objawy kliniczne.... :roll:
_________________

 
Matufa 


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Walim
Wysłany: 2017-05-14, 10:34   

witam chciałbym przedstawić Wam moją sytuacje posiadam 3-letnie sandero stepway 15 dci u mnie wszystkie opisane objawy występują + jeszcze 2 dodatkowe mianowicie po włączeniu klimatyzacji słyszalne jest co jakiś czas syczenie ok 5 sek tak było przez trzy lata teraz do syczenia doszło strzelanie nie wiem jak to dokładnie opisać brzmi to podobnie jak robią cykady dzwięk pojawia się w trakcie syczenia czy to mogą być objawy niskiego poziomu czynnika chłodzącego
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-14, 11:48   

Matufa napisał/a:
witam chciałbym przedstawić Wam moją sytuacje posiadam 3-letnie sandero stepway 15 dci u mnie wszystkie opisane objawy występują + jeszcze 2 dodatkowe mianowicie po włączeniu klimatyzacji słyszalne jest co jakiś czas syczenie ok 5 sek tak było przez trzy lata teraz do syczenia doszło strzelanie nie wiem jak to dokładnie opisać brzmi to podobnie jak robią cykady dzwięk pojawia się w trakcie syczenia czy to mogą być objawy niskiego poziomu czynnika chłodzącego


Nie - to standardowa praca klimatyzacji w Dacii po 2012 r.
W moim Dusterze zachowywała się identycznie.
Ktoś nieobeznany stojący obok odpalonego auta zawsze myślał że ono właśnie planuje eksplodować.
Tak to jest, jak się oszczędza na czym się da.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-14, 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne