Witam
Czy ktoś z kolegów klubowiczów używa siatki oddzielającej przestrzeń bagażową od pasażerskiej? Ciekaw żem jak to wygląda i czy się sprawdza.
Pozdro
Radek
A czy używacie metalowej sztywnej kratki czy elastycznej siatki?
W serwisie mówili, ze jest tylko metalowa, ale ostatnio widziałem Logana MCV na niemieckich blachach i miał elastyczną siatkę zwijana. Plotki głoszą, iż pasuje siatka od Kangoo - czy ktoś to przetestował lub ma taką siatkę?
widziałem w necie tez 2 patenty:
siatka zwijana w rolce, tak jak zasłona części bagażowej, oraz patent z siatką zapinana o zaczepy u dołu foteli - kto z jakim patentem sie spotkał na żywo?
z tego co widzę tekstylna nie jest zwijana (jak roleta) tylko podwieszana
...a czym była spowodowana zamiana z miękkiej na sztywną?
- czy ładunek przebijał lub zrywał tekstylną?
Dzwoniłem do serwisu, potwierdzam: tekstylna kosztuje ~500zł , metalowa ~300zł
Na allegro jednak widzę, ze łudząco podobne są do R. Kangoo i C. Berlingo - ciekawe czy pasują...
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2009-08-19, 09:28, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-19, 10:51
Ja jestem szczęśliwym posiadaczem siatki tekstylnej (z Allegro, kosztowała wówczas niecałe 50 PLN łącznie z przesyłką).
A teraz po kolei odpowiadając na pytania:
Radek napisał/a:
Ciekaw żem jak to wygląda i czy się sprawdza.
Na szczęście nie miałem okazji "testować" tej siatki w ekstremalnych warunkach. Jednakże jak jest założona to nic dużego do kabiny nie ma prawa wpaść, więc można ładować bez obaw pod sufit.
Mocowanie tej siatki jest bardzo pewne. Najpierw zaczepia się górny pręt w specjalnych gniazdach w samochodzie. Górny pręt z dolnym łączą 4 paski (trochę cieńsze niż pasy bezpieczeństwa), dzięki czemu np. walizka nie rozerwie siatki i nie ma prawa wlecieć do środka. Te paski ledwo widać na rysunku wrzuconym przez laisar-a. Od dolnego pręta idą dwa pasy mocujące, które zakończone są haczykami zaczepianymi pod środkową kanapę. Mają one regulowaną długość i praktycznie nie ma możliwości ich zdjęcia (lub założenia) bez podniesienia środkowej kanapy.
Siatka ta nie przeszkadza w posiadaniu trzeciego rzędu foteli - oczywiście chcąc posadzić tam kogokolwiek należy ją zdemontować (30 sekund), ale siatka i trzeci rząd nie wykluczają się wzajemnie.
Na pas do środkowego siedzenia jest w siatce specjalne "okienko".
Wadą siatki jest, niestety, nienajlepsze wykonanie. Sznureczki mogą na końcach wysuwać się z obszycia. Trzy tubki kleju "Kropelka" i godzina roboty rozwiązują ten problem.
antropolog napisał/a:
z tego co widzę tekstylna nie jest zwijana (jak roleta) tylko podwieszana
Jak jest zamontowana to nie da się jej zwinąć (ale za to, jak pisałem, zaczepiona jest solidnie).
A jak siateczkę zdejmiesz, to wówczas możesz ją zwinąć w przeciwieństwie do kratki.
antropolog napisał/a:
Na allegro jednak widzę, ze łudząco podobne są do R. Kangoo i C. Berlingo - ciekawe czy pasują...
Postaram się wkrótce zrobić jakieś zdjęcia i je tutaj wrzucę, mogę ją również pomierzyć, jeśli ktoś chce porównać z siatką od od Kangoo/Berlingo.
Hej, też jestem zainteresowany taką siateczką - przed wyjazdem na urlop trzeba się będzie zabezpieczyć przed fruwającymi pieluchami ;)
Pozdrawiam
_________________ Tomzoo
Let the good times roll...
Gość
Wysłany: 2009-08-20, 12:02
Hej
Dzięki koledzy za info. Przydatne bardzo i obrazujące.
Yoda - czekamy na fotki.
Pozdro
Radek
Gość
Wysłany: 2010-07-26, 12:26 Kratka roletka
Czy można zakupić kratkę materiałową rozwijaną tak aby oddzielała przestrzeń bagażową od pasażerskiej? Mam takie coś w C5. Wówczas można załadować bagażnik po sam dach. I pytanie czy są uchwyty lub miejsca pod uchwyty aby zaczepić ewentualnie samoróbkę.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2010-07-26, 12:39, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-25, 16:34
Odgrzebuję trupka. :)
Zastanawiałem się nad jakimś patentem na odgrodzenie bagażnika od reszty kabiny, a to w celu załadowania bagażnika pod sufit.
Pierwszy pomysł był taki, żeby zaadaptować rozwiązanie z lepsiejszych kombi (widziałem w Audi A6 i Mercedesie E), czyli zamocować oryginalną roletę pionowo. W przypadku Dacii rozwiązanie takie miałoby dwie wady. Po pierwsze, ponieważ zwijadełka otulają roletę tylko na jej końcach, nie bardzo da się wyciągnąć roletę do góry przy poziomym jej zamocowaniu. Z kolei dorobienie mocowania pionowego wiązałoby się z chechłaniem nowych dziur w boczkach i mogłoby osłabić czy to istniejące otwory, czy nowe - za złożonym trzecim rzędem siedzeń. Po drugie - wolna krawędź rolety jest co prawda usztywniona, ale jest o 10 cm węższa niż rozstaw mocowań koło sufitu, więc nie da się zrobić prostych adapterów na same końcówki, konieczna byłaby jakaś rozpórka na całą szerokość kabiny i dopiero do niej mocowanie rolety. Strasznie dużo kombinowania. Z zalet - i poziome, i pionowe oddzielenie części bagażowej opędzamy jedną roletą.
Szukając zupełnie innej siatki do bagażnika znalazłem niechcący siatkę oddzielającą od Renault Kangoo. Górne mocowania wyglądają znajomo, z zaczepieniem jej do czegoś na dole również nie powinno być problemu. Napisałem do sprzedającego i górny pałąk jest wciskany teleskopowo w zakresie 115-121 cm. Z moich pomiarów wynika, że w Dacii rozstaw mocowań wynosi 116 cm, czyli powinno wejść na styk.
Pomierzę jeszcze raz wszystko i jeśli mi się zgodzi, to siatkę nabędę i podzielę się wrażeniami.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-25, 21:33
Beckie napisał/a:
bebe napisał/a:
órny pałąk jest wciskany teleskopowo w zakresie 115-121 cm
A w co chciałbyś go wcisnąć w MCV?
W fabryczne mocowania. Są takowe, ze znaczkiem Renault, za stylowymi zaślepkami. Nie wyglądają tak jak na zdjęciu z aukcji, ale idea jest podobna, stąd pomysł zastosowania siatki z Kangoo. Myślałem, że w każdej MCVce są. Jak nie zapomnę, zrobię im zdjęcie.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-26, 02:07
Beckie napisał/a:
A zatrzyma to to ładunek w razie jakbyco?
A skąd mi to wiedzieć? :) Stąd właśnie piszę, z nadzieją, że może ktoś ma/miał taką siatkę w Kangoo/Partnerze/Berlingo/MCVce i może ma z nią jakieś doświadczenia. Siatka jest (chyba) oryginalna, więc (chyba) ma jakieś atesty, określoną wytrzymałość, cokolwiek. Ze zdjęć na aukcji wynika, że mocowana jest raczej solidnie. Spojrzałem raz jeszcze w MCVce i szału nie ma, jeśli chodzi o mocowanie na dole. Na pewno nie ma takich stalowych uszu w podłodze w tamtych okolicach, ale chyba da się zaczepić za zawias trzeciego rzędu siedzeń, a po jego wyjęciu - za konstrukcję oparcia kanapy.
Na chwilę obecną nie kupuję siatki, a to dlatego, że Najwspanialsza Z Żon obiecała, że tym razem bambetle zmieszczą się pod roletą. :> Pażywiom - uwidim, jak mawiali starożytni Rosjanie. :] Najwyżej będę kupował w trybie nagłym przed samym wyjazdem. :/
Właśnie kupiłem z wtórnego obiegu metalową kratkę, niestety bez instrukcji montażu. Teraz będę ją montował. Ma ktoś może taką instrukcję, albo wie dokładnie, jak montujemy śruby w podłogę i na wysokości zaczepów górnych od siedzeń ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-02-01, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
ja kupowałem ori metalową kratę za ok 300 zł w ASO .
Krata jest mocowana do plastikowych boczków (tam gdzie mocujesz półkę/roletę bagażnika ) na 99 % będzie pasować .
Zadzwoń do ASO najwyżej podjedziesz i sprawdzisz na miejscu czy pasuje .
Nie zgadzaj się na montaż (chyba że gratis )
Polega on na zdjęciu 2 plastików na 3 śrubach i nawierceniu w nich otworów na śruby mocujące kratę i to koniec montażu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum