Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-09-13, 22:04
awaria włącznika wycieraczek
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-06, 18:32   

Tak, z zacinającą się wycieraczką miałem nie tak dawno i tylko raz.
Powitalna wycieraczka kilka razy się mi powtórzyła i też pierwszy raz ze 2-3 miesiące temu.
Pewnie coś z komputerem.. Mam tez fabryczny alarm, u Ciebie tez montowano?

Mam też inny programistyczny zdaje się feler, żona zauważyła, jak włączam kierunkowskazy i mam którąś stację radiową wybraną, to co cyknięcie kierunku a to znika a to pojawia się zaznaczenie stacji :-)

Zaznaczenie stacji nie ma dla mnie znaczenia, a wycieraczki zacięły się raz, więc się nie przejmuję póki co.. gorzej jak mi zamarźnięte przy otwieraniu auta będą chciały śmigać po szybie
 
galuszkiewicz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 15
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-11-08, 08:16   

Prezes napisał/a:
Mam tez fabryczny alarm, u Ciebie tez montowano?


Zastanawiałem się nad nim na początku, ale nie, w końcu go nie zamontowałem.

Kurcze żeby chociaż się "zecydowało" na coś - działa albo nie, to by się przynajmniej wyklarowało. Nie chcę zostawiać auta w warsztacie w takim stanie, bo będą grzebać i grzebać i albo nie znajdą albo zrobia coś innego albo powiedzą że zrobią, a za chwilę znowu się powtórzy...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-08, 17:24   

galuszkiewicz napisał/a:
Nie chcę zostawiać auta w warsztacie

Nie po to się kupowało nowe auto, żeby po warsztatach stało 8-)
Reasumując, ja przyjąłem doktrynę "jeździć i obserwować" :mrgreen: W końcu nie są to hamulce, czy coś w tym stylu..
 
galuszkiewicz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 15
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-11-17, 15:05   

Byłem pogadać w warsztacie i gościu miał pomysł że to może byc manetka która się poluzowała albo coś.

A ja mam jeszcze takie pytanie - gdzie jest przekaźnik sterujący "powrotem"? przy silniczku czy przy manetce?
Tzn. chodzi mi o to czy kabelki z czujnika powrotu "wracją" w okolice manetki i tam de facto odbywa się sterowanie? (bo ja cały czas myślałem że przekaźnik jest przy silniku, ale nie wiem - może się właśnie mylę)
Ostatnio zmieniony przez galuszkiewicz 2021-11-17, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-17, 15:21   

Za powrót wycieraczek do położenia spoczynkowego, niezależnie od rodzaju ich sterowania, odpowiedzialny jest sam silnik wycieraczek a tak naprawdę mechanizm z układem styków zintegrowany w całość z silnikiem. Dla nas jest to jedna całość, więc nazwijmy ją "silnikiem". Tak jest od lat i raczej Renault też nic nowego pod tym względem nie wymyśliło.
Wycieraczki zatrzymują się "w połowie" gdy szwankuje silnik, mechanizm zewnętrzny przekładni, lub po prostu gdy zanika zasilanie silnika.
Inaczej mówiąc- sterowanie wycieraczkami to tylko impuls pobudzający "silnik". Pobudzony "silnik" sam jest odpowiedzialny za pełny ruch wycieraczek do końca i z powrotem.
Za podtrzymanie pełnego ruchu od startu do powrotu odpowiada odpowiedni układ styków ślizgowych- zwykle wygląda to tak, jak na tym przykładowym zdjęciu z sieci:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-11-17, 15:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
galuszkiewicz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 15
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-11-18, 09:44   

No ok, ale jak w takim razie wyjasnić ten mój drugi przypadek, czyli że wycieraczki chodziły tylko jak trzymałem manetkę - czyli tak jakby ten czujnik powrotu nie istniał?

Stąd mi przyszło do głowy, że jeśli wszystkim "zarządza" manetka, no to teoretycznie oba przypadki mogłyby sie wydarzyć w przypadku jakiegoś jej problemu.
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: 2021-11-18, 10:52   

galuszkiewicz napisał/a:
No ok, ale jak w takim razie wyjasnić ten mój drugi przypadek, czyli że wycieraczki chodziły tylko jak trzymałem manetkę - czyli tak jakby ten czujnik powrotu nie istniał?


To normalne - manetka zasila silnik przez przekaźnik. Jak się silnik włączy to powinien się włączyć kontaktron i przełączyć przekaźnik na bezpośrednie zasilanie - wtedy manetka już nic nie robi. Jak silnik wróci do pozycji park to kontaktron w silniku się rozwiera i odcina przekaźnik - jeśli manetka jest puszczona to się wyłączy, jak trzymasz to znowu bierze prąd z manetki. Jak przekaźnik nie łapie to działa tylko przez obwód manetki.
Pewnie to samo jest w starych konstrukcjach ze ślizgami - jak nie łapie albo jest zużyty to ciągnie prąd przez manetkę póki ją trzymasz. Gdyby manetka działała tylko w pozycji park to miałbyś problemy właśnie w takim przypadku bo nigdy byś nie ściągnął wycieraczki z szyby, więc to rozwiązanie jest "bezpieczniejsze".
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-18, 15:03   

Sterowanie impulsowe/czasowe odbywa się za pośrednictwem modułu "komputera" BCM- tam są różne przekaźniki, nie tylko wycieraczek. Manetka zestawia tylko wszystkie połączenia.
Sygnał "powrotu" z silnika trafia na BCM bezpośrednio a nie przez manetkę.
Schemat poniżej, co prawda z drugiej generacji Sandero (taki sam jest dla Dustera), ale raczej w Dusterze2 będzie analogicznie.
212 - silnik wycieraczek
145 - manetka
645 - komputer BCM
Na pewno manetka to element, który najłatwiej wymienić szukając przyczyny.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-11-18, 17:08 ]
BCM = UCH.

X52_Wipers.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 84,98 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-11-18, 15:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne