Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-09-13, 22:04
awaria włącznika wycieraczek
Autor Wiadomość
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-07-31, 10:26   awaria włącznika wycieraczek

Witam od pewnego czasu zauważam nieprawidłowe funkcjonowanie włącznika wycieraczek.
Mianowicie zdarza się że po właczeniu i puszczeniu manetki wycieraczki stają np. na środku szyby , po ruszeniu manetki znowu ruszą się.
Czy ktoś miał taki problem?
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-31, 11:04   

To nie dźwignia się uszkodziła, tylko zapewne przełącznik w samym silniczku wycieraczki, którego zadaniem jest wskazywanie komputerowi pozycji wycieraczki - czy wycieraczka jest w stanie spoczynkowym czy też nie.

Czeka cię demontaż silniczka wycieraczki - raczej prosta sprawa.
I tam będzie przełącznik ze stykami, które najprawdopodobniej przysniedziały - trzeba je oczyścić.
_________________

 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-07-31, 12:13   

mgg napisał/a:
Mianowicie zdarza się że po właczeniu i puszczeniu manetki wycieraczki stają np. na środku szyby , po ruszeniu manetki znowu ruszą się.


Manetki-czyli przełącznika(dżwigni) wycieraczek ?

jackthenight napisał/a:
To nie dźwignia się uszkodziła, tylko zapewne przełącznik w samym silniczku wycieraczki, którego zadaniem jest wskazywanie komputerowi pozycji wycieraczki - czy wycieraczka jest w stanie spoczynkowym czy też nie.


Ten wyłącznik odpowiada tylko za ustawienie wycieraczek w pozycji wyjściowej,natomiast w opisanym przypadku przełącznik pod kierownicą jest uszkodzony,i np. po przełączeniu na pracę ciągłą i cofnięciu działa prawidłowo.
Jest to częsta przypadłość w Oplu Viwaro(taki inny Renault).Można wymienić lub przyzwyczaić się,co jest trochę uciążliwe.
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-07-31, 12:17   

też tak sądzę bo mozna znaleść ustawienie manetki przy którym działa normalnie.
Podejrzewam że to może styki niekontaktuja może wystarczy prysnąć WD40 lub innym cudem i nie trzeba bawić się w wymianę.
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-07-31, 12:34   

Spróbować można,napewno Ci to nie zaszkodzi,ale problem polega na wytarciu styków,i dlatego jak poruszać dżwignią to działa a przy normalnym przełączeniu trafia na wytartą przerwę.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-31, 20:49   

ADAM 12 napisał/a:
mgg napisał/a:
Mianowicie zdarza się że po właczeniu i puszczeniu manetki wycieraczki stają np. na środku szyby , po ruszeniu manetki znowu ruszą się.


Manetki-czyli przełącznika(dżwigni) wycieraczek ?

jackthenight napisał/a:
To nie dźwignia się uszkodziła, tylko zapewne przełącznik w samym silniczku wycieraczki, którego zadaniem jest wskazywanie komputerowi pozycji wycieraczki - czy wycieraczka jest w stanie spoczynkowym czy też nie.


Ten wyłącznik odpowiada tylko za ustawienie wycieraczek w pozycji wyjściowej,natomiast w opisanym przypadku przełącznik pod kierownicą jest uszkodzony,i np. po przełączeniu na pracę ciągłą i cofnięciu działa prawidłowo.
Jest to częsta przypadłość w Oplu Viwaro(taki inny Renault).Można wymienić lub przyzwyczaić się,co jest trochę uciążliwe.


To trochę źle zrozumiałem kolegę "mgg", sądziłem że włącza wycieraczkę i jak ona rusza to ją wyłącza dzwignią - i w tym momencie wycieraczka staje w miejscu, zamiast wykonać pełny cykl.
No jeśli staje wycieraczka, pomimo że dźwignia jest włączona- a jeśli się ją lekko ruszy i wycieraczka rusza to oczywiście styki dźwigni wytarte.
_________________

 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-11-12, 06:54   

Witam
odgrzewam stary temat z przełącznikiem wycieraczek , bo pozycja środkowa zupełnie przestała działać , czy ktoś rozbierał , naprawiał lub wymieniał ten przełącznik.
Szukałem na allegro i sklepach internetowych , ale oferują tylko zespół razem z przełącznikiem migaczy i to z demontażu za 300zł.
http://moto.allegro.pl/it...nkowskazow.html
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
Ostatnio zmieniony przez mgg 2009-11-12, 06:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-13, 09:36   

Zauważyłem, że często po przesunięciu dźwigni w położenie do pracy z przerwami wycieraczki uruchamiają się ze zwłoką tj. nie bezpośrednio po włączeniu. Trochę to irytujące. Boję się kosztów jakie trzeba by ponieść przy ewentualnym usunięciu usterki.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-11-13, 10:26   

Radzę wymontować wyłącznik/ po zdjęciu osłony kierownicy czynność dość prosta/ i rozebrać go, nie bardzo wierzę żeby tam coś się wytarło, raczej brak styku. Po wyjęciu wyłącznika, spróbuj włączyć na ''ostro" i wtedy zobaczysz czy wszystko działa.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2009-11-13, 18:36   

A może przyczyną zbyt szybkiego zużycia się przełącznika pracy wycieraczek jest brak automatycznego włączania wycieraczek przy używaniu spryskiwacza ? Za każdym razem po użyciu spryskiwacza konieczne jest również włączenie i wyłączenie wycieraczek. A szczególnie w zimie na trasie konieczne jest częste przecieranie szyby , a co za tym idzie co chwilę przełącznik jest w ruchu. ( nie wspominając już o wygodzie )
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2009-11-13, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrpek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Wrocław okolice
Wysłany: 2009-11-13, 20:09   

A co z gwarancją? Skończyła się?
_________________
Logan Arctica 1.4 (Marine) :) już minęło 60kkm i wszystko OK!
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-11-14, 11:54   

Kotus napisał/a:
ze zwłoką tj. nie bezpośrednio po włączeniu. Trochę to irytujące.


A ile ta zwłoka trwa, najlepiej w sekundach?

--
pozdrawiam
kierek
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-14, 19:12   

ja ostatnio zaobserwowałem że jak długo przytrzymam przedni spryskiwacz to zaczyna mi pryskać jednocześnie tylny spryskiwacz czy ktoś z kolegów tez coś takiego zaobserwował u siebie ????
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-11-14, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-14, 20:28   

gigi303 napisał/a:
ja ostatnio zaobserwowałem że jak długo przytrzymam przedni spryskiwacz to zaczyna mi pryskać jednocześnie tylny spryskiwacz czy ktoś z kolegów tez coś takiego zaobserwował u siebie ????


Do przeczyszczenia pompka a dokładniej tłoczek, który stanął w jednej pozycji lub nie do końca zamyka obieg na tylny spryskiwacz. Ogólnie pompka spryskiwacza do kompleksowego przeczyszczenia.
_________________

 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-15, 08:58   

Kier, to trwa mniej więcej tyle, ile przerwa pomiędzy kolejnymi cyklami. To wygląda tak, że najpierw jest pauza, a dopiero później praca.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2010-12-01, 23:13   

podepne się ttaj bo niewiem czy moja wajcha wycieraczek szaleje czy w daci wycieraczki tak dziwnie pracuja że jak sie zmienia predkość ich poracy to lubią sie na moment przyciąc w róznych miejscach u góry na srodku lub 1 cm od startu, przytną sie na chwile i dalej juz spokojnie robią swoje gdzie radzicie szukać problemu?
 
ciapek316 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 15 dci
Rocznik: 2005
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: walbryzch
Wysłany: 2013-03-19, 18:47   Logan 2005r. problem wycieraczki

Witam takowe autko posiada moj znajomy od niedawna i pokazal sie 2 dni temu problem z przelacznikiem wycieraczek otoz dzialaja tylko na najszypszym biegu czyli 3 nie ma 1 czyli chwilowego (czasowki) i 2 czyli tego wolniejszego dziala tylko najszypszym 3 a w dodatku gdy je wylacza staja w takiej pozycji jakiej zaczyma nie opadaja na dol i nie mamy pojecie z jakiej to winy czy jakis przekaznik czy bezpiecznika to moze byc wina
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-19, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-19, 18:55   

ciapek316 napisał/a:
czy jakis przekaznik czy bezpiecznika to moze byc wina

Raczej samego przełącznika, czyli wajchy wycieraczek - trzeba rozebrać i sprawdzić styki.
 
ciapek316 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 15 dci
Rocznik: 2005
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: walbryzch
Wysłany: 2013-03-19, 18:58   

ale jezeli to by byly styki to by czasem nie dzialaly wszystkie opcje?? bo ja tez nie wykluczalem ze mogly poluznic sie piny w kosce od tych opcji
Ostatnio zmieniony przez ciapek316 2013-03-19, 18:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-19, 19:18   

ciapek316 napisał/a:
jezeli to by byly styki to by czasem nie dzialaly wszystkie opcje?

Nie - tam jest dużo styków.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2328
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-19, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
ciapek316 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 15 dci
Rocznik: 2005
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: walbryzch
Wysłany: 2013-03-19, 20:23   

ok dzieki sprawdzimy co jest grane i dam znac
 
Ernest 


Marka: Citroën
Model: Xsara
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-03-20, 11:23   

W moim Loganie miałem ten sam problem - skończyło się na wymianie silniczka wycieraczek.
 
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-09-12, 15:21   Wycieraczki nie wracają na dół na biegu przerywanym

Witajcie.
Znów piszę do Was moi bracia w życiu z Dusterem z prośbą o pomoc. Mianowicie od jakiegoś czasu (około miesiąca) zauważyłem, że kiedy włączam wycieraczki w pozycji czasowej zatrzymują się one w różnych pozycjach i nie wracają na dół. Za chwilę następuje kolejny cykl czasowy i znów się ruszą - ale albo wrócą na swoją pozycję albo znów staną gdzieś w środku, czy innym miejscu - byle nie tam gdzie powinny. Czy ktoś mógłby pomóc mi z tym problemem bo szukam rozwiązania i jakoś nie znalazłem do tej chwili.
Dzięki z góry za pomoc
 
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-09-12, 20:43   

Witam
Mam pytanie do Was jako specjalistów. Czy wśród przekaźników w komorze silnika - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301 - któryś odpowiada za wycieraczki? Dzwoniłem dziś do serwisu w związku z niepokojącymi objawami w pracy moich wycieraczek i poradzili mi, żebym sprawdził przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki.... tylko gdzie on jest no gdzie on jest :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-12, 22:32   

Pióra oryginalne ? Może warto wymienić na nowe i ponownie sprawdzić ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne